Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

 

Ble først litt redd for at du ikke helt visste hva du holdt på med, men da skulle det ikke være noe problem. :)

Ta en kikk på disse:

http://www.ebay.com/itm/2-8-PCS-panasonic-protected-18650-NCR18650B-3400mah-Rechargeable-Li-ion-Battery/322573310769

 

Bra batterier til en bra pris. Tenker å kjøpe en 6-pack selv.

 

Hvilken Convoy S2+ var det du kjøpte? Driver/LED?

 

Er veldig skeptisk til å kjøpe 18650 batterier på Ebay. Fort gjort at de stortsett består av sand eller gipspulver. 

Kjøpte den som ble linket til i posten jeg quotet. Slengte i et Sony VTC5A jeg hadde liggende til overs fra e-siggen. 

 

 

 

@Bendorama: Har en slik selv. Veldig praktisk at den bare bruker et aa batteri, men ble for lite lys for mitt bruk, og byggekvaliteten var rett og slett søppel, i kjent ebay stil. Jaxman E2/ConveyS2 er bedre bang for the buck både med tanke på lysstyrke og byggekvalitet. Eneste bakdelen er at du må ordne med et 18650 batteri og lader, men det kan du dra nytte av til andre lykter også. 

 

Jeg syntes byggekvalitet virker veldig bra* De skarpe "taktiske" kantene kan definitivt brukes defensivt i en nødssituasjon.

Men det er helt klart for dårlig lys og lykt til å kjøres primær, der har jeg som sakt Fenix PD35TAC som er perfekt til jobb med tanke på størrelse og lysutbytte. Jeg venter enda på Convoy S2+ skal komme men denne blir nok bare en god nr 2 lykt siden den er på rundt 500 Lumen og jeg var interessert i å prøve en lavere / varme farge temperatur.

 

* Med bygge kvalitet tenker jeg da på huset i seg selv, hvordan den elektrisk er bygget opp har jeg ingen formening om. Den billige plastikk linsen er jo også ikke noe å skryte av.

 

PaladinNO: Du hadde noen gode forslag men det ble bestilt en Lumintop XP-G2 R5 AAA med magnet "kork" til å ha i arm lommen.

De du linket blir fort litt for tykke til denne lommen. Magnet bakende så jeg også som et praktisk tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Mr. A

 

Leste Convoy S2+ istedet for Jaxman E2. Det gikk litt kjapt med skrivingen.

 

Hva batterier angår, så sant, så sant. Derfor sjekker jeg gjerne opp selgeren i forkant, både tilbakemeldinger og ikke minst antall tilbakemeldinger, samt andre varer dem har i sortimentet sitt. Selger dem både Ultrafire og Panasonic, så er jeg mer skeptisk.

Synes det er helt ufattelig at folk gir 5 stjerner når dem kjøper "9800 mAh Ultrafire 18650" - det er jo ren svindel!

 

Kjøpte en Convoy S2+ selv, men kun fordi jeg likte fargen på den (orket ikke flere sorte lykter) og bryteren. Ser ut som noe mer spennende enn en sort, generic gummibryter - selv om funksjonen sikkert er den samme. ^^

 

Er det noe forskjell på Convoy S2+ og Jaxman E2? Såvidt jeg kan se så er begge billige kinamerker, men Convoy kommer med cree og Jaxman kommer med Nichia led.

 

Min Jaxman E2 var faktisk blå. Ene Skyray lykta kjøpte jeg i gull. Bling bling  :D

 

At folk tror vi har kommet så langt på batteriteknologi at man får 9800mAh i et lite 18650 batteri er faktisk helt utrolig. Tar ikke mange minuttene å gjøre litt research. Finner fort ut at de normale 18650 batteriene ligger på rundt 2600mAh, og de dyrere batteriene klarer opp mot 3600mAh. 

Lenke til kommentar

Man finner samme taktikken med litiumsbatterier til mobiler også.

 

Typiske Kina scam her er å bruke gamle brukte batterier hvor de klasker på et gull sticker med lovnader om 5000+++mAh. Desverre er det nok en god del som går på disse svindlerne siden det er såpass stort marked for det.

 

Det som er så dumt er jo at man ikke bare blir lurt og får et elendig batteri, men man får et potensielt livsfarlig batteri uten noen form for sikkerhetskontroll før de sendes direkte til kjøper.

 

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor slike selger får holde på som de gjør på ebay,aliexpress DX osv.

 

Samme røkla når det kommer til lyspærer hvor flere av dem har null jording og direkte ledende kontakt punkter utenpå pærene.

Lenke til kommentar

Er det noe forskjell på Convoy S2+ og Jaxman E2? Såvidt jeg kan se så er begge billige kinamerker, men Convoy kommer med cree og Jaxman kommer med Nichia led.

 

Selv har jeg ikke hørt om Jaxman før jeg leste innlegget til Ekinorak, så der kan jeg desverre ikke si noe.

Eneste jeg vet om Convoy er at de støtter selvvalgt antall drivere og diode ("emitter bin"). Selv om jeg nå kun kan snakke for S2+.

 

Første gang jeg har vært borti Convoy også. På min S2+ valgte jeg T4-7A (varm-hvit, ~3000 Kelvin) og 7135*3 driver (svakeste versjon, på 490 Lumen). Lykten var billig, så jeg tenkte jeg bare skulle prøve en for å få lempet et Nitecore 18650 2600 mAh batteri jeg liggendes over i noe nyttig.

 

 

 

Ja har sett et par av de lyspærene du snakker om. Bare en enkel capacitive dropper som driver og bart kretskort i fronten som er mere eller mindre direkte koblet til nettspenning. Rett og slett skremmende.

 

Jeg har også sett noen slike. På Ebay, såklart. Lav pris, "made in China, free international shipping".

Fant ut at jeg fysisk beveget meg vekk fra skjermen da jeg skjønte hva det var jeg faktisk så.

 

Av en eller annen grunn, så var det neste jeg følte for å gjøre det å sjekke alle brannsluknings apparatene i huset.

Lenke til kommentar

Så kjapt igjennom Ebay nå. Ser de fleste har skjerpet inn sikkerheten så 90% av pærene jeg fant har plast eller glasskuppel, men er fortsatt noen med berøringsfare, spesielt de med GU10 og MR16 sokkel.

La oss nå heller ikke glemme disse "flom" / arbeidslysene som selges umerket med kun watt effekt som skrift, gjerne som 20-50W+ LED også er det veldig gjerne dårlig led brikker med flere defekte små led pærer enten ut av boksen eller etter kort bruks tid. Lampen drar gjerne ikke mer en 50% av det oppgitte tallet heller.

 

Men nå drar jeg det litt langt ut her, men generelt i lys / led verden fra Kina så er det mye uetisk som selges både med tanke på sikkerhet og lovnader I form av styrke, sikkerhet og funksjon.

 

Sunn fornuft og grundig research er viktig.

 

I lommelykt verden er det heldigvis store forumer som har brukere som skriver om både det ene og det andre.

 

Må ærlig innrømme å se at det er få ting som gjør meg mer skeptisk I innkjøp en LED, jeg har prøvd mye rart i små pærer fra Kina både til hjem og bil, ofte får man stor variasjon på farge + langt dårligere levetid en forventet men samtidig er det veldig billig. Også er det flere norske nettbutikker som selger maken til pærer men til X20 pris hvor de mest sannsynlig har brukt samme kilder bortsett fra printet på eget firma logo eller navn.

Lenke til kommentar

Har vært borti mye rebranding her i Norge ja. Spesielt på butikker som Jula og Clas.

 

For min del som handler en del LED produkter på Ebay så stoler jeg absolutt ikke på informasjonen selger oppgir, vertfall ikke når det kommer til oppgitt lysstyrke. Men ting er gjerne såpass billig at det ikke akkurat skader økonomien å teste, og ofte får man et helt greit produkt til en brøkdel av prisen for et tilsvarende produkt i Norge. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest "Jaxman" nok ganger til at jeg også har bestilt meg en! :p

http://www.ebay.com/itm/JAXMAN-E2-Nichia-219B-CRI90-NW-Neutral-White-LED-18650-Flashlight-C3-/371422300951

 

Tror dog denne er så langt fra den Convoy S2+ lykten jeg også har på tur at det ikke er noen vits i å prøve å sidestille dem.

XML2 T4-7A ~3000 Kelvin vs. Nichia 219B 5700 Kelvin.

 

 

Mulig den forestilte situasjonen er temmelig søkt, men jeg regner med å skulle drive med små ledninger i forskjellige farger (nettverk o.l.) i nærmeste fremtid, og jeg ser for meg en eksempel situasjon hvor jeg skal identifisere de forskjellige lederene i relativt mørke omgivelser.

 

En lykt er allerede lagt ned som et krav som en del av arbeidsutstyret, så jeg har derfor valgt et par CRI 90+ lykter.

Overnevnte Jaxman E2 og en Manker E02H.

http://www.ebay.com/itm/MANKER-E02H-Nichia-219-AAA-LED-Magnetic-Cap-Pocket-Clip-Headlight-Red-/162597489676

 

...Og dermed var samlingen oppe i 32 lykter.

Tror ikke det blir noen penlight på meg likevel. Ikke ennå.

 

 

 

-Coast G10, 20 Lumen, 1x AAA
-2x Coast G19, 54 Lumen, 1x AAA
-Coast G45, 80 Lumen, 3x AAA
-2x Fenix E21, 154 Lumen, 2x AA
-Fenix HP10, 225 Lumen, 3x AA
-2x Fenix TK45, 760 Lumen, 8x AA
-Fenix TK76, 2800 Lumen, 4/8x 18650
-Fenix PD35 2014 Edition, 960 Lumen, 1x 18650
-2x Streamlight 51010 Twin-Task 3C, 57 Lumen, 3x C
-3x Streamlight 88853 Poly-Tac, 130 Lumen, 2x CR123 (1x 16650?)
-Streamlight 90642 Knucklehead, 200 Lumen, 4x AA
-3x Mag-Lite ST3D106, 131 Lumen, 3x D (3x 32650?)
-2x Energizer Hightech LED Keychain Light, 13 Lumen, 2x CR2016
-Nitecore HC90, 900 Lumen, 1x 18650
-2x Niteye EC-R16, 750 Lumen, 1x 16340 / 1x CR123A / 1x RC123
-Acebeam EC50 gen. II (5000 Kelvin), 3000 Lumen, 1x 26650

 

På tur:
-Nitecore Tube, Silver, 360 Lumen, built-in battery
-Nitecore Tip, Green, 45 Lumen, built-in battery
-Convoy S2+ Red, 7135 x 3 (XML2 T4-7A, 3000 Kelvin, Warm White), 490 Lumen, 1x 18650 / 2x CR123
-ThruNite Neutron 2Cv3, 1100 Lumen, 1x 18650 / 1x 18350 / 2x CR123
-Manker E02H, Red, Nichia 219C, 180 Lumen, 1x AAA
-Jaxman E2, Nichia 219B (5700 Kelvin, Neutral White), 370 Lumen, 1x 18650

 

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Da kom endelig S2+ i posten også. Må si det jeg gikk veldig radig fra kina denne gangen.

Alt ble bestilt 9 August og tre lykter ble levert på fredag 25 August, to belte clips på mandag 28 og Convoy S2+ i dag 29 August.

 

Så langt utrolig fornøyd med Convoy lykten, meget pen rød farge, veldig pen funksjons knapp i alu / metall istedenfor den vanlige gummi knappen og lyset har en kjempe fin farge og styrke.

 

Convoy S2+ med Fenix PD35TAC ved siden av seg:

DSC5671.jpg

 

 

 

DSC5672.jpg

Farge forskjell mellom PD35 og S2+

DSC5673.jpg

 

Farge temperatur Fenix PD35 (lysende på en hvit vegg)

DSC5679.jpg

 

Farge temperatur Convoy S2+ (lysende på en hvit vegg)

DSC5681.jpg

 

 

 

Med forbehold om at kamera ikke viser helt korrekt farge temperatur.

 

Skal faktisk ikke se bort i fra at S2+ blir min nye favoritt lykt men jeg tenker meg at både S2+ og PD35TAC får bli med på jobb fremover.

 

Et annet stort pluss er at Convoy lykten faktisk tar "Protected" Panasonic 18650 batteri noe verken Fenix PD35 eller Fenix TK15 lykten min gjør siden batteri blir for langt.

 

Legger ved full Convoy detaljer her:

Convoy S2+ Red XM-L2 7135 (ebay link) - XML2 T4-7A 3000-3200K <------ Farge temperatur

 

Et minus er litt for mye dill angående funksjonene (Lav - medium - høy - strobe - SOS). Både strobe og SOS kommer rett etter high og har ikke en egen "spesial" sekvens.

 

EdIt: Glemte at lykten kommer faktisk med to moduser, fikk til å endret det til low-medium-high.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
Et annet stort pluss er at Convoy lykten faktisk tar "Protected" Panasonic 18650 batteri noe verken Fenix PD35 eller Fenix TK15 lykten min gjør siden batteri blir for langt.

 

Eh? Er det så store forskjeller på Fenix PD35 og PD35 TAC? :O Jeg har en PD35 non-TAC (2014 modell, 960 Lm), og min tar et Keeppower 18650 3500 mAh (~70mm) og Orbtronic (Panasonic) 3400 mAh (~69mm), begge med PCB, helt fint.

 

Fint du sier fra, for jeg vurderte å kjøpe en PD35 TAC, da min versjon begynner å ha merket bruken over de siste årene, og det er omtrent bare TAC-versjonen som er tilgjengelig (den er ihvertfall billigere), men da skal jeg visst se andre steder.

 

Kikket på en Thrunite TN12 2016.

http://www.ebay.com/itm/Thrunite-TN12-2016-Cree-XP-L-V6-LED-Neutral-White-NW-18650-Torch-1100lm-/161334146618

 

https://www.reddit.com/r/flashlight/wiki/faceoff

 

Jeg er forresten også veldig godt fornøyd med min Convoy S2+ (7135 * 3, 490 Lm, T4-7A, ~3000 Kelvin). Varmt lys, behagelig for øynene å bruke (kun testet på dagtid, i mørke kott).

 

Har ikke prøvd å gå tur i mørket med den ennå, som var den delen jeg er noe skeptisk til mht. fargetemperatur og hva øynene reagerer på når det ellers "er på tide å legge seg" (melatonin produksjonen i kroppen reagerer visstnok negativt på gult lys før man skal sove - selv om blått lys er den verste synderen på det området).

 

 

Skal faktisk ikke se bort i fra at S2+ blir min nye favoritt lykt men jeg tenker meg at både S2+ og PD35TAC får bli med på jobb fremover.

 

Høres ut som du også trenger et "dual-holster" nå. ;)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

 

Et annet stort pluss er at Convoy lykten faktisk tar "Protected" Panasonic 18650 batteri noe verken Fenix PD35 eller Fenix TK15 lykten min gjør siden batteri blir for langt.

 

Eh? Er det så store forskjeller på Fenix PD35 og PD35 TAC? :O Jeg har en PD35 non-TAC (2014 modell, 960 Lm), og min tar et Keeppower 18650 3500 mAh (~70mm) og Orbtronic (Panasonic) 3400 mAh (~69mm) helt fint.

 

Fint du sier fra, for jeg vurderte å kjøpe en PD35 TAC, da min versjon begynner å ha merket bruken over de siste årene, og det er omtrent bare TAC-versjonen som er tilgjengelig, men da skal jeg visst se andre steder.

 

Kikket på en Thrunite TN12 2016.

http://www.ebay.com/itm/Thrunite-TN12-2016-Cree-XP-L-V6-LED-Neutral-White-NW-18650-Flashlight-1100lm-/321430474613

 

Mitt panasonic protected batteri blir for langt noe som gjør at på begge mine Fenix lykter så slår lyset seg konstant på ved å vri korken helt igjen. Lykten slår seg ikke av igjen ved bruk av av og på knappen da lykten får konstant kontakt?

 

Som sakt så er det helt likt på PD35 og min eldre TK15 fra 2011.

 

Panasonic batteri ser noe slikt ut:

4PCS-2017-Original-EastFire-font-b-18650

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Nå måtte jeg bare teste selv...

 

Her er mine batterier:

https://1drv.ms/i/s!AuFMZD__7mN2gzwZNzWHLyV8LIoq

 

Batteriene er Orbtronic 3400 mAh

https://www.orbtronic.com/protected-3400mah-18650-li-ion-battery-panasonic-ncr18650B-orbtronic

 

...Panasonic NCR18650BP 3400 mAh (2stk. for å få frem både kode og beskyttelseskrets - testet med begge)

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?353575-Test-Review-of-Panasonic-NCR18650B-Protected-3400mAh-(Green)

 

...og Keeppower 3500 mAh (mine er 2016 versjonen).

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?409079-Test-Review-of-Keeppower-18650-3500mAh-(Black)-2015

 

Alle disse er med PCB, og fungerer helt fint med min Fenix PD35 non-TAC.

https://www.fenix-store.com/fenix-pd35-led-flashlight-960-lumens/

 

Ingen konstant på, ikke en gang et blink fra lykten når bakenden skrus helt fast, og bryteren fungerer helt fint.

 

Har du prøvd med litt isopropyl (rengjørings alkohol/rense sprit) på kretsene og bakfjæren for å rengjøre dem? Det kan være noe skitt på dem som skaper en dårlig forbindelse eller en tilsvarende kortslutning som gjør at bryteren overstyres pga., som du sier, den ekstra lengden på batteriet.

Burde ikke være det, men kan være verdt å sjekke.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
 

Det ser rett og slett ut som jeg må bare beklage. Jeg var skråsikker på at jeg hadde prøvd det i min PD35TAC men ettersom jeg ville dobbelt sjekke det nå etter hva du skrev så ser det ut som det fungerer helt fint :roll: .

 

Så jeg må jo nesten bare rette det til at min TK15 vil ikke operere normalt med det lengre protected batteriet, men PD35TAC fungerer.

 

Batteriet er NCR18650B - 3400mAh 3.7V

1141104-3.jpg

Jeg vet ikke om dette er lengre en de andre protected? eller om det bare mangler litt folie, fordi du kan se både bunnen og toppen av "protection" komponentene. Jeg måle batteri til å være ca. 0,5cm lengre en et vanlig 18650.

 

Nå som jeg faktisk er klar over at jeg har to lykter som kan bruke protected 18650, hvilken vil du da anbefale? Jeg ser at du eier og linker flere, men jeg antar at du har en favoritt?

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Takk, da er vi enige. :)

 

Er antageligvis den gamle TK15 versjonen du har, for jeg kan ikke lese om noen slike batterikompabilitetsproblemer med TK15 S2.

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?353061-Fenix-TK15-S2-Review-(1x-18650-or-2x-CR123)

 

------------------------------------

 

Favoritt og favoritt... Regner med du sikter til batterier her, men skulle jeg valgt ett, ville jeg gått for Keeppower. Du får 100 mAh ekstra, men om de er merkbare i praksis er bare ren spekulasjon.

De er gjerne noe dyrere enn Panasonic-merkede batterier, men falske Panasonic 18650 (de grønne, som du har avbildet) florerer, og det kan være vanskelig å skille ett falskt ett fra ett ekte. Jeg har prøvd å finne ut hvordan man kan se forskjell før kjøp, men har ikke lyktes utover å konkludere med "må bare kjøpe og se hva som kommer".

 

Hva jeg har lest flere steder er vekten på batteriet er viktig. Ett ekte Panasonic batteri med PCB veier rundt 46-48 gram. De falske kan veie helt ned i 35 gram. Så dette er noe jeg bruker før jeg kjøper - hvis selger lister vekten, og jeg har sett flere seriøse selgere gjør dette nettopp for å la kundene vite hva det er de kjøper.

 

Det er ikke mange falske Keeppower som jeg har hørt om, og det gjør gjerne utvalget lettere å navigere, og det er i stor grad derfor jeg velger dem som favoritten her.

 

Orbtronic er i praksis Panasonic, og Keeppower er Sanyo (som nå også er Panasonic). Så kan ikke være store forskjellen på cellene som sitter i noen av dem. Men Orbtronic er de dyreste og tilgjengeligheten er lav.

Med forbehold om et original batteri med PCB, 3400-3500 mAh, så er prisingen pr. stk. ca. slik:

Panasonic: 70-100kr.

Keeppower: 100-120kr.

Orbtronic: 150kr.+

Og de Orbtronic forhandlerne jeg har sett er fra USA, og med lager der, og fraktpriser deretter som må regnes med i totalen.

 

Jeg har kjøpt et par slike:

Keeppower NCR18650GA 3500 mAh

http://www.ebay.com/itm/Keeppower-NCR18650GA-3500-mAh-Li-ion-Rechargeable-Protected-Battery-x2-Sanyo-/321787389029

 

Er ikke kommet ennå, men det er batterier som jeg forventer er skikkelige. Nå har jeg kjøpt en del fra HKequipment, både batterier og lykter, og selv om ikke alt har kommet frem ennå, så er det som har kommet ekte saker.

 

Nå har ikke jeg utstyr for testing av slikt, men fra det jeg får av info fra min Fenix ARE-C2 lader, så er batteriene slik dem skal være.

 

EDIT:

Vær OBS på en ting med de Keeppower batteriene: de er de lengste av dem alle, med nærmere 70mm.

Orbtronic og Panasonic måler 65-69 mm (uten at jeg har tatt dem på et digialt skyvelære ennå).

 

Så vær sikker på at du har lykter som svelger så lange batterier før du kjøper.

 

Jeg tenker også å kjøpe en 6-pack av disse:

Panasonic protected NCR18650B 3400 mAh

http://www.ebay.com/itm/2-8-PCS-panasonic-protected-18650-NCR18650B-3400mah-Rechargeable-Li-ion-Battery-/322573310769

 

~350kr. er en sum jeg er villig til å risikere for 6stk. slike batterier. Er dem ikke ekte, neivel, da vil PayPal bli ansvarlig for erstatningen, og er dem ekte, flott, masse bra batterier til en meget bra pris.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Litt avsporing, men noen som vet hvilken lykt det blir brukt i the martian? I scenen rett etter halve basen eksploderte.

 

Kan du poste et skjermbilde? Ryktene sier han hadde en Coast HP21 (Led Lenser X21.2), men siden jeg ikke har filmen for hånd selv, så kan jeg ikke uttale meg.

 

http://www.ledlenser-store.co.uk/torches-c70/x21-2-led-torch-p941

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Noe off-topic, men det er denne selgeren jeg har oppgitt som referanse til de fleste av de siste lykte-kjøpene mine...
 
Er dette grunn til bekymring? Dette skjedde akkurat nå.
https://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=hkequipment&ftab=AllFeedback&myworld=true&rt=nc
 

 
Har nå flere listinger av
  

We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.
This user is no longer registered on eBay.
This item has been shipped.

 
...inne på min profil, på ALLE gjenstander kjøpt fra denne selgeren.
 
Noen som vet hva noe slikt kan skyldes? Utestengelse er hva jeg mistenker, under omstendighetene. :/

 

Varer som ikke kommer bekymrer meg ikke. Alt er betalt via PayPal, og jeg har sporingsnummer på alt også.

Synes bare...dette var noe rart.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Noe off-topic, men det er denne selgeren jeg har oppgitt som referanse til de fleste av de siste lykte-kjøpene mine...

 

Er dette grunn til bekymring?

https://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=hkequipment&ftab=AllFeedback&myworld=true&rt=nc

 

 

Har nå flere listinger av

  

We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.

This user is no longer registered on eBay.

This item has been shipped.

 

...inne på min profil, på ALLE gjenstander kjøpt fra denne selgeren.

 

Noen som vet hva noe slikt kan skyldes? Utestengelse er hva jeg mistenker, under omstendighetene. :/

 

Jeg vet ikke om det er noe nytt ebay har begynt med, jeg fikk samme melding opp på en av to belte clips jeg kjøpte til min Convoy S2+ lykt og på magnet tail cap til den lille AAA batteri lykten jeg har bestilt. Clipsen mottok jeg i alle fall som normalt, magnet tail cap har det gått litt for få dager til at den skal kunne ankommet enda.

 

Jeg tror ebay fjerner gjenstander som bryter vilkår, noe som kan være ganske enkelt som feilskrevet eller for dårlig beskrivelse.

Men det er noe dritt uansett siden du ikke lenger kan se hvilken gjenstander som er kjøpt tilbake i tid.

 

Over til noe annet, er du fornøyd med din Convoy S2+ da? Jeg antar du har mottatt den etter som du var vell noen dager før meg til å bestille den. Jeg har jo selv hatt min i rundt en uke.

 

EDIT:

Jeg ser at jeg leste litt for fort, din beskjed var veldig liggende min men jeg har ikke fått opp at brukeren ikke er registrert lenger! veldig merkelig.

 

Mine meldinger har vært :

 

We've removed an item you recently won:

Since you've already paid for the item, you don't need to do anything else. If your item hasn't arrived yet, it should arrive soon. If it doesn't, then you'll want to open a case in our Resolution Center. You can learn how to do this, plus find timelines for opening cases, at:

http://pages.ebay.com/help/buy/item-not-received.html

 

We understand that this may be disappointing and hope your future experiences are pleasant and successful. If you have questions, please click "Help & Contact" at the top of most eBay pages.

 

eBay still has lots of other great deals. Go to http://www.ebay.com to shop. We encourage you to continue buying on eBay. Thanks,

 

eBay

Jeg tror uansett at du kan slappe av, så lenge varen var betalt og sendt så vil du jo motta den som normalt, men reklamasjon kan jo bli vrient!

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Garanti bekymrer meg ikke - vet jeg vinket farvel til det da jeg dro muse-VISA kortet.
Så kjøpene ble gjort med åpne øyne på det området.
 

Over til noe annet, er du fornøyd med din Convoy S2+ da? Jeg antar du har mottatt den etter som du var vell noen dager før meg til å bestille den. Jeg har jo selv hatt min i rundt en uke.


Jeg er forresten også veldig godt fornøyd med min Convoy S2+ (7135 * 3, 490 Lm, T4-7A, ~3000 Kelvin). Varmt lys, behagelig for øynene å bruke (kun testet på dagtid, i mørke kott).


https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1159656&p=24058785 :p
 
 
Hva med deg? Har du funnet en egen favoritt etter den "batteri-novellen" jeg skrev? ;)

 

P.s.

Jeg tror du bare kan trykke på "Følg denne tråden"-knappen så snart som mulig.

Jeg føler meg veldig nerd når vi diskuterer noe så sært som lykter, men jeg synes det er gøy. ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...