ExcaliBuR Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Om du ikke har tid til å få med deg skilt fordi du kjører for fort, så burde sjåføren ha såpass selvinnsikt at h*n roer ned. Da kjører du *ikke* etter vtrl §3. Endret 17. juli 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Her blir svindlerne tatt på fersken Det som er komisk er at de tror at ved å løpe vekk så blir videoen de allerede har kommet med på automatisk borte. Det er dog aldri lurt å si til noen at man har kamera i bilen dersom man kommer utfor en hendelse. Man vet aldri om personen vil forsøke å ta kameraet/minnekortet. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Det som er komisk er at de tror at ved å løpe vekk så blir videoen de allerede har kommet med på automatisk borte. Er nok heller det at de vet at de er blitt avslørt, slik at de løper før de evt skulle bli tatt. Hva skulle de ha gjort? Bare stått der til politiet kom? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg føler jeg havner bak billister som enten kjører sakte eller veldig forsiktig, hver gang jeg er ute på tur. I dag var intet unntak. https://www.youtube.com/watch?v=OW6dMQfbg_k Frontkameraet mitt mistet rundt 20 sekunder rett før jeg startet forbikjøringen, så det kommer ikke så godt frem når sjåføren i den nærmeste lastebilen begynte å vinke med armen. Ingen andre tok dog hintet, selv ikke etter at jeg kjørte forbi. (Til info lå det en annen arbeidsbil et stykke foran lastebilene, og jeg regner med sjåføren der hadde radiokontakt med lastebilene og kunne si ifra når det var klart for forbikjøring.) 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Runar Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 23. juli 2017 Denne veien er enveiskjørt, og hver dag ser jeg flere biler kjøre mot kjøreretningen til tross for tydelig merking i «feil» ende. Jeg har aldri truffet på biler selv, før i kveld! https://www.youtube.com/watch?v=s3mcQzpEo5o Mitt forsøk på å peke på Innkjøring forbudt-skiltet var ikke tilstrekkelig, så jeg fikk god hjelp av en tilfeldig bargjest. 15 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Haha, morsomt klipp! Måten du sperrer for han, fingern som dukker opp, bargjesten som spaserer bort. I tillegg relativt kort og konsist! 10/10. 5 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Tesla som legger seg i feil felt og smetter inn foran bilen som skal til høyre. Hadde Passaten vært litt raskere på gassen her hadde det trolig smelt 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Sykt hvor de bilene flytter på seg 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Egoistisk oppførsel fra Teslaeieren for å komme en plass lenger frem i rekken av biler. 3 Lenke til kommentar
Orbis Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Kameraet mitt er dødt, ellers hadde jeg fått dette på film https://www.tb.no/nyheter/tonsberg/ulykke/trafikkulykke-i-mammutkrysset/s/5-76-602355 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Egoistisk oppførsel fra Teslaeieren for å komme en plass lenger frem i rekken av biler. Jepp! Her hadde det vært mer riktig å bare ta en hel runde i rundkjøringen og så svinge ut. Mye tryggere. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Dette her er trygt inni ein tunell ja! Lenke til kommentar
hessel Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Det er faktisk enda verre hvis en bil foran deg ikke har noen lys i en tunnel. Plutselig kommer bilen veldig brått på hvis den kjører litt sakte og belysningen i tunnelen er dårlig. Har holdt på å gå galt noen ganger ja. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Det er et problem med nyere biler og at de har en auto-funksjon for dagslys. Hvis tunellen er i det hele tatt er bittelitt opplyst, så slår bilen aldri på lysene sine. Ofte kan man se i helt mørke tuneller at bilen kjører inn i kanskje 50-100 meter før lysene kommer på. Ofte ikke i det hele tatt. Nå som bilene bruker LED er det jo helt poengløst. Spare strøm? På en pære som er noen få watt? Problemet er også at LED tar mest slitasje av å bli slatt av og på konstant, og derfor settes følsomheten ofte noe høyt. Det fører til at bilen ofte kjører igjennom hele tunellen uten at lysene går på i det hele tatt, og man får slike situasjoner. Et godt eksempel. Her er det dog mest sannsynlig sjåføren som har slått alle lys helt av manuelt? Burde jo uansett egentlig ikke være mulig i mine øyne. Endret 1. august 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Den var ganske stygg. Men: "LED tar mest slitasje av å bli slatt av og på" - hvor tar du dette fra? For å regulere strømmen i dioden brukes som regel PWM, som jo går ut på å slå den av og på flere tusen ganger i sekundet. Er det LED til 220V du tenker på så kan det nok stemme, men da er det pga strømforsyningen. 3 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Dette her er trygt inni ein tunell ja! Det er faktisk enda verre hvis en bil foran deg ikke har noen lys i en tunnel. Plutselig kommer bilen veldig brått på hvis den kjører litt sakte og belysningen i tunnelen er dårlig. Har holdt på å gå galt noen ganger ja. Ein kan jo berre tenke seg kva som skjer om man hadde tatt ein forbikjøyring og den bilen kommet uten lys. I denne tunellen er det ikkje uvanlig med forbikjøyring pga tuneller seinere som er veldig bratte, der vogntoga ligger i 50km/t Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Det ble en lang diskusjon om lysbruk, har splittet det ut i egen tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1781876 4 Lenke til kommentar
CoT Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Ny video fra i går kveld. Jeg var på vei ut av Trondheim i retning sør. Så denne ubeslutsomheten og nesten kollisjon med meg i krysset den svingte av i. https://youtu.be/eGrQ8H0acmU?t=0h0m5s Endret 7. august 2017 av Hårek Feil på link Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Her hadde jeg tutet 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Tror nesten jeg hadde ringt til 02800 og informert om en potensielt ruset sjåfør også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå