Gå til innhold

Er det på tide vi menn sier stopp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du sier det så.

Men, over til trådens tema. Slik jeg oppfatter det så er begge dere, OleNord og Misanthrope, enige i førsteposten. Men jeg savner egentlig noen gode argumenter i deres favør. Kunne dere ikke presentere noen?

Jeg har ikke svaret. Jeg mener kvinner og menn bør være likeverdige og likestilte. Problemet er som nevnt paradokset med kvinner som styrer og undergraver vestlige verdier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror poenget til TS er som det gode gamle ordtaket; "Kvinner er som gressplener, de skal slåes og holdes nede."

Huff da, la oss ikke tillegge TS slike negative og utdaterte holdninger uten gode grunner.

Jeg har ikke svaret. Jeg mener kvinner og menn bør være likeverdige og likestilte. Problemet er som nevnt paradokset med kvinner som styrer og undergraver vestlige verdier.

Men hvis du mener at noe er tilfellet, så må du jo ha en grunn til å mene dette. Denne grunnen (grunnene?) kan vel formuleres som et argument som burde overbevise noen med et åpent sinn? Hvis ikke så vil vel ikke oppfatningen du har kunne betegnes som spesielt fornuftig.

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at kvinner ikke er opptatt av politikk - men at de ikke er opptatt av det samme som menn. Menn bygger og forsvarer sivilisasjoner. Kvinner er mest opptatt av å gjøre alt og alle like slik at de selv har mest mulig makt og flest mulige valg, inkludert å få barn med med et større utvalg av menn med bedre gener. Når de ikke lenger er avhengige av at han forblir i forholdet så har de gjort staten til surrogatfar.

Igjen så kommer stereotypene i rekordfart. Jeg skal akseptere argumentet ditt om du aksepterer at du ikke snakker om alle kvinner, og at du tar hensyn til disse kvinnene som ikke passer inn i din stereotype.

Lenke til kommentar

Hvis du sier det så.

Men, over til trådens tema. Slik jeg oppfatter det så er begge dere, OleNord og Misanthrope, enige i førsteposten. Men jeg savner egentlig noen gode argumenter i deres favør. Kunne dere ikke presentere noen?

Jeg synes i alle fall å ha lest opp gjennom livet mitt at kvinner generelt favner om disse verdiene som er nevnt i tråden, og jeg mener det samme om kvinnene jeg kjenner. De har lettere for å mene ting som ødelegger på lang sikt. Dette stammer trolig fra deres biologiske tendenser, selvofrelse for barn.

Endret av OleNord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall å ha lest opp gjennom livet mitt at kvinner generelt favner om disse verdiene som er nevnt i tråden, og jeg mener det samme om kvinnene jeg kjenner. De har lettere for å mene ting som ødelegger på lang sikt. Dette stammer trolig fra deres biologiske tendenser, selvofrelse for barn.

Det kan godt være at du har lest det. Men det du skriver her er ikke i seg selv et argument, men en del forskjellige påstander.

Jeg kunne tenke meg noen gode argumenter, slik at jeg kan utfordres mentalt, og noe som kan påvirke min oppfatning om emnet.

Lenke til kommentar

Det kan godt være at du har lest det. Men det du skriver her er ikke i seg selv et argument, men en del forskjellige påstander.

Jeg kunne tenke meg noen gode argumenter, slik at jeg kan utfordres mentalt, og noe som kan påvirke min oppfatning om emnet.

Ok. Kvinner stemmer oftere på partiene som ønsker det nevnte, og er i høyere grad respresentert i slike partier. Jeg mener dette i seg selv viser at det de mener er sterkt korrelert med verdiene som er nevnt i tråden.

Endret av OleNord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi er inne i en slags selvforsterkende selvødeleggelse av mange av nasjonene i Europa. Jo mer likestilte kvinner er, jo høyere utdannelse, jo færre barn, jo raskere går ødeleggelsen av vestlig sivilisasjon. Enter Idiocracy.

I utgangspunktet er det bra at det blir færre mennesker på jorda, mtp. på fornybarhet og ressurser. Men hva er poenget når det tilkommer andre, som i tillegg er religiøse analfabeter?

Det er paradokset.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at kvinner ikke er opptatt av politikk - men at de ikke er opptatt av det samme som menn. Menn bygger og forsvarer sivilisasjoner. Kvinner er mest opptatt av å gjøre alt og alle like slik at de selv har mest mulig makt og flest mulige valg, inkludert å få barn med med et større utvalg av menn med bedre gener. Når de ikke lenger er avhengige av at han forblir i forholdet så har de gjort staten til surrogatfar.

Igjen så kommer stereotypene i rekordfart. Jeg skal akseptere argumentet ditt om du aksepterer at du ikke snakker om alle kvinner, og at du tar hensyn til disse kvinnene som ikke passer inn i din stereotype.

Alle meninger kan bli vridd til å være en stereotypi, hvordan skal vi liksom diskutere uten det? Forskning og statistikk som ble bragt opp i denne tråden var du tilsynelatende like negativ til. For meg ser det ut som du er uenig med trådstarter (Fullstendig akseptabelt), men hakker og degraderer alle innlegg som er på motsatt side av deg uten å selv komme med noe forskning/statistikk/konkrete påstander.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Med andre ord ren og overfladisk synsing basert på ditt eget politiske ståsted, som har svært lite med vektig argumentasjon å gjøre.

Det er ikke synsing. Kvinner stemmer f.eks. i svært liten grad på SD i sverige og ganske lite på FrP i Norge. Det er menn som stemmer på disse partiene. Det virker for øvrig som om verdiene vi har pratet om i tråden er ekstremt viktige for kvinner. Uten at jeg helt forstår tankene som danner grunnlaget for verdiene deres.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror poenget til TS er som det gode gamle ordtaket; "Kvinner er som gressplener, de skal slåes og holdes nede."

Huff da, la oss ikke tillegge TS slike negative og utdaterte holdninger uten gode grunner.

Kvinner generelt vet lite om politikk og bryr seg egentlig ikke så mye. Samtidig stemmer de oftere i valg enn det menn gjør. Dette er en snål tendens.

De siste 20-40 årene har det gått rett vest med den vestlige verden. Destabiliseringen er forårsaket av at politikk i større grad blir drevet av emosjonalitet og det å gjøre "godt", selv om det fører til vondt. Denne tankemåten blir i stor grad drevet av kvinner og feminin tankemåte

I realiteten er de eneste som virkelig kan redde sivilisasjonen som er bygd, oss menn. Men det er færre av oss enn før som virkelig engasjerer oss. Som sender inn artikkler, som driver med politikk og som arbeider for forandring. Hvorfor har vi f.eks. ikke et stor konservativt mediehus i Norge? Det trengs virkelig.

Om ikke vi menn sier stopp, så blir det ingen stopp.

Var ikke uten god grunn. Selv om slag kanskje ikke skal være et virkemiddel så er det tydelig at TS vil holde kvinner nede, der de hører hjemme....

Lenke til kommentar

Det er paradokset.

Likestillingsparadokset:

- Til mer likestilte kvinner blir.

- Til færre menn ønsker de å stifte familie med, pga at de har for lav status i forhold til de (økonomi og utdanning).

- Til mer feministiske blir de.

- Til færre barn får de.

- Til mer anti-patriotiske blir de.

- Til mer innvandring ønsker de.

- Som igjen fjerner likestillingen til slutt.

Det er litt som en maskin. Du må bare vente til det blir ferdig eller slå den av.

Endret av OleNord
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle meninger kan bli vridd til å være en stereotypi, hvordan skal vi liksom diskutere uten det? Forskning og statistikk som ble bragt opp i denne tråden var du tilsynelatende like negativ til. For meg ser det ut som du er uenig med trådstarter (Fullstendig akseptabelt), men hakker og degraderer alle innlegg som er på motsatt side av deg uten å selv komme med noe forskning/statistikk/konkrete påstander.

Jeg var ikke negativ til forskningen. Leser du innlegget mitt så skriver jeg ordrett at det ikke var poenget mitt. Denne negativiteten du ser i innleggene mine er et resultat av misforståelse, noe som er forståelig når man diskuterer betente emner som kan virke provoserende.

Men du vet hva en stereotype er. Det jeg ber deg om å gjøre er å bekrefte mine egne observasjoner, slik at det blir dine observasjoner også. Det er ikke vanskelig å se at enkelte brukere her inne finner et fellestrekk innen en folkegruppering, for å så gi forslag til handlinger som rammer hele gruppen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Med andre ord ren og overfladisk synsing basert på ditt eget politiske ståsted, som har svært lite med vektig argumentasjon å gjøre.

Det er ikke synsing. Kvinner stemmer f.eks. i svært liten grad på SD i sverige og ganske lite på FrP i Norge. Det er menn som stemmer på disse partiene. Det virker for øvrig som om verdiene vi har pratet om i tråden er ekstremt viktige for kvinner. Uten at jeg helt forstår tankene som danner grunnlaget for verdiene deres.

Selvsagt er det ren synsing.  Synsingen består i at du mener valgene som tas og verdiene som innehas fører til skade på lang sikt, noe du overhodet ikke har underbygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...