Gå til innhold

Får ikke til å åpne port 25565 riktig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste dagene prøvd å sette opp en server til spill, først og fremst Minecraft.

Så etter uttallige "tutuorialer" og å ha fulgt telenor sin egn veileding har jeg ennå ikke fått dette til.

Jeg ringte Telenor og spurte og de sa jeg hadde et ADSL bredbånd. IPv4 adressen min er 10.0.0.90. Alt dette har jeg skrevet inn og jeg har fotsatt ikke fått til å åpne porten. Bådet ved å prøve å logge på serveren og ved å bruke noen nettsider har jeg funnet ut at porten ikke er åpen.

Hvis noen vet noen feil jeg har gjort eller mulige løsninger til problemet ville det vært fint.

Takk på forhånd.

post-425597-0-70692900-1482331184_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet du har lagt til skjermbilde av stemmer, forutsatt at det er aDSL du har, og at du har rett IP til serveren din, og at serveren din faktisk bruker port 25565.

Tester som canyouseeme.org og ismyportopen.com er nesten ubrukelige til å teste om en port faktisk er åpen, ettersom de forutsetter at det er en tjeneste (server) som lytter på akkurat den porten når du kjører testen. Bruk isteden portforward.com sitt Port Cheker tool: https://portforward.com/store/pfconfig.cgi

Det må du installere, men fordelen er at da vil det programmet lytte på den porten du sjekker, og da får du mye mer definitive svar.

Om den viser at porten er sperret: Problem med oppsettet på ruteren eller brannmuren på PCen din.

Om den viser at porten ikke er sperret: Problem med oppsettet på selve serveren. F.eks. at det ikke er port 25565 som trengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...