Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en ny børste, og vil nok merke forskjell. I tillegg er det vel optimalt å ikke benytte den gamle børsten. Den er tross alt et samleobjekt som kan råtne. Noen som har tips til en billig og grei børste? Gjerne ebay. En silvertip hadde vært kult og nok en langsiktig og god investering, men kan ikke legge for mye penger i dette allerede - føler jeg  :)

Du får ok børster på ebay (Jeg ga 40 kroner for min). Det er ikke en silvertip, men den er mye mer behagelig enn den syntetiske børsten. (Den røyter som ett uvær, så jeg blir nok å bytte den ut med en silvertip om ikke lenge, fra en norsk forhandler) ;)

Har du link?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående børsten har du nok rett, men har ikke så mye skjeggvekst at det er noe problem (dessverre, for ville likt å måtte barbere meg hver dag med tanke på hvor digg det er. Kjedelig og ubehagelig rutine har blitt til et ritual/mannespa).

Skal bestille meg en ny børste, og vil nok merke forskjell. I tillegg er det vel optimalt å ikke benytte den gamle børsten. Den er tross alt et samleobjekt som kan råtne. Noen som har tips til en billig og grei børste? Gjerne ebay. En silvertip hadde vært kult og nok en langsiktig og god investering, men kan ikke legge for mye penger i dette allerede - føler jeg  :)

Det er jo mange som restaurerer gamle børster også. Stort sett er det snakk om å klippe av busten, drille ut basen på busten fra håndtaket og lime fast ny bust med epoxy. Får jo en rekke fine buster av ulike typer på ebay. 

Jeg fikk forøvrig en leveranse med nye høvler her om dagen. Rockwell 6S og Feather AS-D2S. De kostet en del penger, men jeg ser på det som en investering for fremtiden. Kan virkelig anbefale Feather!

attachicon.gifIMG_0073.jpg

attachicon.gifIMG_0074.jpg

Mulig en restaurering er på sin plass. Hvor gjøres dette eventuelt?

Grattis med nye høvler! Godt stykke utenfor mitt budsjett, men du verden - sikkert høy eierglede og de varer som du sier livet ut, og sikkert vel så det.

Lenke til kommentar

Du får ok børster på ebay (Jeg ga 40 kroner for min). Det er ikke en silvertip, men den er mye mer behagelig enn den syntetiske børsten. (Den røyter som ett uvær, så jeg blir nok å bytte den ut med en silvertip om ikke lenge, fra en norsk forhandler) ;)

Har du link?

Du kan sjekke ut badger&blade sitt forum. De har en kategori som omtaler temaet rundt restaurasjon av gamle koster. 

http://badgerandblade.com/vb/forumdisplay.php/54-Brush-Making-and-Restorations

Lenke til kommentar

får du kviser anbefaler jeg tradisjonell høvvel, og som barbergel - en lav PH ansiktssåpe.  som aftershave - en slags fuktighetsgel.

ikke bruk ting som lukter mye, helst trenger det ikke lukte noe som helst. og shave hver dag om du har rask skjeggvekst. går det tre dager har jeg lengre skjegghår, og merker at shavinga ikke går like smud. så jeg har funnet ut jeg må barbere nesten hver dag for å få smud shave.

skulle ønske jeg kunne bruke de barberproduktene med god lukt og alt det der, men det er ikke best for huden min. 

og når du bruker den høvvelen, prøv å hold den slik at bladet treffer huden mest mulig på langs, først holder du barberhøvvelen med hodet intill huden og så gjør du den mer og mer skrå til bladet treffer huden. så slakt er best.

noen tips til blader som er greie med huden? de feather bladene gir meg kutt hver eneste gang, men det er digg at de ikke lugger noe. har prøvd noen andre merker som lugger litt

Lenke til kommentar

Helt seriøst, Kim!! Hvor mange ganger må du spørre om de samme tingene? Du har stilt dette spørsmålet før, og vi har prøvd å gi deg tips, men det virker som om du bare ignorerer tipsene.

Har jo gjort det. Har brukt høvel som dere sa men som jeg forventa så fikk jeg mye mer kviser da.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere andre? Kan at jeg bruker fatterns barbermaskin føre til kviser? Isåfall på hvilken måte?

Ja, dere har forskjellig hud og bakterieflora. Dette er grisete for å være helt ærlig.

Kjøp deg en annen type maskin, evt benytt høvel.

Høvel gir meg x10 ganger så mye kviser og er ikke bra for hud som har kviser.

Kan jeg få en Ok maskin til maks 500kr da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...