Sheasy Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Synd at du føler det sånn Horten.. Du må ha en ganske så grusom personlighet siden du reflekterer slik adferd hos det motsatte kjønn Legg merke til at sitatet er ren løgn. Her er NYT, som er kilden (mine uthevinger): Aware that her company did business with Mr. Trump, she turned and introduced herself. They shook hands, but Mr. Trump would not let go, she said. Instead, he began kissing her cheeks. Then, she said, he "kissed me directly on the mouth." It didn't feel like an accident, she said. It felt like a violation. "It was so inappropriate, " Ms. Crooks recalled in an interview. "I was so upset that he thought I was so insignificant that he could do that." Sitatet til Horten sier at Trump kysset henne på kinnet, og at det var overgrepet. Det Crooks faktisk sier, er at Trump holdt henne fast og kysset henne på munnen, og at hun følte seg "violated". Å oversette violated til overgrep er det flere aviser som har gjort, så her er vi på trygg grunn. Det er også flere aviser som har utelatt at Trump holdt henne fast, og selv om jeg mener det er en veldig viktig detalj, så kan vi derfor ikke klage på at det ikke er med i sitatet. Men, jeg har ikke sett en eneste versjon av sitatet der det er klippet bort at Trump kysset henne på munnen. Det er jo det saken handler om, så det er ikke overraskende at den delen er tatt med. Ikke bare er den delen fjernet fra sitatet, den er fjernet uten noen som helst indikasjon på at setningen er endret. Det er som å endre "Jeg møtte en gammel klassekamerat. Vi hilste. Deretter skjøt jeg sønnen hennes i fjeset. Nå er hun sint på meg, av en eller annen grunn." til "Jeg møtte en gammel klassekamerat. Vi hilste. Nå er hun sint på meg, av en eller annen grunn." Gjennomført uærlig, det er ingen annen forklaring. Hvis det Trump gjorde var helt uskyldig, er det ikke da litt rart at man velger å forandre på hva han sa? Hvis det var helt greit å holde folk fast og kysse de på munnen uten forvarsel, ville det da vært nødvendig å late som at han bare kysset kinnet? Det er selvsagt teoretisk mulig at Horten har snublet over denne uærlige fremstillingen av sitatet, og ikke har funnet det på selv. Men, er det mulig at han både har gjort dette, og i tillegg ikke har fått med seg hva saken handler om? Tvilsomt. Edit: Vi kan jo ta med hva hennes daværende kjæreste sier, apropos alle de som mener at "they let you do it" betyr at det er greit: "I think that what was more upsetting than him kissing her was that she felt like she couldn't do anything to him because of his position", he said. "She was 22. She was a secretary. It was her first job out of college. I remember her saying 'I can't do anything to this guy, because he's Donald Trump.'" Endret 13. oktober 2016 av Sheasy 4 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Reals: antall velgere. Ren matematikk, ingen følelser der."Women drive 70-80% of all consumer purchasing, through a combination of their buying power and influence."http://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#5d32c9fb2897 Kvinner utgjør mer enn halvparten av velgerne. Hvis Trump ikke vinner kvinnene så taper han. Han oppfattes i økende grad av kvinner som en person som prøver å vinne kvinner ved å gripe dem i f*tta og kjøre tungen ned i halsen deres. Det vinner han ikke kvinnelige velgere på. Endret 13. oktober 2016 av xRun 1 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Evnt at ingen som ikke vil ha Trump pesende i øret sitt skal få slippe det uten at mannsjåvinister kommer med sarkasme av den grunn. Dere liberalister eier faen ikke skam. Meget interessant standpunkt dere har, og det sier meget om forkvaklede holdninger. Vi har altså kommet så langt at normal sosial omgang anses som overgrep av dere feminister. Etter å ha lest diverse poster av "Horten Market" på forumet kan man konkludere med at favorittsitatet hans er å legge til "dere feminister" til alle som ikke er enige med ham i at kvinner kan omtales og behandles som dritt uten protest. Ikke ta det personlig. Endret 13. oktober 2016 av Kablam 5 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 The great Midwest of the South, also known as White Trash and Hillbillys. Jupp. Skal man se data fra f. eks Twitter ser man det. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 The great Midwest of the South, also known as White Trash and Hillbillys. Jupp. Skal man se data fra f. eks Twitter ser man det. There are no hillbillies in Lousiana. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Trump mener USA er overlegen, bare at han overdriver problemene til å angripe Clinton og vill endre politikken mot høyre. Litt som fotballspiller som er verdens beste men som blir skadet, denne fotballspilleren tror enda han er verdens beste, selv om han ikke kan bli verdens beste mens han er skadet At Trump har altfor høye tanker om seg selv, det er ingenting nytt. Men han er realistisk i forhold til USA sine problemer og tror IKKE USA er overlegen. Han vil endre USA fra å være i katastrofe til å bli "great", igjen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Nå ble ting bare tullete her. Jeg mente det ikke slik og påtar meg skylden. Sorry! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Når en presidentkandidat bruker ordet "great" uten konkretisering av "på bekostning" av hvem eller hva, gir det dårlig vibber - den litt stormannsgale holdningen er lite betryggende sett i forhold til tidligere tiders herjinger rundt hele kloden for å liksom være "the greatest" Lenke til kommentar
xRun Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 "I will not lie to you, these false attacks are certainly hurtful" Paradoksalt. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Du har enda ikke fått med deg at Trump ikke blir valgt fordi han er en helt, men fordi motstanderen er en anti-helt? Bortsett fra det, har vel Trump allerede bestemt seg for at resultatet er valgfusk? Mener å huske noe i den retningen. Valgfusket begynte da for lenge siden... Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Legg merke til at sitatet er ren løgn. Min fremstilling er nesten ordrett fra en riksdekkende norsk avis: I 2005, da Crooks (33) var 22 år gammel og resepsjonist for et firma i Trumps bygning, skal den republikanske presidentkandidaten ha møtt på henne i heisen, tatt henne i hånden og begynt å kysse henne på kinnene. - Jeg var så satt ut av at han så på meg som så lite verdt at han kunne gjøre sånt. Folk må vite dette. Hans oppførsel er helt reell, fortsetter hun. Så det er ren løgn av deg å fremstille mitt sitat som ren løgn. Det står riktignok også at han skal ha kysset henne på munnen, men fremdeles er det drøyt å rope "overgrep" av noe sånt. Historien er for øvrig fremstilt forskjellig i ulike medier. Om det er mediene som er unøyaktige, eller kvinnen som ikke er helt sikker på hva som skjedde, skal være usagt, men det øker ikke troverdigheten. For oss som kjenner amerikansk valgkamp, er det mest sannsynlig at disse historiene er blank løgn. Nå er det godt å se at sambygdingene slår ring om Johaug: - Hadde hun vært her nå, skulle hun fått en klem. Heldigvis har det ikke nådd frem til Dalsbygda at den slags regnes som voldtekt av den feministiske "eliten". Endret 13. oktober 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Trump mener USA er overlegen, bare at han overdriver problemene til å angripe Clinton og vill endre politikken mot høyre. Litt som fotballspiller som er verdens beste men som blir skadet, denne fotballspilleren tror enda han er verdens beste, selv om han ikke kan bli verdens beste mens han er skadetAt Trump har altfor høye tanker om seg selv, det er ingenting nytt. Men han er realistisk i forhold til USA sine problemer og tror IKKE USA er overlegen. Han vil endre USA fra å være i katastrofe til å bli "great", igjen.Joda, han mener USA er overlegen men bare litt skadet av dagens politikk slik at landet ikke presterer som det kan hvis vi bare velger ham til å lede landet Du mistolker hva han sier. Han er skråsikker at USA er best. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 At Trump har altfor høye tanker om seg selv, det er ingenting nytt. Men han er realistisk i forhold til USA sine problemer og tror IKKE USA er overlegen. Han vil endre USA fra å være i katastrofe til å bli "great", igjen.Joda, han mener USA er overlegen men bare litt skadet av dagens politikk slik at landet ikke presterer som det kan hvis vi bare velger ham til å lede landet Du mistolker hva han sier. Han er skråsikker at USA er best. Skadet er vell ikke helt riktig... som en skikkelig multietnisk "melting pot" så vil jo USA bli ødelagt fra insiden og ut som alle andre tidligere multietniske nasjoner.. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Her er hvordan Dagbladet, kilden Horten bruker, fremstiller saken: - Han kysset meg rett på munnen. Det føltes som et overgrep, forteller Rachel Crooks. I 2005, da Crooks (33) var 22 år gammel og resepsjonist for et firma i Trumps bygning, skal den republikanske presidentkandidaten ha møtt på henne i heisen, tatt henne i hånden og begynt å kysse henne på kinnene. - Jeg var så satt ut av at han så på meg som så lite verdt at han kunne gjøre sånt. Folk må vite dette. Hans oppførsel er helt reell, fortsetter hun. Her er hvordan Horten fremstiller saken: "Trump håndhilste på meg, så kysset han meg på kinnet. Det kjentes ut som et overgrep. Jeg følte meg så lite verdt over at han kunne gjøre dette." Døm selv. Edit: For ordens skyld, her er originalkilden igjen. Aware that her company did business with Mr. Trump, she turned and introduced herself. They shook hands, but Mr. Trump would not let go, she said. Instead, he began kissing her cheeks. Then, she said, he "kissed me directly on the mouth." It didn't feel like an accident, she said. It felt like a violation. "It was so inappropriate, " Ms. Crooks recalled in an interview. "I was so upset that he thought I was so insignificant that he could do that." Edit v2: Det er mulig Horten foretrekker Nettavisen. De skriver: I 2005, da Rachel Crooks var 22 år gammel og resepsjonist for et firma i Trumps bygning, skal sistnevnte ha møtt på henne i heisen, tatt henne i hånden og begynt å kysse henne på kinnene. – Han kysset meg rett på munnen. Det føltes som et overgrep, fortsetter Crooks, som da aldri hadde møtt Trump før. – Jeg var så satt ut av at han så på meg som så lite verdt at han kunne gjøre sånt, sier hun. Alle artiklene jeg har sett refererer til New York Times sin primærkilde. At Horten insinuerer at hun har gitt flere intervjuer, og at det svekker troverdigheten, får stå på hans egen regning. Jeg vet ikke om det er sant. Endret 13. oktober 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Nå er det godt å se at sambygdingene slår ring om Johaug: - Hadde hun vært her nå, skulle hun fått en klem. Heldigvis har det ikke nådd frem til Dalsbygda at den slags regnes som voldtekt av den feministiske "eliten". Den feministiske eliten kommer og hindrer all klemming? Å nei! Vil dere klemme i fremtiden, stem Trump! Trump og Horten Market er de som kan redde klemmene! Det blir nok mange klemmer fra de to...! 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 At Trump har altfor høye tanker om seg selv, det er ingenting nytt. Men han er realistisk i forhold til USA sine problemer og tror IKKE USA er overlegen. Han vil endre USA fra å være i katastrofe til å bli "great", igjen.Joda, han mener USA er overlegen men bare litt skadet av dagens politikk slik at landet ikke presterer som det kan hvis vi bare velger ham til å lede landet Du mistolker hva han sier. Han er skråsikker at USA er best. Skadet er vell ikke helt riktig... som en skikkelig multietnisk "melting pot" så vil jo USA bli ødelagt fra insiden og ut som alle andre tidligere multietniske nasjoner.. USA har alltid vært multietnisk. Trump er ikke imot et multietniske samfunn som deg 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Den feministiske eliten kommer og hindrer all klemming? Å nei! Vil dere klemme i fremtiden, stem Trump! Trump og Horten Market er de som kan redde klemmene! Det blir nok mange klemmer fra de to...! Jeg klemmer ikke fremmede, og aller minst deg. Det er bare ekkelt, synes jeg. For øvrig er klemming noe kvinne-greier, det er stort sett kvinner som skal klemme på alle og enhver. Merkelig nok er det bare når menn klemmer at det er ekkelt. Alt menn gjør har seksuelle baktanker. Ingenting kvinner gjør har seksuelle baktanker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Den feministiske eliten kommer og hindrer all klemming? Å nei! Vil dere klemme i fremtiden, stem Trump! Trump og Horten Market er de som kan redde klemmene! Det blir nok mange klemmer fra de to...! Jeg klemmer ikke fremmede, og aller minst deg. Det er bare ekkelt, synes jeg. For øvrig er klemming noe kvinne-greier, det er stort sett kvinner som skal klemme på alle og enhver. Merkelig nok er det bare når menn klemmer at det er ekkelt. Alt menn gjør har seksuelle baktanker. Ingenting kvinner gjør har seksuelle baktanker. Du har jo tidligere gitt uttrykk for dine tanker rundt maskuline og feminine verdier i din tidligere rant, det stilte deg ikke i noe godt lys, og gjør meg skeptisk til din vurdering. AtW 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Den feministiske eliten kommer og hindrer all klemming? Å nei! Vil dere klemme i fremtiden, stem Trump! Trump og Horten Market er de som kan redde klemmene! Det blir nok mange klemmer fra de to...! Jeg klemmer ikke fremmede, og aller minst deg. Det er bare ekkelt, synes jeg. For øvrig er klemming noe kvinne-greier, det er stort sett kvinner som skal klemme på alle og enhver. Merkelig nok er det bare når menn klemmer at det er ekkelt. Alt menn gjør har seksuelle baktanker. Ingenting kvinner gjør har seksuelle baktanker. Vel at kvinner ikke har baktanker er ikke helt sant da. Selvom jeg er enig med deg angående Trump... Kvinner er vel de som spiller mest på sex, uten å noensinne bli tatt for å gjøre det. Endret 13. oktober 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Han er skråsikker at USA er best. Trump er for oss erkeamerikansk i sin selvgodhet. USA er best i mye, men også i kollektive vrangforestillinger, dessverre. Også her er Trump best, idet han har sterke vrangforestillinger som synes nødvendig for å opprettholde et ego frikoblet fra virkeligheten. Men det betyr ikke at han ikke har rett i hovedlinjene av sin kritikk av det amerikanske samfunnet. Kvinner er vel de som spiller mest på sex, uten å noensinne bli tatt for å gjøre det. Det er helt riktig. Det er bare å se seg rundt: Over alt er det kvinner som kler av seg. Alt for kunsten eller en god sak, selvfølgelig. Flink til å finne påskudd for sine usømmeligheter, det skal de ha. En mann går på scenen og spiller et egenkomponert og tidløst musikkstykke, en kvinne går på scenen for å vise kroppen sin, hva hun synger om er det ingen som fester deg ved, men det er helt sikkert sex. Hvor du enn snur deg, er det en kvinne som skal selge kroppen sin. Og hvem får skylda for det? Det såkalte "mannssamfunnet", selvfølgelig. Selv om det bare er jenter som hører på disse kvinnegruppene som selger sex forkledd som musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg