steinrawr Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg irriterer meg grønn over dette stedet i rushtrafikken: https://www.google.no/maps/@59.9314623,10.868742,3a,75y,41.25h,80.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSBKaOSKwz_dDsc4YpcfytQ!2e0!7i13312!8i6656 Nesten hver dag kommer jeg på MC i kollektivfeltet, og greit nok at bilene som kommer fra påkjøringsrampen må vike og venter på å komme inn i feltet til venstre for kollektivfeltet som fortsetter videre, men en majoritet av de som kjører inn på veien, kjører helt til der selve oppmerkingen av kollektivfeltet starter, for så å sette på blinklys og stoppe helt opp i vente på å bli sluppet inn. 10-15m lengre bak ville det vært plass til at kjørende i kollektivfeltet kunne fortsatt videre nesten uhindret... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Angående rygging med tungt kjøretøy: Jeg synes synd på de som henter søppel hos oss. Vi bor inne i en stikkvei med adkomst fra gang/sykkelvei, og det er etablert en snuplass mellom de 4 husene som ligger i stikkveien. Normalt klarer renovasjonsbilen å snu her inne, men enkelte ganger er snuplassen fylt av parkerte biler slik at de ikke har annet valg enn å rygge ut på gang/sykkelveien når de skal ut igjen. Man ser ikke hva som er på sykkelstien før man er halvveis utpå (når man kommer med nesa først), grunnet hekk på den ene siden og høyt gjerde på den andre siden. Det har blitt observert at de har rygget ut igjen uten en mann bak, noe som er guffent i seg selv. Dette er midt i et boligområde, og det er relativt bra med fotgjengere og syklister her. Det ble skrevet et bekymringsbrev til alle oss i gata om dette. Den ene naboen min har leid ut huset til 2-3 ulike boenheter, og de følte seg tydeligvis truffet siden de ofte har biler stående på snuplassen. Jeg har telt 8 biler utenfor huset noen ettermiddager. De svarte relativt surt med kopi i alles postkasser og viste til tomtegrenser og at de hadde rett på arealet. Selv har jeg begge bilene i garasje slik at renovasjonsbilen får brukt oppkjørselen min i tillegg til snuplassen. Naboens dobbelgarasje har ikke sett en bil i seg siden vi flyttet hit for 5 år siden. Med det som nettopp skjedde på Nøtterøy tenker man med gru på om det må skje noe lignende her før folk forstår alvoret. Er det ikke parkering forbudt skilt her på snuplassen, eller skiltet at det er snuplass? Gamle kollegaen min gadd ikke bruke energi på tull som feilparkerte biler. Han stelte seg inntil og lente seg med begge armene på hornet til noen kom ut. Folk kommer ut rimelig kjapt nårvde ser søppelbilen står stille med kompressorhorn på uten stopp i noen minutter. Kom det ingen dreit han bare i hele gata. Naboene som ikke fikk tømt søpla var ikke så fornøyde med synderen da for å si det sånn. 6 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Er det ikke parkering forbudt skilt her på snuplassen, eller skiltet at det er snuplass? Gamle kollegaen min gadd ikke bruke energi på tull som feilparkerte biler. Han stelte seg inntil og lente seg med begge armene på hornet til noen kom ut. Folk kommer ut rimelig kjapt nårvde ser søppelbilen står stille med kompressorhorn på uten stopp i noen minutter. Kom det ingen dreit han bare i hele gata. Naboene som ikke fikk tømt søpla var ikke så fornøyde med synderen da for å si det sånn. Akkurat dette vet jeg også om søppelkjørere som gjør. Det er ingen menneskerett å få søpla si henta, og sto ikke dunken din der den skulle, eller søppelbilen hadde tilgang til den, ble den ikke tømt. enkelt og greit. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det er ikke skiltet noe som helst, men det er asfaltert en plass mellom innkjørslene innerst i veien slik at renoveringsbilen skal få snudd. Dette stod tegnet inn da disse tomtene ble skilt ut fra hovedbølet i '88. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 alle andre går fri, slik det praktiseres idag. Jeg tipper jentas familie og venner ser annerledes på det. De må også leve resten av livet med det som har skjedd. Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg snakker om Du skjønner tydeligvis ikke hvordan det oppleves at barnet ditt blir drept i en ulykke. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 De etterlatte vil gå etter mannen i dette tilfelle, ikke ballen.Hadde de gått etter ballen hadde de mest sannsynligvis funnet arbeidsplassen, personalansvarlig og storsjefen, forlangt fengsling intil eventuel rettsak. Tross alt snakk om ganske stygge brudd på HMS her, og mest sannsynligvis mange rutinelovbrudd. Nå vet vel ingen av oss hva familien kommer til å gjøre, men jeg kan nesten garantere deg at erstatningssak er det siste de tenker på akkurat nå. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan det oppleves at barnet ditt blir drept i en ulykke. Straffes de? 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Ja, barnet deres dør. PS: med mindre du mener at alle foreldre som mister barna sine tar nyheten som en positivt overraskelse. Endret 19. september 2016 av El-Ateisten 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Ja, barnet deres dør. PS: med mindre du mener at alle foreldre som mister barna sine tar nyheten som en positivt overraskelse. Er virkelig "Sjåføren må leve med hva h*n har gjort resten av livet OG han får straffen - alle andre går fri, slik det praktiseres idag." så vanskelig å forstå i denne sammenhengen? De får ingen straff, de må leve med det, slik som sjåføren. Politiet kommer ikke å gir de bot eller annet. Det er kun sjåføren som blir straffes slik det er idag. Det er slik praksisen er - ikke de mentale utfordringene slikt fører med seg. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Ah, den formelle straffen er lik null ja. Jeg kjenner ikke den spesifikke saken, men på hvilket grunnlag ser du for deg at man skal straffe venner/familie/vitner? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg kjenner ikke den spesifikke saken, men på hvilket grunnlag ser du for deg at man skal straffe venner/familie/vitner? Hvis du tror kjeden er venner/fam/vitner, så tar du skammelig feil. Det er nettopp kjeden og ikke bare sjåføren som bør få straff - det er også regelverket klart for. Da kan man kanskje få litt mindre cowboytilstander og man sparer forhåpentligvis noen liv. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan det oppleves at barnet ditt blir drept i en ulykke. Ja, barnet deres dør. PS: med mindre du mener at alle foreldre som mister barna sine tar nyheten som en positivt overraskelse. Dere har glemt at oppe i det hele er det en entreprenør som i utgangspunktet har(skulle ha?) tatt for seg sikkerhetsvurderinger og lignende i denne situasjonen. Det å konkret gå etter sjåføren alene for å ha noen å straffe i en slik situasjon er ikke alltid, om noen gang i slike tilfeller, løsningen på problemet. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Du skjønner tydeligvis ikke hvordan det oppleves at barnet ditt blir drept i en ulykke. Ja, barnet deres dør. PS: med mindre du mener at alle foreldre som mister barna sine tar nyheten som en positivt overraskelse. Dere har glemt at oppe i det hele er det en entreprenør som i utgangspunktet har(skulle ha?) tatt for seg sikkerhetsvurderinger og lignende i denne situasjonen. Det å konkret gå etter sjåføren alene for å ha noen å straffe i en slik situasjon er ikke alltid, om noen gang i slike tilfeller, løsningen på problemet. Hvem er det egentlig som sier man skal gå på sjåføren alene her? Noen mener sjåføren ikke skal straffes, andre mener sjåføren skal straffes, er det noen som har sagt eventuelle "bakmenn" ikke skal straffes? AtW 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Hvem er det egentlig som sier man skal gå på sjåføren alene her? Noen mener sjåføren ikke skal straffes, andre mener sjåføren skal straffes, er det noen som har sagt eventuelle "bakmenn" ikke skal straffes? AtW Bruk klick-back funksjonen og les sammenhengen i det jeg svarer på, så skjønner du at jeg svarer to stykk som åpenbart har glemt av entrepenøren oppe i det hele når de svarer til innlegget til KarpeSkrotum. Endret 19. september 2016 av Hansien 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg ser ingen dekning for en slik påstand, eller at de sier/insinuerer man skal gå på sjåføren alene i postene du referer til. AtW 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Tror jeg har forvirret meg selv ved å tro at det nevntes at offers familie skulle straffes... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg ser ingen dekning for en slik påstand, eller at de sier/insinuerer man skal gå på sjåføren alene i postene du referer til. AtW Og du velger å kun fokusere på en enkelt bit av innlegget som vanlig, uten å være tilbøyelig for å selv tenke til at din mening du har lagt i mitt innlegg ikke nødvendigvis er min mening i innlegget.. Jeg unnlater å svare deg videre for å slippe atter en sirkeldiskusjon. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jævla busser som skal blinke seg ut når folk forsatt går på og betaler. Stopper og står i 20sek og venter og ser folk forsatt går på, og det samme gjør han bak, tror du ikke han presser seg ut i det han bak ligger ved siden av? Er greit å blinke noen sekunder før, men hvis man ikke er klar til å kjøre en gang... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg ser ingen dekning for en slik påstand, eller at de sier/insinuerer man skal gå på sjåføren alene i postene du referer til. AtW Og du velger å kun fokusere på en enkelt bit av innlegget som vanlig, uten å være tilbøyelig for å selv tenke til at din mening du har lagt i mitt innlegg ikke nødvendigvis er min mening i innlegget.. Jeg unnlater å svare deg videre for å slippe atter en sirkeldiskusjon. Hvilken bit av innlegget ditt er det du mener jeg ikke har sett på da? Og personlig synes jeg du selv går i samme felle du beskylder meg for, du fokuserer på et enkelt utsagn, og mener det viser at folk mener selskapet bak ikke skal straffes. AtW Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jævla busser som skal blinke seg ut når folk forsatt går på og betaler. Stopper og står i 20sek og venter og ser folk forsatt går på, og det samme gjør han bak, tror du ikke han presser seg ut i det han bak ligger ved siden av? Er greit å blinke noen sekunder før, men hvis man ikke er klar til å kjøre en gang... Dette er direkte feil bruk av blinklys - det er ikke til veiledning, heller motsatt. Bryter også §3 Dash-cam og send til selskapet? Ev media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå