Mastiff Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg holder på med ny hjemmeserver (Asus P10S-X, Xeon, 32 gig RAM), og jeg trenger fire nettverksporter for å dekke VM-ene mine. I tillegg til hovedkortets to må jeg altså ha to til, og av plassmangel (jeg har mange lydkort...) trenger jeg et toports. Jeg kan få et DeLock 89358 for 359 (gratis frakt til Deal pickup point), mens et Intel serverkort selvsagt koster mye mer. Er det noen vits i å legge så mye mer penger i kortet til hjemmebruk? Pc-en kjører 3 VM-er fast, med lite som er veldig nettverksintensivt (strømming, nedlasting og sånt, men siden selv fiberbredbåndet jeg får til vinteren ikke er i nærheten av gigabit, rundt 70/70, tviler jeg vel på at det har noe å si). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Kjøp heller på ebay eller backupbay: Intel Quad Gigabit nettverkskort med lav profil brakett Intel EXPI9404PTL Nå trenger man egentlig ikke lavprofil brakker til ATX men burde være mulig å finne slike for vanlig pcer. Ellers holder det nok med billig switch? Endret 21. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Wow, takk for tipset! Jeg kjente ikke til Backupbay fra før av! Jeg fant dette: https://backupbay.no/category/network/network-cards/hp-nc364t Det burde holde. To ekstra porter er bare greit, for jeg har et par andre VM-er jeg kjører iblant, og da kan de holdes utenfor resten av nettverket. Og så må jeg jo nesten ha en sånn: https://backupbay.no/category/hardware/storage/hard-drives/ssdsc2bb300g401 Det bør vel være et godt kjøp til en hjemmeserver? Jeg antar at de ikke selger SSD-er som er nær feiling. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Servergrade nettverkskort har mye bedre ytelse/forsinkelse ved høy last. Spesielt iSCSI fungerer knapt på Realtek nettverkskort(iallefall de som er noen år gamle), men går som ei kule på servergrade nettverkskort. Lenke til kommentar
Sløyfekalibrator Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Ville heller kjøpt på eBay en en "overpriset" ukjent nettbutikk. Feks: med både low profile og full-size adapter. 340 kr inklusiv frakt. Og nei, man trenger ikke kjøpe enterprice-grade NICs. For det du driver med så er det bare tull å kjøpe slikt. (Man må 5-6 år tilbake for å finne slike problem) Endret 24. juli 2016 av Sløyfekalibrator Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 SiDDis, det er neppe så aktuelt for meg, men nå har jeg jo bestilt kortet, så satser jeg på at det er veldig stabilt. Sløyfekalibrator, som sagt, kortet er bestilt. En hundrelapp fra eller til har ikke noe som helst å si, men det er greit å ha leverandøren innenfor en liten motorsykkeltur (Mandal-Sola tar knappe to timer med Honda Blackbird) istedenfor i Kina. Som privatkunde er det jo full pakke av returrett og sånt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Aldri kjøp hardware/kort fra Kina, det er ofte piratkopier med dårligere byggekvalitet. Heller brukt fra USA enn nytt fra Kina. https://forums.servethehome.com/index.php?threads/comparison-intel-i350-t4-genuine-vs-fake.6917/ https://forums.freenas.org/index.php?threads/heads-up-fake-intel-i350-gbe-adapters-in-the-wild.38305/ Burde vell svart at det er jeg som driver Backupbay.no også. Så vet dere hvor jeg har min bias. Takk for bestilling forresten, det blir sendt i morgen. SSD'en er veldig lite brukt, og jeg lurer på om det faktisk er garanti fra Intel igjen på den også. Endret 24. juli 2016 av siDDis 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Aha, da kan du ta det over som en grov trussel i tilfelle greiene svikter etter et års tid! Besøk av en mattsvart Honda Blackbird med en tilsvarende mattsvart fører (vel, hvit og blek, men med mattsvart kjøreutstyr) på rundt 100 kilo! :rofl:Jeg har en kompis som bor på Røyneberg, så etter en hard dag med juling får jeg sikkert en drink og en seng hos ham for å hvile ut! Men seriously, takk for det! Det høres veldig bra ut. Greit å få plass til alle VM-ene på en SSD, sammen med operativsystemet, og ikke ha de mindre brukte på en treig lagringsdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå