Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Haha... å hvor kommer den trafikken fra da? Fra vest, nord og til og med øst er en mulighet. Endret 26. juni 2016 av Bruker-245639 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Iom at 2 har vikeplikt hvis han skal skifte til ytre fil, så ville jeg brukt 1 og blinket til høyre naturligvis og kjørt ut fil 4. Men hvis det har blitt kollisjon med 2, så er jeg usikker på hva forsikringsbransjen ville sagt, for de følger vist ikke lovverket bestandig. Så 2 felt inn og 2 felt ut kan være det de følger. Lenke til kommentar
NickNack Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Jeg er den grønne pilen og skal ende opp der hvor den røde pilen er. Hvordan skal jeg plassere meg og hvordan skal jeg bruke blinklyset? Det sorte feltet på tegningen er en forhøyning som man ikke kan kjøre over. Rundkjøring.png Er nysgjerrig, hvor ligger denne rundkjøring? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak. Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! Endret 26. juni 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak. Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! Nå forutsetter du jo at nesten ingen skal til venstre da. AtW Lenke til kommentar
NickNack Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak. Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! Kjør gjerne slik, men husk inderlig på at man får vikeplikt for bil i felt 1 om han f.eks skal videre i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Jeg er den grønne pilen og skal ende opp der hvor den røde pilen er. Hvordan skal jeg plassere meg og hvordan skal jeg bruke blinklyset? Det sorte feltet på tegningen er en forhøyning som man ikke kan kjøre over. Rundkjøring.png Er nysgjerrig, hvor ligger denne rundkjøring? Her kan du se den: https://www.google.no/maps/@58.1501148,7.9919059,61m/data=!3m1!1e3 Det ser ut til at jeg husket oppmerkingen litt feil. Jeg la derfor ved en ny tegning av slik det ser ut til å se ut på Google Maps. Jeg har bare kjørt der en gang og jeg kom til å tenke på den da jeg leste litt om rundkjøringer og jeg ble usikker på om det var feil av meg å plassere meg i felt 1 da jeg skulle til 5. Dette var fordi det virket det som at de som kom fra 7, og som skulle til 4 eller 5, trodde at jeg skulle til 3 så de bare kjørte i god fart mot 4. Endret 26. juni 2016 av Qwas Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Nå forutsetter du jo at nesten ingen skal til venstre da. AtW Ja. Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 Ser du dette bildet greit? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Etter å ha sett hvordan rundkjøringen egentlig ser ut, så hadde jeg valgt 2, som er mest naturlig valg slik den ser ut. Det er jo egentlig så og si rett fram også. Følger man reglene så har man dog vikeplikt for 1 hvis denne skal ut 4. Forsikringsbransjen(gjensidige i alle fall) følger dog ikke denne regelen på vikeplikt konsekvent i rundkjøring. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Om det ikke er noe spesielt med trafikkaviklingen i denne rundkjøringen hadde jeg definitivt valgt 1. 1 for høyre 2. for venstre, enkelt greit og god avvikling. AtW 1 Lenke til kommentar
Qwas Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 @KarpeSkrotum og ATWindsor: Når ville dere ha blinket til høyre? @carbos: Det er iallfall plass til to biler ved 3 og 4. Interessant å lese hvordan dere ville ha kjørt ialflall. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 @KarpeSkrotum og ATWindsor: Når ville dere ha blinket til høyre? @carbos: Det er iallfall plass til to biler ved 3 og 4. Interessant å lese hvordan dere ville ha kjørt ialflall. Før jeg kom inn i rundkjøringen. AtW Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville blinket til høyre fra stopplinja/vikepliktlinja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå