Gå til innhold

Mener elbiler er like ille for luftkvaliteten som fossilbiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fossilbiler forbrenner bensin eller diesel som skaper dårlig luft, men elbiler tar strøm, og 99% av all strøm i Norge kommer fra vannkraftverk som ikke forurenser. Min bil (BMW i3) har god kvalitet og er lagd av resirkulerte materialer, men det er litt gøy når biler lager litt lyd og lukter litt bensin/diesel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg vet om et par steder disse morsomme karene her kan få lov å stå et par timer hver dag, i rushtrafikken, vinteren gjennom. Og så kan vi spørre dem etterpå om vi skal bytte ut alle bilene med elbiler til neste gang de skal stå der.

Lenke til kommentar

 

Vekt på Leaf er også ca 1400 kg, omtrent som en tilsvarende størrelse fossilbil. Husk at de verken har en tung motor eller drivstofftank, som kan "brukes" til vekt på det elektriske systemet og batteri. Plugin Hybrider har dessverre dobbelt opp, de veier derfor ekstremt mye, og der er nok en del av argumentene gyldige. Tesla brukt til småkjøring likeså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har forskerne stått å sett på hvor mye svart forurensende eksos som kommer ut av en dieseldrevet bil når den tråkker gassen i bunn etter hvert lyskryss og rundkjøring den kommer ut av? Disse forskerne må slutte å løpe ærend for oljenæringen og dens higen etter å prøve å beholde den snart utdøende fossilbrensel-motoren som ingen er tjent med i fremtiden og som står for enorme klimagassutslipp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har forskerne stått å sett på hvor mye svart forurensende eksos som kommer ut av en dieseldrevet bil når den tråkker gassen i bunn etter hvert lyskryss og rundkjøring den kommer ut av? Disse forskerne må slutte å løpe ærend for oljenæringen og dens higen etter å prøve å beholde den snart utdøende fossilbrensel-motoren som ingen er tjent med i fremtiden og som står for enorme klimagassutslipp.

 

Forskere baserer heldigvis ikke arbeidet sitt på en subjektiv vurdering av om røyken ser ille ut eller ikke....

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OK.
 
Idiotisk... Elbiler blir lettere og lettere. BMW i3 veier f.eks. bare 1195 kg, og fikk nettopp 50 % lengre rekkevidde med bare 45 kg vektøkning.

Ellers er de fleste elbiler ganske lette. Dette invaliderer hele poenget...
Endret av AdNauseam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

OK.
 
Idiotisk studie... Elbiler blir lettere og lettere. BMW i3 veier f.eks. bare 1195 kg, og fikk nettopp 50 % lengre rekkevidde med bare 45 kg vektøkning.

 

Ellers er de fleste elbiler ganske lette.

 

 

Er de? Mitt inntrykk er at de fleste elbiler er ganske tunge, har du noe data på det?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres litt ut som når tobakksindustrien bestilte forskning hvor ønsket resultat måtte finnes. Disse er jo også heeeelt uavhengige... "Achten og Timmers er for øvrig begge knyttet til konsulentselskapet Innas BV, som blant annet utvikler forbrenningsmotorteknologi."

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Har forskerne stått å sett på hvor mye svart forurensende eksos som kommer ut av en dieseldrevet bil når den tråkker gassen i bunn etter hvert lyskryss og rundkjøring den kommer ut av? Disse forskerne må slutte å løpe ærend for oljenæringen og dens higen etter å prøve å beholde den snart utdøende fossilbrensel-motoren som ingen er tjent med i fremtiden og som står for enorme klimagassutslipp.

 

Forskere baserer heldigvis ikke arbeidet sitt på en subjektiv vurdering av om røyken ser ille ut eller ikke....

 

AtW

"Forskere"... Med hvilken agenda...?

"Achten og Timmers er for øvrig begge knyttet til konsulentselskapet Innas BV, som blant annet utvikler forbrenningsmotorteknologi"

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Har forskerne stått å sett på hvor mye svart forurensende eksos som kommer ut av en dieseldrevet bil når den tråkker gassen i bunn etter hvert lyskryss og rundkjøring den kommer ut av? Disse forskerne må slutte å løpe ærend for oljenæringen og dens higen etter å prøve å beholde den snart utdøende fossilbrensel-motoren som ingen er tjent med i fremtiden og som står for enorme klimagassutslipp.

 

Forskere baserer heldigvis ikke arbeidet sitt på en subjektiv vurdering av om røyken ser ille ut eller ikke....

 

AtW

"Forskere"... Med hvilken agenda...?

"Achten og Timmers er for øvrig begge knyttet til konsulentselskapet Innas BV, som blant annet utvikler forbrenningsmotorteknologi"

 

 

Uansett om du kaller de som har skrevet rapporten forskere eller ikke, så er mitt utsagn 100% relevant. 

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Har forskerne stått å sett på hvor mye svart forurensende eksos som kommer ut av en dieseldrevet bil når den tråkker gassen i bunn etter hvert lyskryss og rundkjøring den kommer ut av? Disse forskerne må slutte å løpe ærend for oljenæringen og dens higen etter å prøve å beholde den snart utdøende fossilbrensel-motoren som ingen er tjent med i fremtiden og som står for enorme klimagassutslipp.

 

Forskere baserer heldigvis ikke arbeidet sitt på en subjektiv vurdering av om røyken ser ille ut eller ikke....

 

AtW

"Forskere"... Med hvilken agenda...?

"Achten og Timmers er for øvrig begge knyttet til konsulentselskapet Innas BV, som blant annet utvikler forbrenningsmotorteknologi"

 

 

Uansett om du kaller de som har skrevet rapporten forskere eller ikke, så er mitt utsagn 100% relevant. 

 

AtW

Ja, hvis du sikter til forskere som driver med forskning.

Ikke "forskere" som driver med synsing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...