Gå til innhold

Kamp for menns rettigheter.


Anbefalte innlegg

 

Ingen grunn til at en velferdsstat ikke skal tillate far å ta juridisk abort. Det må bli slutt på at kvinner får i pose, sekk og lastebil.

 

 

Ingen kan tvinge en kvinne til å ta abort, selvfølgelig, det er forkastelig. Men det kan åpnes for at en mann kan si fra seg farskapet (innen den samme periode hvor kvinnen kan ta abort), og dermed alle juridiske, økonomiske og sosiale forpliktelser.

...eller tøm, røm og gløm som de kaller det i Gausdal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg helt på bærtur om jeg har en teori om at eldre menn med utdanning og god jobb gjerne vil hjelpe unge jenter fremfor unge gutter ut i utdanning?

Jeg mener, om dere var en gammel slesk sjef i et stort ingeniør-firma, hvem ville dere helst ansatt? 10 mannlige nerder med briller, eller 10 blonde tjuefem år gamle babes, om alle hadde samme vitnemål?

:hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Ingen grunn til at en velferdsstat ikke skal tillate far å ta juridisk abort. Det må bli slutt på at kvinner får i pose, sekk og lastebil.

 

Ingen kan tvinge en kvinne til å ta abort, selvfølgelig, det er forkastelig. Men det kan åpnes for at en mann kan si fra seg farskapet (innen den samme periode hvor kvinnen kan ta abort), og dermed alle juridiske, økonomiske og sosiale forpliktelser.

...eller tøm, røm og gløm som de kaller det i Gausdal.

 

 

Eller 12 ukers kjønnsbestemt angrerett, som det heter i lovverket. Er det noe galt i å gjøre angreretten kjønnsnøytral?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jeg helt på bærtur om jeg har en teori om at eldre menn med utdanning og god jobb gjerne vil hjelpe unge jenter fremfor unge gutter ut i utdanning?

 

Jeg mener, om dere var en gammel slesk sjef i et stort ingeniør-firma, hvem ville dere helst ansatt? 10 mannlige nerder med briller, eller 10 blonde tjuefem år gamle babes, om alle hadde samme vitnemål?

 

:hmm:

 

Haha, jeg veit om en sånn fyr. Og det verste er at han seiler under kvinnekamp-flagget, men alle ser jo at han bare vil ha noe pent å hvile øynene på.

 

Men om det er utbredt... njææh. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Arbeiderpartiet begynt å tenke utenfor boksen? Det spørs hvordan dette blir tatt i mot. Både av kvinnesakskvinner, som nok vil minne om at vi ikke må glemme kvinnene og kvinnekampen, og av norske menn. Norske kvinner tok til gatene på 70-tallet like mye som en motreaksjon på det konservative som hadde vært (og enda fantes) som for kvinnesak og slåss for kvinners rettigheter.

 

Vil norske menn ta til gatene for sine rettigheter, som f.eks. lik rett til samvær med barn? Eller gå til kamp mot den lenge pågåtte feminiseringen av skolen som favoriserer jentene, men gjør guttene om til tapere, slik at vi får en skolehverdag som bedre passer gutters betingelser og premisser?

 

Jeg har min tvil. Norske menn har ingen politiske miljøer i ryggen som tar dette på alvor slik 70-tallskvinnene hadde. Og det å kjempe for norske menns rettigheter er heller ingen motreaksjon på noe. Det er bare skjevheter som må gjøres noe med.

 

Alle kredd til Arbeiderpartiet for å prøve. Men jeg har mine tvil om at noe slikt vil bære frukter. Resten av norsk venstreside vil bare ikke ha noe av det. De sliter nok med å plassere mannen i noen offerrolle. Og vil vel aller helst at vi skal begynne å snakke om kvinner igjen.

 

Sak: Ap slår alarm om den norske mannen.

Islamistene tar til gatene og kjemper for våre rettigheter, så får bare si Allahu Akbar.

Igjen, vi har islamistene.

 

Arbeiderpartiet fortjener ingenting. Forbanna drittparti.

Lenke til kommentar

De fleste vegrer seg mot å ansette kvinner i alderen 25-30, av åpenbare årsaker. Graviditet, høyt sykefravær, lav produktivitet.

Det er nok dessverre sant. Jeg kjenner en arbeidsgiver som var i den situasjonen, men det er ikke uten grunn.

 

Noen kvinner venter til de har fått fast jobb før de blir gravide..  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Nuvel. Så fordi jeg kaller meg feminist er jeg ikke genuint opptatt av likestilling?

 

Men jeg er enig med deg i at det ikke lenger er noe samlet mål og mening bak moderne feminisme. Og det er, in my opinion, et stort problem. Jeg kan jo ikke sitte her og forsvare Kari Jaquesson bare fordi hun også kaller seg feminist, når vi befinner oss i hver vår ende av ideologien.

Det som er rart er å se en kvinne som er genuint opptatt av rettferdighet mellom kjønnene definerer seg selv som feminist. For meg er det som å være antirasist og medlem i Nasjonal samling.

 

Bortsett fra det så liker jeg det du skriver og mener så langt i tråden.

Lenke til kommentar

 

Nuvel. Så fordi jeg kaller meg feminist er jeg ikke genuint opptatt av likestilling?

 

Men jeg er enig med deg i at det ikke lenger er noe samlet mål og mening bak moderne feminisme. Og det er, in my opinion, et stort problem. Jeg kan jo ikke sitte her og forsvare Kari Jaquesson bare fordi hun også kaller seg feminist, når vi befinner oss i hver vår ende av ideologien.

Det som er rart er å se en kvinne som er genuint opptatt av rettferdighet mellom kjønnene definerer seg selv som feminist. For meg er det som å være antirasist og medlem i Nasjonal samling.

 

Bortsett fra det så liker jeg det du skriver og mener så langt i tråden.

 

Hva med å være antirasist og medlem av NAACP?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er jeg helt på bærtur om jeg har en teori om at eldre menn med utdanning og god jobb gjerne vil hjelpe unge jenter fremfor unge gutter ut i utdanning?

 

Jeg mener, om dere var en gammel slesk sjef i et stort ingeniør-firma, hvem ville dere helst ansatt? 10 mannlige nerder med briller, eller 10 blonde tjuefem år gamle babes, om alle hadde samme vitnemål?

 

:hmm:

Helt ærlig? Jeg hadde tatt 6 av gutta og 4 av kvinnfolka. Da får en den rette miksen av driv og utligning av kjønnssterotypiene. Pluss at en er relativt greit dekket opp når damene forsvinner ut i permisjon. Må alltid ha overvekt av menn for å unngå for mye sladrehank- og intrigemiljø.

Lenke til kommentar

 

Har Arbeiderpartiet begynt å tenke utenfor boksen? Det spørs hvordan dette blir tatt i mot. Både av kvinnesakskvinner, som nok vil minne om at vi ikke må glemme kvinnene og kvinnekampen, og av norske menn. Norske kvinner tok til gatene på 70-tallet like mye som en motreaksjon på det konservative som hadde vært (og enda fantes) som for kvinnesak og slåss for kvinners rettigheter.

 

Vil norske menn ta til gatene for sine rettigheter, som f.eks. lik rett til samvær med barn? Eller gå til kamp mot den lenge pågåtte feminiseringen av skolen som favoriserer jentene, men gjør guttene om til tapere, slik at vi får en skolehverdag som bedre passer gutters betingelser og premisser?

 

Jeg har min tvil. Norske menn har ingen politiske miljøer i ryggen som tar dette på alvor slik 70-tallskvinnene hadde. Og det å kjempe for norske menns rettigheter er heller ingen motreaksjon på noe. Det er bare skjevheter som må gjøres noe med.

 

Alle kredd til Arbeiderpartiet for å prøve. Men jeg har mine tvil om at noe slikt vil bære frukter. Resten av norsk venstreside vil bare ikke ha noe av det. De sliter nok med å plassere mannen i noen offerrolle. Og vil vel aller helst at vi skal begynne å snakke om kvinner igjen.

 

Sak: Ap slår alarm om den norske mannen.

Islamistene tar til gatene og kjemper for våre rettigheter, så får bare si Allahu Akbar.

Igjen, vi har islamistene.

 

Arbeiderpartiet fortjener ingenting. Forbanna drittparti.

 

 

Jøss. Snakker om sola så skinnærn  :w00t: Er det selveste Cartman?

 

Hvordan er livet på KG bro?

Lenke til kommentar

Jeg er en heterofil norsk mann, skriver Hank von Helvete.

 

Den rare legningen "MSLNDHEGM" Mann Som Liker Naken Dame Han Er Gift Med. Det fremstilles jo nesten som den største perversjonen av dem alle. Denne legningen får ikke egne dokumentarer på TV. Den omtales sjeldent som en legning som bør tolereres. Den er liksom litt upikant. Heterofilt samliv omtales skjult foraktelig i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og med dette problemet i grunnskolen, vil jeg påstå at vi ikke kan løse det på universitetsnivå da grunnlaget før man starter der er så forskjellig.

Du misforsto om du tror jeg mente skoleverket kun på universitetsnivå. Jeg snakker om skoleverket generelt, og kjønnsfordelingen på universitetsnivå ble trukket frem som et eksempel på hva skoleverket forut har frembragt. Vi er altså ikke uenig der.

 

Jeg tilhører generasjonen før det gikk galt. På barneskolen hadde jeg bare kvinnelige lærere, med unntak av to år. På ungdomsskolen og videre var det motsatt - nesten samtlige lærere var menn. Om det har sammenheng med kvinnelige lærere vet jeg ikke, men barneskolen var en sammenhengende kamp mot kjedsomheten. Den faglige nysgjerrigheten ble vekket på ungdomstrinnet. Det kan også ha sammenheng med større faglige utfordringer.

 

Det ser ut til at gutter i dag bruker betydelig mindre tid på kognitivt oppbyggende aktiviteter. Kanskje er det ikke kvinner som har skylden likevel?

Det er nok definitivt et kognitivt problem. Ikke akkurat overraskende at det korrelerer med kognitive aktiviteter. Husker selv at veldig få av guttene i klassen brukte noe særlig tid på skolen og man ble jo kalt nerd om man gjorde det bra som gutt på ungdomsskolen, men jeg kan ikke huske at jentene ble det. Det er nok et sammensatt problem, samtidig som jentene sikkert har blitt flinkere. Jenter har vært hovedfokuset for kampanjer om viktigheten av skolearbeid og spesielt realfag. Endret av 1814_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en heterofil norsk mann, skriver Hank von Helvete.

 

Den rare legningen "MSLNDHEGM" Mann Som Liker Naken Dame Han Er Gift Med. Det fremstilles jo nesten som den største perversjonen av dem alle. Denne legningen får ikke egne dokumentarer på TV. Den omtales sjeldent som en legning som bør tolereres. Den er liksom litt upikant. Heterofilt samliv omtales skjult foraktelig i media.

Hva har dette med rettigheter å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg så den komme, Shruggie. ;) Selv om kanskje du, og mange med deg, ikke liker det, så består det store flertallet av menn i Norge av hvite, heterofile menn. Alle andre menn er minoriteter, med særrettigheter på hver sin kant. Det HvH egentlig skriver om, er at normaliteten blir uglesett. Det er for så vidt naturlig, fordi det er den hvite, heterofile mannen alle andre definerer seg mot. På en måte blir vi (hvite, heterofile menn) sett på som begunstiget av naturen, en skjevhet som samfunnet søker å korrigere ved å gi andre rettigheter på bekostning av oss. Hvite, heterofile menn blir pålagt å starte med en tyngre sekk for å utligne det samfunnet ser på som vår naturlige overlegenhet.

 

Frem til min generasjon har vi sett dette, og båret over med det. Vi har sett at andre som forsøker å tråkke på oss, gjør det på grunn av sin egen, opplevde underlegenhet. Dessverre har samfunnet nå lyktes med å bryte ned selvbildet til den oppvoksende slekt. Menn under 30 år opplever at det er feil å være mann, og spesielt feil er det å være normal, heterofil mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...