kremt Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Fælt så korrekte vi skulle være da... Jeg antar du stopper på grensa etter dine utenlandsturer og betaler moms av servicen som er gjort på bilen din også? Svært så korrekte? er man i sverige skal man bare betale moms over 6000kr. Det er forskjell på å undra en service til 7000kr, og å unndra 100.000kr i deler... Til TS: Betal momsen din du Evt snok litt på Bobbleforumet så finner du noen du kan stjele deler fra, siden du ikke har problemer med å bryte loven liksom. Hva gjør du midt i denne diskusjonen er vel heller spørsmålet. Du vet ingenting av hva vi snakker om. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Wowowow så mye negativt... Er det noe man vet er det man ikke skal stjele fra andre folk som også er med i vw miljøet. Da dette er såpass lite miljø. Kan man og SKAL IKKE stjel. Uansett, cash is king. Paypal? Men det vakke d jeg skulle si, hvis jeg ikke blir stoppet for teknisk på vei ut fra Norge vet de ikke hva som satt i bobla på veien ut. Så det ekke værre enn at jeg blir stoppet på veien inn og bedt om å komme inn til teknisk uken etter. Da blir jeg bedt om å skrive det inn i vognkort i mellom tiden står bilen uten skilter. Hva er sannsyneligheten for at dette skjer? 1% Dessuten 25 000.- er ikke småpenger til den som sa det. Det er nok til bremser rundt hele bilen. Takk kremt som støtter meg Endret 1. januar 2016 av ExpensiveGameFinder Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Wowowow så mye negativt... Negativt? Hva forventer du når du ber om råd til momsundragelse? I den klassen du snakker om betyr det ikke abre inndragning av deler, men du kommer til å få trøbbel av det. Er det noe man vet er det man ikke skal stjele fra andre folk som også er med i vw miljøet. En annen man ikke skal stjele fra, er faen meg staten. De tar ikke 5 øre for dra deg igjennom retten og du sitter igjen med hundretusenvis i advokatutgifter, Men det vakke d jeg skulle si, hvis jeg ikke blir stoppet for teknisk på vei ut fra Norge vet de ikke hva som satt i bobla på veien ut. Så det ekke værre enn at jeg blir stoppet på veien inn og bedt om å komme inn til teknisk uken etter. Da blir jeg bedt om å skrive det inn i vognkort i mellom tiden står bilen uten skilter. Hva er sannsyneligheten for at dette skjer? 1% Delene må fremdeles til europa, Så uansett så kommer det EU eller NO moms, som er 19 og 25%. Dessuten 25 000.- er ikke småpenger til den som sa det. Det er nok til bremser rundt hele bilen. Har du penger til å koste på en bobblemotor 100.000kr, så har du penger til å betale moms også. Skal man leke med de store gutta, så må man betale. 4 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Du vet ingenting av hva vi snakker om. Snedig at det kommer fra en som anbefaler Post Restante i sverige for å slippe moms på deler fra USA 7 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Det er 100000 med dansk moms. Altså allerede deler lagd fra tyskalnd til danmark. Staten ja. Hvor mye bompenger halke vi betalt uten og få noe tilbake? Just sayin. Råd til moms skulle man sikkert fått til. Men er man ung med tight budsjett er 25k relativt mye. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Det er 100000 med dansk moms. Altså allerede deler lagd fra tyskalnd til danmark. Fremdeles 25.000kr i unndragelse. Du ahr ingen papirer på motoren. Dersom du blir stoppa i kontroll og BT spørr etter papirer på import av motoren, så sliter du. Uten papirer = stjålet i boka demmes Staten ja. Hvor mye bompenger halke vi betalt uten og få noe tilbake? Just sayin. Nei, jeg veit ikke? 4 felt vei fra Mjøsa til Oslo? 4 felt vei fra Størdal til Melhus? Ørten broer og tuneller? Du tror vell veier er gratis å bygge du kanskje? Men det sier jo litt om realitetsoppfattningen din om du mener du ikke får noe igjen for bompengene. Råd til moms skulle man sikkert fått til. Men er man ung med tight budsjett er 25k relativt mye. En ung man med tight budsjett burde i utgangspunktet ikke bruke 100.000 på en boblemotor dersom 25.000 til blir problematisk 4 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Hvordan skal i det hele tatt BT vite at det ikke var den motoren som satt i når jeg kjøpte bilen? Da har man ikke papirer på motoren. Har du i det hele tatt peiling på hvor mange som kjører rundt uten noe annet en dyno-papirer på motorene sine? Rimelig mange i vw miljøet hvertfall.... Det er en grunn til st norsle lastebilsjåfører får yrkesskader pga veiene i norge Bruke og bruke. Hva om resten av boblen er klar og man bare trenger motor har 100k igjen? Og ikke har noe mere eller kommer til å få på en stund? Da er 25k relativt mye. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Det er en grunn til st norsle lastebilsjåfører får yrkesskader pga veiene i norge Ja, dårlig veistandard, fordi vi betaler for lite bompenger Bruke og bruke. Hva om resten av boblen er klar og man bare trenger motor har 100k igjen? Og ikke har noe mere eller kommer til å få på en stund? Da er 25k relativt mye. hva med å bare bruke 80k og 20k i moms, så har du råa? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 ^^ 80k og 20k da får jeg jo ikke den motoren? Da er drt ikke 150-180hk. Men 130-150hk og mye mindre pålitelig. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Ahahaha var det ikke nåværende parti som lovte mindre bompenger og bedre veier? Eller frp. Gull og grønne skoger Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Solvik-Olsen er vel en av samferdselsministerene som har gjort mest for oss bilinteresserte..? Vil du ikke også få et potensielt problem ved en ulykke, hvor de finner ut at bilen din har fått en såpass effektøkelse? Du har uansett fått svar på det du spurte om, så får du finne ut om 25k er verdt sjansen ^^ Godt nytt år! 3 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Drt ahr jeg dekket, kärcher bremser med tuv papirer på 160hk. BT hakke noe annet valg enn å sette det inn Ja dette ble litt mere moralsk xD Tror vi tar risken. Godt nyttår js! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Fælt så korrekte vi skulle være da... Jeg antar du stopper på grensa etter dine utenlandsturer og betaler moms av servicen som er gjort på bilen din også? Jeg betaler ikke tysk moms i Tyskland, men stopper på grensa til Norge for å betale det jeg skal her. Helt uproblematisk. Det betinger dog at man handler av noen man stoler på. Uansett, cash is king. Paypal? Men det vakke d jeg skulle si, hvis jeg ikke blir stoppet for teknisk på vei ut fra Norge vet de ikke hva som satt i bobla på veien ut. Så det ekke værre enn at jeg blir stoppet på veien inn og bedt om å komme inn til teknisk uken etter. Da blir jeg bedt om å skrive det inn i vognkort i mellom tiden står bilen uten skilter. Hva er sannsyneligheten for at dette skjer? 1% Dessuten 25 000.- er ikke småpenger til den som sa det. Det er nok til bremser rundt hele bilen. Takk kremt som støtter meg Hvordan du betaler spiller ingen trille for tollvesenet, de får oversikt over din økonomi hvis de vil. Greia er at pengene uansett overføres, så med mindre du har en haug av svarte penger blir det synlig for staten. Og joda, 25k er faktisk småpenger når vi snakker om seriøse bilmodifikasjoner. Jeg holder på med import av en bil nå (den kommer til Norge om ca 1 uke), det kunne ikke falt meg inn å forsøke å lure tollvesenet, så jeg opererer med kun en kontrakt og den er reell. Det er 100000 med dansk moms. Altså allerede deler lagd fra tyskalnd til danmark. Staten ja. Hvor mye bompenger halke vi betalt uten og få noe tilbake? Just sayin. Råd til moms skulle man sikkert fått til. Men er man ung med tight budsjett er 25k relativt mye. Så hvorfor ikke gjøre ting lovlig og sørge for å handle momsfritt i Danmark? I praksis betyr det som regel at man betaler dansk moms, får med seg papirene man trenger og betaler norsk moms på vei inn i Norge og krever så dansk moms refundert. Da gjør du alt lovlig og ryddig.. Endret 1. januar 2016 av Snylter 3 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Det er 100000 med dansk moms. Altså allerede deler lagd fra tyskalnd til danmark. Staten ja. Hvor mye bompenger halke vi betalt uten og få noe tilbake? Just sayin. Råd til moms skulle man sikkert fått til. Men er man ung med tight budsjett er 25k relativt mye. Så hvorfor ikke gjøre ting lovlig og sørge for å handle momsfritt i Danmark?I praksis betyr det som regel at man betaler dansk moms, får med seg papirene man trenger og betaler norsk moms på vei inn i Norge og krever så dansk moms refundert. Da gjør du alt lovlig og ryddig.. Så med mindre han får det momsfritt i Danmark, så betaler han det samme som i Norge da både Norge og Danmark opererer med 25% moms? Du nå forresten renge med kronekursen også. Den lå på 1,27 her om dagen E: 1,288 nå. Endret 1. januar 2016 av Hotel Papa 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg glemte si. 50/50 er tysk/usa deler. Så er fortsatt moms. Jeg tar den bare og kjører over grensa, så enkelt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg glemte si. 50/50 er tysk/usa deler. Så er fortsatt moms. Jeg tar den bare og kjører over grensa, så enkelt. Men er det betalt moms på dem inn i Danmark? Hvis det er det, så vil det jo faktisk betale seg for deg å gjøre det lovlig? Blir ikke regnestykket 75.000 eksl moms * kursen * norsk moms? Med andre ord ca 120.750NOK. Hvis du bare går for å betale 100.000DKK, så ender du opp med å betale 128.800NOK.. Om jeg har skjønt det riktig. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 100 000.- er med både dansk moms, og på de delene som kom fra usa. Men de er bedrift bestilt så da er momsen mye lavere. Så du sier det vil lønne seg og betale uten dansk moms og så ta det inn med norsk? Det vil jo koste like mye Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Er 100 000.- nok som betales Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Vet inte om det är värt risken att få en månad på kåken för en bil ja..... Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Liten risk, men hvis jeg kan ta inn motoren i norge uten dansk moms og bare norsk så kan d hende jeg gjør d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå