Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Ja jeg er sikker på at framtidige etniske nordmenn setter pris på det som skjer den dag i dag.

 

På bare noen få tiår kommer skaden som denne tankegangen fører til være umulig å reparere og vårt folk vil være en minoritet i sitt eget land :)

 

Og vi vil ikke engang se ut som nordmenn lengre.

FiapcHc.jpg

http://mic.com/articles/87359/national-geographic-determined-what-americans-will-look-like-in-2050-and-it-s-beautiful(ja det er i USA men vi er med i samme løp) :)

 

 

 

 

Kan ikke du heller svare på hvorfor du personlig ikke drar ut av Norge og bosetter deg i et av de mange multikulturelle områdene rundt om i europa (mange å velge mellom) siden du er så glad i et fargerikt felleskap? Kansje du til og med kan prøve en av disse "ikke eksisterende no-go sonene" vi hører så mye om.

 

Hva med å flytte til Tøyen? Det er jo ikke så alt for langt om du ikke vil til sverige eller frankrike :)

Stå fram som et godt eksempel på et fargerikt felleskap du og stopp den hvite flukten fra Tøyen.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Den-hvite-flukten-fra-Toyen-7213488.html

 

 

Du avslørte deg greit med første posten der (ikke at du ikke hadde allerede gjort det men). Den gedigne forskjellen på deg og oss andre er at vi (vel, jeg kan vel strengt tatt bare snakke for meg selv) er patrioter og kanskje til og med nasjonalromantikere. Mens du, du er jo jaggu en god gammal reinskåret rasist! Det er ganske utrolig faktisk. Det er få mindre sjarmerende ting enn det og man avslører jo seg selv som komplett kunnskapsløs og ignorant. Verste sort det.

 

Det som er litt gøy er at jo at jo større forskjeller det er i genene til mor og far, jo mindre sjanse er det for å få komplikasjoner med avkommet. Jeg mener mulatt jenter er som regel ikke akkurat vonde å se på. Det blir gjerne friske og pene barn av slikt ser du, i motsetning til Innavl.. noe du må vite alt om.

 

Om man aldri kan si noe pent eller konstruktivt så er det mye bedre å bare lytte litt. For eksempel til Geir her som du har ekstremt mye å lære av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke du heller svare på hvorfor du personlig ikke drar ut av Norge og bosetter deg i et av de mange multikulturelle områdene rundt om i europa (mange å velge mellom) siden du er så glad i et fargerikt felleskap? 

 

Kanskje du skal går foran med et godt eksempel og svare først...  :thumbup:

 

Hvorfor skulle jeg dra noe sted når det fargerike fellesskapet kan komme til meg?  :dremel:

 

Kansje du til og med kan prøve en av disse "ikke eksisterende no-go sonene" vi hører så mye om.

 

Hvis de ikke eksisterer, hvordan skal jeg kunne flytte dit?  :hmm:

 

Hva med å flytte til Tøyen? Det er jo ikke så alt for langt om du ikke vil til sverige eller frankrike  :)

Stå fram som et godt eksempel på et fargerikt felleskap du og stopp den hvite flukten fra Tøyen.

 

 

Jeg bodde flere år på Holmlia, duger det? Jeg skulle gjerne bodd på Tøyen jeg, men havnet nå en gang i Bergen. Og det hadde ingenting med innvandringen til Oslo å gjøre, det var fruen som ville "hem".  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke du heller svare på hvorfor du personlig ikke drar ut av Norge og bosetter deg i et av de mange multikulturelle områdene rundt om i europa (mange å velge mellom) siden du er så glad i et fargerikt felleskap? Kansje du til og med kan prøve en av disse "ikke eksisterende no-go sonene" vi hører så mye om.

 

Hva med å flytte til Tøyen? Det er jo ikke så alt for langt om du ikke vil til sverige eller frankrike :)

Stå fram som et godt eksempel på et fargerikt felleskap du og stopp den hvite flukten fra Tøyen.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Den-hvite-flukten-fra-Toyen-7213488.html

 

 

Du avslørte deg greit med første posten der (ikke at du ikke hadde allerede gjort det men). Den gedigne forskjellen på deg og oss andre er at vi (vel, jeg kan vel strengt tatt bare snakke for meg selv) er patrioter og kanskje til og med nasjonalromantikere. Mens du, du er jo jaggu en god gammal reinskåret rasist! Det er ganske utrolig faktisk. Det er få mindre sjarmerende ting enn det og man avslører jo seg selv som komplett kunnskapsløs og ignorant. Verste sort det.

 

Det som er litt gøy er at jo at jo større forskjeller det er i genene til mor og far, jo mindre sjanse er det for å få komplikasjoner med avkommet. Jeg mener mulatt jenter er som regel ikke akkurat vonde å se på. Det blir gjerne friske og pene barn av slikt ser du, i motsetning til Innavl.. noe du må vite alt om.

 

Om man aldri kan si noe pent eller konstruktivt så er det mye bedre å bare lytte litt. For eksempel til Geir her som du har ekstremt mye å lære av.

 

 

 

Patriotisme (fra latin patria, «fedreland») er følelsen av kjærlighet, tilknytning og forpliktelse til ens eget fedreland. Den kan være både kulturelt, etnisk eller politisk betinget.

 

Der strøk du ganske enkelt og greit. Det er nok et annet ord for deg og dine, "quisling" ser ut til å stemme bedre :wee:

 

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Du mener man kan lære av quslinger som vil utrydde sitt eget folk ? Fint for deg da :)

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, mhm.

Den artikkelen er veldig subjektiv!

Eg ser da en relativt ny samsung blant de folka, om det var det at en tlf kunne være så billig du ville frem til ? Noe også artikkelen la litt vekt på.

 

Poenget mitt var det at det kanskje var andre som burde hatt plassen til disse folka.

 

 

Her er litt mer til deg:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Facebook-har-endret-flukten-gjennom-Europa-8174753.html 

 

Tror du bare må innse at du er/var ignorant når det kom til dette. Det er ikke flyktninger ifra Malawi som har sultet rundt i hyttene sine dette, det er en middelklasse revet ut av sine hjem av diktatorisk galskap og religiøs aggresjon. Før krigen brøt ut hadde Syrere høyere levestandard enn gjennomsnittet i Egypt. Dette kunne ha vært deg og meg.

Lenke til kommentar

 

 

Patriotisme (fra latin patria, «fedreland») er følelsen av kjærlighet, tilknytning og forpliktelse til ens eget fedreland. Den kan være både kulturelt, etnisk eller politisk betinget.

 

Der strøk du ganske enkelt og greit. Det er nok et annet ord for deg og dine "quisling" ser ut til å stemme bedre :wee:

 

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Du mener man kan lære av quslinger som vil utrydde sitt eget folk ? Fint for deg da :)

 

 

Du er så far off at jeg kjenner at jeg ikke klarer å bli provosert engang. Ta deg en tur til byen i ny og ned og se hvordan mennesker egentlig er og hvordan vi lever, så kan du rapportere hjem til fjøset om opplevelsene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Patriotisme (fra latin patria, «fedreland») er følelsen av kjærlighet, tilknytning og forpliktelse til ens eget fedreland. Den kan være både kulturelt, etnisk eller politisk betinget.

 

Der strøk du ganske enkelt og greit. Det er nok et annet ord for deg og dine "quisling" ser ut til å stemme bedre :wee:

 

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Du mener man kan lære av quslinger som vil utrydde sitt eget folk ? Fint for deg da :)

 

 

Du er så far off at jeg kjenner at jeg ikke klarer å bli provosert engang. Ta deg en tur til byen i ny og ned og se hvordan mennesker egentlig er og hvordan vi lever, så kan du rapportere hjem til fjøset om opplevelsene dine.

 

 

Okei, qusling :)

Lenke til kommentar

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Dersom det du sier var både sant og rasistisk, så ville sannheten være rasistisk, ja.

 

Du mener man kan lære av quslinger som vil utrydde sitt eget folk

 

 

Quisling ville vel strengt tatt ikke utrydde sitt eget folk. Tvert imot, han ville beskytte den "nordiske rase" mot jøder og andre skumle banditter, og mente at et samarbeid med nazistene var løsningen siden de hadde samme mål... 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Kan ikke du heller svare på hvorfor du personlig ikke drar ut av Norge og bosetter deg i et av de mange multikulturelle områdene rundt om i europa (mange å velge mellom) siden du er så glad i et fargerikt felleskap? 

 

Kanskje du skal går foran med et godt eksempel og svare først...  :thumbup:

 

Hvorfor skulle jeg dra noe sted når det fargerike fellesskapet kan komme til meg?  :dremel:

 

Kansje du til og med kan prøve en av disse "ikke eksisterende no-go sonene" vi hører så mye om.

 

Hvis de ikke eksisterer, hvordan skal jeg kunne flytte dit?  :hmm:

 

Hva med å flytte til Tøyen? Det er jo ikke så alt for langt om du ikke vil til sverige eller frankrike  :)

Stå fram som et godt eksempel på et fargerikt felleskap du og stopp den hvite flukten fra Tøyen.

 

 

Jeg bodde flere år på Holmlia, duger det? Jeg skulle gjerne bodd på Tøyen jeg, men havnet nå en gang i Bergen. Og det hadde ingenting med innvandringen til Oslo å gjøre, det var fruen som ville "hem".  :wee:

 

Geir :)

 

 

Ikke veldig mandig å gjemme seg bak fruen da :) du er nok litt skyldig i hvit flukt som mange andre eller hur.

 

Jeg er fullt klar over no-go sonene og deres eksistens, tenkte mer på hva du og dine sa om den saken at dem ikke fantes :) Ta deg en tur da vell.

 

Vi får se hvor lenge dette felleskapet vil bli beriket, motstanden blir større for hver dag som går :w00t:

Lenke til kommentar

 

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Dersom det du sier var både sant og rasistisk, så ville sannheten være rasistisk, ja.

 

 

Så derfor skal sannheten ignoreres med alle mulige midler ?

Bare fordi visse liberale sinn ikke tåler å høre den ? :hmm:

Lenke til kommentar

 

Tåpelig vendig av diskusjonen.Handler ikkje om å velge hvilken terroristgruppe eg vil ha, men i hvilken ende det må begynne å skje forandringer i, slik at det blir mindre flyktninger.Det selvsagte svaret her er jo ingen.Men å felle staten er en god start synst eg.

Jeg synes ikke det er tåpelig. Vi snakker ikke generelt om borgerkrigen og hvilken løsning som er ønskelig, vi snakker om enkeltpersoner. Du spør om de som flykter ikke heller burde bli igjen å kjempe. Hvis du mener dette, da bør du vel ha en idé om hvem de bør og kan kjempe for, og hvordan? Det er et ganske drastisk valg å flykte fra hjemmet sitt, så jeg antar bare at du har tenkt gjennom det du sier når du kritiserer de som har tatt dette valget.Så. Du er i Syria. Å bli tvunget til å sloss for regimet er en reell trussel, og opprørerne i umiddelbar nærhet er dominert av ekstreme islamister. Du synes det er en god start å felle staten, så hvordan gjør du det?

Skjerp deg. Er dette taktikken på å få meg til å stikke?

Forventer du virkelig at ett lite individ som meg har svaret?

En ting kan eg ihvertfall si.

Eg hadde ikkje gjort som deg og stukket halen mellom beina og løpt!

Det ser jo ut til at dette er din løsning, altså å oakke bagen og reise.

Leve så noen år i fred før det eg flyktet fra innhenter meg i form av vekst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, mhm.

Den artikkelen er veldig subjektiv!

Eg ser da en relativt ny samsung blant de folka, om det var det at en tlf kunne være så billig du ville frem til ? Noe også artikkelen la litt vekt på.

 

Poenget mitt var det at det kanskje var andre som burde hatt plassen til disse folka.

 

Her er litt mer til deg:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Facebook-har-endret-flukten-gjennom-Europa-8174753.html 

 

Tror du bare må innse at du er/var ignorant når det kom til dette. Det er ikke flyktninger ifra Malawi som har sultet rundt i hyttene sine dette, det er en middelklasse revet ut av sine hjem av diktatorisk galskap og religiøs aggresjon. Før krigen brøt ut hadde Syrere høyere levestandard enn gjennomsnittet i Egypt. Dette kunne ha vært deg og meg.

Og igjen stiller eg spørsmålet om disse er mer verdt enn de vi alltid har hørt om?

Mer verdt enn de vi allerde har her til lands?

 

Bare for å poengtere det! Eg er ikkje veldig imot innvandring, men eg er imot en ukontrollert masse innvandring der folk nekter å registrere seg, der de rikeste vinner og der systemene blir misbrukt. F. Eks de som vandrer forbi trygge land kun fordi de får noen lapper ekstra fra nabolandet..

Lenke til kommentar

 

 

Om det jeg sier er sannheten og du mener det er rasistisk så greit nok, sannheten er rasistisk da?

 

Dersom det du sier var både sant og rasistisk, så ville sannheten være rasistisk, ja.

 

 

Så derfor skal sannheten ignoreres med alle mulige midler ?

Bare fordi visse liberale sinn ikke tåler å høre den ? :hmm:

 

Hvem faen bryr seg om noe er rasistisk eller ikke? Jeg er selektiv rasist selv. Noen folkeslag liker jeg bedre enn andre.

 

Ditt problem er at du er så hardcore på å bevare noe som BØR være dynamisk. Fuck norsk kultur. Fuck syrisk kultur. For all del, fuck Islam også. Fuck alt som har med tradisjoner, seremonielle ting og annen påprakket moralsk dritt å gjøre. Det du forsvarer og forfekter, er et komplett verdiløst luftslott.

Lenke til kommentar

 

 

Så derfor skal sannheten ignoreres med alle mulige midler ?

Bare fordi visse liberale sinn ikke tåler å høre den ? :hmm:

 

Hvem faen bryr seg om noe er rasistisk eller ikke? Jeg er selektiv rasist selv. Noen folkeslag liker jeg bedre enn andre.

 

Ditt problem er at du er så hardcore på å bevare noe som BØR være dynamisk. Fuck norsk kultur. Fuck syrisk kultur. For all del, fuck Islam også. Fuck alt som har med tradisjoner, seremonielle ting og annen påprakket moralsk dritt å gjøre. Det du forsvarer og forfekter, er et komplett verdiløst luftslott.

 

 

Ikke noe galt med selektiv rasisme, er en helt naturlig ting.

 

Og det er heller ikke galt å ville bevare sin egen rase :)

Lenke til kommentar

 

 

Tåpelig vendig av diskusjonen.Handler ikkje om å velge hvilken terroristgruppe eg vil ha, men i hvilken ende det må begynne å skje forandringer i, slik at det blir mindre flyktninger.Det selvsagte svaret her er jo ingen.Men å felle staten er en god start synst eg.

Jeg synes ikke det er tåpelig. Vi snakker ikke generelt om borgerkrigen og hvilken løsning som er ønskelig, vi snakker om enkeltpersoner. Du spør om de som flykter ikke heller burde bli igjen å kjempe. Hvis du mener dette, da bør du vel ha en idé om hvem de bør og kan kjempe for, og hvordan? Det er et ganske drastisk valg å flykte fra hjemmet sitt, så jeg antar bare at du har tenkt gjennom det du sier når du kritiserer de som har tatt dette valget.Så. Du er i Syria. Å bli tvunget til å sloss for regimet er en reell trussel, og opprørerne i umiddelbar nærhet er dominert av ekstreme islamister. Du synes det er en god start å felle staten, så hvordan gjør du det?

Skjerp deg. Er dette taktikken på å få meg til å stikke?

Forventer du virkelig at ett lite individ som meg har svaret?

En ting kan eg ihvertfall si.

Eg hadde ikkje gjort som deg og stukket halen mellom beina og løpt!

Det ser jo ut til at dette er din løsning, altså å oakke bagen og reise.

Leve så noen år i fred før det eg flyktet fra innhenter meg i form av vekst!

 

 

Du raller jo ut om at de burde bli og sloss. Men jeg lurer også på om du er klar over valget du tvinger dem til å ta, i det store og hele så er det jo for veldig mange ett helt umulig valg. Mange har blitt undertrykket av Assad og hans regime, samtidig som de for eksempel ikke er Sunni muslimer og er da automatisk hatet av IS sadistene. Skal de bare få tak på ett håndvåpen (det er ikke bare å plukke med seg en HK416 ifra kiosken), spikre igjen vinduene og stå å vente på at krigen ankommer dørstokken? Altså i praksis ta en avgjørelse om selvmord for seg og familien sin?

 

Jeg personlig er glad for at noen vestlige (også modige nordmenn) drar til nord i Syria og sloss for de sekulære Kurderne, men disse har ressurser, for dit de kommer venter det ingenting om du ikke har noen ting. Man må selv oppdrive våpen og utstyr. Jeg ser at det ikke er lett for en moderat muslim og ta reisen  igjennom IS territoriet og plutselig sloss for kurderne ett helt annet sted i landet og for ting de selv mye mulig ikke tror på. Ting er ikke like enkelt som vi ofte får det til å høres ut som. Tror vi får overlate den militære inngripen til andre statsmakter, ikke til sivile midt oppi en kaotisk borgerkrig.

Lenke til kommentar

Leser A-magasinet til Aftenposten nå. Interessant lesing om Syria før og nå, om Assad i tillegg til intervjuer med ambassadør Lene Natasha Lind og forfatter Samar Yazbek. Anbefalt lesing! :)

 

Edit: kanskje ikke høyaktuelt for de av dere som allerede er dypt inne emnet, men dog.

 

Hvis man ikke har tilgang til A-magasinet, -hva var essensen i artikkelen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, mhm.

Den artikkelen er veldig subjektiv!

Eg ser da en relativt ny samsung blant de folka, om det var det at en tlf kunne være så billig du ville frem til ? Noe også artikkelen la litt vekt på.

 

Poenget mitt var det at det kanskje var andre som burde hatt plassen til disse folka.

 

Her er litt mer til deg:

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Facebook-har-endret-flukten-gjennom-Europa-8174753.html 

 

Tror du bare må innse at du er/var ignorant når det kom til dette. Det er ikke flyktninger ifra Malawi som har sultet rundt i hyttene sine dette, det er en middelklasse revet ut av sine hjem av diktatorisk galskap og religiøs aggresjon. Før krigen brøt ut hadde Syrere høyere levestandard enn gjennomsnittet i Egypt. Dette kunne ha vært deg og meg.

Og igjen stiller eg spørsmålet om disse er mer verdt enn de vi alltid har hørt om?

Mer verdt enn de vi allerde har her til lands?

 

Bare for å poengtere det! Eg er ikkje veldig imot innvandring, men eg er imot en ukontrollert masse innvandring der folk nekter å registrere seg, der de rikeste vinner og der systemene blir misbrukt. F. Eks de som vandrer forbi trygge land kun fordi de får noen lapper ekstra fra nabolandet..

 

 

Skjønner ikke helt de spørsmålene dine. Hvem er mer verdt enn who? En tommelfingerregel er som kjent at alle er like mye verdt.

 

Uansett, kan si meg enig i det siste du skriver. Man ønsker ingen ukontrollert masseinnvandring, ei heller at det er de rikeste som får hjelp. Men det som er viktig er å forstå hva som har ført til dette og hvem det hele skyldes, disse menneskene vi ser i Europa (som forøvrig er ca 3% av de samlede Syriske flyktningene), er ikke de skyldige og burde behandles med respekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...