Moskus Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Har selv vært i kontakt med System air om deres smartly adapter. Westcontrol utenfor Stavanger har laget adapteren de har også laget bryterne til Smartly. System air sier at adapteren er en ren modbus til Z wave adapter og burde derfor fungere greit mot de fleste kontrollerne. Lyse smartly er skreddersydd for den og vil ha bedre funksjonalitet men Systemair har ikke låst den på noen måte så det er opp til andre kontrollere om å integrere på samme måte. Adapteren kommer for salg i midten av september. Ca pris 1650,- Måtte sitere denne - som huskelapp... Takk for tipset! Yes! Glimrende! Lenke til kommentar
Lasarus Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Dette er nok litt "feil" forum, men ikkje umulig at nokon har erfaring. Eg har bygd inn litt iPad`er og iPod`er i veggen for lysstyring. iPort har blitt brukt, men er ganske kostbart. Skal no bygge inn ein iPod bak ei pleksiglasplate, det går fint og ser bra (nok) ut når iPod`en ligg innfelt i vegg. Tidlegare har eg hatt mulighet til å skjule strømforsyning i rom bak veggen, men det er ikkje mulig her. Eg er difor på jakt etter ein 220 til 5v konverter for innfelling i veggboks. 220v pn i trekkrøyr til konverter og klippe originalkabel som går videre til iPod. Ser det ligg litt på eBay og DX, men elektrikaren min var skeptisk til å koble slikt utstyr innfelt og ba meg sjekke etter alternativ kjøpt i Noreg. Takk ellers for gode tips tidlegare i forhold til mikromoduler. Har fått kobla opp Qubinodimmere mot lavtbyggande ledspotter og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
iceanger Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 jeg endte opp med en sånn: https://www.elhandel.no/products/plus-usb-lader-i-ph ikke supre men gjør nytten for mitt bruk håper jeg.. såfremt 700 stusselige mA holder.... om noen finner noe bedre får de skrike ut. trenger Lenke til kommentar
iceanger Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 hmm innså nå at du skal ha det helt skjult. der har jeg ikke funnet noen løsning ennå. derav den jeg linket til. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 HS3 - Lagre "lyset" Kona spør om en funksjon. Er det mulig med en "lagre" on/off/dim på alle enheter og en "resume" knapp? Hvis hun f.eks. reiser ut, slår av alt lyset og kommer tilbake og gjerne vil ha det tilbake slik det var før hun gikk. Spør Moskus sier hun. PS: Er jeg den eneste som gleder seg over at det går mot mørkere tider? Lenke til kommentar
Lasarus Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 hmm innså nå at du skal ha det helt skjult. der har jeg ikke funnet noen løsning ennå. derav den jeg linket til. Takk for svar. Det som er utfordringa, at eg skal ha det heilt skjult. Har sett på dei USB-variantene montert i Elkoboks, men vil gjerne sleppe synlige kabler. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Spør Moskus sier hun. There's alot of it going around... Det er dette "On Last Level" er til. Et problem er at "Toggle" kun fungerer mellom Off (0%) og On (100%), og du kan ikke bytte ut On med "On Last Level", men det scriptet har jeg allerede skrevet her et sted... PS: Er jeg den eneste som gleder seg over at det går mot mørkere tider? Jeg skal ut og bytte LED-striper i utelyset for nå blir det snart endelig bruk for dem igjen! 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Takk Moskus, ja - jeg ser den i web-interfacet. Det hun ønsker 1 klikk for å lagre alle lampene, og 1 klikk for å komme tilbake til det samme. Skjønner du hva hun mener? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Takk Moskus, ja - jeg ser den i web-interfacet. Det hun ønsker 1 klikk for å lagre alle lampene, og 1 klikk for å komme tilbake til det samme. Skjønner du hva hun mener? Jeg forstår hva hun mener. Men ikke nødvendigvis hva hun skal klikke på. I "verste fall" er det mulig å scripte. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 En "knapp" på mobilen, når hun går ut kan hun trykke på "lagre lyset nå" og deretter skru alt av. Når hun har ombestemt seg og kommer tilbake kan hun trykke på "moskus-knappen" og voila... Lenke til kommentar
Lasarus Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Nokon som har liggende og ikkje bruker? Tronika er tom. Nokon som har ein topolt bryter liggende og vil selge? Denne: https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/71-bryter-2-pols-507601.html?search_query=507601&results=1 http://ecatalogue.schneider-electric.no/ProductSheet.aspx?productId=2553954&groupid=31904&navid=25428&navoption=6 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 (endret) En "knapp" på mobilen, når hun går ut kan hun trykke på "lagre lyset nå" og deretter skru alt av. Når hun har ombestemt seg og kommer tilbake kan hun trykke på "moskus-knappen" og voila... Jeg har noe. Det krever at du setter dette opp for henne, lager et par knapper i HStouch (eller whatever), men det fungerer nå. Her er scriptet (lagres som DeviceState.vb i \Scripts): Sub Main(ByVal not_used As Object) 'By Moskus, August 2015 'Set up a new config. 'Specify devices between the brackets below (comma separated): Dim devices() As Integer = {342, 872, 873} 'Specify a configuration name. This is used when calling "Save" and "Load" later. Dim config_name As String = "Bedroom" 'Creating initial ini file and store it in a list Dim lst As New System.Collections.Generic.List(Of DeviceState) For Each d As Integer In devices Dim dS As New DeviceState dS.deviceRef = d dS.deviceValue = hs.DeviceValueEx(d) lst.Add(dS) Next 'Write the list to file SaveToFile(config_name, lst) End Sub Sub Save(ByVal config_name As String) 'Get the device list Dim lst As System.Collections.Generic.List(Of DeviceState) = LoadFromFile(config_name) 'Get the current device values for each device For Each d As DeviceState In lst d.deviceValue = hs.DeviceValueEx(d.deviceRef) Next 'Store the list SaveToFile(config_name, lst) End Sub Sub Load(ByVal config_name As String) 'Get the device list Dim lst As System.Collections.Generic.List(Of DeviceState) = LoadFromFile(config_name) For Each d As DeviceState In lst 'Find the correct CAPI based on device value... Dim CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl = Nothing For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(d.deviceRef) If d.deviceValue = cc.ControlValue Then CAPIcontrol = cc Exit For End If Next '... And execute it hs.CAPIControlHandler(CAPIcontrol) Next End Sub Function LoadFromFile(ByVal config_name As String) As System.Collections.Generic.List(Of DeviceState) Dim lst As New System.Collections.Generic.List(Of DeviceState) Dim filename As String = "DeviceState_" & config_name & ".ini" Dim lines() As String = hs.GetINISectionEx("Devices", filename) For Each line As String In lines Dim deviceRef As Integer = line.Split("=")(0).Trim Dim deviceValue As Double = line.Split("=")(1).Trim lst.Add(New DeviceState(deviceRef, deviceValue)) Next Return lst End Function Sub SaveToFile(ByVal config_name As String, ByVal stateList As System.Collections.Generic.List(Of DeviceState)) Dim filename As String = "DeviceState_" & config_name & ".ini" For Each d As DeviceState In stateList hs.SaveINISetting("Devices", d.deviceRef, d.deviceValue, filename) Next End Sub <Serializable> Public Class DeviceState Public Property deviceRef As Integer Public Property deviceValue As Double Public Sub New() End Sub Public Sub New(ByVal _deviceRef As Integer, ByVal _deviceValue As Double) Me.deviceRef = _deviceRef Me.deviceValue = _deviceValue End Sub End Class Oppsett:Det er to måter å lage et oppsett på. 1. Redigere Main()-sub'en med å liste opp device'referansene i krølleparantesene i denne linjen: Dim devices() As Integer = {342, 872, 873}og navnet i denne linjen: Dim config_name As String = "Bedroom"... og så kjøre scriptet med å kalle Main-sub'en. 2. Lag en INI-fil i \Config-mappen på dette formatet: [Devices] devRef1=devValue1 devRef2=devValue2 devRef3=devValue3 Navngi den "DeviceState_DittVariabelNavn.ini" der du bytter ut DittVariabelNavn med noe mer beskrivende. Det er dette du skal kalle senere. Mitt testeksempel ser slik ut for DeviceState_Bedroom.ini: [Devices] 342=53 872=25 873=39 Når det er gjort er det bare å lage to eventer. Et for lagring og et for tilbakestilling. Lagring av lys gjøres med å kjøre scriptet "DeviceStates.vb" med funksjon "Save" og parameter satt til DittVariabelNavn, slik: Tilbakestilling er helt likt, men da bytter du ut "Save" med "Load". EDIT: Det slo meg at det med dette er mulig å lage veldig enkle "scenes" med å kopiere en ini-fil og gi den et nytt navn, som f.eks. "Bedroom-Morning", "Bedroom-Sexytime", "Bedroom-Night", "Bedroom-Off", og så videre. Bare redigere ini-filene med passende verdier, og restore som det passer deg. Så lenge teknologien som styrer lyset lagrer devicevalue og bruker CAPI til kontroll (og det gjør vel alle skulle jeg mene), så vil dette fungere. Jeg tror til og med det fungerer med andre enheter (som f.eks. Squeezebox Play/Pause, og så videre). Endret 27. august 2015 av Moskus 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hmm.. Finnes det en control i HSTouch som kan liste opp filer i en folder (Som playlists i HS2) Du skjønner hvor jeg vil hen... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Hmm.. Finnes det en control i HSTouch som kan liste opp filer i en folder (Som playlists i HS2) Du skjønner hvor jeg vil hen... Nei, det tror jeg ikke. Men det er mulig å lage en aspx-side (som lister opp DeviceState_*.vb) og embedde i HStouch. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Dette ser spennende ut! Har noen sett noe lignende med z wave? The microbot designed to push all your buttons http://flip.it/qSmyR Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 "Dings" - husker ikke navnet Vil gjerne sjekke om jeg sitter i godstolen, ligger i senga eller i sofaen. Er det en "dings" eller noe som kan gjøre det? Mener Moskus har nevnt noe... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Dette ser spennende ut! Har noen sett noe lignende med z wave? The microbot designed to push all your buttons http://flip.it/qSmyR image.jpg (Finnes ikke i Z-wave, til nå iallfall). Men en slik fikk jeg lyst på! Til kaffemaskinen! "Dings" - husker ikke navnet Vil gjerne sjekke om jeg sitter i godstolen, ligger i senga eller i sofaen. Er det en "dings" eller noe som kan gjøre det? Mener Moskus har nevnt noe... Uh... pass! (Hvordan gikk det med status-lagringen?) 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Moskus, mener bestemt at du snakket om noe som følte vekt/tilstedeværelse, men kjanskje det var en annen. Status er ikke testet enda, hjemmekontor neste fredag. Lenke til kommentar
Mr. Larsen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hørte noe snakk om noe slikt ifm eldreomsorg på tv her for en stund siden. Husker ikke merke eller type.. Du kan jo kjøpe trykkmatte med on/off utgang og koble på eks fibaro dør/vindussensor for statusoppdatering. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Moskus, mener bestemt at du snakket om noe som følte vekt/tilstedeværelse, men kjanskje det var en annen.Jeg har noen trykkfølsomme matter på diverse steder. Kan det være det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå