aklla Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Har en vaskemaskin som lager hull på enkelte klær, selv om jeg vasker klær uten sentrofugering på 30 grader og uten bukser eller noe av metall inni. Det er hul på ca 1x1mm, ikke å stort men fantastisk plagsomt at enkelte klær får små hull. Dyrt er det også. Veldig kjedelig å vaske en splitter ny genser så kommer den ut "godt brukt" Noen som har noen tips? Endret 6. august 2015 av aklla Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kjøp en genser med skikkelig kvalitet. Styr unna sånt Cubus boss. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Det er sånn klær blir når maskene i tøyet ryker. Enig med Exxon, kjøp ordentlig kvalitet eller vask/tørk mindre i maskin. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Har ikke vært på Cubus eller lignende på flere år. Siste genseren den lagde hull i var en james perce genser, marco polo-tskjorte før det igjen... Har halvfull maskin når jeg vasker slikt, uten sentrefugering... Endret 5. august 2015 av aklla Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Det kan være flere grunner til at det blir hull i klærne. - Er det en billig maskin så kan det hende det er enkelte skarpe kanter inni trommelen som ikke er filet bort. - Ofte så kan steiner eller andre fremmed gjennstander fra lommerusket lage "bulker". Tenk deg en stein som blir kastet rundt i 1600 omdreininger. Kan bli en del hakk av det. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Greia er at jeg ikke sentrefugerer de klærne ettersom de ikke tåler det.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Neste maskin til vår kjære forumveileder? ^^ 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg hadde en sånn maskin, og det var ikke en billig maskin. Til slutt ble jeg nødt til å bytte den ut, selv om den ellers fungerte. Irriterende, og man kunne til og med se den åpenbare konstruksjonsfeilen. Anyways, jeg kjøpte en masking fra samsung med "diamond drum skånetrommel". Etter det har det vært bedre. Den skyller bedre, også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Og hva var den åpenbare konstruksjonsfeilen? Neste maskin til vår kjære forumveileder? ^^ er større fan av bruk og kast enn manuellt arbeid Mulig jeg må bytte den ut ja, er vel ca mellomklasse-maskin, men er dyrere i lengen at den ødelegger ett plagg i ny og ne. Har vurdert sånn vaskepose, men usikker på hvor mye det hjelper.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 En vaskemaskin skal ikke ødelegge klær. Enten er det feil/skade i trommelen eller så er det noe skarpt som har satt seg fast inne i trommelen. Hvis det en relativt ny maskin som har vært slik hele tiden, er det en reklamasjonssak. Hvis dette er en eldre maskin som plutselig har blitt slik, bør den bytte ut hvis man ikke vil prøve å lete etter årsaken. Hvis maskinen har skovler/medbringere/tøyløftere (kjært barn har mange navn) i plast, kan sprekker i disse lage slike skader. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Må nesten være noe feil med trommelen, sier madammen her i huset Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Og hva var den åpenbare konstruksjonsfeilen?Fjærene i lukkemekanismen til trommelen var eksponert (det var toppmating). Men selve hullene var også potensielle årsaker, da de var store og grunne og skarpe bak, så ting kunne seget inn der og blitt kuttet. Lenke til kommentar
nems Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Dette problemet har jeg aldri vært borti. Jeg har masse "boss" fra dressmann osv og har bare hatt billig drit av vaskemaskiner, guess im lucky (jeg har fått vaskehull i gamle klær, da snakker vi shortser osv som har vært i bruk i flere år, men aldri på plagg som ikke har vært relativt utslitte allerede) Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) TS. Du forteller ikke om, det er alle typer plagg vaskemaskinen ødelegger og heller om hvor mange vask som skal til, før de ødelegges. Hvis genseren er av ull, må den i alle fall vaskes på et "ullprogram". Men det er ikke all ull, som liker maskinvask! Se vasklapp, på alle klær! Angående ull, så er dette plagg som ikke bør vaskes for ofte. Heng ullplagg til lufting, det er normalt nok. Og må det vaskes, helst håndvask, i 30 graders vann. Endret 5. august 2015 av Friluftskar Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Er ikke ull, er alle typer klær, er uavhengig av antall vask vasker uten. Vasker de dyrere klærne på 30 grader uten sentrifugering da stort sett alle klærne krever det. Det som evt. ikke krever det får samme behandling. Men, på 30 grader uten sentrifugering skal man egentlig uansett ikke få hull... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Men, på 30 grader uten sentrifugering skal man egentlig uansett ikke få hull... Man skal ikke få hull i klærne uansett temperatur eller sentrifugering. For høy temperatur eller for kraftig sentrifugering kan krympe, krølle og/eller deformere plaggene, men ikke lage hull (hvis det ikke utslitte tekstiler). Enten er det feil/skade i trommelen eller så er det noe skarpt som har satt seg fast inne i trommelen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Har sjekket vaskemaskinen, er ingen skarpe kanter, ting som ligger igjen eller noe slikt, helt ren og glatt inni, ingen av de skovlene er løse eller skadd. Har kjent over alt inni, men ingenting i nærheten av noe skarpt... Mulig det blir en ny en, var relativt billig maskin men burde jo holdt. Har startet å bruke vaskepose nå, må se litt hva jeg gjør, surt å kjøpe ny maskin når den gamle fungerer fint... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Min forrige maskin var også fæl til å lage hull. Var en Zanuzzi. Bytta til en Miele og har aldri hatt problem siden. Klærne blir jaggu mye reinere også. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 De skarpe kantene er på utsiden av trommelen, og dermed umulig for deg å kjenne, fordi du ikke får fingeren igjennom de små hullene. Tøyet kommer imidlertid inn i de små hullene, og på utsiden av dem er kanten rundt skarp. Det er min teori. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Du har ikke hatt noe med glidelås inni maskinen samtidig, da? Pass på å lukke glidelåser igjen før du hiver klærne til vask. Er det to sånne små "nøgg" i klærne? Jeg har opplevd det i flere forskjellige maskiner, men aldri konsekvent. Skjer stort sett bare med ting med litt stretch, type tskjorter eller laken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå