Donkey Kong Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg har ikke gått på folkehøyskole, men det virker ikke så veldig samfunsnyttig og/eller utdannende å la 21 ungdommer spille data et år. Som arbeidsgiver ville jeg ikke lagt stor vekt på dette i en ansettelsessituasjon. Jeg sier dette litt for å provosere, men også for å høre hvilke gode argumenter som finnes for dette. Spent på å høre deres innspill. Edit: Leif Jeg tror ikke folk går på folkehøyskole for å få et fortrinn hos fremtidige arbeidsgivere. Året på folkehøyskole er ment til å gi "studenter" (jeg anser ikke de på folkehøyskole som studenter i ordets rette forstand) et pust i bakken etter videregående skole. Man skal bli inspirert til veivalg- bli bedre kjent med seg selv, bli kjent med nye mennesker og samle opp motivasjon til nye studier. Alternativet er gjerne å drive dank eller å hoppe inn i krevende studier. Et år på folkehøyskole kan gi et bedre grunnlag før man begynner å studere- man blir mer voksen og emosjonelt klar for et krevende studieløp. Altså ikke noe man går på for å sette det på CV-en. Jeg tror at de som går på disse E-sportlinjene kan få vel så bra utbytte av dette som mer tradisjonelle linjer. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Første jeg tengte var vel "Lykke til med å få en jobb etter dette". Men dersom folkehøyskole ikke er annet enn en fritidsklubb så ser jeg jo at gaming godt kan være en grei "linje". 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Folkehøyskoler er supre og alle burde gå der. Burde noen gå «e-sportlinje»? Er litt skeptisk, det finnes nok linjer som er gunstigere for personlig utvikling, men er vel ingen av kidsa som hører på en 31-åring uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) Sjakk i grunnskolen er glis og stas, mens e-sport på folkehøyskole er dumt. Forøvrig så hadde Ti4 20mill seere i sanntid, over $10mill i premier. Ti4 var en turnering, for ett spill (DOTA). Det finnes mange spill, og enda fler turneringer. eSport er ikke noen sær liten gutteromsaktivitet der ute i verden, selv om norske politikere (og media) ser ut til å tro det. Politikere er sannelig noen navlebeskuende vesener, ofte med dårlig utviklede logiske evner kan det virke som. De har vel samme holdning som til internett generelt, altså; infrastruktur driter vi i (,mens veier for biler og sånn er de opptatt av). Det er vel ett unntak; fjesboka - det er viktige saker! Linje for/om sosiale nettsteder hadde sikkert vært innanfor. Sjakk = kjente fjes og mediaoppmerksomhet, mens eSport ikke gir noen glans de kan sole seg i. Makalaus gjeng. Endret 24. mars 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Ja, det er en ganske latterlig kritikk, ihvertfall om man godtar de utallige andre folkehøyskolene der man vaser rundt med en random hobby i et år. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå