Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Da er du vel livredd for et nytt høyreekstremt angrep fra en som kaller seg kristen her i landet?

 

TTja, på samme side som høyre-siden er mer reaksjonær, egentlig ikke. Ikke vet jeg om særlig av "høyresiden" som benytter en over 2000 år gammel bok til å rettferdiggjøre barbariske synspunkter heller.

At en kristen ekstremist kan finne på det, ja. Men sist jeg sjekket er høyre-orientert og kristen to forskjellige ting.

Men kan ikke du fortelle meg spesifikke ting Breivik har sagt / brukt som har opphav i kristendommen, annet enn "han var kristen"? Ropte han Gud er God, eller at en kjent kristen sekt hadde bidratt til å finansiere / støtte handlingene hans? Eller har manifestet hans religiøst grunnlag for handlingene?

Elelr var han mer reaksjonær og det var en front han iikke likte?

 

 

Hvor er alle disse "sålenge et barn blir reddet, er det verdt det"-folka som vi alltid finner når det er snakk om overvåkning av nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det nyhetsinnslaget burde være kjent for alle som ser nyhetene på NrK. Jeg har ikke mer å si enn at IS krigere henretter muslimske trailer sjåfører med den begrunnelse at de ikke ber ofte nok. Det skjedde i Syria eller Irak. Mer har jeg ikke å si om den saken.

 

Jeg ser ikke på NRK sine nyhetssendinger, så jeg er ikke kjent med innslaget. Uansett, hva er relevansen, er det ekte muslimer, de som henretter? eller er det falske muslimer som henretter ekte muslimer i en grusom handling skjult av religiøs ideologi? Hjeg forstår ikke hva det har med saken å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig å se på at denne terrorist gruppen er kun en liten minoritet av Islamister i Frankriket, der Islamister utgjør 10% av befolkningen(6 447 057 islamister), Da kan du minusere de 6 terroristene som står bak med 6 447 057. Det er en religiøs kamp disse teroristene vil frembygge, en kamp der det er verden mot Islam. Vi må holde sammen og ikke være naive og tro at alle som er muslim og tror på Islam støtter dette angrepet. Det vi ser kunne ikke blitt gjort bedre av politiet en det de utførte. Dette var en voldlig gruppe som var bestemt på å dø i forsøket om tilgjengere. Både terroristene og ofrene har død forgjeves de 3 siste dagene. Frankriket står sammen mer en før, religion blir samlet og I dag deler vi en og samme sorg.

Disse terroristene har kun bevist en ting, at vi ikke lar oss lure av terrorister som tar i bruk religion som en uskyldning for vold.

Lik dette innlegget for å vise din støtte og forståelse av det som har skjedd i vårt kjære Frankriket de siste 3 dagene. Frankriket vi sørger med dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Da er du vel livredd for et nytt høyreekstremt angrep fra en som kaller seg kristen her i landet?

 

TTja, på samme side som høyre-siden er mer reaksjonær, egentlig ikke. Ikke vet jeg om særlig av "høyresiden" som benytter en over 2000 år gammel bok til å rettferdiggjøre barbariske synspunkter heller.

At en kristen ekstremist kan finne på det, ja. Men sist jeg sjekket er høyre-orientert og kristen to forskjellige ting.

Men kan ikke du fortelle meg spesifikke ting Breivik har sagt / brukt som har opphav i kristendommen, annet enn "han var kristen"? Ropte han Gud er God, eller at en kjent kristen sekt hadde bidratt til å finansiere / støtte handlingene hans? Eller har manifestet hans religiøst grunnlag for handlingene?

Elelr var han mer reaksjonær og det var en front han iikke likte?

 

 

Hvor er alle disse "sålenge et barn blir reddet, er det verdt det"-folka som vi alltid finner når det er snakk om overvåkning av nettet?

 

 

Dersom du erstatter A med muslimsk terrorist og kristendom med islam begynner vi å nærme oss.

Lenke til kommentar

Dersom du erstatter A med muslimsk terrorist og kristendom med islam begynner vi å nærme oss.

 

Igjen. Belær meg hvordan kristendommen førte til handlingene til Breivik. Fra hva jeg har skjønt, så er det ganske ironisk at det var nettopp islam som var hans grunn mer enn kristendom.

Disse muslimene benytter Islam, og muslimsk "lærebok" for å rettferdiggjøre handlingene. Gjorde Breivik det?

Breivik var også hvit i huden, blondt hår, mann, relativt veltrent osv osv. Alt dette er beskrivelser. Og med mindre en kan vise til at det var hans religion som førte til handlingene ,er det urimelig åanta. Det vi ser med drapene i Paris er nettopp at det er religiøst motivert.

 

Om du vil trekke (dårlige) analogier, kan du snakke om hvordan det er rasistisk at en hvit mann skyter en svart mann. Det er det nemlig ikke, med mindre du kan vise til ting som indikerer det mer enn at han ene er hvit og han andre svart.

 

Gærninger finnes i alle former og farger, det er det ikke å se bort ifra. Så det er viktig å forebygge, for å minske at det skjer igjen. Hvor mange ganger må vi rope ulv? :wee:

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kgun du har haijacket tråden her og er kjempeopptatt av alt utenom saken. Du kan ikke ta så mye plass og gi så lite. Du må også forstå at folk kan bli litt skarpe når du i denne stund utidig og ensidig argumenterer de religiøse fanatikernes sak. Ufint om jeg skal si det veldig pent.

Nok om deg. Syntes folk det er innenfor at lederen av en norsk islamsk ekstremistgruppe offentlig forherliger terror? Skal Hussain ha sin fulle rett til dette og hvorfor? og hvordan er det isåfall konstruktivt for oss?

Endret av Thoto79
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Breivik var også hvit i huden, blondt hår, mann, relativt veltrent osv osv. Alt dette er beskrivelser. Og med mindre en kan vise til at det var hans religion som førte til handlingene ,er det urimelig åanta. Det vi ser med drapene i Paris er nettopp at det er religiøst motivert.

 

Men du antar noe om andre kriminelle?

 

Var han veltrent? Det er nytt for meg. Jeg mener å ha lest at han gikk på anabole steroider.

Lenke til kommentar

 

Men du antar noe om andre kriminelle?

 

Var han veltrent? Det er nytt for meg. Jeg mener å ha lest at han gikk på anabole steroider.

 

Spiller mine antagelsr noen rolle? Om en skin-head er anklaget for rasehat, eller en narkoman anklaget for nasking/tyveri så gjør jeg meg opp noen tanker ja.

Men med mindre du kan begrunne at Breivik gjorde handlingene på bakgrunn av sin egen religion, er det ingen grunn til å anta det. Samme gjelder i utgangspunktet for terroristene i Frankrike. Men nå har det seg at alle ting tyder på at det var religiøst motivert. Siden de gikk mot et satireblad som spøker med religion generelt, de ropte at Allah er god, de krevde vel at en eller annen IS-figur skulle bli frigitt, begge parter mener Al-Quaida har støttet de økonomisk, de valge en butikk eid av jøder , venner av terrorister bekrefter det osv osv osv. Kan du finne noe lignende saker iforhold til Breivik og kristendom?

 

Har lagt merke til en ting de siste sidene. Du putter alle på defensiven og lar fint være å svare på spørsmål og kommentarer. Så dette blir et av mine siste innlegg til deg på en liten stund med mindre du har noe å bidra med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med terrorangrepet 22 juli og Anders Behring Breivik er at ideologien der er ikke like konsistent. Den forsyner seg av begge sider av gjerdet. Man kan fint finne argumenter for at dette har tilknytning til kristendom. Men det er også mange elementer som problematiserer det. Det er flertydig og han tok ikke et klart grep om å identifisere seg 100% med kristendom.

 

I tilfellet med Frankrike så er det jo åpenbart motivert av islam. Det kommer jo perfekt fram når vi vet at terroristene har rekrutert jihadister tidligere, de velger jødiske mål, nå har ikke jeg fulgt så godt med i det siste men det er jo støtte på nett fra andre muslimer, de har tilknytning til den muslimske terrororganisasjonen AlQaida.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg venter i spenning på dine glimrende relevante poster.

Du venter i spenning på at jeg skal oppsummere for deg alt jeg har skrevet i denne diskusjonen de siste dagene? Er du sinnsyk man? Du kan vente i spenning, ta deg selv en kjeks og kom tilbake om hundre år. Er lei av den usaklig trollingen din. Hva tror du moderatorene kommer til å gjøre med alle personangrepene dine? Du kan jo gråte igjen om du blir sensurert for "meningene" dine stakkar. Du har jo fullstendig misforstått at personangrep ikke teller som meninger her.

 

 

Jeg har ikke til hensikt å fortsette denne diskusjonen i morgen. Jeg har stort sett sagt det jeg skal og samtidig benyttet anledningen til å kommentere i noen andre tråder der jeg er sitert,

 

Kjenner jeg moderatorene rett, så er mye av diskusjonen redigert bort i morgen. Vil jeg bruke tid på å sjekke? Av samme grunn og fordi det er sent forlater jeg denne tråden.

 

Vi får fortsette med å være enige om å være uenige. Det er som vanlig vanskelig for meg å ha en fruktbar diskusjon med deg.

I tilfellet med Frankrike så er det jo åpenbart motivert av islam. Det kommer jo perfekt fram når vi vet at terroristene har rekrutert jihadister tidligere, de velger jødiske mål, nå har ikke jeg fulgt så godt med i det siste men det er jo støtte på nett fra andre muslimer, de har tilknytning til den muslimske terrororganisasjonen AlQaida.

Foreløpig har det ikke ført til ytterligere stigmatisering og generalisering i Frankrike. Er Jean-Marie Le Pen vinneren? Hvem er i så fall de skyldige?

 

Ha et godt nytt år med eller uten stigmatisering og generalisering.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

På tide at vi som anser oss som ateister får vårt eget land.

 

Skjønner ikke denne "kristendommen vs islam" debatten, hva er verst, er det viktig? Fundamentalisme er noe-forbanna-herk uansett hvilken religion den kommer fra. Breivik er like mye en kakerlakk som de som entra charlie hebdo kontoret i paris.

 

Om resten av verden snart kunne enes om at det å tro på noe som står skrevet ned i tusenvis av år gamle eventyrbøker er bare noe tull og få renska vekk alt som heter religion, så vil vi få det fint. Sånn, der ble jeg vel en fundamentalist selv, i min søken på fred og frihet for alle.

 

Så fort kan det altså gå.

 

Religionen må vekk over hele fjøla. Men det kan ikke gjøres med makt, men med utdanning, kunnskap og kommunikasjon.

 

Så det første budet i den humanistiske, ateistiske verdensstat må være: Ingen religion har plass i utdanningen.

Vi må begynne der.

 

Slutt å tro på bøkene. La oss se på oss selv, og hva vi kan gjøre for å hjelpe våre medmennesker og leve våre liv til fulle, best mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv.

 

Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det?

 

Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok. Derfor tror jeg en terror handling som vil komme hit til landet vil vekke deg og dine. Jeg kan ikke kaste mer tid bort på dere. Nå har dere skreket nok i alt for mange år.

 

 

Den dagen det smeller her, vil de venstreorienterte si det samme som de sier nå; "ikke skjær alle under en kam. Husk at ikke alle er sånn. Dette er galninger som gjemmer seg bak koranen, Koranen sier ikke dette."

 

Regla blir den samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv.

 

Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det?

 

Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok. Derfor tror jeg en terror handling som vil komme hit til landet vil vekke deg og dine. Jeg kan ikke kaste mer tid bort på dere. Nå har dere skreket nok i alt for mange år.

 

 

Den dagen det smeller her, vil de venstreorienterte si det samme som de sier nå; "ikke skjær alle under en kam. Husk at ikke alle er sånn. Dette er galninger som gjemmer seg bak koranen, Koranen sier ikke dette."

 

Regla blir den samme.

 

Hvorfor skulle de ikke si det samme? Hva mener du? At alle muslimer er terrorister?

Lenke til kommentar

Det nyhetsinnslaget burde være kjent for alle som ser nyhetene på NrK. Jeg har ikke mer å si enn at IS krigere henretter muslimske trailer sjåfører med den begrunnelse at de ikke ber ofte nok. Det skjedde i Syria eller Irak. Mer har jeg ikke å si om den saken.

 

 

De aller fleste som blir drept av muslimske terrorister er muslimer. IS er notorisk ille når det gjelder å drepe folk for filleting, men på hvilken måte er dette et forsvar for islam?

 

  • 2015.01.09 (Rawalpindi, Pakistan) - Eight worshippers are blown to bits by a suicide bomber at a Shia mosque.
  • 2015.01.08 (Baghdad, Iraq) - A Sunni suicide bomber wades into a Shiite mosque and slaughters at least eight worshippers.
  • 2015.01.08 (Montrouge, France) - A policewoman investigating a traffic accident is ambushed and killed by a Muslim extremist.
  • 2015.01.07 (Paris, France) - A dozen people are slaughtered by gunmen 'avenging' the prophet at a newspaper office which printed satirical cartoons of Muhammad.
  • 2015.01.07 (Zhari, Afghanistan) - Taliban bombers take out two children gathering firewood.
  • 2015.01.07 (Baghlan, Afghanistan) - Six road workers are machine-gunned point-blank by Religion of Peace gunmen.

Normalt sett er det en langt større andel muslimer blant ofrene (men da gjerne "vantro" muslimer, dvs. shia++ for sunni, og sunni++ for shia)

Lenke til kommentar

Den dagen det smeller her, vil de venstreorienterte si det samme som de sier nå; "ikke skjær alle under en kam. Husk at ikke alle er sånn. Dette er galninger som gjemmer seg bak koranen, Koranen sier ikke dette."

 

Regla blir den samme.

Skjærer du ikke alle over en kam da? Jeg er venstreorientert, men ville aldri sagt noe slik som du foreslår her.

Ikke lett å være muslim i disse dager :nei:

Vel du tilhører jo en særdeles ufornuftig religion. Det er ikke lett å tro at jorda er flat i disse dager heller. Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke lett å være muslim i disse dager :nei:

Vel du tilhører jo en særdeles ufornuftig religion. Det er ikke lett å tro at jorda er flat i disse dager heller.

 

Ganske så fornuftig i mine øyne. Koranen sier heller ikke at jorda er flat hvis det var det du sikta til.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

Ikke lett å være muslim i disse dager :nei:

Vel du tilhører jo en særdeles ufornuftig religion. Det er ikke lett å tro at jorda er flat i disse dager heller.

 

 

I det minste så har vi hatt veldig få tilfeller av terror der folk har blitt drept for å ha tegnet jorda rund, eller at de ikke tror jorda er flat nok, eller at de tror den er flat, men ikke kvadratisk som de som tror dette ikke tolererer...

 

Problemet er ikke så mye at religionen er ufornuftig, religion er vel i bunn og grunn ufornufig, men at muslimer lager så mye rabalder (terror) i forhold til alle andre. Hinduer tror på rare blå guder, men det har så vidt jeg vet ikke blitt drept en eneste person i vesten fordi en hindu føler at hans religion har blitt krenket...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...