Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke overraskende nok har en PK feminist fra Sverige vært ute og slengt med kjeften, hvor hun uttalte at ofrene for terroren ikke var uskyldige. (Begynner å bli smått bekymret for det landet der)

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/08/kultur/charlie_hebdo/ytringsfrihet/magasin/tv_og_medier/37065932/

Så når det fins en slik person i Sverige er grunn til bekymring. (Du utelater å skrive om reaksjonene.) Er vel det som kalles anekdotisk bevis. Det samme kan vel sies om "bevisene" om hvor farlig islam er. (Med islam mener jeg religionene generelt sett. Rart å måtte påpeke dette, men når noen syns det er greit å forkorte "politisk ekstremistisk islam" til islam så der det vel det best å gjøre det klart.)

 

I Sverige ville tegnerne i Charles Hebdo vært i fengsel. Landet praktiserer ikke ytringsfrihet. Lars Vilks Dan Park ble som kjent fengslet for sin kunst i vårt naboland, og hans ytringer ble beordret ødelagt.

 

Fortsatt anekdotisk?

 

edit: litt surr på navn, men Lars Vilks historie er også fin å se på.

Endret av inkognym
Lenke til kommentar

 

 

Ikke overraskende nok har en PK feminist fra Sverige vært ute og slengt med kjeften, hvor hun uttalte at ofrene for terroren ikke var uskyldige. (Begynner å bli smått bekymret for det landet der)

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/08/kultur/charlie_hebdo/ytringsfrihet/magasin/tv_og_medier/37065932/

Så når det fins en slik person i Sverige er grunn til bekymring. (Du utelater å skrive om reaksjonene.) Er vel det som kalles anekdotisk bevis. Det samme kan vel sies om "bevisene" om hvor farlig islam er. (Med islam mener jeg religionene generelt sett. Rart å måtte påpeke dette, men når noen syns det er greit å forkorte "politisk ekstremistisk islam" til islam så der det vel det best å gjøre det klart.)

 

I Sverige ville tegnerne i Charles Hebdo vært i fengsel. Landet praktiserer ikke ytringsfrihet. Lars Vilks Dan Park ble som kjent fengslet for sin kunst i vårt naboland, og hans ytringer ble beordret ødelagt.

 

Fortsatt anekdotisk?

 

edit: litt surr på navn, men Lars Vilks historie er også fin å se på.

 

Ref? Vet at Dan Park ble dømt til fengsel, noe som var høyst kontroversielt, men ikke Vilks. Uten at jeg støtter slike dommer, så kunne kunstverket til Park tolks som en drapstrussel mot en konkret person. Så ja, jeg er ikke så veldig bekymret.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi snakker om islams forhold til ytringsfrihet:

 

Vi som følger Amnesty har hørt om Raif Badawi. Han er saudiaraber og started en nettside og diskusjonsforum som het "Saudi Arabian Liberals", der han og andre kom med kritiske og liberale kommentarer om styre og stell (politisk og religiøst) i Saudi-Arabia.For det ble han dømt til 1000 piskeslag og 10 års fengsel. Fordi han ikke er dømt til døden og tusen piskeslag nok hadde drept ham, skal han få 50 piskeslag om dagen i 20 dager istedet. :ohmy:

 

Når landene de kommer fra driver slik, skjønner vi at det ikke bare er muslimske fundamentalister som er problemet. Problemet er at islam er både religion og ideologi, og at dens tilhengere søker verdslig makt i religionens navn.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ikke overraskende nok har en PK feminist fra Sverige vært ute og slengt med kjeften, hvor hun uttalte at ofrene for terroren ikke var uskyldige. (Begynner å bli smått bekymret for det landet der)

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/08/kultur/charlie_hebdo/ytringsfrihet/magasin/tv_og_medier/37065932/

Er vel det som kalles anekdotisk bevis. Det samme kan vel sies om "bevisene" om hvor farlig islam er. (Med islam mener jeg religionene generelt sett. Rart å måtte påpeke dette, men når noen syns det er greit å forkorte "politisk ekstremistisk islam" til islam så der det vel det best å gjøre det klart.)

 

Beviset om at islam er farlig (for oss som liker frihet ihvertfall) er omtrent alle islamske land. Tyrkia er kanskje et slags unntak, men jeg leste nylig at rundt 2/3 av befolkningen der nå støtter å innføre islamsk lov, eller noe liknende... ikke bra.

 

Og politisk islam stammer da fra koranen og hadith, og er derfor det samme som vanlig islam, eller hva?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke overraskende nok har en PK feminist fra Sverige vært ute og slengt med kjeften, hvor hun uttalte at ofrene for terroren ikke var uskyldige. (Begynner å bli smått bekymret for det landet der)

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/08/kultur/charlie_hebdo/ytringsfrihet/magasin/tv_og_medier/37065932/

 

Sverige er det snart ikke håp for lenger. Å når det koker over der, så renner det hit. Bare å glede seg over att Islam får mer å mer fotfeste. Hendelsen i Frankrike er bare begynnelsen. Vi har jo en del av disse skjeggapene her i landet også, og jeg tør ikke tenke på hvor mange det er i Sverige. (Da tenker jeg på de som har vært i Syria å kriget og som sympatiserer med IS og lignende.)

 

Det multikulturelle drømmesamfunnet begynner så smått å vise sitt sanne ansikt.

Endret av FiveInline
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sprøtt, trodde det var dagsaktuelt, Men det var fra mai ifjor!

 

Se alt den mannen har publisert, alt sammen er nøyaktig aktuelt om terroren i Frankrike.

 

"Choosing to be offended"

"Islam in the workplace" (innholdet var ikke så kontroversielt som jeg trodde)

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når landene de kommer fra driver slik, skjønner vi at det ikke bare er muslimske fundamentalister som er problemet. Problemet er at islam er både religion og ideologi, og at dens tilhengere søker verdslig makt i religionens navn.

 

Geir :)

Alle religioner er ideologier Geir. Men islam er både en religiøs ideologi og en politisk. Dette har mange påpekt i lang tid.

Lenke til kommentar
Ref? Vet at Dan Park ble dømt til fengsel, noe som var høyst kontroversielt, men ikke Vilks. Uten at jeg støtter slike dommer, så kunne kunstverket til Park tolks som en drapstrussel mot en konkret person. Så ja, jeg er ikke så veldig bekymret.

Nei, Vilks er bare truet på livet, men i min verden er ikke det et tegn på gode kår for ytringsfriheten. Svenske politikere har jevnlig kritisert ham for at han stiller ut sin kunst. Han ble også forsøkt sensurert da han nylig gjestet Oslo.

Endret av inkognym
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Åja breivik gjorde det i "kristendommens" navn:)

 

 

Når så og si eneste forskjell på Breivik og disse islamistene i Frankrike er at Breivik ikke ropte: "I Jesu namn" (Vel, så vidt jeg vet, han hadde jo "kamprop" for å ildne seg selv opp, og for alt jeg vet så kan noen av de ha vært "For Jesus!".) mens han holdt på. Da blir for meg forskjellen akademisk. Breivik var selverklært kristen, og på et tidspunkt medlem av den kristne organisasjonen Frimurerne. Hvis ikke det er nok for deg er jeg redd du rett og slett ikke evner å forstå det.

 

Aha så han aksjonerte for å fremme kristendommenns budskap. Da skjønner jeg^^

 

 

Det gjør du jo da åpenbart ikke. Jeg håper de finner en kur...

 

Aww så søtt med litt hersketeknikk. Men! ante faktisk ikke at han var kristen, har ikke brydd meg særlig om verken han eller 22. juli, for å være helt ærlig.

 

Men hvis han nå handlet på kristendommens vegne vil jo likevel ikke den hendelsen isolert sett, kunne si å ha noe med kristendomens nåværende "moderne" form(i den grad vi kan kalle den det.) det er du vel enig i?

 

Får jeg mener å huske at du dro en eller annen, paralell mellom kristen terror utført av en gærning og muslimsk terror på vegne av to, ikkesant?

Lenke til kommentar

Det er snakk om religioner der tro godtas blindt uten noen form for fornuft eller bevis. Slike påstander har uendelig potensiale for fremtidig skade. Christopher Hitchens mente at over tid så jevner dette seg veldig ut. Jeg er enig med ham.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Gleder meg i hvert fall til å se i NRK debatten ikveld hvem som tar den apologetiske rollen for de "mobbede" muslimene... Tror ingen norsk politiker vil røre den der akkurat pr nå så får vel besøk av lederen for Islamsk Råd e.l. falske bullshitbringers.

 

Alternativt kommer det en fra Islam.net. En side som er så godt som død når du ser på forum aktiviteten.

 

Du må også være muslim for å kunne delta i forumet! Det forutsetter vel at du ikke finner på å stille spørsmål som ikketroende kan finne på å stille da de er fiender av Islam!

 

post-333134-0-66046700-1420745493_thumb.jpg

Endret av Fuggelbeist
Lenke til kommentar

Sprøtt, trodde det var dagsaktuelt, Men det var fra mai ifjor!

 

Se alt den mannen har publisert, alt sammen er nøyaktig aktuelt om terroren i Frankrike.

 

"Choosing to be offended"

"Islam in the workplace" (innholdet var ikke så kontroversielt som jeg trodde)

 

Pat Condell har mye bra videoer. Han er alltid saklig og veltalende, og legger med kilder og fakta på alt han snakker om, men likevel blir han av svært mange sett på som en lyvende rasist.

Og som jeg sa tidligere i tråden, han får flust av dødstrusler og hatmeldinger.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

Ikke overraskende nok har en PK feminist fra Sverige vært ute og slengt med kjeften, hvor hun uttalte at ofrene for terroren ikke var uskyldige.

 

Nei, er tvertimot ansett politisk ukorrekt å antyde at ofrene la opp til det selv. Så hun er ikke PK

 

Nja. Politisk korrekt er nå omtrent synonymt med å støtte muslimer og islam, selv om det ikke er den presise betydningen.

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar

Alternativt kommer det en fra Islam.net. En side som er så godt som død når du ser på forum aktiviteten.

 

Du må også være muslim for å kunne delta i forumet! Det forutsetter vel at du ikke finner på å stille spørsmål som ikketroende kan finne på å stille da de er fiender av Islam!

 

Islam Net er en snedig konstruksjon. Forumet er et ekte ekkokammer, i den grad det fortsatt brukes. Det er ikke lov å diskutere noe, og på facebook er det heller ikke lov å diskutere eller stille kritiske spørsmål. Dessuten er aktiviteten så lav, at jeg mistenker at de har flyttet til lukkede fora, og forhåpentligvis vet PST hva som diskuteres der. Hvordan skal man utfordre slike på en demokratisk måte?

 

 

Her benytter de "fredskonferansen" sin til å understreke hvor riktig og flott det er å steine homofile (og alle andre som skal drepes i følge koranen)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...