Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes laget begynner å ta form, og vise at Poch sine ideer trenger inn. Gradvis forbedring fra kamp til kamp er det jeg vil se fremover.

Synes forøvrig vår defensive linje fungerer stort sett meget godt, og spesielt Naughton og Rose virkelig har forbedret seg under Poch. Dessverre har vi et par individuelle feil hver kamp, som vi ofte blir straffet på. Heldigvis gikk det bra mot Saints. Capoue gjør en fremragende jobb defensivt og er en spiller vi virkelig ikke må miste til skade eller lignende.

Om bare Lamela hadde klart å bruke litt mindre tid på ball, samt at vi hadde en spiss som gjorde seg mer tilgjengelig for å ta imot en pasning, tror jeg vi hadde generert en del flere farlige sjanser.

Lys i tunnellen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bare tremålstap denne gangen da. Og litt uheldig med avslutninger for og straffer i mot. Bedre enn i fjor!

Samme som mot Liverpool jo. Det går i riktig retning. :)

Lenke til kommentar

Resultatet lyver litt idag. Hadde Soldado putta straffen til 2-2, hadde det fort vært en helt annen kamp. Det hadde det også vært om vi ikke hadde fått offside mål, billig straffe i mot eller klart å putte noen av de store sjansene på 0-0.

Selv med mange personlige feil og mye rot, synes jeg laget henger godt med frem til 3-1 straffen og rødt kort (som også var feil). Så 4-1 er virkelig ikke et resultat som sier så mye om kampen.

Det er selvfølgelig mye å sette fingeren på:

Lamela har en dårlig dag defensivt, men har også noen fine involveringer forran Citys 16-meter.

Det er han som mister ballen før offside målet og han som takler Lampard på den første billige (feilaktige?) straffen. Men det er også han som som starter gjennomspillet på Masons første store sjanse.

Kaboul er til tider hodeløs og gjør alt for mange feil/usikkre valg til kaptein å være.

Fazio gjør også mye rart og selv om det ikke er rødt kort når han feller Aguero, så er det straffe og så utrolig urutinert å slenge ut en arm der. Er som å be om bråk.

Rose var igjen håpløs på venstre. Det er han som mister mannen i situasjonen før det som leder til straffe og rødt kort. Synes også han er feilplassert både offensivt og defensivt, gjennom hele kampen. Silva/Navas har ofte kanten helt for seg selv.

Soldado beviser nok en gang at han er udugelig alene på topp. Er med å skaper litt mer i link-up-spillet i dag enn han har gjort på lenge, men er ufarlig forran mål og scorer heller ikke på straffe lenger.

Men dagens dårligste er uansett John Moss. FA er en tulleorganisasjon.

Lenke til kommentar

Hundre prosent enig. Det er bare så typisk oss å gi seg på denne måten, det er så latterlig å se på. Er faktisk ingen spillere på laget jeg virkelig liker heller, bortsett fra muligens Lloris. Eriksen er også en som er herlig å se spille men ellers er det triste greier. Er skuffet over alle Spurs-profilene vi har solgt som kunne gjort en mer en god nok jobb (Dawson/Caulker i stedet for Fazio/Kaboul, Sandro i stedet for en hvilken som helst av våre sentrale spillere, Huddlestone, Livermore etc.) så sitter vi igjen med spillere som Townsend og Rose. Og hvorfor spiller ikke Lennon?

Jeg liker intelligente spillere med god fotballforståelse, de har vi ingen av pr idag, unntatt de to stjernene.

Føler vi er på god vei inn i samme sørja vi var på 90-tallet. Det er bare Pochettino som kan snu dette nå, måtte han få samme økonomiske støtte som Redknapp og AVB fikk.

Lenke til kommentar

Som så mange ganger før, er det helt avgjørende at vi forsterker med en topp-spiller i neste overgangsvindu.

Laget har helt klart dybde nok, men mangler skikkelig topp-klasse i så godt som alle ledd. Keeper er den eneste plassen vi ikke trenger å bekymre oss over, så lenge Lloris ikke forsvinner. Eriksen har vist klasse (men ikke helt funnet formen i sesongstarten) og Lamela har potensialet. Chadli er også god nok i mine øyne, men ellers er det tynt i den offensive midtbanerekka.

På defensiv og sentral midtban har vi ok spillere, men ingen som ser ut til å levere gode nok resultater over tid. Capoue hadde bl.a. utrolig mange pasningsfeil i dag.

På høyre back har vi grei dekning når Walker kommer tilbake fra skade (som ryktene påstår er snart) og Yedlin tror jeg også vil være bedre enn Naughton.

Dessverre ser det ikke ut til at Davies er bedre enn Rose på venstre, men vi har iallfall en back-up nå, slik at Vertonghen slipper å spiller på en plass han hater.

Når det gjelder Vertonhen er jeg ikke sikker på om han liker å spille stopper heller. Han har til tider (spesielt forje sesong) et kropsspråk som sier at han helst skulle vært alle andre plasser enn på en fotballbane. En humørsyk 14 år gammel jente som mener han er for god for laget. Det er faktisk merkelig at han verken viser at han kan eller prøver mer, når han så tydelig gir uttrykk for at han vil til en "større" klubb. Virker ikke som han skjønner at for å bli tatt opp av de virkelig store, så må man prestere. Vi får bare krysse fingrene og håpe at han kommer seg, for potensialet har han jo vist.

Ellers bytter vi bare stoppere med nye stoppere av samme kaliber. Pasning, markering og taklingsfeil er like hyppig hos den ene som den andre. Akselerasjon, hurtighet og utholdenhet like så. Fazio har ikke vist seg å være noen oppdaterning enda og Chiriches kan bare dra til Itaia om noen der borte fortsatt vil kjøpe han.

Til slutt har vi denne goalgetteren vår da, eller mangel på, burde det vel stå. Major Adebayor har en god kamp hver gang det er skuddår og av og til når kontrakter skal forhandles. Har irritert meg grønn over alle de gangene han ikke har vært i boksen i år. Og spesielt de gangene han har vært på vei ned mot eget hjørneflagg for å hente ballen, når resten av laget stormer fremmover. prøv å finn han i bildet, når kantene våre en gang i det skjeldne kommer seg rundt og er klare til å legge inn. Da står som regen Adebayor ute ved en av ballguttene på sidelinja.

Soldado trenger jeg vel ikke si så mye om. Den mannen treffer ikke målet om han så står inne i det. Loffer rund på topp med et kroppsspråk som roper ut at han har gitt opp. Tror nesten ikke keg kan erindre å ha sett fyren i full spurt i Tottenhamtrøya. Hverken i angrep eller forsvar. Og når han i tillegg ikke scorer på straffe, ja da er løpet kjørt.

TIMMAY sa til BT Sport etter kampen at man må gi Soldado sjansen og backe han, for å gi han selvtillit. Det gjør man med å spille han i kamp etter kamp, sa han. Men til slutt måtte TIMMAY også benke han. Hvorfor? "Because Harry outplayed him every week in training."

Harry fuckings Kane. Ikke akkurat guds gave til fotballen. La meg få understreke at jeg liker gutten, han er egenutviklet og spiller med hjerte for klubben. Men som en 21 år gammel spiss, kan vi vel alle se hva han ikke kommer til å bli.

Tottenha trenger en mann som kan herje i boksen. Og en stopper som står opp, tar ansvar og viser klasse. Jeg håper Potchetino får tid, midler og klarer å forme dette laget. For i alt dette negative, så er det fortsatt Tottenham, mitt lag. In the words of a King: My one and only!

#COYS

• Liker 3
Lenke til kommentar

* * * *Tottenham v Asteras Tripoli* * * *

White Hart Lane

Torsdag 23.Oktober 2014

Kl: 21:05

Referee Ivan Kružliak (SVK)
Assistant referee Tomaš Somolani (SVK) , Tomaš Mokoš (SVK)
Additional assistant referee Richard Trutz (SVK) , Vladimir Vnuk (SVK)
Fourth official Ondrej Brendza (SVK)
UEFA Referee observer Luciano Luci (ITA)

Direkte på MAX HD

Så stille her inne for tiden, så lager ikke egen kamptråd for denne i dag.

Dere får diskutere dagens kamper her!

Endret av el mindo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Harry fuckings Kane. Ikke akkurat guds gave til fotballen. La meg få understreke at jeg liker gutten, han er egenutviklet og spiller med hjerte for klubben. Men som en 21 år gammel spiss, kan vi vel alle se hva han ikke kommer til å bli.

Keeper? ;)

No. 1 is Harry Kane

No. 2 is Harry Kane

No. 3 is Harry Kane

No. 4 is Harry Kane

No. 5 is Harry Kane

No. 6 is Harry Kane

No. 7 is Harry Kane

No. 8 is Harry Kane

No. 9 is Harry Kane

No. 10 is Harry Kane

No. 11 is Harry Kane

Sing it!!

We all want a team of Harry Kanes, a team of Harry Kanes, a team of Harry Kanes!

We all want a team of Harry Kanes!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Keeper? ;)

No. 1 is Harry Kane

No. 2 is Harry Kane

No. 3 is Harry Kane

No. 4 is Harry Kane

No. 5 is Harry Kane

No. 6 is Harry Kane

No. 7 is Harry Kane

No. 8 is Harry Kane

No. 9 is Harry Kane

No. 10 is Harry Kane

No. 11 is Harry Kane

Sing it!!

We all want a team of Harry Kanes, a team of Harry Kanes, a team of Harry Kanes!

We all want a team of Harry Kanes!

Hehe. Nei keeper vil han nok aldri bli. :rofl:

Lenke til kommentar

Det hadde vært så deilig å få frem en skikkelig god egenprodusert spiller igjen, hullet etter King er alt for stort. Det var så perfekt det som skjedde igår, også i en kamp med 1882 i hovedrollen på tribunen.

Morsomt at Lamela slo til også, selv om han hadde en relativt dårlig kamp ellers. Det virker som han spiller best når alt går på intuisjon, kanskje Pochettino er for streng med ham og han trenger mer frihet?

Uansett, alt i alt fornøyd med kampen igår, det var litt gammeldags europa-magisk stemning og det var en sånn «når stjerner fødes»-kveld. Vi spilte ikke så veldig bra men var dødelige foran mål, håper det fortsetter, kommer langt med giftige avsluttere og verdens beste keeper.

Noen som så intervjuet med Poch etter kampen? Likte godt det som ble sagt der, han var langt ifra fornøyd med noe annet enn resultatet.

Lenke til kommentar

At Harry en en profesjonell spiller har jeg inngen tvil om. Jeg vet også at han vet hvor målet står og at han har en bra skuddfot. Men i resten av spillet må jeg få påstå at Harry er en begrenset spiller. Han er ikke vider rask, bidrar lite i oppspillsfasen og skaper lite selv (les begrenset teknisk og ikke den beste til å f.eks. drible seg gjennom). Så Ronaldo og best in the world, Vertonghen? Tror ikke det!

Men ikke misforstå. En gutt som har kommet opp igjennom klubben, scorer mål og blør for trøya. 100% profejonell som Super-Jan sier. Jeg unner han alt og håper han klarer å fortsette å prestere. En spiss som putter ballen i mål for Tottenham er noe av det jeg ønsker meg mest av alt for øyeblikket. Håper bare folk ikke begynner å hause han opp slik Townsend ble i starten av forrige sesong. Ingen av de ER verdensstjerner, de har bege potensiale til å bli bedre, men "best in the world"? En ting er å se på damer på byen med øl-briller på, men Tottenhamspillere. La oss ikke skuffe oss selv ved å gå rundt å håpe på nissen. Vi er ike fem år lenger.

Endret av el mindo
Lenke til kommentar

På ingen måte står jeg bak det Vertonghen sier helt på slutten, men er det noe Tottenham trenger nå er det gode unge engelske spillere som kan blåse litt liv i supporterne og gleden igjen.

Vi har for få profiler igjen, muligens er det kun Lloris som passer den beskrivelsen, og da er det moro med spillere som Mason og Kane.

Gi meg de foran Adebayor når som helst!

Og at Kane bidrar lite i oppspillsfasen er jeg til dels uenig, er den klart mest bevegelige spissen vår, skaper rom, og glimter til med fine gjennomspill.

Fortsatt ikke bedre akkurat der enn Soldado dog.

Håper også som Solaar at han ikke tar en Townsend.

Lenke til kommentar

Kane er på mange måter en begrenset fotballspiller, akkurat som Sheringham var det. Evnen til å finne rom og vite når han skal være hvor ligner også på sistnevnte. Han er det motsatte av Townsend og virker for meg å være noe så sjeldent som en relativt smart fotballspiller (selv om måten han prater på ikke gjør han noen tjenester hehe). Bildet av han i keeperdrakta med matchballen er slikt som føder legender, håper for alles del at det fortsetter!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...