Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Er den for stor å drasse med seg? Tenker da på 6 pluss. I dag har jeg 4s som jeg går med i forlomma. Litt usikker da på 6 pluss ...

Må vel passe på å gå i dressjakke på jobb. Der har jeg ihvertfall innerlommer

Overgangen er rimelig stor fra 4s, det er sikkert og visst. Prøv den i butikk først ihvertfall. Men kanskje du har langt større hender enn meg :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den for stor å drasse med seg? Tenker da på 6 pluss. I dag har jeg 4s som jeg går med i forlomma. Litt usikker da på 6 pluss ...

Den er for stor i starten, men etter noen dager så klarer du ikke å gå tilbake til mindre telefoner. Et problem er lommer ja, fordi jeg var ute hin dagen og da stakk øverste delen ut av lomma. Dette har kun vært et problem på den ene jeansen, hvor på de andre buksene mine så har den hatt godt med space nedi lomma.

Lenke til kommentar

Det blir vel subjektivt, så anbefaler å prøve selv. Personlig så ble det for stort. Jeg gikk ned i størrelse da jeg kjøpte iPhone 6, gikk fra Xperia Z2. I lengden så ble det faktisk et drass å ta Z2 med seg, og 6+ er enda størra. Selv om jeg ofrer litt batteritid, så opplever jeg 4,7" som et herlig kompromiss med iOS. Da har man også litt plass igjen til egnet beskyttelse for telefonen ;-)

Lenke til kommentar

Side3.no har en artikkel om iPhone 6+, basert på erfaringene de har gjort seg etter 10 dager med telefonen:

http://www.side3.no/teknologi/ti-dager-med-iphone-6-plus/8495531.html

Jeg bruker reachability på vanlig iPhone 6 innimellom for å så komfortabelt så mulig nå adressefeltet på safari :p. Synes ikke selv funksjonen er "bare tull", men skjønner det sett fra en som totalt har gitt opp enhåndsbruk da. Interessant det han sier om balansepunktet på 6+. Jeg er helt enig, og opplevde det som en slags "ny problemstilling" da jeg prøvde den, siden jeg ikke har opplevd det slik på andre store telefoner. Definitivt ikke en enhåndsmobil nei.

Lenke til kommentar

Er ikke Apple Pay kun en NFC betalingsløsning, altså skal det ikke fungere bare betalingsterminalen støtter NFC?

Det er en betalingsløsning for bankterminaler som støtter "Apple Pay". Teknologien som brukes er riktignok NFC, men det vil etter sigene kun fungere i Apples eget system.

Lenke til kommentar

Arghhh. Ser ikke ut som Telenor vil gjøre noe med prisene sine. Jeg ser på iPhone 6 Plus 64GB, og får da følgende priser første år:

[table]

OperatørTotaltHvorav abbNetto tlf

Telenor Mobil+ (4 GB)10787,-4188,-6599,-

Telenor Mobil+ (4 GB) uten avbetaling--6499,-

Netcom Smart Basis (3 GB)9589,-3588,-6001

Tele2 Large (4 GB)9469,-3588,-5881,-

Chess--7687,-

Onecall--7349,-

Apple--7590,-

[/table]

Med forbehold om blingsefeil og regnefeil.

Geir :)

Edit: Rettet prisene for Telenor, de var litt for lave. (Ønsketenkning...)

Edit 2: La på Telenor uten avbetaling.

Edit 3: Og da var prisene for Telenor med nedbetaling tilbake til det opprinnelige, så var vel en hikke der.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser apple operere med 7-10 dager leveringstid på iPhone 64gb grå, dette kan vell ikke være reelt når alle andre er tomme?

Hvorfor skulle det ikke kunne være reelt? Min erfaring er at det oftest er kjappest å bare bestille det en har lyst på fra Apple når lokale butikker er tomme. Å vente på at andre skal få ting inn på lager har i en del tilfeller vært forbeholdt de meget tålmodige.

Lenke til kommentar

Ser apple operere med 7-10 dager leveringstid på iPhone 64gb grå, dette kan vell ikke være reelt når alle andre er tomme?

Når det står "Klar til utsending om 7-10 arbeidsdager", betyr det at tlf ikke blir sendt før 7-10 arbeidsdager. Tenker det tar mellom 2 til 3 uker før du faktisk har tlf.

Apple Store sier følgende når eg bestiller en svart 64 GB:

"Levering: 30 Okt, 2014 - 04 Nov, 2014 av Ekspresslevering til xxxx"

Endret av Tore H. T.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...