RandiA Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Augustfest 2014 - RandiA - Bli bedre kjent med nytt kamera Bruker: RandiA Deltagernivå: Kandidat (kanskje Pingle)Tema: Nytt kameraUtstyr: Panasonic Lumix DMC-GX7, og to-tre ulike objektiver Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Bilde 1 – 1.August: Erigeron i forfall - fortsatt vakker Exif: 1/100 – f/5.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Alternativt: Close-up Hosta, med samme utstyr. Bare det viktigste i fokus: Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Spoilerbildet var veldig bra - og det mest spennende å betrakte av de to. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Bilde 1 – 1.August: Erigeron i forfall - fortsatt vakker Knitrende fint og skarpt! (Spoilerbildet står ikke noe tilbake, det heller.....) Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg likte veldig godt Spoilerbildet. Flott fokus og fine farger og fin bokeh. Godt perspektiv. Flott med vanndråper og greier. Hovedbildet hadde fin fokus, fargene var også fine, men jeg synes du gaper over for mye. Det blir for meg veldig masete. Mye å holde styr på og bildet virker veldig sammenpresset. Her ville jeg heller prøvd å fått et annet perspektiv og kanskje hatt fokus på en av de. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg likte også best spoiler bildet. Blomsten kommer "ut" av bilde og rekker tunge Det andre bilde var også fint, men litt for trangt og flatt. Ser frem til neste bilde Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 Takk, takk for alle kommentarer. (Dagens er fra fototreffet vi hadde i dag): Bilde 2 – 2.August: Utslått i varmen Exif: 1/160 – f/5.0 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Focal Length: 35mm Lens: LUMIX G VARIO 12-35/F2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Bilde 2, avslappende, ja! Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Jeg ble veldig fascinert over spoilerbildet fra dag 1. Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men de midtstilkene (heter det det?) skiller seg ut på en meget interessant måte. Om det er skarpheten, kontrasten mellom det gule og det lyseblå eller kanskje litt av begge deler, vet jeg ikke, Men det er veldig iøynefallende og "angriper" synsnerven umiddelbart. Veldig fascinerende. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Bilde 2, avslappende, ja! Takker for kommentar Jeg ble veldig fascinert over spoilerbildet fra dag 1. Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men de midtstilkene (heter det det?) skiller seg ut på en meget interessant måte. Om det er skarpheten, kontrasten mellom det gule og det lyseblå eller kanskje litt av begge deler, vet jeg ikke, Men det er veldig iøynefallende og "angriper" synsnerven umiddelbart. Veldig fascinerende. Takk for interessant kommentar, det er støvdragerne ja - de ble bra i fokus her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Bilde 3 – 3.August: Ved Stokkbekken Exif: 1/30 – f/5.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Fin dybde i bildet med veien som slynger seg inn. Fine grønn nyanser. Fokus er bra. Personlig så liker jeg best å se forsiden av mennesker og dyr, men interessant å se de gå inn i bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2014 Forfatter Del Skrevet 3. august 2014 Fin dybde i bildet med veien som slynger seg inn. Fine grønn nyanser. Fokus er bra. Personlig så liker jeg best å se forsiden av mennesker og dyr, men interessant å se de gå inn i bildet. Takk, takk for kommentar. (På folk jeg ikke kjenner passer det best slik bakfra, synes jeg - egentlig i det hele tatt best på vei og sti det - sånn sett bakfra, gir mer stemning - dessuten anonymiserer man folk slik, og da er det OK å legge ut, uten å ha spurt......) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Bilde 4 – 4.August: Lilium Longiflorum - White Heaven Exif: 1/250 - f/5.0 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Alternativt - Close-up: Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Bilde 4 - et veldig fint artsbilde, skarpt med fine farger.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Bilde 4 - et veldig fint artsbilde, skarpt med fine farger.. Takker for kommentar...... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 (endret) En litt rufsete i dag - ganske ulik den i går. Bilde 5 - 5.August: Rudbeckia laciniata - Gjerdesolhatt - "Kyss meg over gjerdet" Exif: 1/160 – f/5.0 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Endret 8. august 2014 av RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Det har visst blitt august... Flotte blomster (som vanlig), slutter meg til rosen av spoileren dag 1. Stilig effekt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Det har visst blitt august... Flotte blomster (som vanlig), slutter meg til rosen av spoileren dag 1. Stilig effekt! Takk skal du ha, Bykatt...(Savner en august-tråd på deg.....) Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Det har visst blitt august... Flotte blomster (som vanlig), slutter meg til rosen av spoileren dag 1. Stilig effekt! Takk skal du ha, Bykatt...(Savner en august-tråd på deg.....) Vært på ferie, så jeg fikk ikke helt med meg at august har kommet allerede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå