Uderzo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det vi bør gjøre hvis vi fanger noen av de er henrettelse, ingen domstol, ingen tur i fengsel. Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Så planen er å komme dem i forkjøpet med barbariske sharia lover? 6 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Hvem er nasjonen? 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Fra et analytisk standpunkt er det svært vanskelig å se hva en opprørsgruppe i Syria skulle tjene på å angripe et mål i Norge. Er ikke vare denne karen som lurer på dette... Flere som påpeker det samme. Det er for meg en gåte hele greia, men så kan jo aldri være for sikkert når det kommer til slike gaining heller da. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det vi bør gjøre hvis vi fanger noen av de er henrettelse, ingen domstol, ingen tur i fengsel. Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Så planen er å komme dem i forkjøpet med barbariske sharia lover?Nei slutt å tull, vi tar dem til et møte i konfliktrådet <3 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Syns det er ganske teit når vi hører disse pressebriefene, hvordan man blir nødt til å terpe og terpe på helt opplagte ting alle skjønner.Feks at man aldri kan gi 100 % sikkerhetsgaranti noe sted. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Fra et analytisk standpunkt er det svært vanskelig å se hva en opprørsgruppe i Syria skulle tjene på å angripe et mål i Norge. Er ikke vare denne karen som lurer på dette... Flere som påpeker det samme. Det er for meg en gåte hele greia, men så kan jo aldri være for sikkert når det kommer til slike gaining heller da. Neida, selvsagt finnes det mange galninger. Om ISIL hadde stått bak internasjonal terrorisme, er ikke sannsynligheten svært stor for at land utenfor Midtøsten(mest sannsynlig vestlige land/NATO) hadde intervenert i Syria, samt favorisert Assad fremfor opposisjonen da han tross alt kun terroriserer sine egne innbyggere og ikke andre land sine? Organisasjoner som ISIL har jo ingenting å tjene på å angripe andre land, og særlig ikke nå som de faktisk er i ferd med å få sitt eget land, med mye naturressurser og militært utstyr. Endret 26. juli 2014 av Irrasjonell 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Syns det er ganske teit når vi hører disse pressebriefene, hvordan man blir nødt til å terpe og terpe på helt opplagte ting alle skjønner. Feks at man aldri kan gi 100 % sikkerhetsgaranti noe sted. De klarer neppe å gi 10% garanti engang Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er umulig for et terrorangrep å ha en varig effekt, uten at vi reagerer på en slik måte at vi ødelegger oss selv. Det verste som kan skje er dødsfall fra et evt. angrep. Og det heter terrorisme fordi det handler om noen som ikke er i stand til å erklære og føre krig. Terrorisme handler om å skape frykt, både for terrorister, og for de som hygger seg med terrortrusler når de kan bruke dem for å distrahere befolkningen fra egne ugjerninger. Nasjonen er ikke truet, med mindre de som kan true nasjonen allerede har intern makt. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) ... det heter terrorisme fordi det handler om noen som ikke er i stand til å erklære og føre krig.Det stemmer ikke helt: terrorism (n.) 1795, in specific sense of "government intimidation during the Reign of Terror in France" (March 1793-July 1794), from French terrorisme, from Latin terror (see terror). If the basis of a popular government in peacetime is virtue, its basis in a time of revolution is virtue and terror -- virtue, without which terror would be barbaric; and terror, without which virtue would be impotent. [Robespierre, speech in French National Convention, 1794] http://www.etymonline.com/index.php?term=terrorism Endret 26. juli 2014 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Syns det er ganske teit når vi hører disse pressebriefene, hvordan man blir nødt til å terpe og terpe på helt opplagte ting alle skjønner. Feks at man aldri kan gi 100 % sikkerhetsgaranti noe sted. prøv å gå på vg's direkteside og se hvor mange som ikke klarer å lese et eneste et spørsmål som står der men må heller gnåle og mase. 50 spørsmål og svar på rad med samme spørsmål og samme svar på alle Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Syns det er ganske teit når vi hører disse pressebriefene, hvordan man blir nødt til å terpe og terpe på helt opplagte ting alle skjønner. Feks at man aldri kan gi 100 % sikkerhetsgaranti noe sted. prøv å gå på vg's direkteside og se hvor mange som ikke klarer å lese et eneste et spørsmål som står der men må heller gnåle og mase. 50 spørsmål og svar på rad med samme spørsmål og samme svar på alle Ja har sett en del sånne. Frustrerende hvor mange dumminger der er egentlig. 1 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det vi bør gjøre hvis vi fanger noen av de er henrettelse, ingen domstol, ingen tur i fengsel. Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Så planen er å komme dem i forkjøpet med barbariske sharia lover? Du sammenligner barbariske sharialover med å et ønske om å henrette mennesker som ønsker å drepe flest mulige uskyldige sivile i et annet land? Disse to har ingen ting med hverandre å gjøre, selv om jeg ikke støtter noen av dem. Sharialover dreier seg om å begrense andres frihet, dette dreier seg om å trygge andres frihet. Jeg er uenig i at vi bør synke så lavt, men sammenligningen er helt på jordet... 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Vi skal altså lage vårt eget, lille Guantanamo? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det vi bør gjøre hvis vi fanger noen av de er henrettelse, ingen domstol, ingen tur i fengsel. Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Så planen er å komme dem i forkjøpet med barbariske sharia lover? Du sammenligner barbariske sharialover med å et ønske om å henrette mennesker som ønsker å drepe flest mulige uskyldige sivile i et annet land? Disse to har ingen ting med hverandre å gjøre, selv om jeg ikke støtter noen av dem. Sharialover dreier seg om å begrense andres frihet, dette dreier seg om å trygge andres frihet. Jeg er uenig i at vi bør synke så lavt, men sammenligningen er helt på jordet... Nei, jeg synes ikke sammenligningen er helt på jordet. Dødsstraff er barbarisk, og det er nytteløst å kjempe mot slike mennesker ved å prøve å skremme dem med dødsstraff. For det første så er ikke dødsstraff en straff, og ihvertfall ikke for fanatiske islamister som har død som et må i seg selv. Martyrdøden må ikke undervurderes. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Vi skal altså lage vårt eget, lille Guantanamo? For min del kunne vi bare donert bort hele Jan Mayen eller noe til "Jihadistan", så kunne vi gitt dem fri tilgang på bombevester og saringass. Ganske sikker på at det hadde løst seg selv etter noen uker... Fra delvis spøk til alvor; nei, men å møte terrorister med dialogmøter med kaffe og kaker er heller ingen løsning. Jeg håper vi kan finne en løsning som ikke innebærer at vi blir forpliktet til å internere hundrevis av terrorister og gi dem gratis utdanning i fengselet (pensjonsgivende soning). Når noen kommer hit utelukkende for å drepe uskyldige må man møte hardt med hardt. Ikke nødvendigvis Guantanamo, men at de (og ABB forsåvidt) skal ha de samme rettighetene som de som stjeler biler, selger litt narkotika eller gjør andre forholdsvis uskyldige ting strider i alle fall mot min rettsoppfattelse. 3 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Nei, jeg synes ikke sammenligningen er helt på jordet. Dødsstraff er barbarisk, og det er nytteløst å kjempe mot slike mennesker ved å prøve å skremme dem med dødsstraff. For det første så er ikke dødsstraff en straff, og ihvertfall ikke for fanatiske islamister som har død som et må i seg selv. Martyrdøden må ikke undervurderes. Jeg har som sagt sagt at jeg er uenig i at dødstraff er en god løsning i det hele tatt, men sammenligningen er fortsatt på trynet. Du gikk ikke nærmere inn på sharialover, og hvorfor du synes det er en god sammenligning. Det du gjorde var egentlig å bare fortelle hvorfor døddstraff er en dårlig idé, og der har jeg allerede sagt meg enig. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Nei, jeg synes ikke sammenligningen er helt på jordet. Dødsstraff er barbarisk, og det er nytteløst å kjempe mot slike mennesker ved å prøve å skremme dem med dødsstraff. For det første så er ikke dødsstraff en straff, og ihvertfall ikke for fanatiske islamister som har død som et må i seg selv. Martyrdøden må ikke undervurderes. Jeg har som sagt sagt at jeg er uenig i at dødstraff er en god løsning i det hele tatt, men sammenligningen er fortsatt på trynet. Du gikk ikke nærmere inn på sharialover, og hvorfor du synes det er en god sammenligning. Det du gjorde var egentlig å bare fortelle hvorfor døddstraff er en dårlig idé, og der har jeg allerede sagt meg enig. Land som praktiserer sharialover er kjent for å bruke dødstraff veldig ofte, og allfather snakker om å henrette mennesker uten rettergang, noe som minner veldig om de brutale islamske regimene spør du meg. Endret 26. juli 2014 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Vi skal altså lage vårt eget, lille Guantanamo? For min del kunne vi bare donert bort hele Jan Mayen eller noe til "Jihadistan", så kunne vi gitt dem fri tilgang på bombevester og saringass. Ganske sikker på at det hadde løst seg selv etter noen uker... Fra delvis spøk til alvor; nei, men å møte terrorister med dialogmøter med kaffe og kaker er heller ingen løsning. Jeg håper vi kan finne en løsning som ikke innebærer at vi blir forpliktet til å internere hundrevis av terrorister og gi dem gratis utdanning i fengselet (pensjonsgivende soning). Når noen kommer hit utelukkende for å drepe uskyldige må man møte hardt med hardt. Ikke nødvendigvis Guantanamo, men at de (og ABB forsåvidt) skal ha de samme rettighetene som de som stjeler biler, selger litt narkotika eller gjør andre forholdsvis uskyldige ting strider i alle fall mot min rettsoppfattelse. Kanskje vi kan internere de hundrevis av farlige smurfer, romvesener og drapskaniner som - mens vi sitter her og prater uten å gjøre noe med saken - er på vei hit til landet, sammen med alle de skjeggete spøkelsene? Endret 26. juli 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det vi bør gjøre hvis vi fanger noen av de er henrettelse, ingen domstol, ingen tur i fengsel. Trusler mot nasjonens sikkerhet må møtes med rå kraft Nei fy. Her bør Støre og Fru Halvorsen inn med dialog og forståelse. Så kan de sone noen måneder i Halden fengsel. Med tilpasset mat og tilrettelegging for å praktisere sin ideologi. 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 , men å møte terrorister med dialogmøter med kaffe og kaker er heller ingen løsning. Nå må du huske på å tenke som en Nordmann. Dra nisselua godt ned over øynene og ørene, finn frem kaffe og kaker og møt dem med dialog. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå