Gå til innhold

Til deg som vil vite hvor dun kommer fra!


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor skal disse kakklende vesenene komme før min og andre menneskers nattesøvn og sovekomfor?

Nå syns jeg det var vel mye kakling i ditt innlegg

 

Javel. Jeg syntes slike innlegg du kommer med er overflødig og ikke tilfører noe. :)

 

Jeg har aldri sett at du har sagt noe fornuftig.

Du er opphengt i rom-tiggere, og hvordan vi kan på best mulig måte gjøre livet surt for dem osv. Det er vel det eneste jeg husker fra dine innlegg.

 

Hva er det med deg for noe!!!? Det er det dummeste kommentaren jeg noen gang har hørt!

Det som er med meg for noe, er at jeg har et annet syn enn deg på dette.

OK. Har du virkelig ikke hørt noen dummere kommentar før? :)

Det jeg gjør er å invitere til diskusjon. Om mine meninger høres dumme ut eller ikke, er jeg ikke så interessert i. Mer interessert i å høre dine og andres motargumenter.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg innrømmer å ha lite peiling, men det er altså muligheter for å få dun uten at dyrene må lide? Men problemet er at det blir importert fra land hvor tortur av dyr er lovlig og hvor produksjonen av flere årsaker er billigere?

Personlig er jeg helt for at alt på et dyr brukes, men dyrene skal ha det godt mans de lever og skal avlives på en smertefri måte. Men dette vet vi ikke skjer, engang i Norge. F.eks. kylling som lider hele (det korte) livet. At prisene på forskjellige produkter som kommer fra dyr blir dyrere er bra, da man både tar bedre vare på f.eks. dyner om det også koster å kjøpe dem, og etterspørselen etter kjøtt synker, som er bra for miljøet. Men dette kommer uansett ikke til å skje, da det ikke er moral eller gode handlinger som bestemmer, men pengemakten.

 

Er en del merker som garanterer at dyra ikke blir plukket flere ganger, men blir drept før de blir plukket. Krever litt research og gjerne litt mer penger.

F.eks parajumpers blir bare plukket en gang, mens canadian goose ikke har oversikt.

 

Hvordan det er med dyne, pute osv vet jeg ikke, men garantert noen trygge merker der også.

Er man litt bevist kan man fint bruke du uten at noen dyr har blitt torturert i prosessen...

Lenke til kommentar

 

Jeg innrømmer å ha lite peiling, men det er altså muligheter for å få dun uten at dyrene må lide? Men problemet er at det blir importert fra land hvor tortur av dyr er lovlig og hvor produksjonen av flere årsaker er billigere?

Personlig er jeg helt for at alt på et dyr brukes, men dyrene skal ha det godt mans de lever og skal avlives på en smertefri måte. Men dette vet vi ikke skjer, engang i Norge. F.eks. kylling som lider hele (det korte) livet. At prisene på forskjellige produkter som kommer fra dyr blir dyrere er bra, da man både tar bedre vare på f.eks. dyner om det også koster å kjøpe dem, og etterspørselen etter kjøtt synker, som er bra for miljøet. Men dette kommer uansett ikke til å skje, da det ikke er moral eller gode handlinger som bestemmer, men pengemakten.

Er en del merker som garanterer at dyra ikke blir plukket flere ganger, men blir drept før de blir plukket. Krever litt research og gjerne litt mer penger.

F.eks parajumpers blir bare plukket en gang, mens canadian goose ikke har oversikt.

 

Hvordan det er med dyne, pute osv vet jeg ikke, men garantert noen trygge merker der også.

Er man litt bevist kan man fint bruke du uten at noen dyr har blitt torturert i prosessen...

 

Det er hvertfall mitt største problem, om dyrene ikke har det bra. Om det da er fullt mulig å produsere dun samtidig som dyrene har det bra, selv om det kan bli høyere pris, er det noe jeg synes er greit.

 

Men i retrospekt er jeg nok en like stor synder som de fleste. Alle mine dyner og puter inneholder fjær av et slag, og hvor de kommer fra aner jeg ikke.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...