Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva, er det flere som har kommet med den teorien? Og jeg som trodde jeg var den første :p

 

Og igjen, er jo ikke pga jeg har lest første boka at jeg kom på den teorien. Tenkte først på det når Oberyn introduserte seg i forrige episode og pratet om hva som hadde skjedd. Følte jeg bare måtte nevne de tmed boka var at ingen skulle tro at jeg kom med bokspoilere :) For det vil vi ikke ha noe av

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Fikk en helt vanvittig, dog kanskje subjektiv, perfekt avslutning til hele historien med Targaryan-teorien:

 

Dragene er jo selvstendige dyr og adlyder ingen. På den annen side dreper de ikke Targaryans.

 

Når Daeneris ankommer King's Landing med dragene sine og krigen bryter ut med hennes drager, White Walkers, mennesker og wargs vil det utvilsomt bli et blodbad av andre dimensjoner. Jeg forestiller meg at de fleste av Lannisters blir drept, deres makt fratatt og at Daenerys overtar denne verdensmakten og gjør seg klar til å kjempe den siste, store krigen mot White Walkers. Med dette i hodet ser jeg for meg en usedvanlig heftig scene hvor Jon Snow ankommer et beseiret King's Landing, og akkurat idet en av dragene skal til å glefse til og brenne denne mørkhårede, påtrengende mannen lukter de selveste Targaryan-blod.

 

Med dette blir Jon Snow fredet fra dragene, påvist som en slektning av Daenerys og blir et sterkt båndledd mellom Starks og Targaryans. Arya og Bran, de gjenværende Starks, ankommer King's Landing og møter omsider igjen sin halvbror - Jon - og sammen med Daenerys og Jons hærer utrydder de White Walkers, gjenvinner fred og orden til verden og Game of Thrones får en velfortjent, tilfredsstillende og DEILIG avslutning hvor Starksene er vel og i live og verden vi bryr oss om sikker og fredfull.

 

Nå det ville vært en avslutning det! :)

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Herlig teori ;)

 

Selv er jeg overbevist om at Daenerys ikke kommer til å ende opp med makta. Grunnen for at jeg mener det er så enkel at når noe virker åpenbart (som feks at Rob skulle overta tronen før eller siden og at Ned skulle bli sluppet fri) så går serien stikk motsatt vei.

 

Jeg tipper at Deanerys ikke vil være konge over di sju kongeriker, men heller kjempe for friheten til slaver osv.

 

Dog den teorien din om drager liker jeg. Men det jeg lurer på om dragene, i sesong 1 blir vi presentert historier om hvordan di eldre red på dragene, med andre ord tamme. Kan det kanskje være .... eh.. husker ikke navnet til han dilteren til Danny, at han har en baktanke med å si slike ting??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...