Christian Thork Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Helt enig med deg. Like greit å gå for 780/780ti nå gitt. Ja, 860 og 870 kommer på 28mm i februar/Mars mens 20mm kommer jo i slutten/begynnelsen av 2014/2015 :`( Synd at Phantomem (780) min hadde defekt kjøling med Asic verdi på 83% Men men, Classi er nok bedre på Overclocking uansett 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Må huske på at det er litt forskjell på å starte med produksjonen, og det at vi får se noen ferdige produkter og skikkelig masseproduksjon. Tar jo ofte et par måneder, minst. Er nesten alltid noen små problemer som må løses når man kjører i gang med ny produksjonsnode. Er egentlig 20mm Bedre? Med tanke på `Bang of the buck` ? 780 = 870 bare at 870èn blir mindre strømslukkende? Tror jeg går for 780, Ser ikke ut til at Kepler vs Maxwell blir så mye forskjellig, (med unntak av 20mm da) Si gjerne deres meninger 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Er egentlig 20mm Bedre? Med tanke på `Bang of the buck` ? 780 = 870 bare at 870èn blir mindre strømslukkende? Tror jeg går for 780, Ser ikke ut til at Kepler vs Maxwell blir så mye forskjellig, (med unntak av 20mm da) Si gjerne deres meninger 20 nanometer vil tillate nesten dobbelt så mange transistorer på samme areal sammenlignet med 28nm, strømforbruket per transistor pleier også å gå ned ved mindre produksjonsteknikk. Jo flere rykter som kommer nå, jo mer sannsynlig virker det som om 800-serien til Nvidia kun kommer til å være nye klistremerker for Dell, HP, og ASUS... 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 20 nanometer vil tillate nesten dobbelt så mange transistorer på samme areal sammenlignet med 28nm, strømforbruket per transistor pleier også å gå ned ved mindre produksjonsteknikk. Jo flere rykter som kommer nå, jo mer sannsynlig virker det som om 800-serien til Nvidia kun kommer til å være nye klistremerker for Dell, HP, og ASUS... Jeg ser etter en ny Gpu etter ar Phantom 780 var halveis defekt med kjøling og vuderer å ta Classifield, Burde jeg vente til 8## serien eller? Hva ville du gjort? 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Tviler på at vi ser noe nytt toppkort fra NV før til høsten så jeg ville valgt 780 TI Classified nå 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Tviler på at vi ser noe nytt toppkort fra NV før til høsten så jeg ville valgt 780 TI Classified nå Går for Evga 780 Classifield 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Tviler på at vi ser noe nytt toppkort fra NV før til høsten så jeg ville valgt 780 TI Classified nå Går for Evga 780 Classifield 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Tviler på at vi ser noe nytt toppkort fra NV før til høsten så jeg ville valgt 780 TI Classified nå Det spørs hvordan du definierer toppkort. Raskere en dagens toppkort, eller high-end brikken i neste generasjon... 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Det spørs hvordan du definierer toppkort. Raskere en dagens toppkort, eller high-end brikken i neste generasjon... Begge deler 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Da gikk jeg selv for Asus GTX 780 ti m/vannblokk. Fikk vannblokken i dag.. Hehe. Orker ikke maset med å vente på Maxwell. Vet ikke helt om jeg har troen. Får eventuelt oppgradere igjen! 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Om du skifter den selv, mister du ikke garantien på kortet ditt da? Jeg vet du kan gjøre det selv med ram og harddisk/SSD uten å miste garantien, jeg har spurt komplett om det. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Om du skifter den selv, mister du ikke garantien på kortet ditt da? Jeg vet du kan gjøre det selv med ram og harddisk/SSD uten å miste garantien, jeg har spurt komplett om det. Det er jeg veldig usikker på gitt.. Må kanskje sende en mail til Dustihome da gitt. Kanskje noen andre som vet? Man må jo strengt tatt skifte selv, så lenge man ikke kjøper Evga Hydro Copper. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Det er jeg veldig usikker på gitt.. Må kanskje sende en mail til Dustihome da gitt. Kanskje noen andre som vet? Man må jo strengt tatt skifte selv, så lenge man ikke kjøper Evga Hydro Copper. Du mister garantien, ja. Litt av greia for de som kjøper ferdigmontert. Men om butikken/produsenten velger å dra "mistet garanti"-kortet vil nok komme litt ann på feilen som har oppstått og hvordan den ser ut når du sender den inn igjen. Mye som mister garantien, men som man får igjennom om man er forsiktig og i skjermkortverdenen; monterer originalkjøleren på korrekt før man sender tilbake. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hvordan vet de egentlig at kjølereren har blitt skiftet? Så lenge du ikke sier noe om det og putter orginalen tilbake 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Hvordan vet de egentlig at kjølereren har blitt skiftet? Så lenge du ikke sier noe om det og putter orginalen tilbake Kanskje de smaker på kjølepastaen!! ;-) Nei, jeg aner ikke gitt. 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Den eneste produsenten jeg kjenner til der du IKKE mister garantien om du skifter kjøler på GPU'en er EVGA. 1 Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 `Bang of the buck` 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Noen som vet noe mer om når neste toppmodell fra NVIDIA kommer? Må ha et ekstra skjermkort til hovedgaming-maskinen min, da den nye lille lan-maskinen stikker av med mitt 780Ti. Usikker på hva og om jeg skal handle, da det hadde vært surt om NVIDIA kommer med noe nytt rett etterpå 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Noen som vet noe mer om når neste toppmodell fra NVIDIA kommer? Må ha et ekstra skjermkort til hovedgaming-maskinen min, da den nye lille lan-maskinen stikker av med mitt 780Ti. Usikker på hva og om jeg skal handle, da det hadde vært surt om NVIDIA kommer med noe nytt rett etterpå Sitter å grubler på om jeg skal kjøpe 780 Classified. Eller vente på Maxwell, Men de kommer nok i q4 2014 på 20nm (hvis 20nm kommer ihelletatt) Men jeg vedder på at første gen Mawell vil være som Kepler kortene (6¤0 Serien) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå