Populært innlegg Skipstrixy Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg ville bare rette noen gode tanker mot alle dere som skal tilbringe julen helt alene! :-) I år blir jeg (for første gang i mitt liv) en av dere. Jeg føler med dere, og jeg gruer meg allerede! Julekvelden tilbringes nok med en god film, og noe whiskey. You will never walk alone! 13 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Selve jula tar jeg med meg junior og reiser til foreldrene mine, men nyttårsaften blir jeg antageligvis sittende alene hjemme. Nettverket jeg har i denne byen er ikke på det nivået. Det går nok bedre enn for to år siden, DA var jeg ensom på nyttårsaften gitt. Nettopp gått fra å være alene med junior til 50/50-løsning, akkurat rekonvalisert etter en overdose familie i jula, og så poff, tom kåk og høytid. Det var en nitrist nyttårsaften. Jeg har god forståelse for dem som opplever jula litt trist. Spesielt de som virkelig ønsker å feire med familie og som ikke har eller kan det, det må være tøft. Noen burde starta en juleklubb for voksne eller noe sånt. Et lite nettverk for de som, tja... Kanskje ville treffes på en kafé, eller hjemme hos noen på de dagene der det kan være litt trått alene. 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Selve jula tar jeg med meg junior og reiser til foreldrene mine, men nyttårsaften blir jeg antageligvis sittende alene hjemme. Nettverket jeg har i denne byen er ikke på det nivået. Det går nok bedre enn for to år siden, DA var jeg ensom på nyttårsaften gitt. Nettopp gått fra å være alene med junior til 50/50-løsning, akkurat rekonvalisert etter en overdose familie i jula, og så poff, tom kåk og høytid. Det var en nitrist nyttårsaften. Jeg har god forståelse for dem som opplever jula litt trist. Spesielt de som virkelig ønsker å feire med familie og som ikke har eller kan det, det må være tøft. Noen burde starta en juleklubb for voksne eller noe sånt. Et lite nettverk for de som, tja... Kanskje ville treffes på en kafé, eller hjemme hos noen på de dagene der det kan være litt trått alene. Du har helt rett. Og jeg liker den ideen om en klubb hvor man kunne treffe hverandre i høytider som feks. julen og kanskje ellerst.. Slike tiltak finnes jo allerede. Men jeg føler at det er forbeholdt eldre mennesker. Ingen ting vondt om de eldre, men jeg føler ikke for å sitte med en haug av eldre mennekser på julaften. Jeg vil heller treffe noen på min egen alder, som kanskje er der av den enkle grunn, at dem ikke har mulighet til å reise hjem i julen, eller av andre grunner.. :-) Endret 4. desember 2013 av Skipstrixxy 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har feiret jul litt forskjellige plasser i mitt liv, i år blir det tilsynelatende at store deler av julaften kan bli tilbragt på ett fly, ikke aleine men mest sannsynlig forholdsvis ensomt :-) Kommer hjem første juledag så da reiser jeg nok hjem til familie. Ikke noe jeg tar spesielt tungt i grunn. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Selve jula tar jeg med meg junior og reiser til foreldrene mine, men nyttårsaften blir jeg antageligvis sittende alene hjemme. Nettverket jeg har i denne byen er ikke på det nivået. Det går nok bedre enn for to år siden, DA var jeg ensom på nyttårsaften gitt. Nettopp gått fra å være alene med junior til 50/50-løsning, akkurat rekonvalisert etter en overdose familie i jula, og så poff, tom kåk og høytid. Det var en nitrist nyttårsaften. Jeg har god forståelse for dem som opplever jula litt trist. Spesielt de som virkelig ønsker å feire med familie og som ikke har eller kan det, det må være tøft. Noen burde starta en juleklubb for voksne eller noe sånt. Et lite nettverk for de som, tja... Kanskje ville treffes på en kafé, eller hjemme hos noen på de dagene der det kan være litt trått alene. Jeg er riktignok helgepappa, men feiret nyttårsaften alene med guttungen da han var ett. Føler med deg! Jeg trives i eget selskap, men det der var rett og slett helt forjævelig ensomt. I år er han 3, så da stikker jeg forhåpentligvis til noen venner av meg, eller så feirer vi med farmor og farfar. Nekter å sitte aleine på nyttårsaften igjen. Julaften har jeg feiret alene før da jeg studerte, men det var i grunn ikke så ille. Lagde meg litt god mat, dro på meg dressen og tro tidlig på byen. Møtte mange som var i samme situasjon så det var greit Veldig mange enslige folk som drar på byen på julaften. Funker dog ikke om man har barn å ta seg av. Har man det så har VG i år som i fjor Julesentralen i samarbeid med røde kors som er et vanvittig bra initiativ. Julen for min del i år blir med mamma, pappa og en gammel nabo på 90 så hun slipper å sitte alene Anonymous poster hash: 13426...0d0 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jarmo Skrevet 5. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2013 Hepp! Vi kan opprette en egen chatte-tråd her i forumet for de enslige i Julen. Tråd som åpnes lillejuleaften. og stenges etter 2. juledag. 12 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg var alene med hunden en nyttårsaften og var veldig ensom. Min svigermor på tiden var redd hunder, så jeg dro til min familie. Min samboer ble igjen hos moren. Min familie viste seg å ha planer og forsvant raskt. Ble sittende å spille world of warcraft hele nyttårsaften. Hadde heldigviis en venn fra spillet å "tilbringe tiden med" - men det var uansett kjipt og ensomt. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hepp! Vi kan opprette en egen chatte-tråd her i forumet for de enslige i Julen. Tråd som åpnes lillejuleaften. og stenges etter 2. juledag. Høres ut som et bra tilltak :-) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Hepp! Vi kan opprette en egen chatte-tråd her i forumet for de enslige i Julen. Tråd som åpnes lillejuleaften. og stenges etter 2. juledag. Godt tiltak! Tommelen opp! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Da oppretter vi en egen tråd til lillejuleaften 2 Lenke til kommentar
Rivaille Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hepp! Vi kan opprette en egen chatte-tråd her i forumet for de enslige i Julen. Tråd som åpnes lillejuleaften. og stenges etter 2. juledag. Tommelen ned! Hvorfor leier ikke vi fra diskusjon et lokale og lager en helt super juletrefest? Da er det ingen som behøver å være alene! Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Gruer meg som pesten til jula i år.Håper på å få jobbe igjennom absolutt hele jula inklussive julaften. Har følt meg ensom i hele år (selv om jeg vet at jeg egentlig ikke er det) og ser bare fram til året er over. I hodet mitt ser jeg for meg at alt blir bra når vi skriver 1 Januar 2014.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Poster denne anonym: Jeg skal tilbringe jul og nyttår alene i år (også). Ser at VG tilbyr julesentralen; men etter å ha sett litt der så frister det absolutt IKKE å komme på julebesøk til den perfekte familie med 4 voksne og 5 unger og alt på stell liksom. Det vil bare gjøre ENDA verre og jeg vil føle meg enda mer mislykket etterpå tror jeg. I tillegg er jeg ateist og ser ikke noe poeng i å feire den religiøse delen av jul. SÅ; hva finnes av alternative måter å feire "jul" på for oss single, uten familie og er ikke-religiøse? Bare lurer. Anonymous poster hash: eaec4...a85 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg har feiret jul alene flere ganger, og jeg synes det var veldig koselig. Men så har jeg en familie som ikke er helt god da. Men jeg lagde pinnekjøtt, pyntet meg og åpnet gaver som vanlig. Men det er klart at det kan føles rart hvis du er vant til å være sammen med andre, jeg er som regel alene hver dag, så jeg er vant til det. Men gjør det beste utav det! Ikke gå rundt og synes synd på deg selv 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Jeg er alenemor og har hatt en juleaften hvor jeg kun spiste middag hos familien, og så dro hjem klokken 17. (Barnet var hos faren sin.) Kl 18 satt jeg full i joggebukse og sang singstar... Ehee. Uten barnet mitt følte jeg ikke for å feire på samme måte som når jeg har henne. Ellers så har jeg jo de siste fem årene sittet alene hos meg selv etter at barnet har sovnet. Det er nesten enda verre synes jeg, hatt besøk eller feiret med andre som fortsetter å kose seg og jeg sitter i tomt hus og ser tv, og legger meg klokka 23.. I år skal barnet til faren sin igjen, to år siden sist. Jeg er bedt til familie, men liker det ikke. Orker ikke denne fantastiske julestemninga når jeg mest av alt har lyst til å glemme hele dagen. Skulle ønske det gikk ann å feire med noen som gav like faen som meg, for å si det sånn. Jeg gidder ikke pynte meg, lage julemat osv når jeg sitter alene, og jeg gidder ikke fake gledelig julekveld. Men å sitte med noen og spise taco, se en konsert på tv, ta noen glass vin/øl etc kunne jeg gjerne gjort. Hyggelig måte å glemme at det er juleaften på, som jo er målet mitt.. Jason Something: Jeg beundrer deg for det! Å klare å glede seg selv sånn er en flott egenskap. Jeg klarer det på visse ting, men har ikke sjans på juleaften.. Endret 6. desember 2013 av Heidi 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Ahh, julaften alene....hørtes deilig ut. Slipper man det helsikes styret med familie, og grinunger, og besteforeldre som skal prate hull i hodet ditt, og onkler som er for glade i akevitt, gammeltanter som røyker inne, drittunger som sovner før de har pakket opp alle gavene...... 2 Lenke til kommentar
Kabbski Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Føler sterkt med dere som må feire julen alene! det kan være fryktelig tungt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Skulle ønske det gikk ann å feire med noen som gav like faen som meg, for å si det sånn. Jeg gidder ikke pynte meg, lage julemat osv når jeg sitter alene, og jeg gidder ikke fake gledelig julekveld. Men å sitte med noen og spise taco, se en konsert på tv, ta noen glass vin/øl etc kunne jeg gjerne gjort. Hyggelig måte å glemme at det er juleaften på, som jo er målet mitt.. Hadde junior skulle hatt jula hos mora si og jeg dermed hadde vært hjemme skulle jeg jammen invitert deg! Planer for nyttårsaften..? 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hadde junior skulle hatt jula hos mora si og jeg dermed hadde vært hjemme skulle jeg jammen invitert deg! Planer for nyttårsaften..? Det var hyggelig å lese! Blir nesten rørt her nå Ja, på nyttårsaften har jeg faktisk planer, jeg skal for første gang på tre år ha vesla mi nyttårsaften! Har vært heldig å hatt henne juleaften to år på rad, men nå skulle det snu. Så storfeiring hos min far med mine søsken og frøkna. (Der er det plass til flere om noen er alene, blir masse musikk og synging, Elvis/Queen/Robbie fans hele gjengen + utsikt til fyrverkeri over både Hamar og Gjøvik!) Endret 6. desember 2013 av Heidi 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det var hyggelig å lese! Blir nesten rørt her nå Ja, på nyttårsaften har jeg faktisk planer, jeg skal for første gang på tre år ha vesla mi nyttårsaften! Har vært heldig å hatt henne juleaften to år på rad, men nå skulle det snu. Så storfeiring hos min far med mine søsken og frøkna. (Der er det plass til flere om noen er alene, blir masse musikk og synging, Elvis/Queen/Robbie fans hele gjengen ) Du kunne kommet til meg, men da blir det pinnekjøtt og julemiddag, eventuelt svineribbe i tillegg. Er ikke sånn at jeg bryr meg så ekstremt mye, men liker julemiddagen Har minimalt med julepynt da. Ei stjerne og en duk, haha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå