Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Velkommen til mitt byggetråd. Dette blir min første ordentlige bygge prosjekt. Vanligvis har jeg satt inn komponentene og gjort alt ferdig i løpet av kort tid. Nå kommer jeg ta meg tid til alle små detaljer. Jeg vil gå for en helhetlig utseende. Jeg kommer basere komponent og fargevalg på å passe Noctua viftene. Fargen på disse viftene har vært et emne. De er såpass sære spesielt i PC verden at de er vanskelig å få til å passe inn i et kabinett. Tenkte jeg skulle prøve. :)

Jeg har fått gjort noe allerede. Kabinettet er custom lakkert, men jeg kommer fortsatt lakkere noen deler før jeg er ferdig. Bla armor til hovedkortet.

Jeg er fortsatt usikker på hvilke fittings og slange jeg skal gå for. Rigid eller vanlig tubing. Vannkjølingsdelen er neste på lista så jeg tar gjerne imot tips og kommentarer! :)

Målet er å bli ferdig med prosjektet før jul så jeg kan bruke tiden på gaming. :wee:

Kommentartråden:

Komponentlista(foreløpig):

Caselabs Mercury S5 with Pedestal - MOTTATT

Intel 4770k - MOTTATT

ASUS Z87 Gryphon with armor kit - MOTTATT

Corsair 16GB DDR3 Dominator Platinum 2400MHZ CL9 - MOTTATT

2 x EVGA GTX 780ti Superclocked - MOTTATT

Noctua NF-A4X10 - MOTTATT

Seasonic Platinum 1000W - MOTTATT

2 x Intel 520 Series 240GB SSD i Raid 0 - MOTTATT

MDPC Sleeving + accessories - MOTTATT

Water Cooling:

Aqua Computer Aquaero 6 XT - BESTILT

Aqua Computer Aqualis (waterfall, nano coating) - MOTTATT

Aqua Computer D5 adapter til Aqualis med level sensor - MOTTATT

Aqua Computer D5 Pump - MOTTATT

2 x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm - MOTTATT

1 x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm - MOTTATT

16 x Noctua NF-F12 PWM - MOTTATT

1 x Noctua NF-S12A PWM - MOTTATT

1 x EK Supremacy Full Nickel - MOTTATT

2 x EK waterblock for 780ti - VENTER PÅ PRODUKSJON

2 x EK-FC Titan Backplate - Black - BESTILT

1 x EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ - BESTILT

Endret av torqueroll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag fikk jeg laget den siste PSU kabelen til det andre skjermkortet. Ingen svidd lukt så det var vellykket. :) Nå får jeg testet SLI mens jeg venter på at EK produserer blokker til mine GPUer. Nå tar jeg en velfortjent pause med litt AC Black Flag gaming.

Hvis noen er interessert i en kode til AC Black Flag så kan jeg selge en rimelig. Jeg har ikke bruk for to sett. Send meg en PM. :)

I tillegg fikk jeg vite at min Aquaero 6 er endelig på vei i posten så prosjektet går sakte men sikkert fram.

Her er bilder av dagens installasjon:

Caselabs0021.JPG
Caselabs0022.JPG
Endret av torqueroll
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen av de siste delene kom nylig og jeg har jobbet ganske sent de siste dagene. Har veldig lyst å få ferdig prosjektet før jul.

Her noen bilder av delene.

Caselabs0023.JPG
Caselabs0025.JPG
Caselabs0026.JPG
Caselabs0027.JPG
Caselabs0024.JPG
Siden min PC ikke er klar ennå så har jeg fått lekt litt med PS4 siden US releasen. Jeg var visst ikke tidlig nok med min forhådsbestilling selv om det var 4 måneder siden jeg bestilte den. Bestemte meg derfor å få tak i en fra US.
Endret av torqueroll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette blir nok de siste bildene jeg poster på en stund. Den er så å si ferdig. Noen små detaljer gjenstår slik som å forbedre lys, fargen og kabling men siden jeg starter et helt annet prosjekt nå så kommer jeg ikke få tid til denne på en stund. Her er bildene.

Caselabs0032.jpg

Caselabs0033.jpg

Caselabs0034.jpg

Caselabs0035.jpg

Caselabs0036.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...