AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hei. For snart 1 år siden falt jeg ut med min mor, på dette tidspunktet bodde jeg hos henne. Jeg hadde alle tingene mine lagret hos henne etter et stygt samlivsbrudd. Omtrent alt av verdi og nytte er hos henne. Jeg vil ikke ha noe med kjærringa å gjøre og derfor så spurte jeg ikke om min eldre søster kunne ta med seg noen av tingene og klærene mine til meg. Søsteren min syntes ikke det var noe problem, men min mor nektet henne. Den eneste som kan hente tingene er meg og det er fordi hun vil snakke med meg. Jeg har ikke noe mer å si til henne og det hun har gjort kommer jeg ikke til å tilgi. Jeg er heller ikke tøff nok til å stå ordentlig opp for meg selv imot hun og stefaren min. Jeg vet det bare er ting, men jeg er student og har ikke særlig god råd. Jeg savner visse ting hver dag, spesielt klær, alt jeg hadde av klær var i en liten bag. ( grunnen til at jeg ikke pakket med meg alt var fordi vi falt ut i jula og feiret hos noen i familien). Så hva skal jeg gjøre? Min søster har et godt forhold til min mor og vil ikke ødelegge det pågrunn av meg. Takker for alle svar. Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Alt jeg fikk med meg av klær* Beklager skrivefeil, skriver på mobilen. Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Må nok ha guts nok til å hente selv. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Ta meg deg en venn eller to for å hente de, sånn at "de kan hjelpe deg å bære". På den måten er du ikke så alene når du kommer dit, og kanskje din mor og stefar er mer åpne for å slippe deg inn for å hente de, så de ikke ser så dumme ut foran andre folk.. Nå veit jeg ikke hvordan hun og han er da, så vanskelig å sette seg inn i. 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 De driter egentlig fult faen i hva andre synes om dem desverre.. Mora mi er bipolar i tillegg som gjør at ho er nok så direkte og vanskelig å ha med å gjøre.. dessuten tviler jeg på at hu hadde sluppet inn noen for å hjelpe meg.. Men takk for svar. Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hvis ikke fjellet kommer til Muhammad, så må Muhammad komme til fjellet. Dvs: Hvis ikke din mor vil la noen andre frakte sakene dine til deg, så må du hente dem. Få med deg noen og treng dere på. Det er dine saker, din eiendom, hun kan ikke nekte deg å hente dine egne ting. Det er ikke så lett, men det er dessverre den eneste gjennomførbare løsningen. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Voks opp, ta på deg stor-gutt-buksene og dra og hent tinga dine. Ferdig arbeid. Livet kommer til å bli fullt nok av problemer du får trædd ned over hodet, ingen vits i å lage seg sine egne problemer i tillegg. Anonymous poster hash: 6521c...d76 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Du må nok dra dit og hente. Har du eller søsteren din nøkkel? Går det å dra dit når hun ikke er der? Ta med noen i alle fall og forbered dem på at det kan bli stygt. Hun ønsker nok å prate ut med deg. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd, men er trist å være uvenner med nærmeste familie på den måten. Man vet aldri hva som kan skje og når det er for sent å prate ut... Bare nevner det altså, vet som sagt ikke bakgrunnen til hvorfor det er slik. Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Her mener jeg du har fått devis feil svar, forutsatt at du er 18 (noe du jo må være om du er student og ikke skoleelev).Nå mener også jeg at du bør - for din egen del - få med deg noen personer og så hente sjøl, men ønsker du absolutt ikke dette er det ikke nødvendig.Send i første omgang fullmektig NN (fortrinnsvis sammen med en annen person som er "lovlig vitne"), utstyr ham/henne med lovlig fullmakt til å hente (list opp spesifikt), og send kopi av fullmakten og NNs legitimasjon i forkant som rekommandert brev til dine foreldre. Skriv også på ditt telefonnummer på fullmakten.Å ikke utlevere en annens eiendel i et slikt tilfelle medfører et økonomisk ansvar. I første omgang går du videre med å sende dine foreldre en regning på det som er nektet utlevert. Deretter forfølges så denne evt gjennom et inkassokrav dersom ikke dine foreldre har en gyldig innsigelse mot utlevering. En slik innsigelse må de i tilfelle reise når inkassokravet kommer og "ønsker ikke å utlevere til andre enn...." er neppe "gyldig innsigelse" juridisk... Om dette er en god løsning på sikt kan bare du sjøl vurdere, for ikke gløm at du her gjør kløfta større. Men en løsning er det dersom du absolutt ikke vil ha mer med dine foreldre å gjøre og har tatt denne avgjørelsen etter moden overveielse og ikke i et øyeblikks vrede. 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Få med deg politiet. Det er også en løsning som funker. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg tenkte faktisk på det Maximalyd skriver over her, men det føles litt trist å måtte gå til det steget med sin egen mor... Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg tenkte faktisk på det Maximalyd skriver over her, men det føles litt trist å måtte gå til det steget med sin egen mor... Er enig i det. Men er hun så vanskelig å ha med å gjøre, er det vel kanskje eneste løsning som virkelig hjelper dessverre. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Selv har jeg mistet en av foreldrene mine. Om det hadde skjedd og jeg ikke hadde vært på talefot med ham, så hadde det vært veldig vanskelig å leve med. Sånn som det er nå, så vet jeg at det aller siste han sa til meg når han levde var at han var glad i meg og jeg sa det samme til ham. Det er (unnskyld språket) jævlig nok slik det er. Jeg synes det er veldig trist at man skal miste forholdet til en av foreldrene sine. Som mor selv (småunger), så vet jeg hvor altoppslukende den kjærligheten man føler til barna sine er. For å være litt klisjéfylt, så kjente jeg ikke kjærlighet før jeg fikk barn. Dersom det er noen som helst sjanse til forsoning, så synes jeg det er vel verdt å vurdere. Som sagt så kjenner jeg ikke til situasjonen her og jeg vet ikke hva denne nevnte moren har gjort eller sagt. Jeg vil bare ha dette sagt slik at det blir tenkt over. Den dagen kan komme at hun ikke er her lenger og da er det for sent å prate ut om noe som helst. Meeeeen om forsoning er helt umulig og det ikke er mulig å få hentet tingene, vel - da er det vel greit å spørre politiet om de kan bli med. TS har krav på å få hentet sine ting. Det er ikke meningen å prøve å lekse opp altså, jeg vil bare være sikker på at du har tenkt over saker og ting TS. Men som sagt: det kan være skikkelig ille det som har skjedd og du har sikkert dine grunner til at du ikke vil ha mer kontakt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Takk for svar! Men tror dere politiet ville vært med å gjøre det? Føler kanskje de har bedre ting å gjøre. Nå er det slik at jeg har falt ut med mora mi før, da snakket vi ikke sammen på over et år. Men det tok ikke lange tiden før ho gjør noe som er sårende, stygt og skuffende. Ho er ikke som normale mødre er, hun er egoistisk, manipulerende og tenker bare på hva hun kan få ut av ting. Det er ikke bare 1 ting som hun har gjort for at jeg har bestemt meg for dette. Hun har gjort en hel del ting som bare gjør meg vondt. Hun eier ikke forståelse men forventer at alle skal forstå hun og godta alt hun gjør. Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hvis du forklarer saken til politiet, blir dem garantert med. Ingen fare. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hvis du forklarer saken til politiet, blir dem garantert med. Ingen fare. tull. steg 1: ta i ørepropper steg 2: gå inn i huset å hent tingene dine steg 3: forlat huset og ikke se deg tilbake Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du kan prøve å forklare til politiet. Si at du er redd for henne og ikke vet hva hun kan finne på. Det verste som skjer er at de sier nei, men de kan si ja også. Kjipt å høre at det er slik. Er ikke slik det skal være. Forstår at du har fått nok. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Takker for alle svar! Men et spørsmål. Jeg har jo ikke kvitteringene på alle tingene mine, hva gjør jeg hvis jeg må bevise at det er mitt? Har politiet lovt til å være med meg inn å hente tingene hvis jeg ikke kan vise skriftlig bevis på at det er mitt? Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 http://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8s%C3%B8re Leste dette og begynner å lure på om hun faktisk kan si at tingene er hennes siden jeg ikke har kvitteringer på dem.. Anonymous poster hash: 89d0a...cbe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Takker for alle svar! Men et spørsmål. Jeg har jo ikke kvitteringene på alle tingene mine, hva gjør jeg hvis jeg må bevise at det er mitt? Har politiet lovt til å være med meg inn å hente tingene hvis jeg ikke kan vise skriftlig bevis på at det er mitt? Anonymous poster hash: 89d0a...cbe få søstra di til å si til politiet at det er ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå