Fade1 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 CRAP! Netonnet sendte ikke kortet mitt i dag Ser de har de på lager nå... Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Skulle bare mangle om det ikke var bedre enn 7970 Spiller du med quite mode eller uber mode? Den står på Uber mode.. men det blir steike så varmt... tett opp mot 100c.... Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Finnes det tester som viser hvordan AMD sine kort yter i fordhold til Nvidia sine, når temperatur/desibelnivå er det samme? 290x gir jo fantastisk ytelse per krone til toppkort å være og Nvidias prisfall lar vente på seg, men dat heat... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Er det ingen som skjønner hva target temp betyr? Selvfølgelig blir kortet 95c når det er målet den går ut ifra. Har den ikke nådd 95c så overklokker det seg helt til den gjør det. Djees... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Er det ingen som skjønner hva target temp betyr? Selvfølgelig blir kortet 95c når det er målet den går ut ifra. Har den ikke nådd 95c så overklokker det seg helt til den gjør det. Djees... Med desto mer støy og strømforbruk ... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Så senk temp target da! Er folk helt udugelige her inne eller? 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Så senk temp target da! Er folk helt udugelige her inne eller? Hva er problemet ditt egentlig? Kan du svare på hvordan f. eks. 290x yter mot GTX 780 når begge kortene bråker like mye eller ikke? Støynivå er en viktig faktor og jeg lurer på om det er gjort noen tester på dette. Vet du ikke svaret her så la være å svare. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Denne kjøleren passer 290x Prolimatech MK-26 https://www.mamoz.no/mamozv5/default.asp?page=vare&ProdusentID=MK-26 According to Ocuk the Mk-26 cooler slapped on this drops temps by 30 C. Da er det bare å overklokke dritten ut av den, og bruke den nye versjonen av msi afterburner som unlocker volt instillinger Unwinder sier at betaen som støtter 290x kommer snart... Gidder man ikkje å vente på¨Unwinder, så kan man jo altids gå "the xtreme way" http://www.mediafire.com/?7d7k11t2s4462cuok, dont need to do Vcore/VDDCI ocp mods, just flash this bios:OCBIOS (PT1 for vdroop, PT3 No Vdroop)http://www.mediafire.com/?y5j1e8lkhzy8q2fGPU Tweak for up to 2.0v vcorehttp://www.mediafire.com/download/7g...017-Hawaii.zipGPU Memory info for memory info of AMD Cardshttp://www.mediafire.com/?voj4j1rlk0ucfz4 http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2473 Endret 25. oktober 2013 av Nizzen 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nizzen Skrevet 25. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. oktober 2013 Ok føkk it! Jeg kjøper 290x 10 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Vent vent vent... Er det bare å bytte ut stock-kjøleren med den der + to vifter og simsalabim, eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Vent vent vent... Er det bare å bytte ut stock-kjøleren med den der + to vifter og simsalabim, eller er jeg helt på jordet nå?Stemmer 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva er det jeg da venter på? :S Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 CRAP! Netonnet sendte ikke kortet mitt i dag Ser de har de på lager nå... Jeg fikk mitt fra dem, men takket heller nei og ba Posten sende det tilbake. Tenker heller å spare 500,- på å kjøpe fra Dustin. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva er det jeg da venter på? :SVet ikke, og vet ikke hva folk klager på. Skulle jeg nøle med å kjøpe 3930k fordi jeg synes originalkjøleren er dårlig? 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Vet ikke, og vet ikke hva folk klager på. Skulle jeg nøle med å kjøpe 3930k fordi jeg synes originalkjøleren er dårlig? Nei, men jeg visste ikke at denne løsningen eksisterte engang, i alle fall ikke at den passet på 290x... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Med desto mer støy og strømforbruk ... Høyere temp-target = lavere støy Lavere temp-target = høyere støy eller dårligere ytelse avhengig av maksimal viftehastighet. Hva er problemet ditt egentlig? Kan du svare på hvordan f. eks. 290x yter mot GTX 780 når begge kortene bråker like mye eller ikke? Støynivå er en viktig faktor og jeg lurer på om det er gjort noen tester på dette. Vet du ikke svaret her så la være å svare. Det er to problemer med å svare på det: Ingen har testet hvor mange prosentpoeng man må senke viftehastigheten på 290X for å få tilsvarende støyproduksjon som GTX 780. Ingen GTX 780/Titan yter likt takket være Nvidias fantastiske GPU (Yield-) Boost 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Nei, men jeg visste ikke at denne løsningen eksisterte engang, i alle fall ikke at den passet på 290x... Ahh, nei men da er man unnskyldt. Finnes jo en del universalkjølere som passer de aller fleste kort, på samme måte som på CPU-siden. (Selv om standardene ikke er like få) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Nei, men jeg visste ikke at denne løsningen eksisterte engang, i alle fall ikke at den passet på 290x... Jeg kan love deg at det er noen som vil klare å montere en H100 på et 290X innen måneden er omme 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ok føkk it! Jeg kjøper 290x Ikke overrasket, 3 eller 4? Blir vel fullcover på alle tenker jeg Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg kan love deg at det er noen som vil klare å montere en H100 på et 290X innen måneden er omme hehe, ja. Med en pakke strips så passer en hver kjøler. :-D Eller med en drill og no skruer og noe smått plast-metall materialer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå