After Dark Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Jo, det har det absolutt. Jeg har hele tiden konsentrert meg om bla. arkitekturen. Vet ikke hvor godt du har fulgt med i tråden. Har selv ikke vært aktiv på lenge. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg er glad du forsvinner fra byen min, du har ikke en dritt her å gjøre. "Byen min"? Eier du Oslo? Lenke til kommentar
Jan Teigen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det er helt sykt det som har skjedd med Oslo, horer, narkomane, kriminelle, tiggere og søppel overalt, det ser helt jævlig ut 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Tipper andelen som har svart "nei" på avstemmingen og som bor i Oslo er forsvinnende liten. 5 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 "Byen min"? Eier du Oslo? Hadde du reagert på samme måte om noen sa "landet mitt"? 2 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hadde du reagert på samme måte om noen sa "landet mitt"? Nei, godt mulig at jeg ikke hadde gjort det, nå er mitt nasjonalistiske grunnsyn mer knyttet til nasjon som folk enn nasjon som jord - så helt sikkert er det ikke. Uansett: om en med et noelunde likt syn som mitt sa "Jeg er glad du forsvinner fra landet mitt, du har ikke en dritt her å gjøre." til en person med ditt syn hadde det nok ikke bli tatt godt opp av vedkommende - jeg ser det alltid som merkelig at sosialister/liberalister taler om tilhørighet til byer - slike kosmoplitanske folk har jo sitt hjem overalt ifølge dem selv - hvordan kan da en by være "deres", når de ellers nekter for at folkegrupper som er av blekansikt-typen har land som er "deres". Ifølge ditt grunnsyn burde Oslo være like mye Ideals by som din. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei, godt mulig at jeg ikke hadde gjort det, nå er mitt nasjonalistiske grunnsyn mer knyttet til nasjon som folk enn nasjon som jord - så helt sikkert er det ikke. Uansett: om en med et noelunde likt syn som mitt sa "Jeg er glad du forsvinner fra landet mitt, du har ikke en dritt her å gjøre." til en person med ditt syn hadde det nok ikke bli tatt godt opp av vedkommende - jeg ser det alltid som merkelig at sosialister/liberalister taler om tilhørighet til byer - slike kosmoplitanske folk har jo sitt hjem overalt ifølge dem selv - hvordan kan da en by være "deres", når de ellers nekter for at folkegrupper som er av blekansikt-typen har land som er "deres". Ifølge ditt grunnsyn burde Oslo være like mye Ideals by som din. Det har mer å gjøre med kjærlighet enn hudfarge eller hvor hvor mange generasjoner bodde i byen. Viser jeg respekt og adoptere byen, eier jeg byen mer enn idioter som ikke viser respekt og mener de eier byen fordi deres forfedrene bodde der. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Det er helt sykt det som har skjedd med Oslo, horer, narkomane, kriminelle, tiggere og søppel overalt, det ser helt jævlig ut Så sant! Og alt sammen i en miniby som Oslo der det ville vært den enkleste sak av verden å få rensket opp en gang for alle... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Tipper andelen som har svart "nei" på avstemmingen og som bor i Oslo er forsvinnende liten. Hva bygger du denne antagelsen på? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det er tydelig at de som poster negativt her i hvert fall ha lite peiling på Oslo og ikke bor her. 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hva bygger du denne antagelsen på? Jeg bygger den på at folk som oppholder seg i Oslo til daglig har et mye bredere spekter av hva Oslo er enn for turister utenbys fra, som gjerne går opp og ned Karl Johan et par ganger og muligens en tur på Aker Brygge. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hva bygger du denne antagelsen på? Du har jo selv bygget det imaget svært aktivt. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Revamped: 10 neighbourhoods that have had incredible makeovers Former factory district turned fashion hub, with laid-back cafes and galleries galore, Grünerløkka is a colourful mix of old and new decor. Independent boutiques and design shops showcase Oslo’s more alternative side, with 19th-century buildings serving as a picturesque backdrop. Recharge with a hot cup of coffee at Cocoa (www.cocoa.no - Norwegian only), Norway’s first cocoa bar. Pop into the Sunday Birkelunden bric-a-brac market to fashionistas on the prowl for vintage items ranging from jewellery and vinyl to kitchenware and antique furniture Endret 21. oktober 2013 av PatSharpX 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Revamped: 10 neighbourhoods that have had incredible makeovers Fin link. I tillegg tror jeg trådstarter vil finne at nye Bjørvika er nøyaktig det han ønsker. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Ja og etter hvert Sørenga. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Du har jo selv bygget det imaget svært aktivt. Ikke på noen måte. Dersom jeg skulle ta feil, hvorfor er Oslo da verre for hver eneste gang jeg besøker byen? Og hvorfor hører man stadig om nye episoder med kniv, skytevåpen og voldtekt i Oslo? Og ikke prøv å bortforklare alt enda en gang med at Oslo er en såkalt storby, at man må forvente den slags, at det er lavere enn i de virkelige storbyene rundt om i verden osv.. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hva med å forklare det med at avisene faktisk trenger å ha noen nyheter som engasjerer? Alle kan ikke skrive om katter i trær, idrettslag, musikkskoler og menighetsmøter. Det er begrenset interesse for den slags nyheter. Det bildet du får av hovedstaden ved å lese en riksdekkende avis, uansett hvor du er i verden, stemmer overhodet ikke med den opplevelsen du får om du selv bor i den byen. Selv er jeg født og oppvokst i Follo (Det er vel der du bor nå er det ikke?) og tro meg: Du vet ingenting om Oslo om du ikke selv bor der. Du bør også bo der over ganske lang tid og helst i ulike bydeler før du virkelig forstår byen. Avisene forteller deg i hvert fall ingenting om den. De er bare ute etter å skrive det som selger mest. 4 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ikke på noen måte. Jo egentlig i og med at du er den mest høylydte her, samtidig som du er en av de som kjenner byen dårligst, i og med at du kun har besøkt den noen ganger med større mellomrom. 1 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Dersom jeg skulle ta feil, hvorfor er Oslo da verre for hver eneste gang jeg besøker byen? Din opplevelse av byen er forbeholdt deg, og kan ikke automatisk tilskrives eller påvirke andres. Etter 7 år her syns jeg stadig at Oslo blir en bedre by å bo i, og den opplevelsen er forbeholdt meg. 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) I dag var jeg på byvandring med guide med jobben. Storartet!Spaserte fra kontoret i Kirkegata og forbi Spektrum, Grønnlandsleiret, forbi fengselet, Galgeberg, Jordal og til slutt Kampen. Vi er ganske heldige vi som har muligheten til å bo i ett så spennende nabolag! Endret 23. oktober 2013 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå