Gå til innhold

Hvor mange låter hører du i løpet av en typisk dag?


Simen1

Hvor mange låter hører du på i løpet av en typisk dag?  

97 stemmer

  1. 1. Hvor mange låter hører du på RADIO og NETTRADIO per dag?

    • 0
      48
    • 1-3 (ca 3-10 min)
      25
    • 4-10 (ca 10-30 min)
      11
    • 11-30 (ca 0,5 - 1,5 time)
      8
    • 31-100 (ca 1,5- 5 timer)
      3
    • Over 100 (over ca 5 timer)
      1
  2. 2. Hvor mange låter hører du på SPOTIFY, WIMP og lignende per dag?

    • 0
      20
    • 1-3 (ca 3-10 min)
      4
    • 4-10 (ca 10-30 min)
      16
    • 11-30 (ca 0,5 - 1,5 time)
      22
    • 31-100 (ca 1,5- 5 timer)
      28
    • Over 100 (over ca 5 timer)
      6
  3. 3. Hvor mange låter hører du fra CD, LP, SACD og lignende per dag?

    • 0
      74
    • 1-3 (ca 3-10 min)
      7
    • 4-10 (ca 10-30 min)
      7
    • 11-30 (ca 0,5 - 1,5 time)
      7
    • 31-100 (ca 1,5- 5 timer)
      1
    • Over 100 (over ca 5 timer)
      0
  4. 4. Hvor mange låter hører du fra lokalt lagrede musikkfiler (MP3, FLAC og lignende) på PC, MP3-spiller, telefon og lignende per dag?

    • 0
      35
    • 1-3 (ca 3-10 min)
      12
    • 4-10 (ca 10-30 min)
      16
    • 11-30 (ca 0,5 - 1,5 time)
      17
    • 31-100 (ca 1,5- 5 timer)
      12
    • Over 100 (over ca 5 timer)
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Per dags dato går det noen timer hver dag på å høre tapsfri musikk rippet fra CD og lagret lokalt. Men med det nye tilbudet fra Wimp kommer nok dette til å forandre seg drastisk i månedene fremover!

 

Men kanskje det skal være et alternativ for hvor mye man lytter til konserter/musikk mikset i surround? Fra Blu-Ray, DVD og DVD-A. Personlig går det med noen timer av det i uka.

Lenke til kommentar

Jeg hører bare på musikk i perioden før og når jeg er på konsert. Det skjer én til to ganger pr. år. Jeg hører nok en del mer musikk enn jeg tenker over (på kjøpesenter og fest, samt andre medier som film og spill), men det teller jeg ikke med siden jeg ikke aktivt oppsøker det og godt kunne vært foruten.

Lenke til kommentar

Jeg hører på musikk hver dag, og veldig mye hver dag ;) Hører når jeg er ute med venner, men det er mer bakgrunnsmusikk mens jeg sosialiserer ;) Ellers hører jeg når jeg spiller og surfer på pcen, og ikke minst før jeg går til seng. Kan regne opp til 5 timer totalt hver dag, der 1,5 av de der jeg fokuserer kun på musikken, og ikke på noe annet rundt meg :)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg noe skeptisk til at en gjennomsnittlig låt varer i bare tre minutter.

 

Det vil nok variere litt etter kva musikk du høyrer på, men eg trur ikkje sjølv den enklaste pop-musikken er så langt nede. Eg har 2100 låter rippa frå CD, som har eit snitt på 5 minutt og 30 sekund.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det ble 0 på alle spørsmålene

 

Jeg har etter hvert blitt sånn at jeg hører aldri på musikk - og det betyr at jeg siler grøten som omgir en i vårt meget støyende samfunn, og lytter unntaksvis til utvalgte artister og verker - den siste er nrk's nattesending av Peter Gabriel + symfoniorkester, og bare udødelige låt-skatter som ble fremført.

 

:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=PPFDVeDXGR0

Lenke til kommentar

Jeg hører på radio rundt 9 timer hver dag (i bilen til og fra arbeid + hele arbeidsdagen). Vet ikke helt hvor mange låter som spilles i timen, men det blir jo en del. I tillegg har jeg alltid noe musikk i hodetelefonene når jeg sitter ved PC'en, så det blir jo fort noen låter der også. Ellers liker jeg å sette på litt musikk når jeg vasker, rydder, lager mat osv. Har også en datter som krever noen gjennomspillinger av Vennebyen før hun skal legge seg, og selv om jeg prøver så hardt jeg kan å ikke høre etter så kan jeg av en eller annen grunn alle sangene.

Lenke til kommentar

De siste dagene har det vært 8 timer + hver dag. Men det varierer veldig. Hører alt på spotify og scrobbler til last.fm. Det som ikke ligger på spotify, legger jeg inn der selv. Er bare å dra en fil (video/mp3 whatever)) over og den spiller av når du trykker der.

 

Må bare nevne at @Datasmurf synes det er veldig vanskelig.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

De siste dagene har det vært 8 timer + hver dag. Men det varierer veldig. Hører alt på spotify og scrobbler til last.fm. Det som ikke ligger på spotify, legger jeg inn der selv. Er bare å dra en fil (video/mp3 whatever)) over og den spiller av når du trykker der.

 

Må bare nevne at @Datasmurf synes det er veldig vanskelig.

 

Vanskelig? Spotify krasjet da jeg prøvde å legge over ei enkelt mappe med noen tusen filer. Siden orket jeg ikke å prøve igjen, siden jeg trives med lokalt lagret musikk. Da får jeg det i den kvaliteten jeg vil, og de versjonene jeg vil, i stedet for å være låst til hva Spotify / Wimp / andre streamingtjenester vil jeg skal høre på.

 

Uansett, jeg hører vel på et noen hundre sanger lokalt fra mobiltelefon / harddisk i løpet av et døgn. Kanskje jeg hører litt radio / nettradio, men det er ikke mer enn noen minutter til sammen. I tillegg hender det ofte at jeg setter på en LP og koser meg med det, fordi jeg liker den varme lyden. Ikke hver dag, men flere dager i uken. Hører også en del på kassetter og CD-er. Spesielt sistnevnte om jeg er i bil.

 

Blir også Wimp når jeg er på jobb, for å finne ny musikk eller for å spare batteriet på telefonen / MP3-spilleren når jeg skriver Vær-Sjur. Har selvfølgelig noen GB musikk lagret lokalt på jobb-PC-en også, men det er begrenset med plass på HDD-en der, som også er full av videoer, bilder og nødvendig programvare, så på jobb er Wimp enklest.

 

Alt i alt hører jeg på musikk døgnet rundt, så lenge jeg ikke ser en film / TV-serie / redigerer videoer / er ute på oppdrag ifm. jobben.

 

 

Lenke til kommentar

 

Vanskelig? Spotify krasjet da jeg prøvde å legge over ei enkelt mappe med noen tusen filer. Siden orket jeg ikke å prøve igjen, siden jeg trives med lokalt lagret musikk. Da får jeg det i den kvaliteten jeg vil, og de versjonene jeg vil, i stedet for å være låst til hva Spotify / Wimp / andre streamingtjenester vil jeg skal høre på.

 

Uansett, jeg hører vel på et noen hundre sanger lokalt fra mobiltelefon / harddisk i løpet av et døgn. Kanskje jeg hører litt radio / nettradio, men det er ikke mer enn noen minutter til sammen. I tillegg hender det ofte at jeg setter på en LP og koser meg med det, fordi jeg liker den varme lyden. Ikke hver dag, men flere dager i uken. Hører også en del på kassetter og CD-er. Spesielt sistnevnte om jeg er i bil.

 

Blir også Wimp når jeg er på jobb, for å finne ny musikk eller for å spare batteriet på telefonen / MP3-spilleren når jeg skriver Vær-Sjur. Har selvfølgelig noen GB musikk lagret lokalt på jobb-PC-en også, men det er begrenset med plass på HDD-en der, som også er full av videoer, bilder og nødvendig programvare, så på jobb er Wimp enklest.

 

Alt i alt hører jeg på musikk døgnet rundt, så lenge jeg ikke ser en film / TV-serie / redigerer videoer / er ute på oppdrag ifm. jobben.

 

 

Bare tåpelig det utsagnet ditt der. Ja, du la inn noen tusen sanger, og det kræsjet? Du kan kanskje tenke deg hvorfor. Dessuten er det mulig å prøve igjen. Når du har mulighet til dette, kan du ha alt dette på ett sted, istedenfor å være låst til hva tilbyderen har å gi deg.

 

Jeg legger til de sangene som ikke eksisterer på spotify. Og nei, det er ikke et dårlig utvalg der, men det er greit å ha alt på ett sted, slik at jeg slipper på gå gjennom mange tjenester hele tiden. Disse lokale filene kan du til og med synce som vanlig til din telefon. Ser egentlig ikke hva du har imot dette.

Lenke til kommentar

Det ble 0 på alle spørsmålene

 

Jeg har etter hvert blitt sånn at jeg hører aldri på musikk - og det betyr at jeg siler grøten som omgir en i vårt meget støyende samfunn, og lytter unntaksvis til utvalgte artister og verker - den siste er nrk's nattesending av Peter Gabriel + symfoniorkester, og bare udødelige låt-skatter som ble fremført.

 

:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=PPFDVeDXGR0

 

Ålreit. http://tv.nrk.no/program/koid26009911/peter-gabriel-i-ny-drakt

Lenke til kommentar

Bare tåpelig det utsagnet ditt der. Ja, du la inn noen tusen sanger, og det kræsjet? Du kan kanskje tenke deg hvorfor. Dessuten er det mulig å prøve igjen. Når du har mulighet til dette, kan du ha alt dette på ett sted, istedenfor å være låst til hva tilbyderen har å gi deg.

 

Jeg legger til de sangene som ikke eksisterer på spotify. Og nei, det er ikke et dårlig utvalg der, men det er greit å ha alt på ett sted, slik at jeg slipper på gå gjennom mange tjenester hele tiden. Disse lokale filene kan du til og med synce som vanlig til din telefon. Ser egentlig ikke hva du har imot dette.

Mens jeg ikke forstår hvorfor du rævsleiker Spotify så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare litt spotify, men mest har jeg på hardisk. Da hører jeg via iTunes, som også er greit når jeg skal legge over sanger til iPod, eller fra mappene til MP3. Ellers så har jeg mange CDer som jeg hører ifra når jeg er hjemme. Alt i filer er greit, men jeg liker veldig godt putte inn CDer, se litt på coveret, flge med på tekstene osv istdenfor bare laste den ned. CDene bare importerer jeg etterhvert som jeg kjøper dem. Og byttelåner hardisk av og til med noen for å få inn ny musikk, men har alt på samme sted der. Er utrolig greit det å :)

+ Ved spotify må du ha premium ellers blir man jo gal av reklamen som kommer etter hver 3-4 sang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...