Gå til innhold

FrP med liste over 30 forbud de vil fjerne

Anbefalte innlegg

1. Mener du der er likhet mellom den retorikken som ABB og sentrale personer i FrP har brukt?
  2. Med andre ord er det et felles snitt av begreper og terminilogi?
  3. Hvor og hvem begynte med denne retorikken?
  4. Er du enig med utlendingers som er overrasket over at vi ikke har tatt denne diskusjonen mer grundig?

Breivik forlot Frp fordi hans meninger ikke fikk gjennomslag og fordi partiets ståsteder og synspunkter lå for langt unna hans egne. Det sier igrunn det meste.

Breivik fikk i hovedsak sin oppfatning fra ekstremistiske rasistiske miljøer på nettet, der det var blandet en solid dæsj konspirasjonsteorier oppi hele suppa. Med andre ord både synspunkter og metoder milevis unna Frp, noe hans valg om å ikke være i Frp viser helt klart. At Frp ønsker å forklare det er helt naturlig, det motsatte ville vært rart, og har ingenting med sensur å gjøre.

AP skal ikke stå ansvarlig for Stalin, og SP ikke for Quisling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun partier med 20% oppslutning eller mer regner jeg som stort.

Mini-partier må vel være de som er under 4%?

Så kan de over 20% være store og resten mellomstore. Da gir det du sier litt mening. Ellers skal du selvsagt få lov til å bruke ord på en klossete og lite konstruktiv måte om det gleder det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Breivik forlot Frp fordi hans meninger ikke fikk gjennomslag og fordi partiets ståsteder og synspunkter lå for langt unna hans egne. Det sier igrunn det meste.

Breivik fikk i hovedsak sin oppfatning fra ekstremistiske rasistiske miljøer på nettet, der det var blandet en solid dæsj konspirasjonsteorier oppi hele suppa.

Det er ikke solid dokumentert etter min oppfatning.

1. Hvor begynte ideologien, oppfatningene og begrepsdannelsen hans?
  2. Ble spiren sådd i FrP eller var han ekstrem før han meldte seg inn i partiet?
  3. Utviklet han mer ekstreme holdninger mens han var medlem av FrP?
  4. Hvor sannsynlig er det at noe lignende hadde skjedd om han hadde meldt seg inn i et annet norsk parti?

Du svarer heller ikke på mine spørsmål.

Lenke til kommentar

2. Ble spiren sådd i FrP eller var han ekstrem før han meldte seg inn i partiet?
  4. Hvor sannsynlig er det at noe lignende hadde skjedd om han hadde meldt seg inn i et annet norsk parti?

Foreslår at du finner svar på spørsmålene dine selv. Faktum er at han meldte seg ut av partiet fordi de var en del av "de politisk korrekte" i følge ham selv.

Og nei, jeg svarer nok ikke på alle ledende spørsmål i gishgallopen din. Min deltagelse startet med ett svar på din påstand om sensur fra Frp sin side, noe du enda ikke har underbygget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og nei, jeg svarer nok ikke på alle ledende spørsmål i gishgallopen din. Min deltagelse startet med ett svar på din påstand om sensur fra Frp sin side, noe du enda ikke har underbygget.

Har jeg ikke antydet at jeg skulle skrevet ordet i hermetegn?

Lenke til kommentar

Just for the record, -står det svart -på-hvitt i Frp's partiprogram at de skal oppheve disse 30 punktene?

Må nesten spørre, siden vi alltid får slengt i fleisen at vi ikke skal høre på hva enkelt-representanter sier i media, men "forholde oss til hva som er vedtatt på landsmøte/partiprogram

Ingen som vet?

Kunne vært kjekt å få fastslått, så ikke man bruker masse energi på å diskutere noe som evt. ikke blir forandret på alikevel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Siv Jensen gir Erna Solberg munnkurv er overskriften som nå ruller over skjermen på Tv2 nyhetskanalen. Dette ble også nevnt på NrK i dagens nyheter. Egen nestleder beklager på gårsdagens pressekonferanse med internasjonal presse tilstede bruken av ordet snik-islamisering. Siv Jensen har ingen ting å beklage. Og i dagens dagsnytt 18 sier Tybring Gjedde at det nå foregår en islamisering i Norge. En retorikk professor sier at Siv Jensens hvisking der hun ber Solberg svare ingen kommentar er som å helle bensin på bålet. Sprik innad i FrP, munnkurv til kommende statsminister og innkalling av verdenspressen til pressekonferanse. FrP showet er i gang.

Den som hvisker lyver.

lærte jeg av min mor. Retorikk eksperten bruker samme uttrykk.

Jeg står ved at dette befinner seg i en gråsone. Fremtiden vil vise om ordet sensur blir dekkende.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

"Spiren" ble sådd av hans mor som mishandlet han gjennom hele hans oppvekst både fysisk, psykisk og seksuelt:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/norway/9592433/Anders-Behring-Breiviks-mother-sexualised-him-when-he-was-four.html

Og hun fikk fortsette med dette på tross av mange bekymringmeldinger fra naboer og psykologer som mente han burde fjernes fra den mentalt ustabile moren.

Dette i et system hovedsaklig styrt av AP som gir omsorgen til mor i alle tilfeller og ikke under noen omstendighet vil ta fra en mor hennes barn, på tross av en mye bedre egnet far som gjentatte ganger hadde søkt om å få omsorgen for gutten.

Og hvis du vil snakke om sensur. Disse opplysningene har et samlet Norsk media sensurert. På hvems ordre? AP?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Siv Jensen gir Erna Solberg munnkurv er overskriften som nå ruller over skjermen på Tv2 nyhetskanalen. Dette ble også nevnt på NrK i dagens nyheter.

Jeg står ved at dette befinner seg i en gråsone. Fremtiden vil vise om ordet sensur blir dekkende.

Du må gjerne stå ved hva du måtte ønske, men underbygg det gjerne. Per nå er du litt over alt, du snakker om pressekonferansen som helhet, litt om Erna og Siv samt bruddstykker om Breiviks ideologi, uten å konkretisere hva det er de gjør du mener er eller grenser til sensur. Det er skrekkelig vanskelig å få tak i noe konkret fra deg, og all verdens semantiske lenker gjør det ikke mer oversiktlig, tvert imot, blir det en salig blanding av gish-galopp og forskjellige mer eller mindre relevante halvveis-begrunnelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det grenser til "sensur" at FrP innkaller verdenspressen for å manipuler bildet som er skapt av partiet. For til fulle å underbygge dette stod Ketil Solvik-Olsen, gårsdagens nestleder som beklaget ordbruken overfor verdenspressen nettopp frem med Siv Jensen på Tv2 og sa at de to er helt enige om dette. De to sender altså ett budskap til verdenspressen og et annet til norske medier.

Det grenser til "sensur" at Siv Jensen gir Erna Solberg munnkurv,

Lenke til kommentar

Det grenser til "sensur" at FrP innkaller verdenspressen for å manipuler bildet som er skapt av partiet. For til fulle å underbygge dette stod Ketil Solvik-Olsen, gårsdagens nestleder som beklaget ordbruken overfor verdenspressen nettopp frem med Siv Jensen på Tv2 og sa at de to er helt enige om dette. De to sender altså ett budskap til verdenspressen og et annet til norske medier.

Det grenser til "sensur" at Siv Jensen gir Erna Solberg munnkurv,

Så med andre ord kan ikke Frp komme med sin side av en sak som denne uten at det grenser til sensur.

Sterkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja det er sterkt, når de prøver å føre verdenspressen bak lyset. Tre fremtredende FrP politikere sier i løpet av to dager tre ulike ting om deres bruk av ordet snik-islamisering.

1. Ketil Solvik-Olsen beklager ordbruken overfor verdenspressen.
  2. Tybring Gjedde sier i dagens dagsnytt 18 at det skjer en islamisering av Norge.
  3. Siv Jensen sier at hun beklager ingen ting og gir Erna Solberg munnkurv.
  4. For å fullføre forvirringen er siste innslag at Olsen og Jensen samtidig fremstår som helt enige på dette på norsk Tv2 for vel en time siden.
Lenke til kommentar

Ja det er sterkt, når de prøver å føre verdenspressen bak lyset. Tre fremtredende FrP politikere sier i løpet av to dager tre ulike ting om deres bruk av ordet snik-islamisering.

1. Ketil Solvik-Olsen beklager ordbruken overfor verdenspressen.
  2. Tybring Gjedde sier i dagens dagsnytt 18 at det skjer en islamisering av Norge.
  3. Siv Jensen sier at hun beklager ingen ting og gir Erna Solberg munnkurv.
  4. For å fullføre forvirringen er siste innslag at Olsen og Jensen samtidig fremstå som helt enige på dette på norsk Tv2.

Og da har du sikkert enkeltkilder for hvert enkelt punkt?

Lenke til kommentar

Ja de har jeg allerede gitt. Tv2 nyhetskanalen og dagens dagsnytt 18. Du finner det sikkert også omtalt i skriftlige kilder på nettet. Ytterligere opplysninger i denne

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536563

tråden. Særlig på slutten.

Tre sider med ett virrvarr av "semantiske lenker" mm. og flere timer video, samt navnet på en tvkanal og ett program på tv og radio blir umulig å forholde seg til. Det hjelper ikke akuratt å krysslenke i hytt og gevær om en ikke kan peke på noe konkret.

Lenke til kommentar

Stort sett synes jeg FRP er helt på bærtur.

– Forbud mot søndagsåpne butikker

Ikke bra for ansatte, synes jeg.

– Forbud mot å drikke alkohol i offentlig rom, som en piknik.

Dette forbudet bør opprettholdes.

– Forbud mot salg av alkohol på valgdagen

– Forbud mot profesjonell boksing

– Forbud mot synlige lakrispiper i butikken.

say what

– Forbud mot tipakninger med sigaretter

Jeg vil ha forbud mot sigaretter.

– Forbud mot salg av vin i butikken

Dette forbudet bør opprettholdes. Prøv å få tak i en spesiell type øl/vin i land uten vinmonopol; Det er helt på trynet.

– Forbud mot vanlige lyspærer

– Forbud mot synlig tobakk og røykeutstyr i butikken.

– Forbud mot offentlige tilstelninger, forestillinger og sportskonkurranser på helligdager

Flott, fjern dette.

– Forbud mot majestetsfornærmelser

– Forbud mot hjørnekjøleskap

Vet ingenting om dette

– Forbud mot Segway

Vet ingenting om dette

– Forbud mot bygging i strandsonen

– Forbud mot reptiler som kjæledyr

– Forbud mot poker

Ok, fjern dette.

– Forbud mot politisk reklame på TV

– Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger

Fjern dette påbudet

– Forbud mot doble drinker

Say what?

– Forbud mot friskoler uten pedagogisk eller religiøst alternativ.

usikker

– Forbud mot øllogo på alkoholfritt øl

Ok

– Forbud mot salg av øl etter kl. 20:00 på hverdager og 18:00 på lørdager

– Forbud mot vannpipetobakk

Ingen mening

– Forbud mot brennevin til 19-åringer

– Forbud mot bruk av solarium for 17-åringer

– Forbud mot produktplassering

– Forbud mot å brenne egen brennevin

– Forbud mot privat oppskyting av nyttårsraketter med styrepinne

– Forbud mot skjenking etter kl. 03:00

– Forbud mot spilleautomater

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Stort sett synes jeg FRP er helt på bærtur.

Forbud mot søndagsåpne butikker

Ikke bra for ansatte, synes jeg.

Forbud mot å drikke alkohol i offentlig rom, som en piknik.

Forbud mot salg av alkohol på valgdagen

Forbud mot profesjonell boksing

Forbud mot synlige lakrispiper i butikken.

say what

Forbud mot tipakninger med sigaretter

Jeg vil ha forbud mot sigaretter.

Forbud mot salg av vin i butikken

Dette forbudet bør opprettholdes. Prøv å få tak i en spesiell type øl/vin i land uten vinmonopol; Det er helt på trynet.

Forbud mot vanlige lyspærer

Forbud mot synlig tobakk og røykeutstyr i butikken.

Forbud mot offentlige tilstelninger, forestillinger og sportskonkurranser på helligdager

Flott, fjern dette.

Forbud mot majestetsfornærmelser

Forbud mot hjørnekjøleskap

Vet ingenting om dette

Forbud mot Segway

Vet ingenting om dette

Forbud mot bygging i strandsonen

Forbud mot reptiler som kjæledyr

Forbud mot poker

Ok, fjern dette.

Forbud mot politisk reklame på TV

Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger

Fjern dette påbudet

Forbud mot doble drinker

Say what?

Forbud mot friskoler uten pedagogisk eller religiøst alternativ.

usikker

Forbud mot øllogo på alkoholfritt øl

Ok

Forbud mot salg av øl etter kl. 20:00 på hverdager og 18:00 på lørdager

Forbud mot vannpipetobakk

Ingen mening

Forbud mot brennevin til 19-åringer

Forbud mot bruk av solarium for 17-åringer

Forbud mot produktplassering

Forbud mot å brenne egen brennevin

Forbud mot privat oppskyting av nyttårsraketter med styrepinne

Forbud mot skjenking etter kl. 03:00

Forbud mot spilleautomater

Du kunne ikke tenke deg å begrunne, du vet, så det du skriver har noen verdi for oss andre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...