Gå til innhold

Får en borgerlig regjering 4 år ved makten, eller blir det et kortvarig eksperiment?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Frp vil ha reklame-NRK. Jeg tror Unge Høyre har luftet tanken på å flytte finansieringen fra egen lisens til statsbudsjettet.

 

Filmer som til stadighet avbrytes av reklame. Der er heldigvis andre ting å ta seg til. Norge er snart helt amerikanisert allikevel.

 

Facebook, tvitter som var fy fy til å begynne med brukes i dag i den norske valgkampen. Det er lite vi kan gjøre for å stoppe den bølgen som skyller mot oss bortsett fra å skru av knappen å ta seg en tur ut i vår vakre natur.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi får en Høyre+Frp regjering og jeg tror den sitter i 4 år.

 

Venstre og Krf trekker seg fra forhandlingene men gir løfter om ikke å felle den mot at Høyre og Frp sluker noen kameler for Venstre og Krf. Disse løftene kan f.eks. være at de lover å ikke starte konsekvensutredning av oljeboring nordpå, økt fradrag for bistand, vinmonopolet består, mm... i hvert fall nok til at Krf og Venstre sier seg fornøyd med å stå utenfor og påvirke regjeringen fra sak til sak istedenfor.

 

Venstre og Krf har mange velgere å tape på å sitte i en regjering som fører ren blå politikk, og mange velgere å vinne på å stå utenfor. Men jeg håper selvsagt på at Venstre får gjennomslag for mye av sin politikk og derfor velger å regjere sammen med Høyre og Frp.

 

Jeg spår at Frp får en oppslutning rundt 8% i 2017, eller evt rundt 25% (hvis de mot formodning velger å stå utenfor regjeringen)

Endret av Achylles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Filmer som til stadighet avbrytes av reklame. Der er heldigvis andre ting å ta seg til. Norge er snart helt amerikanisert allikevel.

 

Facebook, tvitter som var fy fy til å begynne med brukes i dag i den norske valgkampen. Det er lite vi kan gjøre for å stoppe den bølgen som skyller mot oss bortsett fra å skru av knappen å ta seg en tur ut i vår vakre natur.

Det er jo ingen plikt å se på tv? Men, man er nødt til å betale nrk-lisens allikevel. Selv om man kjøper tv for å kun koble til pc så må man betale lisens. Denne mafia innkrevningen er nok det største problemet for folk.

 

Det jeg også synes er rart er at det klages på at tv2 skal ha ol sendingene, men mange av de samme menneskene (som jeg har pratet med) er de som klager på lisensen. Altså, da klager de over reklamene som kommer til å komme på tv2, samtidig som man klager på at man er nødt til å betale lisens som gjør NRK reklamefri. Så hva vil vi egentlig? Man vil ha det beste fra begge verdener, men det går ikke alltid.

 

Nordmenn bør oppleve mer natur ja. Er mye hjernevasking som pågår fra alle kanter.

Lenke til kommentar

høyre politikk vil føre til større frihet.

DLD

 

Jeg spår at Frp får en oppslutning rundt 8% i 2017, eller evt rundt 25% (hvis de mot formodning velger å stå utenfor regjeringen)

Veldig mange av de som stemmer FrP har egentlig ingen gode alternativer. Dersom man er for en mer restriktiv innvandringspolitik, ønsker bedre infrastruktur og så videre og FrP ikke får dette til i regjering, hva da? Folk vil ikke bare slutte og stemme FrP til fordel for noe annet siden folk forsatt kommer til å ønske de samme tingene.

 

Dersom FrP blir med i regjering, og det tror jeg gjerne at de gjør, vil de nok kjempe hardt for sine saker og heller melde seg ut dersom de ikke får nok gjennomslag. Her gjorde SV en tabbe, de var så glade i makten sin og de slukte så mange kameler at det nesten førte dem under sperregrensen. FrP kan gå ut av regjering og velge mellom å støtte eller å opponere en eventuell H/V/KrF-regjering. Dersom FrP velger å opponere tipper jeg at AP danner en mindretallsregjering som varer helt til FrP får viljen sin og en ny borgerlig regjering kommer på bordet.

 

Det er dette de rødgrønne liker å kalle "borgerlig kaos", men jeg synes det er helt riktig at partier velger å gjøre det slik i stedet for å gjøre slik f. eks. SV gjorde det. Personlig er jeg bare glad for at SV forble i regjering siden de har tapt mange stemmer og mandater på å gjøre det... Men det riktige er at partiene respekterer stemmene de har fått. Dersom man ikke føler at man får nok gjennomslag med stemmene sine bør man forlate samarbeidet og satse på at det kan gi flere stemmer til neste valg.

 

Dette tror jeg alle partiene er klare over - også SV. Høyre er fullstendig klar over dette og vet at de må gi FrP noe, for FrP vil ikke bli morsom i opposisjon.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

DLD

 

Veldig mange av de som stemmer FrP har egentlig ingen gode alternativer. Dersom man er for en mer restriktiv innvandringspolitik, ønsker bedre infrastruktur og så videre og FrP ikke får dette til i regjering, hva da? Folk vil ikke bare slutte og stemme FrP til fordel for noe annet siden folk forsatt kommer til å ønske de samme tingene.

 

 

Jeg har nevnt det før: Jeg tror de vil finne et annet protestparti, som f.eks. piratpartiet. Og så er det jo såpass mange av de skuffa Frp-stemmerne at de da trolig vil være med å forme piratpartiets politikk. Ergo er det fullt mulig at Piratpartiet vil få en innvandringspolitikk som likner Frp sin.

 

Men mer realistisk er det vel kanskje at de går til demokratene eller noe sånt?

 

På lang sikt tror jeg for øvrig at integreringen vil bære frukter og at fremmedfrykten blir vannet ut, slik at folk faktisk ikke vil fortsette å "ønske de samme tingene". Men da snakker vi mange tiår frem i tid.

Lenke til kommentar

DLD

Datalagringsdirektivet er i seg selv ikke mangel på frihet, det er et inngrep i privatlivet, om noe. DLDs problematikk vedrørende borgernes frihet er mer rettet mot hva det potensielt gjør staten i stand til å gjøre. Det sagt, staten har allerede enorme mengder informasjon om oss, blant annet insisterer de på å vite hvor vi bor, uten at vi har gjort noe galt. Det burde i så fall være like frihetsfiendtlig.

 

Ikke slik å forstå at jeg er tilhenger av DLD, men la oss holde tunga rett i munnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som husker denne:

 

Trygve Hegnar benytter lederplassen i Finansavisen lørdag til å be Høyre-leder Erna Solberg gå av.

- Vi mener det er mye godt i Høyres politikk, men vi tror ikke at Erna Solberg klarer å bære denne politikken frem. Hun drukner alltid ved siden av Jens Stoltenberg. [...] Erna Solberg er bare en blå ballong, skriver Hegnar.

Kilde: http://e24.no/makro-og-politikk/hegnar-erna-maa-gaa/2378108

 

Interessante nyheter i utlandet noen dager etter blå mandag.

 

Frp og Breivik
i verdens aviser
BREIVIK-LINK: «Anti-innvandringsparti med linker til massemorderen Anders Behring Breivik.» Slik presenterer den britiske avisen The Independent det norske valgresultatet.

Kilde: http://www.dagsavisen.no/samfunn/frp-og-breivik-i-verdens-aviser/

 

Det er ikke bare engelske aviser som kobler bildet at ABB til bildet av Jensen. Semantiske lenker med bilder på nettet, det har vi jo sett at mange på dette forumet ikke liker.

 

Vi måtte endre oss etter valgnederlaget i 2005 sa Erna i går.

 

Det bilde vi hadde av oss selv stemte ikke med det omverdenen hadde av oss.

 

 

Var det dette Solberg ønsket?

 

Bilder av Jensen kobles til ABB, ikke bare i engelske men også i italienske aviser. Endog BBC omtaler koblingen mellom FrP og ABB;

 

Per Sandberg sier i dagens nyheter når han blir spurt om hvilken minister post han ønsker at han bare er en beskjeden nord trønder. Var det dette som skulle til for å stoppe kjeften på ham, Gjedde og Hagen?

 

Hvorfor ikke la Siv Jensen få utenriksminister posten og gjøre det tragikomiske bildet av annerledes landet komplett?

 

Venstre og KrF vil der være med på galeien med Siv Jensen som utenriks eller mest sannsynlig finansminister så heng på. Vi får se hvem som kommer til å styre økonomien, hun eller sentralbanksjefen.

 

Lykke til.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At Trygve Hegnar, mannen som gjerne starter utsagn med "nå er jeg ikke en ekspert på.." og avslutter dem med "..men det må være klinkende klart at dette er den eneste løsningen!", tok feil om Erna Solberg, er vel ikke akkurat tidenes største overraskelse.

 

I gårsdagens dagsnytt 18 sending hørte jeg for ham for første gang innrømme at han tok feil av Erna Solberg,

 

Bildet vi hadde av oss selv stemte ikke med omverdenens bilde av oss. Vi måtte endre bildet andre har av oss sa Erna Solberg i gårsdagens nyheter.

 

Vi må endre Norge sa Dagrun Eriksen i gårsdagens aktuelt sending:

 

http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/nnfa80004613/10-09-2013

 

Det bilde er de allerede godt i gang med å endre ikke minst ute i den store verden. Hør hvordan Ketil Solvik Olsen fortsetter å nøre opp om forventningene om økt pengebruk (fjerning av bompenger etc. ) i samme sending.

 

Jeg hører ingen ting om reduserte utgifter i gårsdagens dagsnytt 18 sending

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56091013/10-09-2013

 

snarere tvert i mot.

 

Månebedotten sier noen om Erna Solberg. Jeg er Haugesunder og vet hva Solbergs storesøster kaller henne. Jeg tar ikke navnet i min munn.

 

Personlig tipper jeg at ballongen sprekker før 2017, men kan hende er det best at luften gradvis slippes ut av dem der FrP gikk opp som en sol med Jensens

 

Fremskrittspartiet fik hele 29 mandater, og er dermed det tredjestørste parti i Norge. Partiet skal nu for første gang med i forhandlingerne om en ny regering.
Men nordmændene på Twitter var nådesløse over for Siv Jensens optræden på valgnatten, og rasede især over hendes påklædning.
Nogle synes, den var smart, moderigtig og dristig, mens andre hånligt kaldte den for en 'dildo-kjole.'

 

Kilde: http://www.bt.dk/udland/se-billedet-norsk-sejrskvinde-hetzes-for-kjolevalg-paa-valgnatten

 

og faller til jorden som en dansk pannekake.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

høyre politikk vil føre til større frihet.

 

Hvilken frihet er det du sikter til?

 

Kristin Halvorsen og Sv fikk til gangs i 8 år høre at hun lovte å avskaffe fattigdommen med et pennestrøk. Hva har så denne nye regjeringen lovet. På valgdagen lovet

  1. Knut Arild Hareide en bedre politikk ovenfor verdens fattige. KrF har 80 årig tradisjon for det.
  2. Trine Skei Grande lovte samme dag en mer human asyl politikk.
  3. FrP vil kutte U-hjelpen.
  4. Høyre og FrP har lovet en strengere asyl politikk.
  5. FrP har lovt å fjerne bompenger og bruke mer enn handlings-regelen.
  6. Høyre og FrP har lovet å senke skatter og avgifter.
  7. De har samtidig lovt mer til veier, skole og utdanning, eldreomsorg og ikke minst helse.

Blir det tidenes løftebrudd eller tidenes jappetid?

 

Personlig tror jeg mest på en blå blå mindretallsregjering med KrF og Venstre på vippen. De to partiene vil helt sikkert får mest igjen for sine hjertesaker på den måten. Ved svært kontroversielle tiltak, kan de true med kabinettspørsmål og gjeninnsette Stoltenberg. Det er overveiende sannsynlig at de på den måten også vil komme mest styrket ut til valget i 2017 og slippe Sv effekten.

 

Av de to sentrumspartiene er nok Venstre mest beruset over den borgerlige valgseieren og tenker mest kortsiktig. Det blir så avgjort 4 spennende år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ikke bare engelske aviser som kobler bildet at ABB til bildet av Jensen. Semantiske lenker med bilder på nettet, det har vi jo sett at mange på dette forumet ikke liker.

 

Bilder av Jensen kobles til ABB, ikke bare i engelske men også i italienske aviser. Endog BBC omtaler koblingen mellom FrP og ABB;

 

Mer om dette i dagens dagsnytt 18

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56091113/11-09-2013

 

sending, Norges omdømme i utlandet samt problemene for vårt diplomati.

 

Dette diskuteres også i

 

http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/nnfa50091113/11-09-2013

 

dagens aktuelt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Frp vil ha reklame-NRK. Jeg tror Unge Høyre har luftet tanken på å flytte finansieringen fra egen lisens til statsbudsjettet.

 

 

Jeg støtter den. Det er to muligheter:

 

1. Gjøre NRK til betalingskanaler. Kun de som vil se må betale, sannsynligvis vil kanalen bli dyrere enn i dag fordi mange velger å ikke ha den, i tillegg til et svekket NRK.

 

 

2. Bake TV- lisensen inn i statsbudsjettet så alle må betale. Alle benytter sannsynligvis seg av NRK- midler uansett enten man hører på NRK P3 på vei til jobb eller ser på YouTube klipp laget av NRK. På den måten vil det bli billigere for alle, kanskje bare et par tusen i året på hver, fordi man slipper å bruke penger på å finne snylterne, samt alle som har sneket seg unna må betale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Merker man en understrømning av senSUR fordi man formidler et budskap? Er det budskapet eller budbringeren som er problemet?

 

Legg ned NrK så skal dere få se hva dere får i stedet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Gjest Slettet+9871234

Det vet jeg, men hvilket bilde vil vi ha av Norge ute i verden? Jeg merket meg noe vedrørende diskusjonen ute i verden av koblingen mellom ABB og FrP. Jeg har merket meg at noen sier at hadde en person brutt ut av et annet norsk parti hadde vedkommende ikke endt som ekstremist. Det er kanskje ikke helt riktig ettersom vi har et revolusonært parti helt ute på venstre fløy og ingen kan vite det. Det viktigste jeg personlig har merket meg et at noen utenlandske kommentatorer mener vi ikke har tatt denne diskusjonen om ABB og hans koblinger seriøst nok.

  1. Hvor og når startet den retorikken som skapte ABB?
  2. Var ABB et produkt av internet?
  3. I hvilke jordsmonn ble disse holdningene dannet og lever flokken den ensomme ulven forlot for å handle på egen hånd videre?
  4. Hadde jeg personlig blitt spurt av en utlendingen om koblingen mellom ABB og FrP ville jeg sagt at FrP ikke har noen direkte skyld for handlingene, men at de har et felles snitt (om du vet hva mengdelære er) av retorikk og begreper.
  5. Jeg er glad jeg ikke stemmer på et parti som skal inn i regjering med FrP. Noen mener at det er når den regjeringen dannes at vi får flombelysningen fra utlandet på oss.
  6. Det er topp seriøse utenlandske media selskaper som nevner koblingene.
  7. Det er FrPs og ikke andres oppgave å slukke den brannen som er skapt ute i verden. Som liten lærte jeg et uttrykk fra min mor og far. Vil man være med på leken så får man smake steken. Dette må Siv Jensen og FrP selv tåle og rydde opp i.
- Vi har aldri sunket til det lavmålet i Fremskrittspartiet når vi har omtalt SV. Vi er uenig med dem. Men vi har ikke karikert dem, sier hun.

 

 

Hm. :hmm:

 

Hvem har ikke FrP omtalt som kommunister, sosialister, stalinister, snik islamister, snillister. Nå skal endog den størtste eksponenten for dette saksøke Vg for avisens forside. Hvordan FrP ser på økonomisk politikk?

 

http://www.youtube.com/watch?v=CFisoGUMKBM

 

Hvorfor nevnes Nord Korea? Tilfeldig blanding av sak og vurdering?

 

Vet vi ikke at det noen ganger er best å legge seg flat og si at dette må vil greie å ordne opp i selv.

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...