Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Man kan vel ikke sverte tusener av personer basert på utsagnet fra en mann alene.

 

Når det gjelder styring så er Frp mennesker akkuratt som de i Ap.

 

Det får du begrunne slik at vi til slutt får stemplet løgner i pannen din på linje med henne du mest sannsynlig vil ha som vår neste statsminister.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Eller at hans modell ville ført til total overvåking i Norge, verre enn vi noen gang har sett i noe regime i verdenshistorien. Fint om dere med fløyelsretorikk dirkete eller indirekte støtter Hagen.

Har du kilder (utenom dine egne blogger og lignende) som støtter ditt utsagn om det er dette han og FrP vil?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette blir for dumt. Så du ville kanskje ha dødsstraff eller låst ham inne for evig tid? Hva om han var mye verre når han kom ut etter Hagens prosedyre.

 

Hvordan vil du forhindre at det kontinuerlig kommer forbrytere ut av Norske fengsler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du kilder (utenom dine egne blogger og lignende) som støtter ditt utsagn om det er dette han og FrP vil?

 

Evner du å bla noen poster opp, finner du lenke til en av landets største aviser, samt til andre medlemmers innlegg på dette forumet.

Lenke til kommentar

Det som blir for dumt er at du fremdeles ikke har svart på første spørsmål til deg, men fremdeles farer videre med tullete spørsmål og stråmenn.

Evner du å bla noen poster opp, finner du lenke til en av landets største aviser, samt til andre medlemmers innlegg på dette forumet.

Jeg har allerede lest det, men ser ikke hva det er som ville skapt "total overvåkning". FrP er tross alt imot overvåkningsprosjektet DLD som AP gladelig støtter. Endret av Slimda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyren har pådratt seg to dommer siden oktober, for vold og trusler. Første dommen ble på 90 dager, fordi han var tidligere ustraffet. Men den andre ble på bare 21 dager. Man kan lure på hvorfor, da var han ikke lenger ustraffet. Han hadde sonet den første dommen, men der ble han sluppet ut før tiden. (På tross av at han alt hadde fått dom nummer 2.) Denne dommen har det tatt over et halvt år å få fra domstolen til Kriminalomsorgen, som så trenger enda litt tid før de kan sette ham i fengsel. I mellomtiden går en mann med rusproblemer og to voldsdommer på kort tid løs.

 

Noen av oss - som slett ikke stemmer FrP, så er det sagt - ser poenget i at en som sitter inne ikke kan være ute og begå ny krininalitet. At de neppe blir "helbredet" av å sitte inne er en annen sak, men de sitter i hvertfall inne.

 

Jeg tror ellers Hagen vet hva han gjør. De som reagerer på dette utspillet stemmer ikke FrP uansett. Men de som derimot stemmer FrP men er bekymret for at partiet vil kompromisse for mye i posisjon føler nok dette betryggende.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For øvrig er vel Hagen ute etter deltagelse i dagens dagsnytt 18 sending. Håper han eventuelt går ut derfra uten klippekort og rød i toppen. Skjems er han vel for dum til.


Kunne du bedrevet mer med argumentasjon, og mindre med personangrep?

 

Liker du ikke at jeg liker postene dine? Er du ute etter et rykte punkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fyren har pådratt seg to dommer siden oktober, for vold og trusler. Første dommen ble på 90 dager, fordi han var tidligere ustraffet. Men den andre ble på bare 21 dager. Man kan lure på hvorfor, da var han ikke lenger ustraffet. Han hadde sonet den første dommen, men der ble han sluppet ut før tiden. (På tross av at han alt hadde fått dom nummer 2.) Denne dommen har det tatt over et halvt år å få fra domstolen til Kriminalomsorgen, som så trenger enda litt tid før de kan sette ham i fengsel. I mellomtiden går en mann med rusproblemer og to voldsdommer på kort tid løs.

 

Noen av oss - som slett ikke stemmer FrP, så er det sagt - ser poenget i at en som sitter inne ikke kan være ute og begå ny krininalitet. At de neppe blir "helbredet" av å sitte inne er en annen sak, men de sitter i hvertfall inne.

 

Jeg tror ellers Hagen vet hva han gjør. De som reagerer på dette utspillet stemmer ikke FrP uansett. Men de som derimot stemmer FrP men er bekymret for at partiet vil kompromisse for mye i posisjon føler nok dette betryggende.

 

Geir :)

 

Har du vitenskapelige bevis for at lengre straffer og en hardere regime fører til mindre alvorlig kriminalitet?

 

Jeg tror ellers Hagen vet hva han gjør.

 

Han er ute etter negativ reklame som han ser som bedre enn ingen reklame.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mtt poeng er om man ikke burer dem inne for evig tid eller innfører dødsstraff, så vil vi ha en kontinuerlig strøm av forbrytere ut av norske fengsler.

 

Dette er ikke mitt favoritttema, men jeg er overbevist om at du kjenner til tråder der sammenhengen mellom kriminalitet (som kun er en envariabels sammenheng og derfor altfor enkel - det er en annen sak) og straff er diskutert opp og ned.

 

Man kan jo si at Hagens og FrPs polarisering på dette direkte eller indirekte har ført til verre og økt kriminalitet i Norge. Det er også en annen sak.

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/kultur/debatt/politikk/utoya/terror/17555669/

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvorfor kommer denne kritikken av Frp mon tro? Kan det være slik at man høster som man sår?

Frp er vel ikke et helt uskyldig offer? Denne grusomme handlingen av Breivik kan ikke sammenlignes på noen måte med partiets handlinger, men det er ikke å putte under en stol at noen av synspunkteten hans kan trekkes til partiet?

Hadde Breivik vært tidligere medlem av for eksempel Høyre ville vel ikke det fått like mye fokus, men det er det vel en grunn for?

 

Hadde han vært en tidligere høyremann ville ikke terroristen drept noen, fordi vedkommende ikke ville hatt radikale synspunkter.

Det samme gjelder AP, SV, Venstre, SP og Rødt. Sansynligvis NKP også -- da det i praksis ikke finnes ekte militante kommunister, slik det finnes gærne kristne, radikale rasister og eksplosive liberalister.

Lenke til kommentar

Mtt poeng er om man ikke burer dem inne for evig til aller innfører dødsstraff, så vil vi ha en kontinuerlig strøm av forbrytere ut av norske fengsler.

 

 

Joda, jeg ser det poenget. Mitt personlige synespunkt er at straffer ikke virker rehabiliterende, men at vi samtidig bør ha ofrenes velvære i mente. Det fører til følgende resonnement:

 

Siden straff ikke virker rehabiliterende, bør vi ha lave straffer og aktiv oppfølging av førstegangs forbrytere. Derimot bør vi ha progressivt strengere straffer for gjengangere, slik at vi etterhvert fjerner dem fra gatebildet. Jeg snakker for ordens skyld ikke om noe "three strikes out" som i USA, bare at ved gjentagelser så skal tidligere forbrytelser virke straffeskjerpende.

 

Den aktuelle drapsmannen fikk altså 90 dagers fengsel for blant annet å drapstrue sin ekssamboer. Når han er voldelig mot henne igjen - og drapstruer politifolk og andre - får han bare 21 dager. Det er bakvendt.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har ikke særlig sansen for slik hvis politikk. Hvis ingen av oss hadde vært født, hadde det ikke vært kriminalitet. Et annet poeng er at vi har ingen garanti for at kriminaliteten ikke hadde vært verre med FrP politikk.

 

Som nevnt, Hagens retorikk blir for enkel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Siste nytt om CIH:

 

Den tidligere Frp-formannen stiller ti krav for regjeringsdeltakelse.

 

 

Det forundrer ikke meg personlig om FrP splittes og Hagen danner et parti til høyre for FrP. Det blir i så fall siste krampetrekning fra Hagen.

 

Dagens beste fra Sv

 

Kristin Halvorsen harselerer over Frp-nestorens utspill mot eget parti.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...