Gå til innhold

Parti som avkriminaliserer/legaliserer cannabis


  

138 stemmer

  1. 1. Burde cannabis være lov i norge akkurat som alkohol?

    • Ja
      111
    • Nei
      27


Anbefalte innlegg

DLF er for legalisering av alle narkotiske stoffer.

det går jo seriøst ikke ann å stemme det partiet. kommer til å stemme venstre til høsten, og satser på at de får nok makt til å tvinge fornuften igjennom. imellomtiden lurer jeg på om det finnes underskriftskampanjer som kan signeres eller epostadresser som bør spammes med mail til noe skjer. det er veldig mange som lider totalt unødvendig med lovene som er i dag, og det at politikerne er "redde for å miste stemmer" er ikke god nok grunn til å opprettholde forbudet. hadde det vært en offentlig debatt om dette, vet de fleste hva utfallet hadde blitt: avkriminalisering og etterhvert legalisering.

 

er noe jeg har blitt engasjert i etter å ha jobbet med narkomane og hatt bekjente som har blitt satt i fengsel og har fått store problemer pågrunn av noen joints på privat eiendom uten kjøretøy invollvert eller fare for andre. latterlig og skammelig at dette ikke blir gjort noe med. forbudet gjør så uendelig mye mer skade enn rusmiddelet i seg selv. disse meningene er ikke kontroversielle i dagens opplyste samfunn, og fortjener offentlig oppmerksomhet. gleder meg til generasjonen som er redd hippiene fra 60-70-tallet dør ut slik at fornuften og rettferdigheten kan seire!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går jo seriøst ikke ann å stemme det partiet. kommer til å stemme venstre til høsten, og satser på at de får nok makt til å tvinge fornuften igjennom. imellomtiden lurer jeg på om det finnes underskriftskampanjer som kan signeres eller epostadresser som bør spammes med mail til noe skjer. det er veldig mange som lider totalt unødvendig med lovene som er i dag, og det at politikerne er "redde for å miste stemmer" er ikke god nok grunn til å opprettholde forbudet. hadde det vært en offentlig debatt om dette, vet de fleste hva utfallet hadde blitt: avkriminalisering og etterhvert legalisering.

 

er noe jeg har blitt engasjert i etter å ha jobbet med narkomane og hatt bekjente som har blitt satt i fengsel og har fått store problemer pågrunn av noen joints på privat eiendom uten kjøretøy invollvert eller fare for andre. latterlig og skammelig at dette ikke blir gjort noe med. forbudet gjør så uendelig mye mer skade enn rusmiddelet i seg selv. disse meningene er ikke kontroversielle i dagens opplyste samfunn, og fortjener offentlig oppmerksomhet. gleder meg til generasjonen som er redd hippiene fra 60-70-tallet dør ut slik at fornuften og rettferdigheten kan seire!

Enig med deg DLF tar det til det ekstreme når det kommer til liberalisme og kan ikke stemmes på dessverre.

Lenke til kommentar

Enig med deg DLF tar det til det ekstreme når det kommer til liberalisme og kan ikke stemmes på dessverre.

prinsippprogrammet deres er jeg jo i utgangspunktet enig i, det er vel så mye frihet det er mulig å gi et menneske i et samfunn i dag. stortingsprogrammet forteller hvordan de har tenkt å gjennomføre dette, og de vil legge ned hele velferdsstaten og kun fokusere på bedrifter. et slikt system er det veldig lett å falle ut av, og dessuten vil de fleste norske verdier gå tapt hvis et slikt kapitalistisk styre skulle blitt innført.

 

dessuten har de ikke miljøpolitikk. "klimaendringer er ikke menneskeskapt" haha, right..

 

synd at det må være enten eller!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

prinsippprogrammet deres er jeg jo i utgangspunktet enig i, det er vel så mye frihet det er mulig å gi et menneske i et samfunn i dag. stortingsprogrammet forteller hvordan de har tenkt å gjennomføre dette, og de vil legge ned hele velferdsstaten og kun fokusere på bedrifter. et slikt system er det veldig lett å falle ut av, og dessuten vil de fleste norske verdier gå tapt hvis et slikt kapitalistisk styre skulle blitt innført.

 

dessuten har de ikke miljøpolitikk. "klimaendringer er ikke menneskeskapt" haha, right..

 

synd at det må være enten eller!

Frihet er viktig som du sier, men jeg synes dlf har et sneversynt syn på hvordan ting kan settes i realitet, du pointer ut noen av tingene jeg misliker med dlf..

Lenke til kommentar

Det du ruger over er kun pr. definisjon. La meg si det sånn: Vil du at piloten som styrer flyet du sitter på ned til syden skal ha lov til å være pepperfjern på dem femte dagen? Nei, trodde ikke det...

Det er da for faen ikke noe firma som tillater en pilot å være pepperfjern. Han ville fått sparken, og dersom det ikke var grunn til å gi noen sparken, så er det arbeidsmiljøloven man må se på. Det er da faen ikke en pilot heller som vil være pepperfjern. Og om de er litt høye, og allikevel kan fly, og de tar sjansen, så får det bare skje.

 

det går jo seriøst ikke ann å stemme det partiet.

Nei? Lurer på om jeg skal, nemlig. Forklar.

Lenke til kommentar

http://www.diskusjon...post&p=20571562

http://stemdlf.no/stortingsprogram

 

les den siste linken og se selv om det er et slikt samfunn du ønsker deg. Du kan ikke stemme på et parti kun fordi de har lyst å avkriminalisere narkotika, selv om det er viktig så er det ikke det viktigste.

Nei, jeg er litt mer liberal enn de gutta der. Syns det partiet virket litt småautoritært. Men de har mye bra! Mye bedre enn de sosialdemokratiske partiene våre.

 

Avkriminalisere narkotika er kanskje det viktigste, om du bryr deg om de svakeste.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er litt mer liberal enn de gutta der. Syns det partiet virket litt småautoritært. Men de har mye bra! Mye bedre enn de sosialdemokratiske partiene våre.

 

Avkriminalisere narkotika er kanskje det viktigste, om du bryr deg om de svakeste.

du er mer liberal? du må være ganske misfornøyd med samfunnet vi har her i norge nå da, eller?

har jobbet en del med narkomane faktisk, en avkriminalisering/legalisering vil ikke automatisk fjerne narkotikaavhengighet og få livene til de tyngste narkomane på rett kjør igjen. på lang sikt tror jeg at forandrede narkotikalover kan få tallet på tungt narkomane ned.

poenget mitt var bare at det er ingen poeng i å stemme på det partiet hvis det er avkriminalisering du er ute etter, for det er neppe dlfs prioritet nr1.

Lenke til kommentar

du er mer liberal? du må være ganske misfornøyd med samfunnet vi har her i norge nå da, eller?

har jobbet en del med narkomane faktisk, en avkriminalisering/legalisering vil ikke automatisk fjerne narkotikaavhengighet og få livene til de tyngste narkomane på rett kjør igjen.

Jeg har også (motvillig) hatt med narkisser å gjøre. Jeg har ikke noe peiling på hva som får folk på "rett kjøl" eller hva som er rett kjøl, overhodet. Kanskje meningen med livet er å være dopa hinsides all fornuft, who knows.

 

Det jeg vet, er at det vil være langt færre som setter overdose, når man faktisk kan vite hva som er i hver dose. Men det tror jeg folk flest driter i, de er bare ikke ærlige nok til å si det. De vil bare ha mindre dopa folk rundt seg, hvordan det går med dem er ikke så viktig. Om man kunne drept dem, uten å se på seg selv som inhuman, så ville de gjort det. Alle er bare egoister. Det er logisk.

 

Når jeg sier at jeg vil avlive de verst rusa folkene, eller gjøre det lovlig å avlive dem, så er det et skudd ut i lufta for å provosere litt, men tenk dere litt om; når folk velger å dope seg så hinsides at de oppfører seg voldelig og banker opp andre - hvilke mennesker er da mest verdt for dere, er det ofrene eller er det de personlighetsforstyrrede narkissene?

 

Bortsett fra det, er jeg ganske storsinnet. Det er litt kjipt når folk flest ikke er det samme. Det er som å hele tiden vende det andre kinnet til. Forby, forby, forby.

 

På jobben har kollegaene mine en spleisekasse. De prøver å presse meg til å betale for konfirmasjonen til horungene deres. Jeg har ikke konfirmert meg engang, og jeg støtter ikke julenisse-tradisjoner. Sånn er samfunnet vårt. Spleise bekvemmeligheten til andre, og bli straffet sinnsykt hardt om du ikke betaler det du skal.

 

Det er ganske usympatisk å skyve fattigdom foran seg som unnskyldning for å skulle bruke andre mennesker til egen vinning.

Endret av antih3lt
Lenke til kommentar

*snip*

du kaller deg selv storsinnet, men syns ikke den posten reflekterer det så bra..

de tyngste narkomane har som oftest hatt store problemer i oppveksten med mishandling, dårlig behandling av barnevernet osv. et skudd heroin/annet sterkt rusmiddel tar de vekk fra lidelsen for en dag, noe velferdsstaten burde jobbe med men pga svikt der så ligger de på gaten og er tvunget inn i et liv som kriminell. men det er ikke det denne debatten handler om, fordi fåtall av cannabisbrukere er kriminelle eller narkomane.

cannabis er et lett rusmiddel (ikke uten bivirkninger, som alt annet her i verden) som blir brukt av veldig mange nordmenn hver eneste dag. når de stikker å fikser seg helgekosen sin, som de kommer til å gjøre uansett hvor ulovlig det er og hvor mye "krig mot narkotika" som finnes i et land, så støtter de europeisk mafia og harde kriminelle som gjør 100x ganger mer samfunnsskade enn det rusmiddelet det er snakk om her. derfor burde noe endres, det ligger enormt med penger i dette og de går i dag rett i mafiaens hender!

Lenke til kommentar

du kaller deg selv storsinnet, men syns ikke den posten reflekterer det så bra..

de tyngste narkomane har som oftest hatt store problemer i oppveksten med mishandling, dårlig behandling av barnevernet osv.

OK. Barnevernet er det velferdsstaten som støtter. Individuell mishandling er mer en konsekvens av liberalisme/individrettigheter. 1 - 1.

 

et skudd heroin/annet sterkt rusmiddel tar de vekk fra lidelsen for en dag, noe velferdsstaten burde jobbe med men pga svikt der så ligger de på gaten og er tvunget inn i et liv som kriminell. men det er ikke det denne debatten handler om, fordi fåtall av cannabisbrukere er kriminelle eller narkomane.

Nei, velferdsstaten kommer aldri til å jobbe med dette. Det velferdsstaten er, er først og fremst et system for hvordan beslutninger tas. Og de beslutningene tas av folk som gir faen i narkomane, akkurat som folk flest. Velferdsstaten er for de som har fordeler av den allerede, og det er ikke narkomane. Narkomane faller igjennom uansett hvilket system, men er det liberalt, så setter de ikke overdose, og er det sosialt, kan de slippe å betale for mange helsetjenester.

 

cannabis er et lett rusmiddel (ikke uten bivirkninger, som alt annet her i verden) som blir brukt av veldig mange nordmenn hver eneste dag. når de stikker å fikser seg helgekosen sin, som de kommer til å gjøre uansett hvor ulovlig det er og hvor mye "krig mot narkotika" som finnes i et land, så støtter de europeisk mafia og harde kriminelle som gjør 100x ganger mer samfunnsskade enn det rusmiddelet det er snakk om her. derfor burde noe endres, det ligger enormt med penger i dette og de går i dag rett i mafiaens hender!

Vi er helt enige her.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Nei, Venstre ønsker modellen til Portugal.

 

Og den skremmende modellen så vi jo i den svenske dokumentaren sendt på NrK for ca et halvt år siden. Jeg mener jeg har omtalt den filmen tidligere i denne tråden og muligens lagt inn lenke til sendingen.

 

  1. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å bruke tusenvis av dekar fruktbar jord til dyrking av cannabis?
  2. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense sine omgivelser med røyk i den ene eller andre form?
  3. Harmonerer det med ansvarlig miljøpolitikk å forurense egen kropp med røyk og cannabis, eller er man mer opptatt av å kjøpe potensielle stemmer, ikke minst på forum som dette?
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...