ATWindsor Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Impliserer du at bedre grafikk = progress, bedre gameplay =/= progress? Det jeg impliserer er følgende: Den totale spillopplevelsen formes av totalbildet, og her er grafikken viktig. Det er bare tull at grafikk ikke betyr noe. Videre så er det ingen gameplay-chip i konsoller, derfor er det økt hardware-ytelse som er de viktige endringene i en konsoll. AtW 1 Lenke til kommentar
Varm Saus Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Det jeg impliserer er følgende: Den totale spillopplevelsen formes av totalbildet, og her er grafikken viktig. Det er bare tull at grafikk ikke betyr noe. Videre så er det ingen gameplay-chip i konsoller, derfor er det økt hardware-ytelse som er de viktige endringene i en konsoll. AtW "...derfor er det økt hardware-ytelse som er de viktige endringene i en konsoll." Mhm, ser jo det på wii. Ingen gode spill der. Grafikk spiller 0 rolle, så lenge spillet er drit bra. Men, HEHE, SMAKEN ER SOM BAKEN XD Endret 3. juli 2013 av Varm Saus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) "...derfor er det økt hardware-ytelse som er de viktige endringene i en konsoll." Mhm, ser jo det på wii. Ingen gode spill der. Grafikk spiller 0 rolle, så lenge spillet er drit bra. Men, HEHE, SMAKEN ER SOM BAKEN XD Wii hadde en god del mer kraft enn Gamecube, og betydelig mer minne, så det er latterlig å påstå at Wii ikke hadde økt hardware-ytelse over forrige generasjon. At denne økte ytelsen ble brukt til å innovere gameplaymessig er helt åpenbart, det er for eksempel mer jobb for konsollen å behandle en Wiimote enn en GC-gamepad. Hvis du mener at den økte hardware-ytelsen til XBone og PS4 ikke vil ha noe å si på hvilke gameplayinnovasjoner vi får neste generasjon har vi ikke noe å diskutere, da er du rett og slett en klovn som ikke har noe å bidra med her.. EDIT: Der beviste du poenget mitt ja Endret 5. juli 2013 av arni90 1 Lenke til kommentar
Varm Saus Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) da er du rett og slett en klovn som ikke har noe å bidra med her.. "lol" Hvis du mener at den økte hardware-ytelsen til XBone og PS4 ikke vil ha noe å si på hvilke gameplayinnovasjoner vi får neste generasjon Det vil ha motsatt effekt. Mer horsepower = mer fokus på grafikk/eyecandy enn gameplay. Er jo det som selger. Endret 5. juli 2013 av Varm Saus Lenke til kommentar
Golgatha Kredittvurdering Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg syns at grafikk er veldig viktig. Kombinasjonen av grafikk, lyd, musikk, bakgrunnshistorie og beskrivelser er i mange spill like eller nesten like viktig som gameplay for meg. I en del andre spill er det ikke like viktig, men fortsatt noe som har mye å si. Jeg har xxx antall spill jeg har lyst til å spille og en backlog jeg aldri kommer til å komme meg igjennom. Da har grafikk og andre stemningsskapende elementer mye å si for hva jeg velger, ihvertfall om ikke gameplay er veldig unikt. Men med grafikk så mener jeg mye mer enn antall polygoner og pixler. Jeg syns grafikkstilen er langt viktigere en det tekniske (selv om økende maskinkraft og generasjonsskifte fortsatt skaper forventninger). For tiden spiller jeg minst like mye gamle spill som nye og jeg syns at grafikk er like viktig for gamle spill. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det vil ha motsatt effekt. Mer horsepower = mer fokus på grafikk/eyecandy enn gameplay. Er jo det som selger. Du er av den overbevisning at hardwaren i konsoller kun har med grafikk å gjøre? Lenke til kommentar
Varm Saus Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du er av den overbevisning at hardwaren i konsoller kun har med grafikk å gjøre? Hva skal man ellers med det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hva skal man ellers med det? Utvide gameplaymuligheter: Fysikk Interaktive objekter i et område Antall karakterer i et område Kontrollmetoder Antall spillere samtidig 1 Lenke til kommentar
Varm Saus Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Utvide gameplaymuligheter: Fysikk Interaktive objekter i et område Antall karakterer i et område Kontrollmetoder Antall spillere samtidig lol, bra det ikke er ULTRA REALISTIC GRAPHICS som markedsføres osv. Alt du nevner kan fikses uten enorm kraft. Eneste er vel fysikk. Whatever Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Åja, for kompleks AI, antall karakterer i et område, antall spillere samtidig osv krever jo nada ressurser. Selvfølgelig er det KUN grafikk HW'en i en maskin brukes til.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 lol, bra det ikke er ULTRA REALISTIC GRAPHICS som markedsføres osv. Alt du nevner kan fikses uten enorm kraft. Eneste er vel fysikk. Whatever Kult, jeg visste ikke at PS3 var istand til å tegne og vise 3 000 000 000 000 baller samtidig, skylda må altså legges på de totalt inkompetente programmererne hos Crytek, Naughty Dog, id SOFTWARE, og DICE. Hva med selvlærende A.I. for et single player FPS med 50 A.I.er i lufta samtidig? Sikkert mulig på PS3 det også med litt optimalisering eller hva? /sarcasm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå