Gå til innhold

Gjør hva som er "best" for smart mobil - Android


Anbefalte innlegg

Har tenkte å lage meg en liten huske liste selv, dele den med andre.

Det som jeg legger til her er mine meninger.

 

Gjør oppmerksom på at jeg har kopiert flere linker / ting som er i denne tråden fra andre plasser, og at jeg ikke alltid har linken til siden jeg har kopiert ifra....

 

 

Er det noen andre som vil legge til noe her, er det bra :-)

Endret av ray001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan få Spotify musikk data på sd koret(dette har jeg gjort og fungerer 100%)

Selv om man mister, oppdatere Spotify, så er det bare å gjøre operasjonen på ny, og da fungere denne igjen. Av en eller annen grunn så forsvinner download listene, spesielt om man er ute av nettverk for lenge.

 

 

Found this info on the Spotify forums and thought I'd share it with you guys. It enables Spotify to save your downloaded/offline playlists to your external SD card without using any other apps such as DirectoryBind and Apps2SD and whatever.

Basically you install a previous version of Spotify which supported selecting SD storage (no idea why this feature was removed!) and then upgrading to the latest version while keeping that feature intact.

1. Uninstall Spotify and check that the Spotify folder in sdcard/Android/data has been removed.

2. Install the old version of Spotify from here

3. Start the app and don't log in (if you are logged in auto, log out) and press the menu button and select the SD storage option.

4. Change the standard location to /mnt/extSdCard or /storage/extSdCard and then log in (if it bugs when you log in, just exit the app and try again)

5. Select a single playlist to download/offline play and let it finish downloading before you go to the next step. Don't download all your music here, just a little playlist with a few songs is enough.

6. Go to the Play Store and update the Spotify app to the newest version.

7. Now enable Extreme Quality in the new Spotify app and begin downloading all your play lists Provided you did everything correctly, Spotify will now save all offline/downloaded music to the external SD card now until you uninstall the app (unknown if future updates will break this feature)

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

 

 

Linker

 

 

 

Etter siste oppdatering av Spotify, så skal man slippe dette styret.

Se hva Slai beskriver under her:

Hvis du velger extreme quality på Spotify sin offline, går det automatisk til sd kortet.

Testet dette selv i går på s4.

Endret av ray001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan få maksimalt ut av batteriet på en Android-telefon

 

Her er en guide for hvordan du sparer strøm på en Android-telefon, i dette tilfellet Nexus 4, ved hjelp av appen BetterBatteryStats.

Det er mange apper i Google Play som bruker alt for mye strøm på telefonen, enten på grunn av for dårlig programmering eller fordi aktive bakgrunnsprosesser bruker mye strøm. Ett eksempel på en dårlig programmert app er EasyPark, som ved test hadde GPS-søking konstant påslått i bakgrunnen i over 13 timer, og dermed brukte 33% av strømmen på telefonen i løpet av disse timene.

 

Relaterte innlegg: "EasyPark en battery drainer på Android"

 

Det finnes flere måter å bøte på problemet, men en av de aller beste er appen BetterBatteryStats. Denne viser deg hva som bruker strøm når telefonen er i "hvilemodus"; det vil si når skjermen er slått av og mobilen ligger ubrukt. Dette vises i appen som "Partial Wakelocks", og kan vise deg hvilke prosesser som har brukt mest strøm "Since unplugged", altså etter at du koblet telefonen fra laderen.

Problemet mitt var at jeg en dag i forrige uke, etter å ha installert BetterBatteryStats, oppdaget at en prosess som heter "NetworkLocationLocator" spiste opp det meste av mitt batteri. Den brukte i overkant av 10% av batteriet når mobilen ikke var i bruk, og til sammenlikning brukte prosess nummer to på listen bare ca. 0,6% av batteriet. Jeg har dessverre ikke et skjermbilde av dette, men her ser du skjermbilde fra en bruker som har hatt samme problem. Årsaken til at "NetworkLocationLocator" brukte mye strøm er at den prosessen brukes av alle apper som har med GPS- eller WLAN-posisjonering å gjøre. Det er altså denne posisjoneringsfunksjonen i Android som bruker alt for mye strøm. Selv har jeg ikke stort behov for at telefonen eller apper til enhver tid skal vite hvor jeg befinner meg, så jeg valgte derfor å slå av alt av posisjonering under innstillingene ("Posisjonstilgang" -> "Bruk av posisjonen min"). Dette medfører at jeg ikke kan bruke posisjonering i Google Maps/Latitude, men jeg slår heller på GPS-posisjonering hvis jeg en gang trenger dette (bl.a. til Endomondo eller Runkeeper).

Jeg hadde også problemer med at en prosess for Google Talk brukte alt for mye strøm uten at jeg aktivt brukte Google Talk. Det viste seg at Googe Talk hadde flere tusen forespørsler mot Google sine servere i løpet av noen timer, noe som var med på å tappe batteriet.

To tiltak var altså nødvendig for å øke batteritiden drastisk på min Nexus 4:

1) Jeg deaktiverte appen Google Talk (da jeg aldri bruker denne). Dette gjøres via administrasjonen av apper på Nexus 4.

2) Jeg slo av GPS- og WLAN-posisjonering.

Etter at disse to tiltakene ble gjennomført vises hverken "NetworkLocationLocator" eller Google Talk på listen over "Partial Wakelocks", og batteriet varer uten problemer i mer enn to døgn (!) selv om jeg benytter telefonen til anrop, sms, surfing, Facebook, Wordfeud, Twitter og andre ting i løpet av en dag. Til sammenlikning varte batteriet i maks 15-16 timer før jeg gjorde disse tiltakene.

På følgende skjermbilde kan du se batteristatusen for et par dager siden, etter gjennomførte tiltak. Telefonen hadde igjen 42% strøm etter 22 timer uten lading. Da var det Dolphin Browser som hadde brukt mest strøm av alle apper, og det er logisk ettersom det var den jeg hadde brukt mest.

batteri1.png

 

På skjermbildet nedenfor ser du BetterBatteryStats sin oversikt over hvilke prosesser som hadde brukt mest batteri mens mobilen ikke har vært i bruk, i samme periode på 22 timer. Her ligger samtlige apper/prosesser på under 1% batteribruk, og det er graverende forskjell sammenliknet med da "NetworkLocationLocator" brukte mer enn 10%. Her er det normale prosesser – som jeg faktisk bruker og vil ha aktive – som bruker strøm.

batteri2.png

 

Konklusjonen blir at jeg vil anbefale alle Android-brukere å installere appen BetterBatteryStats, slik at man kan avdekke hvilke prosesser som spiser strøm. Med denne appen – og påfølgende tiltak – blir Android-opplevelsen enda bedre enn den allerede er.

Tillegg 5/3 kl. 09:50: Jeg glemte å nevne at også Google Now bør slås av, da denne stadig bruker WLAN- og GPS-posisjonering.

 

 

Link- http://teknologiblog...ndroid-telefon/

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Batteri myter

 

Har du fått ny mobiltelefon til jul? I såfall er det viktig at du lader den riktig, slik at du får mest mulig ut av den nye mobilen din. Men hvordan skal du egentlig gå frem?

Kan du lade lite og ofte? Eller skal du tømme mobilen for strøm før du lader? Det er oppstått noen myter når det gjelder ladning av mobiltelefoner, og de fleste stammer fra en tid da det ble benyttet en helt annen batteriteknologi enn det vi har i dag.

I denne artikkelen skal vi avlive noen av de mest vanlige mytene:

 

De fleste moderne mobiltelefoner bruker Li-Ion-batterier av denne typen.

Myte 1: Batteriet bør lades over natten

Når du får en ny mobil, skal den stå til ladning i 12-24 timer før du begynner å bruke den. Hvis ikke får batteriet kortere levetid.

Fakta:

Dette stemte langt på vei med eldre batteriteknologier, men dagens mobiltelefoner med Li-ion-batterier (Lithium-ion) har ikke behov for å bli ladet opp i lang tid for å oppnå bedre kapasitet. Li-ion-batterier kutter automatisk oppladingen når det er fulladet.

 

Myte 2: Batteriet bør lades helt ut

Du skal alltid tømme batteriet helt for strøm før du lader opp, hvis ikke opplever du «minneeffekten» - det vil si at batteriet etter hvert tror at det er tomt på det nivået hvor det ble ladet opp forrige gang, selv om det fortsatt har masse strøm.

Fakta:

Dette har vært et kjent problem med batterier i mange år, men selv med den forrige batteriteknologien som ble brukt i mobiltelefoner, NiMH, var dette bare delvis sant. Det holdt å lade ut telefonen med jevne mellomrom, og minneproblematikken var unngått.

Med dagens Li-Ion-batterier kan du faktisk tjene på å ha mye strøm på batteriet til en hver tid (80 prosent anses av mange som optimalt), for batteriet taper seg mest kvalitetsmessig hvis det er helt utladet. Det å lade ut batteriet helt før du lader opp igjen, har ingen positiv effekt med dagens mobiltelefoner.

 

Myte 3: "Klattlading" forkorter batterilevetiden

Det å lade batteriet litt og litt, for eksempel en time nå og en time senere, forkorter levetiden på batteriet og gir dårligere batterikapasitet over tid.

Fakta:

Problematikken henger sammen med minneeffekten, og har ingen betydning på nye typer batterier. Du kan trygt lade mobilen din i 20 minutter før du skal ut på fest hvis du er redd for å gå tom for strøm i løpet av kvelden.

Det er fortsatt slik at batterier blir dårligere med tiden, men Li-ion-baserte batterier påvirkes i svært liten grad av hvordan du lader dem opp. De taper seg mest hvis de er helt utladet, eller ligger ubrukt i fullt oppladet tilstand, men bruker du mobilen hver dag så kan du bare lade med god samvittighet.

 

Konklusjonen er at du ikke trenger bekymre deg over forskjellige teknikker å lade telefonen på. Så lenge du sørger for at du har strøm på batteriet, har du gjort jobben din.

Bærbare datamaskiner benytter forøvrig samme type batterier som nye mobiltelefoner, og de samme punktene gjelder derfor også lading av disse.

Sliter med at batteriet ikke varer dagen ut?

 

En nødlader kan være til hjelp

 

Les også om denne solcelleladeren som gir deg ekstrastrøm når du er på reise og om superbatteriet som skal gi deg to ukers mobilbruk.

 

 

Link - http://www.amobil.no/artikler/lader-du-mobilen-riktig/109027

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

MMS på mobilen

 

Netcom - https://netcom.no/ku...omatisk-oppsett

Tele2 - http://www.tele2.no/...stillinger.html

Chess - https://www.chess.no...ervice/oppsett/

Onecall - http://www.onecall.n...efonoppsett.php

Ventelo - http://www.ventelo.n...mms-og-wap.html

Ludo - http://www.ludomobil.no/sms-mms

Talkmore - https://p12027.mobil...vascriptenabled

Telenor - http://www.telenor.n...oginternett.jsp

 

Husk at datatrafikk må være aktivert på telefonen for at MMS skal virke!

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

SD kort som er å anbefalle

 

Samsung microSDXC Class 10 Pro 64GB - ca 450kr - http://www.prisjakt....t.php?e=1461808

Test ifra Dinside

DinSide Minnekort av typen SD er klart rådende i fotoapparater, minnekortbaserte videokameraer og mobiler, og finnes i forskjellige størrelser og kapasiteter.

Mest vanlig er SDHC (Secure Digital High Capasity) som rommer inntil 32 GB. Der stopper det også, for standarden er ikke spesifisert til å romme mer enn nettopp 32 GB.

Inntil to TB i kommende kort

Allerede i 2009 meldte imidlertid The SD Foundation, gruppen av produsenter som står bak SD-standarden, om et nytt kort kalt SDXC (eXtended Capacity). Det skal i teorien kunne støtte kapasiteter på inntil to terabytes - og med langt høyere busshastighet enn standard SD/SDHC-kort.

Foreløpig er imidlertid 256 GB som er kapasiteten på de mest romslige SDXC-kortene på markedet. Det er ikke dermed sagt at du kan benytte et slikt kort i kameraet ditt, det er per i dag slett ikke alle kameraer som evner å lese disse kortene. Hovedårsaken er filsystemet som benyttes, exFAT. Dette er et filsystem som er bedre egnet til høykapasitets-kort enn tradisjonelle Fat32. Les mer om det her.

MicroSD overtar

Det som er minst like interessant vedrørende utviklingen er at stadig færre nye kameraer, nettbrett og mobiler benytter vanlige SD-kort, men microSD-kort. Disse er bare 1/6 av størrelsen til et vanlig SD-kort, som er omtrent som et frimerke. Det skulle man ikke tro når man ser kapasiteten; disse får du nå i kapasiteter på inntil 64 GB, og selges ofte med et adapter som gjør det mulig å bruke dem i kortlesere og kortspalter beregnet på vanlige SD-kort.

 

test-micro+sdxc+-+merk+deg+navnet.jpg?o=4754041&w=548&frame=0&ee=

 

Et microSD-kort er bare 1 mm tykt. (Foto: Bjørn Eirik Loftås)

 

For vanlige brukere betyr 64 GB enormt god plass. For filming i full HD og lav kompresjon med et AVCHD-kamera betyr det minst 16 timer opptak. For stillbilder snakker vi minst om 10 - 15.000 tatt med et moderne kamera med lav kompresjon og oppløsninger på 12-16 megapiksler. Fyller du den med MP3-filer i bra kvalitet snakker vi om minst 16.000 av dem.

På et kort som er en millimeter tykt og som dekkes av en liten fingertupp er det smått utrolig å tenke på for en som har fulgt utviklingen de siste 20 årene. I 1993 var det ikke uvanlig at en ny PC i 10.000 kronersklassen var utstyrt med en harddisk på 20 MB, eller 1/3200 av kapasiteten til disse kortene.

Samsung microSDXC Class 10 Pro 64GB

Samsung er blant produsentene som produserer slike kort, og vi har tatt en nærmere titt på ett av dem, Samsung MicroSD PRO. Dette kortet er ikke blant de billigste, men skal være inntil tre ganger raskere enn vanlige microSD-kort, ifølge produsenten. Det er derfor spesielt egnet til fotografering i raske serier, 3D-videoopptak og høyoppløst video i inntil 4K (4 x full HD).

test-micro+sdxc+-+merk+deg+navnet.jpg?o=4754044&w=548&frame=0&ee=

 

Kortet kommer med et adapter som gjør det mulig å bruke i en kortleser/kortspalte for vanlige SD-kort. (Foto: Bjørn Eirik Loftås)

 

Hemmeligheten bak den høye hastigheten er at kortet er UHS-I-sertifisert (Ultra High Speed class I). Dette er den raskeste kategorien NAND-baserte kort tilgjengelig i markedet i dag, med en busshastighet på inntil 104 MB pr sekund. Fremtidige kort i kategorien vil kunne få busshastigheter på over 300 MB, altså på høyde med mange SSD-er som sitter i dagens raskeste PC-er.

Vi kjørte noen hastighetstester med diverse måleprogrammer, og oppnådde lesehastighet på rundt 60 MB pr sekund og skrivehastighet på rundt 20 MB pr sekund (store filer), og holder seg bra høyt helt ned til 512 KB. For små filer er imidlertid hastigheten langt lavere, men så er ikke disse kortene optimalisert for den typen bruk. Her er målinger fra CrystalDiskMark:

-----------------------------------------------------------------------

CrystalDiskMark 3.0.2 © 2007-2013 hiyohiyo

Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

-----------------------------------------------------------------------

* MB/s = 1,000,000 byte/s [sATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read : 60.166 MB/s

Sequential Write : 20.202 MB/s

Random Read 512KB : 57.432 MB/s

Random Write 512KB : 17.800 MB/s

Random Read 4KB (QD=1) : 4.992 MB/s [1218.7 IOPS]

Random Write 4KB (QD=1) : 1.017 MB/s [248.3 IOPS]

Random Read 4KB (QD=32) : 5.716 MB/s [1395.4 IOPS]

Random Write 4KB (QD=32) : 1.034 MB/s [252.3 IOPS]

est : 1000 MB [E: 0.2% (0.1/58.5 GB)] (x5)

Date : 2013/03/15 20:35:16

OS : Windows 7 Enterprise Edition SP1 [6.1 Build 7601] (x64)

Konklusjon

Stor lagringskapasitet er ikke lenger forbeholdt harddisker og SSD-er. Utviklingen går mot mer kompakt utstyr, og da må også lagringsenheter bli mindre. Dette kortet viser at det går an å kombinere stor kapasitet med høy hastighet også på svært små enheter.

 

Link på test - http://www.dinside.n...merk-deg-navnet

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Sikkerhet

 

Cerberusapp

Link - https://www.cerberusapp.com/

Jeg bruker Cerberus app`en, og er å anbefalle. Kan brukes til mye rart(les overvåking), + at en kan sikre mobilen din litt.

 

 

Androidlost

Link - http://www.androidlost.com/

 

Features

Read SMS'es

Read the latest SMS'es from your phone and send them to your email.

Remote control alarm

Have you ever misplaced your phone which was put on silent mode? Now you may sound the alarm on your phone from your PC!

View on map

Find the location of your phone on a map. With AndroidLost you can find your phone with GPS precision. Even if the phone is indoor you will get a nearby location by network accuracy.

Send SMS'es from your PC

You can send SMS'es directly from your phone by typing them on AndroidLost. All replies will still go to your phone.

Lock the phone

You can lock and unlock the phone from the web. If you forget your pincode you can simply overwrite it or remove it from the web.

Wipe the phone

Don't want your personal messages in the hands of anyone else? With AndroidLost you may wipe the entire phone so all SMS'es, contact and google setup is removed.

Pop up messages on the phone

Send a message to the friendly guy who have found your phone so you may let him know where to give it back.

Forward your calls

You can send keys to the dialer of your phone. That way you can forward your calls from your mobile to a nearby phone.

No battery use

AndroidLost will not use any battery since it does not poll any server to find out if it is lost. It uses the latest technology from google to send messages to the phone.

No pre installation required

You didn't install AndroidLost on your phone? No problem! You can push the AndroidLost app to your phone from google market and initiate the connection to googles servers by sending an SMS with the message 'androidlost register' to your phone.

Read status

Detect how much battery is left, display IMEI, SIM card ID and much more.

SMS commands

You can set up a phonenumber which can control you phone, i.e. start the alarm by sending an SMS to your phone.

Erase SD card

Click a button and your SD card will be erased! Very useful if you have some naughty pictures on your sd card.

SIM card changed

When the SIM card is changed an email will be sent to the owner of the phone.

Hidden SMS

When the phone receives an SMS it plays a sound and displays an icon in the notification bar. But if it starts with androidlost it will not play any sound and not display any notification.

Call list

A list of incomming and outgoing calls will be sent to you.

Camera

AndroidLost can take pictures with the front facing camera in case the phone is stolen. Only for android 2.3.

Tablets

AndroidLost also works on tablets. The call functions will obviously fail if the tablet have no phone installed.

Text to speech

You can make your phone speak out load. Suppose you have lost it on a café then you can make the phone say: 'I am lost - please pick me up!'

Multiple phones on the same account

So you may control more that one phone from your account.

Browse content

You can browse the content on the phone directly from the webpage. So if you phone is stolen you can still download your holiday pictures or erase them remotely.

 

 

5 ways to help find you lost android

Link - howto.cnet.com/8301-11310_39-20095637-285/5-ways-to-help-find-your-lost-android-device/

Endret av Ray001
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samsung Galaxy S4

 

Forum

Samsung Galaxy S4 - Diskuter! - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495604&st=0

 

Tester

gsmarena - http://www.gsmarena....eview-913p5.php

 

Roote SGS4

Chainfire på xda-developers - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2219803

Guide Ifra @Mørbradbiff:

 

Miniguide for dere som ønsker å roote telefonen:

Gjøres på eget ansvar!

1. Sørg for at telefonens drivere er installert på PC.

2. Last ned programvaren Odin, med nødvendig filer

3. Legg .tar.md5 filen under PDA i Odin

4. slå av telefon og koble den til PC

5. Slå på telefonen i download-mode (Hold inne disse 3 knappene: Volum ned + Hjem + stømknapp)

6. Press Volum opp

7. se i Odin om telefonen er tilkoblet.

8. Vær sikker på at "repartition" IKKE er haket

9. Trykk start, Vent og følg instruksjoner

10. Telefonen er nå rootet

 

Linker:

- Filer og programvare - http://download.chai...exx-gti9505.zip

-

- http://www.youtube.com/watch?v=r8UfclO9yYg

- XDA Tråd - http://bit.ly/ZglGsr

- Hvordan aktivere "USB Debuging" steg1: - http://www.technoxid...jelly-bean.html

- Hvordan aktivere "USB Debuging" steg2: - http://updatedandroi...bugging-for-s4/

 

 

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Hvordan få Spotify musikk data på sd koret(dette har jeg gjort og fungerer 100%)

Selv om man mister, oppdatere Spotify, så er det bare å gjøre operasjonen på ny, og da fungere denne igjen. Av en eller annen grunn så forsvinner download listene, spesielt om man er ute av nettverk for lenge.

 

 

Found this info on the Spotify forums and thought I'd share it with you guys. It enables Spotify to save your downloaded/offline playlists to your external SD card without using any other apps such as DirectoryBind and Apps2SD and whatever.

Basically you install a previous version of Spotify which supported selecting SD storage (no idea why this feature was removed!) and then upgrading to the latest version while keeping that feature intact.

1. Uninstall Spotify and check that the Spotify folder in sdcard/Android/data has been removed.

2. Install the old version of Spotify from here

3. Start the app and don't log in (if you are logged in auto, log out) and press the menu button and select the SD storage option.

4. Change the standard location to /mnt/extSdCard or /storage/extSdCard and then log in (if it bugs when you log in, just exit the app and try again)

5. Select a single playlist to download/offline play and let it finish downloading before you go to the next step. Don't download all your music here, just a little playlist with a few songs is enough.

6. Go to the Play Store and update the Spotify app to the newest version.

7. Now enable Extreme Quality in the new Spotify app and begin downloading all your play lists Provided you did everything correctly, Spotify will now save all offline/downloaded music to the external SD card now until you uninstall the app (unknown if future updates will break this feature)

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

Check via your file browser that Spotify is indeed saving to the external SD before downloading your entire collection If it's not saving to the SD card, the path to the SD card you typed is probably wrong..check it again.

 

 

Linker

 

 

 

Hvis du velger extreme quality på Spotify sin offline, går det automatisk til sd kortet.

Testet dette selv i går på s4.

Lenke til kommentar

Hvis du velger extreme quality på Spotify sin offline, går det automatisk til sd kortet.

Testet dette selv i går på s4.

Ja, og etter siste oppdatering, så legger det seg på ext. sd kortet og. Har bare avinnstallert Spotify(slettet all data og app), og la det inn på igjen, og har ihvertfall ikke lagt noe data på intern minne :-)
Lenke til kommentar

Spotify problemer

Her er det en liten "Troubleshooting" på Spotify

Link: http://community.spo...ify/td-p/113082

 

 

 

[Android] Troubleshooting Spotify [ Edited ]

Options

‎30-07-2012 04:56 PM - edited ‎06-03-2013 12:51 PM

Are you having trouble with Spotify on your Android device?

 

A. Use the Search function!

If you find an existing topic which also describes your problem keep the link so you can find that topic again

 

B. Troubleshooting

Please follow the below troubleshooting steps to see if you can resolve the issue on your own

On your device open (System) Settings and start Application Manager

Look for Spotify and tap it

Press "Clear data"

If it's not greyed out, also press "Clear cache"

Uninstall the Spotify app

IMPORTANT: Completely turn off your device, then turn it back on again

If you can remove the battery, do so now, then put it back in, then turn your device back on

Using a file explorer app on your device, or your computer with your device connected over USB:

Look for a folder called com.spotify.mobile.android.ui

It's usually located in \Phone\Android\data\ (or in the folder you chose on your SD card when you started Spotify the first time)

Delete the com.spotify.mobile.android.ui folder(s)

Re-install Spotify

DO NOT install an old version. Please use the latest version from the Play Store

If you're having connection issues (which includes not finding your device in the desktop client), please check our connection troubleshooting tips.

You can also check to see if you can try different Access Point Names settings (under settings, mobile networks)

Start Spotify, log in and have a look if your issue was resolved

(If your issue is related to entering text, like a login or password, please make sure you're using the default Android keyboard and not a third party like Swiftkey or alternative like Swype. These apps are good, but sometimes they add extra spaces and such.)

If your issue is related to tracks, please try changing the sync quality. If you were using something higher than normal, set it to normal. If you were using normal, set it to high or extreme. But do keep in mind that syncing in higher quality can use up your dataplan, so try to use WiFi if possible; and test with just a few tracks.

 

 

Hva mener du med "ekstern sd kortet og", forresten?

SD kortet som du setter i mobilen :-) Endret av ray001
Lenke til kommentar

Hvorfor roote mobilen

 

Link - http://www.dinside.no/872034/roote-android-telefonen

 

Hva kan jeg gjøre når jeg har rootet?

 

 

Her er noen grunner til å roote telefonen sin:

Bruk minnekort som intern lagringsplass - Mange Android-telefoner kommer med begrenset internminne, og mange applikasjoner lar seg i utgangspunktet ikke kjøre fra minnekort, som gjør at du fort kan gå tom for ledig intern lagringsplass. Root-applikasjoner som apps2sd kan hjelpe deg med den biten: Da vil minnekortet partisjoneres slik at deler av det brukes som om det er interminnne.

Full backup - Hvis du har tenkt til å bytte ut hele ROM-en på telefonen, er det lurt å ta en backup av hele smala først, og det er også nyttig i andre sammenhenger. Det finnes apps som lar deg ta en backup av hele telefonen, inkludert bilder, SMS-er, installerte apps, kontakter, app-data og så videre.

Overklokking - Med root-tilgang kan du også enkelt få prosessoren til å kjøre raskere enn den er klokket fra fabrikken. Dette kan gjøre at telefonen blir varmere, så det er derfor viktig å følge med på temperaturen. Du får imidlertid en raskere telefon.

Ta skjermbilder - Det er usedvanlig knotete å ta skjermbilder på Android, selv om enkelte modeller (som Samsung Galaxy S II) nå har fått knappesnarveier. For de fleste telefoner må du koble den til en PC, laste ned Android SDK-et, installere og ... ja, det er i det hele tatt ganske uelegant. For en rootet telefon finnes det en rekke apps som hjelper deg å ta skjermbilder, som f.eks. PicMe, som lar deg se skjermbildet på telefonen direkte i nettleseren på PC-en, eller ShootMe, som tar bilde av skjermen og lagrer på minnekortet når du rister telefonen.

Oppgradér til siste versjon - Det er forskjell på hvor kjappe produsentene er ute med oppdateringer av Android – blant annet kommuniserte HTC forleden dag at de ikke ville oppgradere HTC Desire til Gingerbread, selv om de snudde noen timer senere. Med en rootet telefon kan du installere nyere Android-versjoner selv om produsenten ikke har kommet med oppdatering ennå.

Bedre batterilevetid - Apps som JuiceDefender får enda bedre muligheter til å spare batteri, blant annet fordi de kan bytte mellom 2G og 3G-trafikk eller justere ned prosessorhastigheten når telefonen ikke er i bruk.

Fjerne produsentenes apps - Flere produsenter sender ut telefonene sine med en del forhåndstinstallerte applikasjoner som mange aldri bruker. De kan det være nyttig å fjerne, spesielt dersom man har begrenset med internminne.

Bruke en custom ROM - Utviklermiljøet på Android-plattformen er stort, og mange har laget helt egne varianter med en rekke av finesser. Disse kan selvsagt variere med tanke på stabilitet osv, men de mest populære er som regel svært gode alternativ til å kjøre "vanlig" Android. Under ser du for eksempel et par skjermbilder fra MIUI; en av de mer populære variantene.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...