Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sagt at SimCity ikke kan spilles offline, ei heller har jeg vist til et intervju der hun har sagt det. Jeg viste til et intervju der hun sa at Maxis ønsker at spilleren skal være online hele tiden, dette på grunn av måten de bygde spillet på, og at spillet vil være i utvikling over tid.

 

Du skrev at du valgte å stole på Lucy Bradshaw, og jeg svarte med at hun er blitt tatt i løgn. På tide å ikke falle så overstups til rette med alt det de på toppen sier.

 

Bare for å få det klart. Siteringen med "Spillet er bygget som et MMO" kommer ikke fra deg, men Lucy Bradshaw.

 

Med andre ord, det var et angrep mot dine såkalte "bevis" og "fakta".

 

EDIT: Driver å ser på Building the Bastion dokumentaren nå. Og er du seriøs når du sier at du lærer om spillutvikling av å se på dette her? Meste parten av tiden jeg har sett, så vifter de rundt med kamera og filmer ting de har i rommet. Også viser de frem noen alpha builds av spillet, samt noen bruddstykker av photoshop level design og 3ds max modeller. Det er jo mere en blogg fremfor en video med nyttig informasjon i.... Det samme gjelder når de er i studio, de tuller og tøyser stort sett hele tiden.

 

Nå fikk jeg nesten sjokk når du har hypet opp disse dokumentarene dine så mye, også er det dette jeg ser.

Hva er det egentlig du har lært av å se på dette her?

Endret av oophus_3do
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev at du valgte å stole på Lucy Bradshaw, og jeg svarte med at hun er blitt tatt i løgn. På tide å ikke falle så overstups til rette med alt det de på toppen sier.

 

Bare for å få det klart. Siteringen med "Spillet er bygget som et MMO" kommer ikke fra deg, men Lucy Bradshaw.

 

Med andre ord, det var et angrep mot dine såkalte "bevis" og "fakta".

 

EDIT: Driver å ser på Building the Bastion dokumentaren nå. Og er du seriøs når du sier at du lærer om spillutvikling av å se på dette her? Meste parten av tiden jeg har sett, så vifter de rundt med kamera og filmer ting de har i rommet. Også viser de frem noen alpha builds av spillet, samt noen bruddstykker av photoshop level design og 3ds max modeller. Det er jo mere en blogg fremfor en video med nyttig informasjon i.... Det samme gjelder når de er i studio, de tuller og tøyser stort sett hele tiden.

 

Nå fikk jeg nesten sjokk når du har hypet opp disse dokumentarene dine så mye, også er det dette jeg ser.

Hva er det egentlig du har lært av å se på dette her?

 

Er nok bare du som er tatt i løgn her. Må igjen påpeke at Lucy Bradshaw ikke har sagt at spillet ikke kan spilles offline, men at det ikke passet med deres visjon. Jeg siterer fra Forbes:

 

Maxis chief Lucy Bradshaw comes right out and says it: SimCity could have had an offline mode but it conflicted with the vision the developer had for the game.

 

“So, could we have built a subset offline mode?” she asks. “Yes.”

 

Bradshaw says that EA/Maxis “rejected that idea because it didn’t fit with our vision. We did not focus on the “single city in isolation” that we have delivered in past SimCities. We recognize that there are fans – people who love the original SimCity – who want that. But we’re also hearing from thousands of people who are playing across regions, trading, communicating and loving the Always-Connected functionality. The SimCity we delivered captures the magic of its heritage but catches up with ever-improving technology.”

 

 

Bradshaw also notes that “Always-Connected is a big change from SimCities of the past. It didn’t come down as an order from corporate and it isn’t a clandestine strategy to control players. It’s fundamental to the vision we had for this SimCity. From the ground up, we designed this game with multiplayer in mind – using new technology to realize a vision of players connected in regions to create a SimCity that captured the dynamism of the world we live in; a global, ever-changing, social world.”

 

Når det gjelder Building the Bastion har jeg gjentatte ganger sagt at det ikke er den eneste kilden jeg har hentet informasjon fra. Jeg brukte det som et eksempel der du følger en utvikler tett under spillproduksjon, mye på samme måte som Indie Game. Ikke nødvendigvis detaljert informasjon, men det gir deg en idé om hvordan spill utvikles.

 

Generelt sett vil jeg anbefale deg å følge godt med på Giant Bomb, da de har tette bånd med flere utviklere. De ukentlige live-streamene har kontinuerlig gjester fra for eksempel Supergiant Games, Harmonix og Double Fine. Det er noen tusen timer med innhold, men kan anbefale alt.

 

Vil også anbeflae intervjuene gjort av Brad Shoemaker, da han er teknologinerd uten like. Her intervjuer han for eksempel John Carmack om hans VR headset. Det er et meget godt eksempel på hvor dybtgående intervjuene er, og hvor mye du kan lære av å se på dem.

 

http://www.giantbomb.com/videos/e3-2012-john-carmack-interview/2300-6164/

Lenke til kommentar

Er nok bare du som er tatt i løgn her. Må igjen påpeke at Lucy Bradshaw ikke har sagt at spillet ikke kan spilles offline, men at det ikke passet med deres visjon. Jeg siterer fra Forbes:

 

Dette er jo mitt poeng, du styrker jo bare mitt poeng når du siterer en side der "EA Admits SimCity Could Have Run Offline". Selvfølgelig må de gå ut og forsvare seg selv når hun er blitt tatt i å direkte lyge i tidligere utsagn.

Leser du videre på den samme siden som du linket til, så ser du da hva det virkelig handler om:

 

"Frankly, the fact that EA and Maxis (the developer is a subsidiary of EA) have now made statements that are fundamentally opposed to earlier claims that the game relied heavily on their own servers makes anything they say on the matter suspect."

 

"Update: Turns out one simple line of code is all it takes to turn your SimCity into an offline game. Something so simple, even the public can do it."

 

Prøv å få litt orden på når de forskjellige tingene ble sakt, så ser du hele tegninga her.

 

Når det gjelder Building the Bastion har jeg gjentatte ganger sagt at det ikke er den eneste kilden jeg har hentet informasjon fra. Jeg brukte det som et eksempel der du følger en utvikler tett under spillproduksjon, mye på samme måte som Indie Game. Ikke nødvendigvis detaljert informasjon, men det gir deg en idé om hvordan spill utvikles.

 

Som sakt, det hele var en diger blogg hvor utviklerne kunne snakke om spillet og vise alpha builds for å sammenligne hvor langt de har kommet. Det viste absolutt ingenting i form av virkelig informasjon rundt hvordan spill blir bygget opp.

 

Så jeg blir da rimelig skeptisk til dine "kilder" og hvor du har hentet dine "fakta" fra hvis det viser seg at du henter spillutviklings informasjon fra blogger?

 

Generelt sett vil jeg anbefale deg å følge godt med på Giant Bomb, da de har tette bånd med flere utviklere. De ukentlige live-streamene har kontinuerlig gjester fra for eksempel Supergiant Games, Harmonix og Double Fine. Det er noen tusen timer med innhold, men kan anbefale alt.

 

Jeg kan være enig i at det er interessant å se på, men ikke for å lære om spillutvikling. Da må du nok finne på noe annet.

 

Hvis du virkelig vil lære deg litt, så gå inn på disse sidene og kjøp deg noen kurs innenfor spillutvikling. Det koster ikke så allverden mye, men det er 1000 ganger mer innflytelsesrik kontra det å se på disse bloggene dine. Og det beste av alt, alt sammen er på video.

 

http://www.thegnomonworkshop.com/

Her lærer du om UDK stort sett. Men også om alt annet innenfor modellering, animasjon, scripting/koding osv.

 

Jeg kan anbefale:

http://www.thegnomon...it#.UV2KzFecElU

"Intro to the Unreal Development Kit"

 

http://www.digitaltu...om/11/index.php

Dette er også en side jeg ofte er innom hvis det er noe jeg har glemt, eller er noe jeg må lære kjapt.

Her kan du lære alt innenfor spill bransjen, alt fra Unity, XNA til CryEngine. Som du ser har de også veldig mye fra film bransjen.

 

Vil også anbeflae intervjuene gjort av Brad Shoemaker, da han er teknologinerd uten like. Her intervjuer han for eksempel John Carmack om hans VR headset. Det er et meget godt eksempel på hvor dybtgående intervjuene er, og hvor mye du kan lære av å se på dem.

 

http://www.giantbomb...view/2300-6164/

Det blir spennende med VR og særlig Oculus Rift. Gleder meg til å se hvor det bringer hen, samt at det nå er så mange av de store studioene som virkelig har tatt tak i VR og ønsker å startet å leke med det så fort de får dev-kittet, hvis de ikke allerede har det?

 

Jeg mener jeg har lest at DICE også ser på mulighetene for å lage støtte for VR innenfor deres egen Frostbite spillmotor. Det er tross alt ikke så vanskelig, det eneste som må gjøres er at motoren må rendre 2 skjermer fremfor kun 1, så problemet ligger jo i optimaliseringa. Så da blir det jo spennende om de gjør dette for BF4.

Endret av oophus_3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er jo mitt poeng, du styrker jo bare mitt poeng når du siterer en side der "EA Admits SimCity Could Have Run Offline". Selvfølgelig må de gå ut og forsvare seg selv når hun er blitt tatt i å direkte lyge i tidligere utsagn.

Leser du videre på den samme siden som du linket til, så ser du da hva det virkelig handler om:

 

"Frankly, the fact that EA and Maxis (the developer is a subsidiary of EA) have now made statements that are fundamentally opposed to earlier claims that the game relied heavily on their own servers makes anything they say on the matter suspect."

 

"Update: Turns out one simple line of code is all it takes to turn your SimCity into an offline game. Something so simple, even the public can do it."

 

Prøv å få litt orden på når de forskjellige tingene ble sakt, så ser du hele tegninga her.

 

 

 

Som sakt, det hele var en diger blogg hvor utviklerne kunne snakke om spillet og vise alpha builds for å sammenligne hvor langt de har kommet. Det viste absolutt ingenting i form av virkelig informasjon rundt hvordan spill blir bygget opp.

 

Så jeg blir da rimelig skeptisk til dine "kilder" og hvor du har hentet dine "fakta" fra hvis det viser seg at du henter spillutviklings informasjon fra blogger?

 

 

 

Jeg kan være enig i at det er interessant å se på, men ikke for å lære om spillutvikling. Da må du nok finne på noe annet.

 

Hvis du virkelig vil lære deg litt, så gå inn på disse sidene og kjøp deg noen kurs innenfor spillutvikling. Det koster ikke så allverden mye, men det er 1000 ganger mer innflytelsesrik kontra det å se på disse bloggene dine. Og det beste av alt, alt sammen er på video.

 

http://www.thegnomonworkshop.com/

Her lærer du om UDK stort sett. Men også om alt annet innenfor modellering, animasjon, scripting/koding osv.

 

Jeg kan anbefale:

http://www.thegnomon...it#.UV2KzFecElU

"Intro to the Unreal Development Kit"

 

http://www.digitaltu...om/11/index.php

Dette er også en side jeg ofte er innom hvis det er noe jeg har glemt, eller er noe jeg må lære kjapt.

Her kan du lære alt innenfor spill bransjen, alt fra Unity, XNA til CryEngine. Som du ser har de også veldig mye fra film bransjen.

 

 

Det blir spennende med VR og særlig Oculus Rift. Gleder meg til å se hvor det bringer hen, samt at det nå er så mange av de store studioene som virkelig har tatt tak i VR og ønsker å startet å leke med det så fort de får dev-kittet, hvis de ikke allerede har det?

 

Jeg mener jeg har lest at DICE også ser på mulighetene for å lage støtte for VR innenfor deres egen Frostbite spillmotor. Det er tross alt ikke så vanskelig, det eneste som må gjøres er at motoren må rendre 2 skjermer fremfor kun 1, så problemet ligger jo i optimaliseringa. Så da blir det jo spennende om de gjør dette for BF4.

 

Dette blir for dumt. Jeg har aldri sagt at jeg kan noe om koding eller programmering, men om spillutvikling. Jeg vet hvordan selve prosessen foregår, mens du til stadighet henviser til koding.

 

Når det gjelder Lucy Bradshaw må jeg igjen bare påpeke at hun ikke har sagt at det var umulig å få en offline-modus. Det hun ha sagt er at hun og teamet ikke ønsket det for spillet, ettersom det gikk imot designkonseptet de hadde for spillet.

 

Og for å adressere den private meldingen du sendte, som lyder som følger:

 

"Ser du gav opp kampen. Typisk det å bare stikke av med halen under beina uten å si at du tok feil."

 

Måtte på reisefot etter påskeferien. Noen av oss som har jobb/studier å forholde seg til. :)

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Jeg har aldri sagt at jeg kan noe om koding eller programmering, men om spillutvikling. Jeg vet hvordan selve prosessen foregår, mens du til stadighet henviser til koding.

 

Når det gjelder Lucy Bradshaw må jeg igjen bare påpeke at hun ikke har sagt at det var umulig å få en offline-modus. Det hun ha sagt er at hun og teamet ikke ønsket det for spillet, ettersom det gikk imot designkonseptet de hadde for spillet.

 

Og for å adressere den private meldingen du sendte, som lyder som følger:

 

"Ser du gav opp kampen. Typisk det å bare stikke av med halen under beina uten å si at du tok feil."

 

Måtte på reisefot etter påskeferien. Noen av oss som har jobb/studier å forholde seg til. :)

Igjen, hvorfor quote alt når du tar for deg noen usle små prosent av det som jeg har sakt?

 

Les de meldingene om igjen angående Lucy Bradshaw. Hun sier jo spesifikt at det ikke ville være mulig å la spillerne spille off-line pga mye av kalkulasjonene ble gjort på serverne. Og det er jo først og fremst dette hun har juget om, ettersom det kun krever en liten forandring i 1 av linjene i koden til spillet før man kan spille off-line.

 

Henviser jeg kun til koding og programmering? Har du prøvd å gå inn på de sidene jeg fant frem til deg for å se hva de har å tilby deg hvis du er interessert i spillutvikling?

Hvis du virkelig vil forstå deg på spillutvikling så er det faktisk også viktig at du skjønner alle aspekter av hva som må til for å lage et spill. Koding og programmering er en av de viktigste delene av det å utvikle et spill. Du trenger ikke å kunne kode, men å forstå hvordan det fungerer.

 

Og ja, jeg ble genuint interessert når jeg så du skrev på andre tråder og unngikk denne ettersom jeg var spent på hva svaret ditt ville være etter at jeg brukte litt tid på å gi deg gode alternativer til de bloggene du har sett på. Og etter samtalene her, så virker du som en fyr som rett og slett stikker halen mellom beina og piler av gårde hvis noe går imot deg.

Endret av oophus_3do
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Igjen, hvorfor quote alt når du tar for deg noen usle små prosent av det som jeg har sakt?

 

Les de meldingene om igjen angående Lucy Bradshaw. Hun sier jo spesifikt at det ikke ville være mulig å la spillerne spille off-line pga mye av kalkulasjonene ble gjort på serverne. Og det er jo først og fremst dette hun har juget om, ettersom det kun krever en liten forandring i 1 av linjene i koden til spillet før man kan spille off-line.

 

Henviser jeg kun til koding og programmering? Har du prøvd å gå inn på de sidene jeg fant frem til deg for å se hva de har å tilby deg hvis du er interessert i spillutvikling?

Hvis du virkelig vil forstå deg på spillutvikling så er det faktisk også viktig at du skjønner alle aspekter av hva som må til for å lage et spill. Koding og programmering er en av de viktigste delene av det å utvikle et spill. Du trenger ikke å kunne kode, men å forstå hvordan det fungerer.

 

Og ja, jeg ble genuint interessert når jeg så du skrev på andre tråder og unngikk denne ettersom jeg var spent på hva svaret ditt ville være etter at jeg brukte litt tid på å gi deg gode alternativer til de bloggene du har sett på. Og etter samtalene her, så virker du som en fyr som rett og slett stikker halen mellom beina og piler av gårde hvis noe går imot deg.

 

Kan sitere Lucy Bradshaw for femte gang, men tror jeg står over. Kan bare vise til at hun sa det var fult mulig å gjøre spillet offline, men det har de ikke noe interesse av.

 

Ja, du henviser helt klart til koding. Er helt uenig at man må kunne noe som helst om koding for å forstå prosessen bak spillutvikling. Jeg vet godt hvordan et spill utvikles, og nøyer meg med det. Dette må jo etterhvert ha begrenset interesse for meg, deg og de andre som følger med her. Vi kommer jo åpenbart ikke til enighet.

 

At du følger meg som en stalker gjør meg litt bekymret, det må jeg ærlig innrømme. Har ikke unngått noe som helst, men har faktisk andre ting å gjøre også. Må bare påpeke at du er en frekk liten kar også. Gi meg alternativ til de bloggene jeg har lest? Hvis du bare skal finne på ting som blir fakta for deg, blir hele denne diskusjonen litt tåpelig. Blir litt som å diskutere med et esel. Ikke spesielt givende med andre ord.

 

Ut i fra samtalene med deg her virker du som en person med svært lav sosial intelligens. Tyr til personangrep når ting går imot deg, og lyver ved flere anledninger for å støtte argumentene dine. Patetisk, rett og slett.

Lenke til kommentar

Du hører ikke på hva folk sier til deg. Lucy Bradshaw sa at det var fullt mulig å spille offline etter at moddere hadde bevist at det var mulig. Før dette tidspunktet - før moddere beviste det - sa hun det motsatte. Altså var det hun sa først, ren løgn.

 

Når du sier at en person har "svært lav sosial intelligens", så tyr du også til personangrep. Det nytter ikke å prøve å være bedre enn andre, og kritisere dem for å være mindre god når du tyr til akkurat de samme kritikkverdige handlingene. Jeg vil påstå at du er langt verre når du uttaler deg slik som jeg siterte, når din debatterende motstander kun sa at du "stikker halen mellom beina og piler av gårde hvis noe går imot deg". En diskusjon må da kunne bli tilspisset uten at den ene parten skal begynne å slenge frem offerkortet og påstå at motparten kommer med personangrep. Spesielt når du allerede har sittet og sagt ting som "noen av oss som har jobb/studier å forholde seg til", hintende til at motparten ikke har verken jobb eller studie (altså "ikke har noe liv"). Når du kommer med slike påstander, er du ikke i noen posisjon til å proklamere deg selv som noe offer, uten å bli strippet for legitimitet i diskusjonen.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan sitere Lucy Bradshaw for femte gang, men tror jeg står over. Kan bare vise til at hun sa det var fult mulig å gjøre spillet offline, men det har de ikke noe interesse av.

Dette har vi snakket om tidligere, og det viser seg at du fremdeles ikke har enten fått med deg hva som er blitt skrevet, eller at hjernen din på en eller annen måte hvisker bort ting som går imot deg, og dermed har du ikke forstått hva som er blitt sakt, eller valgt å glemme det? Prøv å forstå rekkefølgen på når ting er blitt sakt fra Lucy. Dette har jeg sakt til deg tidligere også.

 

Ja, du henviser helt klart til koding.

Jeg gjentar mitt spørsmål, ettersom du virkelig ikke klarer å lese.

"Henviser jeg kun til koding og programmering?"

 

Er helt uenig at man må kunne noe som helst om koding for å forstå prosessen bak spillutvikling. Jeg vet godt hvordan et spill utvikles, og nøyer meg med det. Dette må jo etterhvert ha begrenset interesse for meg, deg og de andre som følger med her. Vi kommer jo åpenbart ikke til enighet.

 

Når diskusjonen fører deg til å måtte forklare hvorfor budsjettet blir påvirket av at utviklerne må utvikle en kampanje, samt hvorfor det er kostbart når en historie i en kampanje forandres, så er det jo viktig at du generelt sett må forstå grunnprinsipper innenfor spillutvikling. Og da er det avgjørende om du da kan litt om hvordan modellerer modelleres, samt hva som må til for å animere med rigging, motion capture, keyframing osv til en forståelse til generell koding m.m.

Ettersom det var vanskelig å få frem et poeng hos deg når vi diskuterte dette så forstår jeg nå hvorfor det var vanskelig. Generell forståelse innenfor dette er avgjørende, og når det nå viser seg at du ikke kan det du i utgangspunktet har sakt du kan så er det på tide å tre ned fra den høye hesten du har påstått at du har sitti på

 

 

At du følger meg som en stalker gjør meg litt bekymret, det må jeg ærlig innrømme. Har ikke unngått noe som helst, men har faktisk andre ting å gjøre også. Må bare påpeke at du er en frekk liten kar også. Gi meg alternativ til de bloggene jeg har lest? Hvis du bare skal finne på ting som blir fakta for deg, blir hele denne diskusjonen litt tåpelig. Blir litt som å diskutere med et esel. Ikke spesielt givende med andre ord.

 

Jeg trur du må definere "stalker" ettersom det tydeligvis har andre betydninger hos deg på lik linje med det å forstå spillutvikling.

 

Morsomt at du nå begynner å herme meg angående "diskutere med et esel". Eier du ingen egen fantasi?

"Gi meg alternativ til de bloggene jeg har lest?"

Igjen beviser du for meg og andre at du rett og slett velger å se bort ifra det som du faktisk svarer til i din egen post. Jeg gav deg to sider som er 1000 ganger bedre alternativer til dine blogger. Les det jeg har skrevet igjen, kanskje du ser dem denne gangen.

 

Ut i fra samtalene med deg her virker du som en person med svært lav sosial intelligens. Tyr til personangrep når ting går imot deg, og lyver ved flere anledninger for å støtte argumentene dine. Patetisk, rett og slett.

Dobbeltmoral kalles dette, og det ordet har blitt brukt tidligere.

 

Med hvilke grunnlag har du til å kunne si at jeg har en lav sosial intelligens? Jeg trur neppe at man kan komme til den konklusjonen av å se på forumposter nemlig, men nå har jo ikke jeg sett på noen blogger rundt det å være en Sosiolog heller.

 

Syns igrunn det er på tide at du slutter å quote meg når du faktisk ikke svarer på det jeg sier. Igjen svarte du på en liten prosentdel av det jeg skrev.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette har vi snakket om tidligere, og det viser seg at du fremdeles ikke har enten fått med deg hva som er blitt skrevet, eller at hjernen din på en eller annen måte hvisker bort ting som går imot deg, og dermed har du ikke forstått hva som er blitt sakt, eller valgt å glemme det? Prøv å forstå rekkefølgen på når ting er blitt sakt fra Lucy. Dette har jeg sakt til deg tidligere også.

 

 

Jeg gjentar mitt spørsmål, ettersom du virkelig ikke klarer å lese.

"Henviser jeg kun til koding og programmering?"

 

 

 

Når diskusjonen fører deg til å måtte forklare hvorfor budsjettet blir påvirket av at utviklerne må utvikle en kampanje, samt hvorfor det er kostbart når en historie i en kampanje forandres, så er det jo viktig at du generelt sett må forstå grunnprinsipper innenfor spillutvikling. Og da er det avgjørende om du da kan litt om hvordan modellerer modelleres, samt hva som må til for å animere med rigging, motion capture, keyframing osv til en forståelse til generell koding m.m.

Ettersom det var vanskelig å få frem et poeng hos deg når vi diskuterte dette så forstår jeg nå hvorfor det var vanskelig. Generell forståelse innenfor dette er avgjørende, og når det nå viser seg at du ikke kan det du i utgangspunktet har sakt du kan så er det på tide å tre ned fra den høye hesten du har påstått at du har sitti på

 

 

 

 

Jeg trur du må definere "stalker" ettersom det tydeligvis har andre betydninger hos deg på lik linje med det å forstå spillutvikling.

 

Morsomt at du nå begynner å herme meg angående "diskutere med et esel". Eier du ingen egen fantasi?

 

Igjen beviser du for meg og andre at du rett og slett velger å se bort ifra det som du faktisk svarer til i din egen post. Jeg gav deg to sider som er 1000 ganger bedre alternativer til dine blogger. Les det jeg har skrevet igjen, kanskje du ser dem denne gangen.

 

 

Dobbeltmoral kalles dette, og det ordet har blitt brukt tidligere.

 

Med hvilke grunnlag har du til å kunne si at jeg har en lav sosial intelligens? Jeg trur neppe at man kan komme til den konklusjonen av å se på forumposter nemlig, men nå har jo ikke jeg sett på noen blogger rundt det å være en Sosiolog heller.

 

Syns igrunn det er på tide at du slutter å quote meg når du faktisk ikke svarer på det jeg sier. Igjen svarte du på en liten prosentdel av det jeg skrev.

 

Jeg er helt uenig at man må kunne noe som helst om koding for å kunne noe om spillutvikling. Igjen, det er prosessen jeg kan noe om. Hvor lang tid noe tar, kostnader, hvordan arbeidet fordeles, etc. Jeg har ingen interesse av koding og programmering, men jeg kan likefult svært mye om hvordan et spill utvikles. Igjen, det er prosessen jeg snakker om. Du kan kanskje noe om koding, men du er jo blank på selve prosessen.

 

Hva kan jeg si? Ja, jeg synes det er skremmende at du holder deg oppdatert på hva jeg gjør og ikke gjør her inne på forumet. Det sier seg selv at du har mye fritid hvis du har tid til å følge med på hva jeg gjør her inne til en hver tid.

 

Visste ei heller at det var du som oppfant begrepet "esel". Men for ordens skyld, så kalles det jeg gjorde en referanse. Det var altså en referanse til det du sa tidligere. Håper du klarer å forstå det.

 

Det hele blir jo irrelevant, for du mener jeg bare har kunnskap fra blogger, og det blir helt idiotisk. Det er en sannhet som du lager for deg selv, for å styrke argumentene dine. Egentlig gjør det bare at du fremstår som en særdeles dum person. :)

 

Regnet med hanskene var kastet når du refererte til meg som en blind alzheimerpasient. Har ingen problemer med å si at du har lav sosial intelligens, for det er jo åpenbart. Gir deg noen eksempler. Du følger meg med haukeblikk her på forumet, du sender private meldinger for å påberope deg en "seier", du lyver hver gang du får muligheten, du kaller en person som er uenig med deg for en blind alzheimerspasient. Trenger jeg virkelig si mer?

 

Må igjen påpeke at Battlefield 4 ikke blir nevnt i det hele tatt lengre. Hvis du så absolutt vil fortsette å diskutere anbefaler jeg deg å gjøre det på melding.

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig at man må kunne noe som helst om koding for å kunne noe om spillutvikling. Igjen, det er prosessen jeg kan noe om. Hvor lang tid noe tar, kostnader, hvordan arbeidet fordeles, etc. Jeg har ingen interesse av koding og programmering, men jeg kan likefult svært mye om hvordan et spill utvikles. Igjen, det er prosessen jeg snakker om. Du kan kanskje noe om koding, men du er jo blank på selve prosessen.

Hvordan svarer man på noe slikt?

Kan du ikke noe om programmering kan du ikke noe om spillutvikling, du kan likegodt påstå du vet hvordan du reparer biler uten å ha sett en bil før.

 

Jeg skjønner ikke hvordan oophus orker dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du hører ikke på hva folk sier til deg. Lucy Bradshaw sa at det var fullt mulig å spille offline etter at moddere hadde bevist at det var mulig. Før dette tidspunktet - før moddere beviste det - sa hun det motsatte. Altså var det hun sa først, ren løgn.

 

Når du sier at en person har "svært lav sosial intelligens", så tyr du også til personangrep. Det nytter ikke å prøve å være bedre enn andre, og kritisere dem for å være mindre god når du tyr til akkurat de samme kritikkverdige handlingene. Jeg vil påstå at du er langt verre når du uttaler deg slik som jeg siterte, når din debatterende motstander kun sa at du "stikker halen mellom beina og piler av gårde hvis noe går imot deg". En diskusjon må da kunne bli tilspisset uten at den ene parten skal begynne å slenge frem offerkortet og påstå at motparten kommer med personangrep. Spesielt når du allerede har sittet og sagt ting som "noen av oss som har jobb/studier å forholde seg til", hintende til at motparten ikke har verken jobb eller studie (altså "ikke har noe liv"). Når du kommer med slike påstander, er du ikke i noen posisjon til å proklamere deg selv som noe offer, uten å bli strippet for legitimitet i diskusjonen.

 

Jeg sa at noen av oss har jobb/studier å forholde oss til. Det er helt legitimt når jeg får melding fra vedkommende som sier at han har fulgt nøye med på hva jeg har bedrevet her inne på forumet. Når det gjelder at han har lav sosial intelligens, så blir det åpenbart når han etter tre-fire innlegg kaller meg en blind alzheimerspasient. Når jeg utfordrer han på det, sier han at grunnen var at jeg var uenig med han. Når man kaller en annen for en blind alzheimerspasient kun på grunnlag av å være uenig, så sier det seg selv at vedkommende har svært lav sosial intelligens.

 

Hvordan svarer man på noe slikt?

Kan du ikke noe om programmering kan du ikke noe om spillutvikling, du kan likegodt påstå du vet hvordan du reparer biler uten å ha sett en bil før.

 

Jeg skjønner ikke hvordan oophus orker dette.

 

Det er helt feil. Det vi har snakket om her er prosessen bak spillutvikling. Hva som tar tid og hvorfor det tar tid, hva som koster og hvorfor det koster. Det kan man ha full kontroll på uten å kunne kode.

Lenke til kommentar

Det er helt feil. Det vi har snakket om her er prosessen bak spillutvikling. Hva som tar tid og hvorfor det tar tid, hva som koster og hvorfor det koster. Det kan man ha full kontroll på uten å kunne kode.

Her motsier du deg selv. Hvordan kan du vite hva som tar tid og hvorfor det tar tid i spillutvikling når du ikke kan programmere? Programmering er jo tross alt en sentral del av det å lage et dataspill.

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her motsier du deg selv. Hvordan kan du vite hva som tar tid og hvorfor det tar tid i spillutvikling når du ikke kan programmere? Programmering er jo tross alt en sentral del av det å lage et dataspill.

 

Ser du ikke hvor dumt det er? Jeg vet for eksempel veldig mye om toppfotball, selv om jeg ikke er toppidrettsutøver. Jeg vet mye om spillutvikling, selv om jeg ikke er en utvikler. Hideo Kojima og Ken Levine kan sikkert mye om spillutvikling, selv om det er flere tiår siden de kodet sist.

Lenke til kommentar

Jeg sa at noen av oss har jobb/studier å forholde oss til. Det er helt legitimt når jeg får melding fra vedkommende som sier at han har fulgt nøye med på hva jeg har bedrevet her inne på forumet. Når det gjelder at han har lav sosial intelligens, så blir det åpenbart når han etter tre-fire innlegg kaller meg en blind alzheimerspasient. Når jeg utfordrer han på det, sier han at grunnen var at jeg var uenig med han. Når man kaller en annen for en blind alzheimerspasient kun på grunnlag av å være uenig, så sier det seg selv at vedkommende har svært lav sosial intelligens.

 

Men skjønner du hva jeg mener med det første jeg skrev? Altså:

 

"Lucy Bradshaw sa at det var fullt mulig å spille offline etter at moddere hadde bevist at det var mulig. Før dette tidspunktet - før moddere beviste det - sa hun det motsatte. Altså var det hun sa først, ren løgn."

 

Er du ikke enig? Hvordan går det i det hele tatt an å være uenig, når dette er et faktum?

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser du ikke hvor dumt det er? Jeg vet for eksempel veldig mye om toppfotball, selv om jeg ikke er toppidrettsutøver.

Jeg antar at du på et eller annet tidspunkt har spilt fotball og du kan derfor si noe fornuftig om fotball, enig?

Jeg vet mye om spillutvikling, selv om jeg ikke er en utvikler.

Du sier dette stadig vekk, men det eneste du har å referere til er noen blogger og videoer om hvordan indieutviklere har laget spill. Har det slått deg at det må være en helt annen prosess å lage et spill som Battlefield 3 sammenlignet med å lage Bastion?

Hideo Kojima og Ken Levine kan sikkert mye om spillutvikling, selv om det er flere tiår siden de kodet sist.

Men på et eller annet tidspunkt har de drevet med programmering, enig?

 

Kan du ikke noe om programmering kan du ikke noe om spillutvikling. Enten motbeviser du denne påstanden, eller så slutter du.

Lenke til kommentar

..halvparten av ironien er litt for skarp, da men, siden mange som jobber i spillindustrien - godt betalte også - tenker akkurat på denne måten.

 

Snakket med en fyr i Sony, som tok over et større prosjekt til en av utviklerne Sony fremdeles eier - hadde aldri skrevet kode, hadde helt "normale" syn på hvor dyrt koding er (les: kode må bestilles eksternt fra Polen/Kina) og hva begrensningene var på konsept-siden. Fyren visste også alt om lag og animasjonsrespons (trodde han), og generelt mente at avgjørelser om design og konsept burde være basert på instinkt.

 

Det er selvfølgelig helt sant at de beste designerne også skriver kode. Josh Sawyer, Chris Avellone, Jake Solomon, Sid Meyer, folkene i 2k Czech, Ken Levine, etc., etc. - de jobber med prototyper, vet hvor begrensningene ligger, hva slags valg en må ta og hvorfor, osv. Obsidian har et veldig nøkternt forhold til produksjon har jeg hørt fra folk som har forsøkt å få seg jobb der.

 

Men det finnes masse folk i industrien som ikke jobber slik. Som insisterer at erfaring i å spille spill er god kvalifisering for å være designer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men skjønner du hva jeg mener med det første jeg skrev? Altså:

 

"Lucy Bradshaw sa at det var fullt mulig å spille offline etter at moddere hadde bevist at det var mulig. Før dette tidspunktet - før moddere beviste det - sa hun det motsatte. Altså var det hun sa først, ren løgn."

 

Er du ikke enig? Hvordan går det i det hele tatt an å være uenig, når dette er et faktum?

 

Eller så var hun ikke klar over det på tidspunktet hun uttalte seg. Hun er sjefsdesigner på spillet, men vet nødvendigvis ikke om hvert eneste aspekt som koderene legger inn i spillet. Synes det holder i massevis at hun er åpen om hvorfor det ikke er en interessant diskusjon for akkurat dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...