Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arrow er min største guilty pleasure tror jeg, sammen med årets sesong av Being Human US. Et eller annet med denne serien og meg har virkelig "klikket" i år.

Da holder jeg meg unna Elementary og kjører heller på med en ønskereprise av Sherlock.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Strike Back, Spartacus og Banshee, mye bedre guilty pleasures enn Arrow. Merker at jeg spoler for mye ved Arrow, men kult at vi vil få se mer av både Manu Bennet og hun heite IT-dama der i sesong 2.

Likte starten på Banshee, mens midtdelen var litt kjedelig inntil biker-episoden som nesten satt i gang framgang i serien. Ulrich Thomsen gjør en ganske grei rolle som Proctor, glemmer liksom at fyren er dansk for det meste.

Strike Back føler jeg lett kunne hoppet av i fjor, ettersom jeg sleit litt med å like de ørken-episodene hvor Scott drev å flørta med en turban-dame. Men veldig glad for at Stonebridge og Scott forsetter på serien, og at Rachel (Rhona Mitra) forsetter i en kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noe "guilty" over hverken Banshee eller Spartacus. Dette serier de fleste liker godt eller synes er greie hvis de bestemmer seg for å gi de en sjangse. Arrow er mer elsk/hat og en serie du ikke kan anbefale vilt rundt deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spartacus og Banshee er kategorisert som guilty pleasures. De er mye mer kjenntegn på guilty pleasures enn Arrow. Du kan jo bare google serien + guilty pleasure for å se det er veldig mange som mener det samme.

Begge to synes jeg er mer guilty pleasures enn Arrow, som i grunn bare er elendig (til tider, sånn opptil flere ganger per episode spesielt på grunn av personal drama-delen).

Lenke til kommentar

Så på miniserien The Phantom fra 2009 denne uka. Var kjempefan av Fantomet da jeg var mindre og ble litt nysgjerrig da jeg oppdaget at det var laget en miniserie av tegneserien.

De første 20 minuttene var, i mangel på en godt norsk uttrykk, "cringe worthy", men deretter tok det seg opp noe. Denne utgaven av The Phantom er en slags moderne variant av Fantomet der mesteparten av handlingen foregår i storbyen med teknologiske nyvinninger ala James Bond/Batman, men vi tar også turen innom Bengal og den kjente grotten til Fantomet. Sett bort i fra et par logiske brister, usannsynligheter og cliffhangeren som la opp til en fortsettelse, står The Phantom på egne ben og var en fornøyelig tidtrøyte på ca 3 timer. Litt usikker dog på hvor interessant serien er for de som ikke har noe forhold til Fantomet.

Lenke til kommentar

Definisjonen av en guilty pleasure er vel ca "noe man ikke burde like, men liker uansett". Det kommer nok ned til hva man ser på av serier normalt. ;)

Jepp. Hele "guilty pleasure" er teit egentlig. Er folks måte å si "egentlig så har jeg jævlig god smak, men ... ".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...