Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min iPhone 4 er fortsatt ko-ko når noen ringer meg, og vil bare gi fra seg ett enkelt ring før den legger på.

Har funnet ut at det ikke er operatøren, da min søster også har Talkmore uten problem.

 

Noen som har en løsning evt. noen ideer?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Jepp. Min mor, fullstendig uten teknisk innsikt, fortalte at hun aldri har hatt så dårlig batteritid som etter at hun begynte å følge nevøens råd om å "rydde opp" jevnlig i den listen. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg ser jo for meg at ting som nettopp det du nevner bidrar til å gjøre OSets optimaliseringsalgoritmer ute av stand til å operere effektivt.

 

Selv rører jeg aldri den listen, bortsett fra hvis et program har låst seg. Ellers bruker jeg den som en "sist åpnet" liste, og det er vel også slik den er ment brukt. Jeg gidder heller aldri skru av 3G, WiFi, Bluetooth eller noen av disse "triksene" man ofte leser om for å spare batteri, men jeg lader fortsatt telefonen ca. annenhver dag. Strømstyring er telefonens oppgave, ikke min.

Lenke til kommentar

Har en noe interesant sak rundt garantisak på en iPhone 4S som ikke var 1 år gammel ennå (min datters). Den begynte å oppføre seg merkelig og vi gjorde alt ift. å rydde, reset, gjenoppretting, oppgradering etc. uten at det hjalp.

 

Vi sjekket fuktindikatorene nøye med arbeidslamper, forstørrelsesglass osv. uten å se antydning til noen av disse skulle ha slått ut. I butikken brukte også personalet over 1 time på å sjekke at ikke fuktindikatorer har slått ut og gjør de samme programvarerutinene som vi hadde forsøkt.

 

Siden man ikke klarer å påvise årsak til feil eller utslått fuktskadindikator så anbefaler personalet å sende den til garantirep og at vi nok vil få byttet den til en ny.

 

Så etter ca. 3 uker så får vi mail fra http://www.rep.no (Emrox Network) med status "fuktindikator slått ut" hvor vi må betale 600,- for å få den tilbake i samme tilstand eller betale 2400,- for et erstatningsprodukt. Det er lagt ved et bilde med en godt synlig utslått fuktindikator som både jeg og butikkpersonalet ville oppdaget ved våre grundige undersøkelser.

 

Jeg må innrømme at kinnene ble noe røde når jeg leste dette og det å kunne telle 1-10 er en nyttig øvelse i en slik sammenheng. Så hva gjør man i saker som denne hvor fuktindikatoren på magisk vis har slått ut etter at vi leverte den fra oss? Telefonen runder året nå denne uken.

 

Hvis dette er akseptabel praksis på iPhones med alle forbehold vi tok før leveranse til garantirep så blir det ikke flere Apple produkter her i heimen. Jeg har lagt inn kommentar i saken med det samme som gjengis her. Man har 3 dager på å besvare saken hos www.rep.no men interesant nok kan man bare besvare ved å akseptere en av betalingssummene så jeg la inn kommentar nedenfor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har en noe interesant sak rundt garantisak på en iPhone 4S som ikke var 1 år gammel ennå (min datters). Den begynte å oppføre seg merkelig og vi gjorde alt ift. å rydde, reset, gjenoppretting, oppgradering etc. uten at det hjalp.

 

Vi sjekket fuktindikatorene nøye med arbeidslamper, forstørrelsesglass osv. uten å se antydning til noen av disse skulle ha slått ut. I butikken brukte også personalet over 1 time på å sjekke at ikke fuktindikatorer har slått ut og gjør de samme programvarerutinene som vi hadde forsøkt.

 

Siden man ikke klarer å påvise årsak til feil eller utslått fuktskadindikator så anbefaler personalet å sende den til garantirep og at vi nok vil få byttet den til en ny.

 

Så etter ca. 3 uker så får vi mail fra http://www.rep.no (Emrox Network) med status "fuktindikator slått ut" hvor vi må betale 600,- for å få den tilbake i samme tilstand eller betale 2400,- for et erstatningsprodukt. Det er lagt ved et bilde med en godt synlig utslått fuktindikator som både jeg og butikkpersonalet ville oppdaget ved våre grundige undersøkelser.

 

Jeg må innrømme at kinnene ble noe røde når jeg leste dette og det å kunne telle 1-10 er en nyttig øvelse i en slik sammenheng. Så hva gjør man i saker som denne hvor fuktindikatoren på magisk vis har slått ut etter at vi leverte den fra oss? Telefonen runder året nå denne uken.

 

Hvis dette er akseptabel praksis på iPhones med alle forbehold vi tok før leveranse til garantirep så blir det ikke flere Apple produkter her i heimen. Jeg har lagt inn kommentar i saken med det samme som gjengis her. Man har 3 dager på å besvare saken hos www.rep.no men interesant nok kan man bare besvare ved å akseptere en av betalingssummene så jeg la inn kommentar nedenfor.

når butikken du leverte den inn hos selv sjekket at den ikke hadde slått ut så må da de kunne fikse det uten at du må ha noe kontakt med verkstedet.
Lenke til kommentar

iPhone 4S garantisak ser ut til å bli "vanskelig".

 

Sambo som leverte telefonen til dattern i butikken var i dag innom butikken igjen og snakket med personalet om statusen vi hadde fått fra mcare, forklarte hva butikken hadde sagt/gjort og spurte om ikke de kunne ordne dette for oss og at vi i verste fall fikk telefonen tilbake vederlagsfritt (i første omgang). De blånektet på å hjelpe henne og dermed ser dette ut til å bli en interesant sak. Vedkommende som hadde tatt i mot telefonen og lovet gull og grønne skoger var ikke på jobb så vi skal forsøke å gå innom i morgen og dagen derpå for å be personen stå for det som er sagt til samboer.

 

Dette ligner på sleip pengeutpressing og mildt sagt villedende kundebehandling og det finner vi oss selvfølgelig ikke i. Forbrukerombudet og FTU blir neste instanser, samt litt media om ikke de kan stå for det som ble sagt ved levering. Denne tydligvis generelle praksisen er i alt overmål langt fra akseptabel og trenger et oppgjør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bare for å si det; du kan ikke klage på batteritiden når du har på 3G. Det spiser strøm til frokost. I tillegg så er bluetooth veldig strømsugende også. Anbefaler på det sterkeste å deaktivere dem mens de ikke er i bruk ;)

Tull. Jeg har alltid både mobilnett og 3G, WiFi og BT slått på, og min holder 2 arbeidsdager eller 3 fridager med normal bruk.

Lenke til kommentar

Jepp, kan også ha med apper å gjøre. Noen er alltid tilkoblet nettet og driver lumskheter i bakgrunnen. En opprydding av appene og gjennomgang av instillingene kan være lurt.

 

In other news, noen som har en bra dockingstasjon å anbefale? Bør ikke være for stor og koste under 2000. Hadde tenkt å oppgradere til Sony RDP-X200iP, men har bugs der også. Funker knall og skikkelig bra lyd på XA900, men litt stor og dyr.

Lenke til kommentar

Samboer orket ikke kampen med Spaceworld og mcare så hun betalte 600,- til mcare for å få tilbake telefonen til dattern som hun har hatt sårt behov for siste 3-4 uker. Beklager Spaceworld, jeg setter aldri mine ben hos dere igjen (riktignok var det 3 hunkjønn i familien som valgte å stole på dere ved kjøp av iPhone, men nå vet de bedre enn å stole på dere i fremtiden). Nettilbudene dere stadig vekk har på spill og den slags kan også være så generøse de bare vil, men nei takk. Makan til vås fra en kundebehandlere har jeg sjelden opplevd maken til.

 

Utfra siste halvårs erfaringer kommer jeg ikke til å løpe og kjøpe noen Apple produkter i nærmeste fremtid. Eplehuset kunne kanskje kan snudd denne dyrkjøpte skepsisen men er blitt meget skeptisk til pengebruk mot Apple nå når de har helt håpløse partnere ift. postsale service.

 

Heldigvis holder min iPhone4 fortsatt god stand mot naturens elementer og den har vært mishandlet ift. fukt, kondens, kanll og fall i så stor grad at denne saken rundt datterns telefon som har blitt behandlet som verdens dyrbareste og skjøreste sak skal være fuktskadet blir helt latterlig. Den dagen min 3 år gamle iP4 går dukken vil jeg se på hva annet som finnes, kanskje det blir en WP telefon.

 

Jeg hadde ikke reagert om min iP4 hadde fått meldingen "fuktskadet" men datterns har blitt beskyttet med livet som innsats. Det er trist at Apple overlater sitt renome til slike partnere.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...