Gå til innhold

Elkjøp og reperasjon av skjerm på opplåst one X

Anbefalte innlegg

Min opplåste one X feilet plutseligt på en liten del av skjermen som sluttet og virke på touch.

Alt virker fint utenom det lille området, Elkjøp nekter og ta i telefonen min da den er opplåst igjennom HTC Dev siden.

Det jeg har lest der er at deler av garantien ikke blir dekket dersom det er påvist at det er pga den er opplåst (Unlocked bootloader), noe dem ikke har sagt at det er.

Hva mener dere, har jeg garantisak her eller må jeg betaler svimlende 2656 kr for nytt hovedkort som dem sa det var.

Spør du meg så er det et lite punk på skjermen som ikke virker og ikke hele hovedkortet.

Jeg er ganske tenknisk av meg og har dreve med bygging av forsterkere og annet elektronikk.

Vurdere og kjøpe hovedkortet selv og sette det i vist det er mulighet for det

Håper noen kan hjelpe meg med litt info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at feilen kan være relatert til software. Dette har jeg selv sett gjennom mine år som mobil-reparatør. Feil med touch, og kalibrering av touch skjer som oftes gjennom software. Selv om du opplever det som displayfeil så kan altså feilen være relatert til software, eller løsningen finnes ved en softwareoppgradering. At du eller noen andre da har vært og tuklet med software kan være nok til at du må dekke dette selv.

Nå kan jo selvsagt du si at da er det bare å laste inn orginal software igjen. Men løsningen trenger nødvendigvis ikke være så enkel som det høres ut som. Jeg har selv sittet og forsøkt å oppgradere telefoner med de offisielle oppgraderingsmetodene som produsent gir meg. Disse er langt unna de samme metodene som unlock, hobbyreparatør o.l bruker. Dermed kan verkstedet (som da er representant for produsent) sitte med et hovedkort som er totalt ubrukelig for de med tanke på at de ønsker å reparere telefonen din.

Kan også hende at feilen ligger på hovedkort. Hvis da verkstedet ikke har lov av produsent å bytte dette da du har fått lagt inn en uorginal software, så må du dekke kostnadene hvis du ønsker å få utbedret feilen.

Husk at verkstedet ønsker å reparere telefonen din uten noe som helst mas og tidstyver. Hvis de lett kunne ha byttet display, oppgradert telefon, testet ok - for så å gått videre til neste jobb, så hadde det vært god butikk for de. Når de er nødt til å bruke tid og kapasitet på å undersøke feil, sende prisoverslag, krangle med butikk/kunde. Kanskje kassere telefonen da du kanskje føler at dette blir litt dyrt, så taper verkstedet masse penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er vel at dem gjør forskjellbehandlig i forskjellige lander fra HTC sin side.

Jeg er på XDA Developers forum der all til nå som har hatt ødelagt telefon har fått igjen på garantien med opplåst bootloader.

2695kr er jo mer en telefonen koster fint brukt med garanti, sier ikke det litt om verkstedprisene her ?

Lenke til kommentar

Nei det sier lite om verkstedsprisene. Men det sier mer om deleprisen som HTC har satt på hovedkortet. Frakt og arbeidspenger koster selvsagt litt. Tipper at summen som verkstedet sitter igjen med etter rep er 4-500 kr. Resten går til posten og HTC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...