Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

det jeg ikke forstå er hvorfor det skal være så mye sikrer å være klemt mellom biler enn å bruke en egen bane/vei som er fri for biler når man har den muligheten.

 

All den tid du selv ikke sykler, hvorfor/hvordan skal du forstå? Jeg har rådet deg for lenge siden å sykle 500km langs norske veier for å få et snev av forståelse i sykkelhverdagen, noe du unnlot å gjøre uten at det ser ut til å ha stoppet din flom av beskrivelser og råd om hvordan syklister er og/eller burde oppføre seg som en gruppe. Så for all del, fortsett å ikke forstå.

 

Her i Bodø velger de fleste syklister å sykle der syklister bør ferdes . altså fortau,sykkelvei o.s.v når de har muligheten for det.

 

Du har ikke belegg for "bør" i setningen over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg ikke forstå er hvorfor det skal være så mye sikrer å være klemt mellom biler enn å bruke en egen bane/vei som er fri for biler når man har den muligheten.

 

All den tid du selv ikke sykler, hvorfor/hvordan skal du forstå? Jeg har rådet deg for lenge siden å sykle 500km langs norske veier for å få et snev av forståelse i sykkelhverdagen, noe du unnlot å gjøre uten at det ser ut til å ha stoppet din flom av beskrivelser og råd om hvordan syklister er og/eller burde oppføre seg som en gruppe. Så for all del, fortsett å ikke forstå.

 

Her i Bodø velger de fleste syklister å sykle der syklister bør ferdes . altså fortau,sykkelvei o.s.v når de har muligheten for det.

 

Du har ikke belegg for "bør" i setningen over.

 

Du har ikke belegg for å uttale deg om hvordan trafikkforholdene er her i Bodø.

Det er også hindre her , men det passer syklistene på en fornuftig måte i stedet for å legge samme med bilisten flere KM når hindrene barer berører noen hunder meter av veien.

 

syklisten er redde for hindre i veien og bruker den farligste veien for komme rundt gjerne i stor hastighet også.

En bilist som møter en hindring må ta det med ro og kjørerundt hindringen eller vente til hindringen er fjernet og i verste fall sørge for at hindringen blir fjernet. Det synes jeg også at syklistene bør gjøre slik at man er mest mulig likestilt.

 

Hvis ingen sier fra så blir det ikke gjort noe

Lenke til kommentar

Du har ikke belegg for å uttale deg om hvordan trafikkforholdene er her i Bodø.

 

Jo, det har jeg, da jeg støtter meg på trafikkreglene. Hvorvidt syklistene bør eller ikke bør ferdes på veien er et valg overlatt til dem, ikke til deg og det med støtte fra lovverket. Mao. du har ikke belegg for å hevde hvor syklistene bør være, såfremt de oppfører seg ihht. reglene. Og, for å gjenta meg selv ("for dem som sitter i en stridsvogn"), regelverket forbyr ikke valg av kjørebanen for syklende på et generelt grunnlag.

Endret av zotbar1234
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å bruke trafikkreglen som argument for at du vet hvordan folk oppfører seg blir bare tull når ikke alle følger dem

Hvis alle hadde fulgt reglene så hadde men heller ikke ulykker og man hadde også sluppet denne diskusjonen

syklister er ikke noe unntak

Hørte du den lyden?

 

 

 

Det var lyden av et poeng som fløy rett forbi deg....

 

Poenget er at du sier hvor de BØR kjøre. Trafikkreglene derimot åpner for at de kan velge å kjøre i veibanen om de ønsker det. Med andre ord har du i henhold til trafikkreglene ikke belegg for å hevde hvor de bør kjøre, når valget er opp til syklisten.

Endret av nomore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilister som ligger kliin oppi ræva di, for så å kjøre forbi deg og bremse ned til en fart LAVERE enn den du holdt da han lå bak deg.

 

Bilister som kjører gørr trægt, men som gasser på no sinnsykt når du har mulighet til å kjøre forbi, og så bremse ned igjen når det ikke er mulig å kjøre forbi lengre.

 

Trailersjåfører som tror at den milelange køen vil gå fortere om de ligger 0.1 sekund etter bilen foran. (Gjerne i 80-90km/t eller fortere).

 

Når trailer skal kjøre forbi trailer på motorveien, fordi den ene traileren vil kjøre 3 km/t fortere en den andre.

Dermed blokkerer de begge feltene i en kilometer og lager køøø fordi "forbikjøringen" knapt går fortere en traileren som blir forbikjørt.

HATER sånne trailerforbikjøringer, hva er poenget?Dette er et typisk Norsk fenomen, var i Tyskland i fjor sommer, og der gjorde de ikke slik, men trailerene holdt seg i venstre feltet, hvor de HØRER HJEMME.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Å bruke trafikkreglen som argument for at du vet hvordan folk oppfører seg blir bare tull når ikke alle følger dem

Hvis alle hadde fulgt reglene så hadde men heller ikke ulykker og man hadde også sluppet denne diskusjonen

syklister er ikke noe unntak

Hørte du den lyden?

 

 

 

Det var lyden av et poeng som fløy rett forbi deg....

 

Poenget er at du sier hvor de BØR kjøre. Trafikkreglene derimot åpner for at de kan velge å kjøre i veibanen om de ønsker det. Med andre ord har du i henhold til trafikkreglene ikke belegg for å hevde hvor de bør kjøre, når valget er opp til syklisten.

 

"Bør" i denne sammenhengen er det som vil være mest fornuftig i forhold til alle parter.

 

det jeg svart på var zotbar sin arroganse om hvordan han viste hvordan alle i Bodø oppførte seg i trafikken, fordi han kunne reglene, , når han vet at ikke alle følger reglene

Lenke til kommentar

Når trailer skal kjøre forbi trailer på motorveien, fordi den ene traileren vil kjøre 3 km/t fortere en den andre.

Dermed blokkerer de begge feltene i en kilometer og lager køøø fordi "forbikjøringen" knapt går fortere en traileren som blir forbikjørt.

HATER sånne trailerforbikjøringer, hva er poenget?Dette er et typisk Norsk fenomen, var i Tyskland i fjor sommer, og der gjorde de ikke slik, men trailerene holdt seg i venstre feltet, hvor de HØRER HJEMME.

 

Tipper de holdt seg i den høyre filen. Forøvrig er jeg enig i at å ligge på siden av biler på motorveier er irriterende. Men det er da like mange vanlige bilister som trailere som driver med dette.

Lenke til kommentar
"Bør" i denne sammenhengen er det som vil være mest fornuftig i forhold til alle parter.

Nei, "bør" i denne sammenheng er hva DU mener er mest fornuftig for at du, som bilist, skal komme fortest mulig frem uhindret. Om du ikke klarer å se den så mangler du selvinnsikt.

 

Tror du virkelig ikke at syklistene ønsker å velge den mest fornuftige ruten? De vil frem fra A til B fortest mulig, akkurat som alle andre. Og når syklistene tar det valget om å bruke veien, med den økte risikoen det medfører, så er det fordi det er mest effektivt og det er verdt den økte risikoen.

 

Og det har de all rett til å gjøre, med reglene i ryggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Bør" i denne sammenhengen er det som vil være mest fornuftig i forhold til alle parter.

 

Det avgjør ikke du. Både fordi du mangler den nødvendige innsikten i mulighetene/situasjonen til iallfall en trafikkgruppe (etter dine egne uttalelser) og fordi du ikke besitter myndigheten/kompetansen til å komme med slike uttalelser.

 

Det er trafikkreglene som avgjør hva syklende og kjørende bør og ikke bør gjøre på veien. "L'etat c'est moi" (korrigert for konteksten) har du hverken kompetanse eller myndighet til å komme med. Hvor innbilsk må man være for å sette sin egen opinion foran eksisterende lovverk? Dsjissus føkkings christ.

 

det jeg svart på var zotbar sin arroganse om hvordan han viste hvordan alle i Bodø oppførte seg i trafikken,

 

Jeg har ALDRI kommet med den uttalelsen. Så hva om du slutter å tilskrive meg dine feiltolkninger? Greier du såpass, før du skal fortelle hva andre bør eller ikke bør gjøre på veien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da glemmer du regelen at man skal oppføre seg fornuftig slik at man ikke lager hindre for andre .

 

Hvis syklister kun tenker på komme seg fortes mulig frem så kan det med føre hindre for andre.

 

Problemet er at en del syklister tolker reglene feil , at de oppfatter muligheten til sykle bland bilen som et påbud -som om det er det enste alternativet til stor frustrasjon for alle andre.

 

Det er ikke forbudt å bruke sykkelveiene

Da er det mest fornuftig å ra hensyn til alle og ikke irritere bilister unødvendig når det ikke er absolutt nødvendig

 

hvorfor skal syklistene ha spesialbehandling ?

Lenke til kommentar

Er så rart at folk her inne klikker når en bil ligger litt under fartsgrensen og kjører forbi. Da må bilen foran som lager kø egentlig legge seg ut av veien! Det samme med sykelister! De skal ikke lage et hinter osv i veien og når de gjør det så må de vike frem biler.

 

Aldri sett en syklist som har gjort det!

Lenke til kommentar

"Bør" i denne sammenhengen er det som vil være mest fornuftig i forhold til alle parter.

 

Det avgjør ikke du. Både fordi du mangler den nødvendige innsikten i mulighetene/situasjonen til iallfall en trafikkgruppe (etter dine egne uttalelser) og fordi du ikke besitter myndigheten/kompetansen til å komme med slike uttalelser.

 

Det er trafikkreglene som avgjør hva syklende og kjørende bør og ikke bør gjøre på veien. "L'etat c'est moi" (korrigert for konteksten) har du hverken kompetanse eller myndighet til å komme med. Hvor innbilsk må man være for å sette sin egen opinion foran eksisterende lovverk? Dsjissus føkkings christ.

 

det jeg svart på var zotbar sin arroganse om hvordan han viste hvordan alle i Bodø oppførte seg i trafikken,

 

Jeg har ALDRI kommet med den uttalelsen. Så hva om du slutter å tilskrive meg dine feiltolkninger? Greier du såpass, før du skal fortelle hva andre bør eller ikke bør gjøre på veien?

her gjorde du det

Lenke til kommentar

Problemet er at en del syklister tolker reglene feil , at de oppfatter muligheten til sykle bland bilen som et påbud

 

Det er bare du som serverer dette sinnsvake vrøvlet. Ingen syklister i denne tråden har sagt at de er påbudt å velge kjørebanen (jeg tolker "bland bilen" dithen, men nå er det jo ikke godt å si hva du egentlig mente med det uttrykket).

 

hvorfor skal syklistene ha spesialbehandling ?

 

De skal ikke det. Herregud. De skal, som alle andre trafikanter, forholde seg til et eksisterende lovverk. Et lovverk som pålegger å stoppe for rødt lys, holde fartsgrenser og som tillater syklende forbikjøring på høyre side og valg av plassering i kjørebanen eller på fortauet, med mindre annet er anvist ved f.eks. skilting.

 

At man må forklare slike selvfølgeligheter til en som påstår å besitte sertifikat er ikke mindre enn forbløffende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så rart at folk her inne klikker når en bil ligger litt under fartsgrensen og kjører forbi. Da må bilen foran som lager kø egentlig legge seg ut av veien! Det samme med sykelister! De skal ikke lage et hinter osv i veien og når de gjør det så må de vike frem biler.

 

Aldri sett en syklist som har gjort det!

At du ikke opplever syklister som slipper forbi andre kjørende skyldes gjern at 99% av trafikantene bare peiser rett forbi uansett om det er trygt eller ikke. Personlig kjører jeg gjerne til siden dersom jeg har trafikk bak meg som har ligget der lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...