Gå til innhold

Erfaring med pixmania.com ?


Anbefalte innlegg

Hallo , Tenkte og bestille varer fra denne siden .

 

Jeg ringte dem og de sender varene fra Frankrike så det er derfor varene er så billige

 

Men jeg lurer veldig på denne siden .

 

For de har en 650 Watts strømforsyning til 254 Kr

 

Og en sluttsumm på 440 Kr med express levering

 

Og når jeg ser på andre sider er det få som har en 600 Watts + til under 500 kr og det er ikke inkludert frakt

 

 

Noe jeg lurer på er om det er NOEN av dere som har noe som helst erfaring med denne siden .

 

Om du har bestilt , Vær så snill og si om du likte det eller ikke =)

 

MVH Eriksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare høre akkurat det du sa =)

 

Om du er fornøyd og om pakken var hel o.l , Siden noen priser på denne siden ser ut som er for gode til og være sanne . siden de kan levere på døra innen 48 timer og det til under 200 lappen på mindre ting .

 

Takk for svaret =)

Lenke til kommentar

 

Om du er fornøyd og om pakken var hel o.l , Siden noen priser på denne siden ser ut som er for gode til og være sanne . siden de kan levere på døra innen 48 timer og det til under 200 lappen på mindre ting .

 

 

Joda. Jeg er fornøyd med pakken og slikt. Jeg tror de tidligere hadde noen greier med at man måtte fortolle pakken selv. Men min pakke var jo vel over tollgrensen og gikk rett inn. Men som sagt, det kan være mulig at problemer oppstår om ting må i retur. Det kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

 

For de har en 650 Watts strømforsyning til 254 Kr

 

 

Selv fra Pixmania med sine lave priser vil en PSU med den prisen være dårlig. Det finnes ingen regler for hvordan en produsent kan merke en PSU, derfor kan de gjerne ta en PSU som bare kan levere 300W og sette tallet 650 på den. Jeg vil sterkt fraråde deg å kjøpe den PSUen, du kan ødelegge maskinvaren din ved å bruke den.

Endret av Smirnoff
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pixmania har et noe frynsete rykte. En av grunnene til det, er at de er et fransk selskap som har både kontorer og lager i Frankrike. De er pliktige til å følge norsk forbrukerkjøpslov, men ut fra erfaringer på hardware.no, så ser det ikke ut til at de er like flinke som seriøse norske forhandlere til å følge dette. Det er også vanskeligere for Forbrukerrådet og FTU å hjelpe deg om Pixmania skulle nekte å følge loven i og med at de er stasjonert i utlandet.

 

I og med at alt du bestiller sendes fra Frankrike, må du også påregne noe lenger leveringstid. Det gjelder både ved bestilling, eller om noe må sendes i retur. De aller fleste produktene har heller ikke bruksanvisning på et nordisk språk, og flere mangler også engelsk bruksanvisning. Eneste du er sikret å få, er bruksanvisning på fransk.

 

Pixmania er litt rimeligere enn mange norske nettbutikker, men jeg mener ikke at det er verdt de få kronene du sparer å risikere store problemer med eventuelle returer eller rettigheter senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gjør det, bruk heller prisguiden og legg inn erfaringen der. Vi trenger ikke tråder her med "pixmania er topp" bare fordi de klarer og levere et produkt innen rimelighetens grenser. Det er MYE viktigere med smidighet rundt returer og et godt forhold til norsk forbrukerkjøpslov, noe pixmania ved flere anledninger har vist at de ikke besitter.

 

De var blandt annet på "TV2 hjelper deg" pga trøbbel rundt f.kj.loven

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

I dag fikk jeg målrettet useriøs spam på epostadressen som jeg har registrert med Pixmania og kun på Pixmania.

 

Eposten inneholdt følgende tekst:

 

"Hi.

Don't miss superb employment opening.

Reputable agency is looking for energetic agent in Norway to help us expand our activity in the Europe area.

Easy instruction possible.

Brilliant income potential.

 

Requirements:

- 18+ age

- Only basic knowledge of Internet & computer.

- 2-3 free hours per day

 

Applicants must be smart and business oriented. Operate only some hours per day.

Any person living in the Norway can be our agent.

Thank you for your attention. "

 

Eposten kom til pixmania@mitt domene, ble sendt fra en hotmail-adresse, hadde mitt navn i tittelen og visste jeg er fra Norge. Det er altså ingenting som kan identifisere avsenderen utover hotmail-adressen.

 

Det er kun epostadressen som røper at de har fått denne infoen fra Pixmania. Det er jo en mulighet for at Pixmania selger kundeinfo videre, men det er også en risiko for at dette betyr at kundedatabasen til Pixmania har kommet på avveie, og da er det en betydelig risiko for at passord eller i det minste en hash av passord har kommet på avveie også.

 

Basert på dette anbefaler jeg alle som har brukerkonto hos pixmania å bytte passord.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Useriøs firma. Jeg avbestilte en ordre 20 minutter etter jeg la den inn. Den var ikke engang behandlet og likevel så kunne jeg ikke avbestille skikkelig.

 

Legger bare til mitt korrespondanse med dem:

 

 

Vi vil takke deg for din bestilling på Pixmania.com.

 

I samsvar med din forespørsel bekrefter vi at bestillingen din XXXXXXX har blitt annullert.

 

Din betaling har allerede blitt validert, men en refunderingsprosedyre har blitt satt i gang.

 

Du vil motta en bekreftelse på dette via e-post innen 72 timer.

 

Vi beklager, og håper å se deg igjen snart på vår internettside.

 

 

Med vennlig hilsen,

 

 

felix

James Felix

Ansvarlig kundeservice

 

Trodde alt var greit selv om det var litt slitsomt med å send mail, etc (Avbestillingsknappen fungerte ikke på nettsiden). Men så fikk jeg dette som mail en dag etterpå, etter at jeg hadde bestilt annen vare:

 

Takk for din henvendelse.

 

Du har mest sannsynlig fått en e-post om at tilbakebetalingen er under behandling. Dette skyldes en teknisk feil. Jeg kan imidlertid bekrefte at jeg har bedt hovedkotoret om å annullere din bestilling, slik at du vil få beløpet tilbakebetalt.

 

Ettersom dette ikke skjer, og produktet blir sendt og levert til deg, anbefaler jeg at du nekter å motta pakken. Gi oss beskjed om at du har nektet pakken, og vi vil tilbakebetale deg så fort vi ser den er på vei til oss.

 

Jeg beklager for forvirringen, det er altså opplysninger i denne e-posten som er gyldige.

 

 

Jeg står til din rådighet om du ønsker ytterligere opplysninger.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

 

Med vennlig hilsen,

Kunderservicen

 

 

Var ikke særlig dyr vare jeg bestilte og de var eneste med det i lager. Likevel, tror jeg kommer til å sky unna neste gang jeg ser at de er eneste med vare jeg vil ha.

Endret av kalden
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel..

 

Jeg sendte tilbake skjermen og de mottok den 16. mars. Har fremdeles ikke fått pengene mine tilbake så nå har de varen OG pengene. Heldigvis så betalte jeg med CC-kort så skal kjøre chargeback snart.

 

 

Aldri igjen.

Endret av kalden
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Fler enn meg som har fått bestillinga si i x-antall forsendelser?? Greit at dem er forsiktige og kan jo ikke klage, men det virker litt overkill når omtrent hver gjenstand kommer i egen eske. (ganske store sådan)

 

eks. en enslig pose juletre-kuler i en ca. 40x30x25 stor eske. osv.

 

Bestillt 2 ganger siste tiden, første gangen kom postmann med 3 hentelapper i hånda + 1 levering på døra kvelden etter.

 

Siste gangen 4 hentelapper + 1 levering hjemme.

 

Og betalte kr.127 i frakt begge gangene og ordresum rundt 500 kroner.

 

Blir neppe særlig profitt å hente da? Eller er det en lagermedarbeider som prøver å drive dem konkurs??

 

btw, dem har solgt ut en god del varer siste månedene for nærmest spottpris, og lurer på om dem er i ferd med å trappe ned? (i noen vareslag eller Norge?)

Lenke til kommentar

Helt til du eventuelt må benytte garanti eller reklamasjonsretten :D

 

Tja, den ene reklamasjonen jeg hadde med pixmania gikk unna fortere og mer problemfritt enn gjennomsnittet av de "norske" returene jeg har hatt. Men det hjalp sikkert at det var en vare fremdeles under garanti (1-2 mnd gammel) , en enkel feilsøking (PSUen hadde en kortslutning på primærsiden), og det var en vare fra en anerkjent produsent (Enermax). Så det kan sikkert gå mye verre enn i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tja. jeg bestilte en cyborg fly 5 joystick som var DOA.

 

De ville ha den i retur på angrerett og påstod at det var at jeg hadde win 8 som var årsaken til at den ikke virket.... :wallbash:

 

Fyrte av en litt mer hissig reply i retur. Får se hva svaret bringer på mandag....

Lenke til kommentar

Har handlet der uten problemer. Men jeg har aldri prøvd å returnere eller klage på noe produkt, så det er vanskelig å egentlig gi noe svar. For det er vel det som er det viktige. (Ene tingen jeg handla var en best i test-støvsuger som kosta under halvparten av hva den gikk for ellers i Norge. Tok sjansen jeg, og den kom fort og virker fortsatt over ett år etterpå).

Lenke til kommentar

Pixmania er helt OK så lenge du ikke må retunere noe. Det er litt styr (tollpapirer osv) og det tar tid.

 

Hvis du vil ha det billigst mulig, og tar sjansen på at noe ikke er DOA, eller at du ikke må benytte garanti/reklamasjon på noe, gå for Pixmania. Ønsker du en rask og enkel returmetode, kjøp av noen i Norge. Komplett er sykt raske, og stiller få spørsmål. (Nei, jeg er ikke komplett-fanboy eller ansatt der).

 

[Edit] Skrivefeil.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg handlet et gtx 670 fra pixmania på grunn av prisen, noe jeg angrer på.

Det tok 3 uker fra jeg bestilte og betalte før pakken kom fram, og det ble ikke gjort noe før jeg sendte en e-post til de. Må si at de har den dårligste kundeservisen jeg noen gang har vert borti, anbefaler heller å bruke noen eksta kroner så du faktisk får den i rimelig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...