Gå til innhold

Lilyhammer - hva synes folket egentlig?


Anbefalte innlegg

Bare meg som plages av at folk snakker norsk til Giovanni, til å med folk som ikke kjenner han?

Tenker spesielt på scenen hvor han skal skaffe seg norsk førekort: han snakker engelsk til vedkommende, vedkommende svarer på norsk, Giovanni svarer på engelsk, vedkommende svarer med tre ord på engelsk og resten på norsk.

SYKT irriterende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker konseptet med en amerikansk mafioso som må klare seg i den norske landsbyga, men synes utførelsen blir klein, hovedsakelig pga. - som mange andre har påpekt - at alle momenter som er ment å være morsomme blir poengtert så hardt. Det blir litt sånn som når man forteller en vits og forklarer hvorfor den er morsom samtidig. Det går ikke. Man må stole på at publikum fanger opp poengene uten at man understreker dem til døde.

Lenke til kommentar

Selv så synest jeg dette er det beste som har skjedd norsk tv i fredstider! Jeg er nok i overkant forutinntatt da jeg er en hardbarka Sopranos tilhenger, men dette var bare bedre enn det jeg så for meg. De mange gode "sopranos-øyeblikkene" krydret i en norsk bygde setting. Koser meg på randen av ekstase :)

 

Må si meg enig der!

Men må ærlig si at den første episoden opplevde jeg som utrolig klein. Norske skuespillere som presterer halvveis mens Little Steve gjør mer enn 100% av jobben. Uten ham hadde serien ikke vært noe å bruke tiden på.

 

Men ble positivt overrasket - tatt i betrakning at det faktisk er en norsk tv-serie. Synes serien tok seg opp i 2. episode.

Lenke til kommentar

Jeg e rkjempeoverrasket over kvaliteten, norsk film/tv-produksjon har lenge bært et preg av "amatørproduksjon", dette var veldig forfriskende å se. Og de kulturelle forskjellene gir MYE komedie uten at det trenger å være for "blatent".

 

Jeg likte veldig godt første episode der han forsøker å bestikke NAV-personen XD

 

jeg håper dette kan være et springbredt for norsk tv-produksjon mot programmer som er mer "selgbare" ute i verden. En Norsk fantasy-TV-serie om "Trollsikkerhetstjenesten" filmet som en "dramady" ville jeg betalt for å se :)

 

-frank

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare meg som plages av at folk snakker norsk til Giovanni, til å med folk som ikke kjenner han?

Tenker spesielt på scenen hvor han skal skaffe seg norsk førekort: han snakker engelsk til vedkommende, vedkommende svarer på norsk, Giovanni svarer på engelsk, vedkommende svarer med tre ord på engelsk og resten på norsk.

SYKT irriterende!

 

Ja, har også bitt meg merke i dette. Tanken bak det er vel å gjøre serien mer familievennlig, ettersom jeg også har inntrykk av at dette er noe "gæmlisa" ser på. Hører stadig vekk denne serien diskuteres blant de eldre. Enten det nå er på det lokale treningsstudioet eller i kantina på universitetet.

Men er enig at det blir noen veldig underlige samtaler i serien når de legger det opp slikt. Kunne da vært vel så morsomt med samtaler på gebrokken engelsk.

 

Når det er sagt synes jeg serien er ganske så tam til tider, men har sine gullkorn. Eks. da Giovanni skal innom NAV for første gang, Det har du kulturkræsj så det holder.

Husker også en scene der ungen til hun dama (Giovanni er interessert i) har bursdag. Giovanni trasker inn med en Macbook til 20k til ungen, så kommer det en stusselig upopulær hippie-unge å gir bort en kløpinne. Det var good times!

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte litt tidligere i tråden var kløpinnen også høydepunktet for meg i denne serien :!: Men nå har det dessverre dabbet litt av igjen, og jeg har mistet interessen merker jeg, tror ikke jeg har sett den siste episoden engang.

Lenke til kommentar

Veldig bra :)

 

Men er et par ting som irriterer meg:

 

- Giovanni skjønner absolutt alt folk sier til han på norsk, men snakker aldri norsk selv

- Virker som at de som har skrevet serien prøver litt for hardt å etterligne amerikanske serier. De feiler veldig på det :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...