007CD Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det var i sin tid også et "faktum" at papiravisen var bedre enn nettavis og alt det tullet der på skjermen. Vi skal være forsiktige med å bli den nye generasjonen naysayers. Jeg er ikke uenig i at det - for meg - er og forblir tastatur og mus. Men på den annen side, det er de som fortsatt tviholder på papiravisen også, så jeg skal ikke leke skråsikker på hva som er best for morgendagen - for det er en kjennsgjerning at vaner er vonde å vende. Et nettbrett har eksempelvis enkel mulighet til å ha tastatur. Mus vil sikkert også kunne bli en mulighet, samt annet spilltilbehør. Det er konseptet som her er relevant, ikke det å henge seg opp i en prototype. Et nettbrett er tross alt en pc det også. Det er alltid en fordel å reflektere i litt mer enn 30 sekunder over nye forslag, for det er nok av oppfinnelser som har fått nei som følge av forsvar av etablerte konvensjoner. 1: Som i å koble i et tastatur? Hvis ja hva er poenget even. Hvis nei du mener onscreen keyboard, 1: Touch er shitty å spille med, 2: Keyboardet vil ta opp hele skjermplassen man faktisk spiller på. 2: Ja hva er poenget med denne dingsen med analogsticks etc da når man kan kjøpe seg en gaminglaptop isteden. Det vi har sett de siste årene, og nå mer og mer er ned "dumming"/noobifisering av teknologi/gaming. Ja gjøre ting enklere osv er bra men å kutte ned på features for å tilpasse konsoll/bærbart utstyr blir for dumt. Har tidligere vært spådd at neste gen konsoll(PS4/X720) kommer til å bli den siste før konsoller dør ut, jeg håper for all del dette skjer.. Sånn at nettbrett/mobil blir de facto spillenhet? For PC-spill kommer aldri tilbake, det kan du bare glemme. PC spill fra de store? Neppe, den tiden er forbi. Men i nisjemarkedet som rFactor og hardcore racing simulatorer pluss indie gaming markedet... Vell der kommer det til å komme ut en masse snacks. Og Open Source gutta kommer også til å følge på med Doom 3 motoren nå åpnet for bruk. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det var i sin tid også et "faktum" at papiravisen var bedre enn nettavis og alt det tullet der på skjermen. Vi skal være forsiktige med å bli den nye generasjonen naysayers. Jeg er ikke uenig i at det - for meg - er og forblir tastatur og mus. Men på den annen side, det er de som fortsatt tviholder på papiravisen også, så jeg skal ikke leke skråsikker på hva som er best for morgendagen - for det er en kjennsgjerning at vaner er vonde å vende. Et nettbrett har eksempelvis enkel mulighet til å ha tastatur. Mus vil sikkert også kunne bli en mulighet, samt annet spilltilbehør. Det er konseptet som her er relevant, ikke det å henge seg opp i en prototype. Et nettbrett er tross alt en pc det også. Det er alltid en fordel å reflektere i litt mer enn 30 sekunder over nye forslag, for det er nok av oppfinnelser som har fått nei som følge av forsvar av etablerte konvensjoner. 1: Som i å koble i et tastatur? Hvis ja hva er poenget even. Hvis nei du mener onscreen keyboard, 1: Touch er shitty å spille med, 2: Keyboardet vil ta opp hele skjermplassen man faktisk spiller på. 2: Ja hva er poenget med denne dingsen med analogsticks etc da når man kan kjøpe seg en gaminglaptop isteden. Det vi har sett de siste årene, og nå mer og mer er ned "dumming"/noobifisering av teknologi/gaming. Ja gjøre ting enklere osv er bra men å kutte ned på features for å tilpasse konsoll/bærbart utstyr blir for dumt. Har tidligere vært spådd at neste gen konsoll(PS4/X720) kommer til å bli den siste før konsoller dør ut, jeg håper for all del dette skjer.. Sånn at nettbrett/mobil blir de facto spillenhet? For PC-spill kommer aldri tilbake, det kan du bare glemme. PC spill fra de store? Neppe, den tiden er forbi. Men i nisjemarkedet som rFactor og hardcore racing simulatorer pluss indie gaming markedet... Vell der kommer det til å komme ut en masse snacks. Og Open Source gutta kommer også til å følge på med Doom 3 motoren nå åpnet for bruk. Indie-markedet er mye vomfyll og lite substans. Det er selvfølgelig bare min mening. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du får ikke rå kvalitet kanskje, men du får mange nye ideer som ikke er Call of Duty Modern Warfare 3000 etc som er bare oppkok av det samme gamle. Mange interressante konsepter som definitivt trenger bare en finpuss, og Open Source gutta har allerede gitt meg MAAAANGE timer og fortsatt flere timer med morro (Jagged Alliance 2, OpenTTD etc) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du får ikke rå kvalitet kanskje, men du får mange nye ideer som ikke er Call of Duty Modern Warfare 3000 etc som er bare oppkok av det samme gamle. Mange interressante konsepter som definitivt trenger bare en finpuss, og Open Source gutta har allerede gitt meg MAAAANGE timer og fortsatt flere timer med morro (Jagged Alliance 2, OpenTTD etc) Så du sammenligner PC spill fremgangen med CoD:Whatever ? Husk at det var nettopp konsollene som ødela CoD serien og så mange andre spill(BF3, Skyrim etc etc etc). Har sagt dette så mange ganger før tho men: CoD MW2 vs CoD4. IW strippa spillet for features som: -Lean -Console commmands -Ded servers -Mod tools -Record feature -Default FOV 55 som ikke kan endres uten å "cracke" spillet. Så tok de det rævkjørte spillet de hadde lagd for konsollene, lagde en cheap-ass port til PC med kun "play now" knapp og solgte det for 60$. Der har realiteten bak spill for konsoller og bærbare enheter.. Ja du får nye ideer som Angry Birds som er moro i 5min før det blir gørr kjedelig. + shitty FPS spill som har elendig handlig. 3 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Ikke noe jeg ville tatt med på bussen, men hjemme i sofaen er dette helt klart noe som ville vært interessant for mitt vedkommende. Men med en prislapp på snaue tusen dollar, vil nok denne ligge på nesten 8-9000,- kr i Norge. Med andre ord, dyr moro. Merk at dette er en prototype, så design ol. representerer ikke et ferdig produkt. Endret 12. januar 2012 av R083r7 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 sjekk ut totalbiscuits video tar vel egentlig opp mye av problemene som blir lagt fram her, men verdt en sjekk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Jeg tviler på at dette er fremtiden, tror heller at en spilltjeneste som OnLive er fremtiden. Dere kan lese mer om OnLive Her. OnLive fungerer slik at man bare har en liten mottaker, og en vanlig spillkontroll. Alle spillene er lagret på en server og drives av en server. Serveren kan drifte hvilket som helst spill uansett hvilke maskinvarekrav det har. Du kan spille spill fra OnLive på en TV, Ipad, bærbar PC osv, uansett hvor dårlig maskinvaren som du har er. Fordi du bare mottar bilde, mens serveren behandler data. Problemet med OnLive idag, er at det belaster Internettet massivt, og det fører til forsinkelse og lagging. Fordi Serveren må sende deg informasjon, så skal du sende svaret på informasjonen tilbake til serveren, så skal serveren sende den tilbake igjen til deg for å "spille" av handlingen. Og da blir det forsinkelser, særlig når de fleste ikke har raskt nok Internett til dette. Men i fremtiden da vil alle ha raskt nok Internett slik at dette får et stort gjennombrudd. Men jeg er imot denne løsningen fordi jeg liker å eie spillene mine fysisk, og ikke leie dem. Edit: wtf? innlegget dupliserte seg selv under distribusjon. Endret 12. januar 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ikke noe jeg ville tatt med på bussen, men hjemme i sofaen er dette helt klart noe som ville vært interessant for mitt vedkommende. Men med en prislapp på snaue tusen dollar, vil nok denne ligge på nesten 8-9000,- kr i Norge. Med andre ord, dyr moro. Merk at dette er en prototype, så design ol. representerer ikke et ferdig produkt. Hvorfor kjøpe en sånn dings når du kan spille samme spill på PC med mye bedre kontroll og HW, en konsoll even når du sitter i sofaen. idontgetit Jeg tviler på at dette er fremtiden, tror heller at en spilltjeneste som OnLive er fremtiden. Dere kan lese mer om OnLive Her.OnLive fungerer slik at man bare har en liten mottaker, og en vanlig spillkontroll. Alle spillene er lagret på en server og drives av en server. Serveren kan drifte hvilket som helst spill uansett hvilke maskinvarekrav det har. Du kan spille spill fra OnLive på en TV, Ipad, bærbar PC osv, uansett hvor dårlig maskinvaren som du har er.Fordi du bare mottar bilde, mens serveren behandler data. Problemet med OnLive idag, er at det belaster Internettet massivt, og det fører til forsinkelse og lagging. Fordi Serveren må sende deg informasjon, så skal du sende svaret på informasjonen tilbake til serveren, så skal serveren sende den tilbake igjen til deg for å "spille" av handlingen. Og da blir det forsinkelser, særlig når de fleste ikke har raskt nok Internett til dette. Men i fremtiden da vil alle ha raskt nok Internett slik at dette får et stort gjennombrudd.Men jeg er imot denne løsningen fordi jeg liker å eie spillene mine fysisk, og ikke leie dem.Edit: wtf? innlegget dupliserte seg selv under distribusjon. OnLive har jeg liten tro på, kanskje for casuals som ikke bryr seg om 500ms lag i SP spilla sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er helt enig at forsinkelsene må forsvinne helt, ping bør ligge rundt 50ms, og aldri over 100ms. Lenke til kommentar
An0n Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Dette kan virkelig slå ann om de gjør en enkel endring: Gjør sidekontrollerne plug and play, slik at man kan ta de av og bruke den som ett vanlig nettbrett også. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 For ordens skyld; Force feedback og ristefunksjon er ikke det samme. Force feedback er vanligvis omtalt i sammenheng med joysticker eller ratt, og innebærer at stikka eller rattet fysisk drives i en retning som svar på en fysisk hendelse i spillet. Er dere sikre på at det er dette som menes? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) [ slettet ] Endret 13. januar 2012 av oerhört Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Nettbrettet er sikkert søppel, men de fysiske kontrollere som er festet til brettet burde vært laget i en versjon man kunne ta av og på nettbrettet. Det tror jeg at det er et marked for. Sammen med bedre grafikkbrikke på nettbrett ville det ført til en del svært gode spillopplevelser. Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Bilspill med gyroskop er kort og greit, Epic fail på nettspråket.Analog stikke slår dette rett ned i støvlene, ingen feedback, også må du holde brettet 100% rett i forhold til jordens gravitasjon. ...hvorfor holde nettbrettet 100% rett i forhold til jordens gravitasjon? Pga analoge stikker? Med gyroskop, kan man jo kalibrere, så man kan holde den slik man selv måtte ønske... Lenke til kommentar
viiral Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 +1I tillegg er jo integrert intelgrafikk ganske uegnet til gaming. vet ikke om du har fått det med deg men tablets bruker ikke slikt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Bilspill med gyroskop er kort og greit, Epic fail på nettspråket.Analog stikke slår dette rett ned i støvlene, ingen feedback, også må du holde brettet 100% rett i forhold til jordens gravitasjon. ...hvorfor holde nettbrettet 100% rett i forhold til jordens gravitasjon? Pga analoge stikker? Med gyroskop, kan man jo kalibrere, så man kan holde den slik man selv måtte ønske... Problemet er at om du ligger eller ikke sitter helt korrekt så oppfatter ikke gyroskopet alltid hva du ønsker, ergo blir det mye veggskraping. Denne typen spill finnes allerede så du kan prøve, og det er direkte skuffende. Så har du alternativet med touch, den er enda mer skuffende, for du får riktignok litt bedre kontroll, men du ser ikke veien lengere og du er like langt, å dedikere ett omeråde av skjermen til det funkker heller ikke helt bra, du dekker fortsatt til for mye for å få effektiv styring, i tilegg er vanskeligheten med feedback. @LNF: Er ikke CoD og BF de som selger mest idag? Og jeg tenkte ikke på Angry birds som Indie spill, eksempel på en tittel som er på riktig spor konseptsmessig, men som trenger litt finpuss for å komme på rett spor. For eksempel så har de ett grunnkonsept som ikke noen har bygget på før, men kunne trengt noen ekstra funksjoner for å være fullkomment. Jeg snakker da om Gratious Space Battles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg