Gå til innhold

Samlingstråd for Finn.no svindler epost.

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hei

Vil først og fremst beklage vist denne tråden er feil plassert(fant ikke noe mer logisk plassering). Forstår også vist dette blir sett på som ut henging.

Finn.no har Norges mest brukte og sette bruktmarkedet, og de fleste har solgt noe på denne siden.

De fleste som også har solgt noe har vært borti disse svindlerne som ofte skal betale via PayPal og ha gjenstanden din sendt ut av landet. Typisk: http://www.dn.no/forsiden/article526913.ece

Meningen med denne tråden er å samle epost-adressene til disse svindlerne, altså et oppslagsverk vist du skulle være usikker på den eposten du akkurat har mottatt med et tilbud på din gjenstand. Jeg synes det er greit med slikt oppslagsverk, da jeg ofte "googler" epost-adressen til de jeg skulle få en epost-adresse av, skulle det virke mistenkelig.

Jeg ser helst da til at følgende regler holdes:

Ikke post noe annet enn enn kun epost-adresser i denne tråden, andre innlegg vil bli rapportert (tilbakemeldinger kan tas på PM, eventuelt ved å gi et lite "add.png")

Ikke post epost-adresser du tror er svindlere, skal ikke spikre opp epost-adressene til noen som kan være uskyldige

Jeg ønsker heller ikke å ha ut henging av personer som har svindlet dere ved salg til deg, kun epost-adressene til de som prøver å "kjøpe" av deg.

Skulle det være noe tvil om hvordan kjenne igjen disse svindlerne, så går ofte dette igjen:

-Tar kontakt via epost liten stund etter at annonsen er lagt ut

-Skal ha varen tilsendt (ut av landet)

-Dårlig norsk (google translate)

-Utradisjonelle betalings metoder

-Referer ofte til "dette produktet", istedenfor den pcen, mobilen eller dartspillet.

Satser på at dette er noe som er etterlengtet på forumet!

Mine bidrag:

Bill Coney <[email protected]>

[email protected]

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...