SRD Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg er S-ON og har brukt ROM Manager uten problemer i månedsvis. Hva er egentlig S-ON of S-OFF for noe egentlig? Kan jo begynne med å forklare hva Hboot er. Det kan sammenlignes med BIOS på en PC, og styrer blant annet partisjonene på minne i telefonen og hvilke ROM du kan installere. Så når du rooter telefonen får du administrator-rettigheter til operativsystemet, men Hboot forblir slik den er. På nyere HTC-telefoner har HTC lagt inn et sikkerhets-flagg i Hboot som stenger for del ting, som blant annet hvilke ROM/zip-filer du kan installere og hvordan minne i telefonen kan partisjoneres. Å være S-OFF betyr altså at dette flagget blir slått av og du får dermed fjernet dette mulige hinderet. Per idag er det ikke så mange fordeler (som jeg vet om) med S-OFF utenom at du da kan installere Clockwork Recovery 3.0. Med tiden kommer forhåpentligvis mulighet for å kunne endre på partisjonene på internminne, som igjen betyr at vi kan få mer plass til applikasjoner på telefonen Husk på at det å begynne å endre på ting i Hboot (f.eks gå fra S-ON til S-OFF) er en av de få tingene som kan ødelegge telefonen din helt. Så med mindre du vet hva du gjør, så vil jeg latt være å gjøre det. Personlig har jeg ikke brydd meg siden fordelene per idag ikke er så store. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Aha, takk for en forklaring. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Må jeg ha rootet telefonen min for å gjøre dette: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870633 Endret 6. februar 2011 av martin9 Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Ja, du må ha CM6.1 Ok. Takk for raskt svar Ingen andre måter å få noen lignende tema? Liker den statuslinja øverst veldig godt Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Du kan selv endre på framework-res.apk eller hva den heter. Det er nemlig der alle bildefilene som bestemmer utseendet ligger. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Du kan selv endre på framework-res.apk eller hva den heter. Det er nemlig der alle bildefilene som bestemmer utseendet ligger. Okei - hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Nå suger jeg på å forklare, og skal legge meg. Men last ned APK-manager og les litt rundt på nettet, blant annet XDA-devlopers. Da finner du nok en hel del. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noen med litt mer hjelp? Er ikke så flink med tekniske ord som xda bruker Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei. Jeg har prøvd å nedgradere min Legend til Android 2.1 lenge nå ( har 2.2 fra før av. Jeg har fulgt BÅDE guiden til xda developers: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430&page=43 og denne http://android.modaco.com/content/htc-legend-legend-modaco-com/323201/downgrading-from-froyo-ota/ Men får fortsatt opp samme feil : c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 Jeg har laget 2 goldcards og begge fungerer. Så jeg fatter ikke hva som er feil. Telefonen er IKKE operatørlåst ( har aldri vært det). Trenger hjelp A.S.A.P Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis du leser litt så får du til. Rootet min når jeg hadde 2.1 så da var det bare rett fram. Du må bruke denne guiden siden du har 2.2. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894465 Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Om telefonen ikke er operatørlåst trenger du ikke goldcard : ) Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Skal prøve å skrive omtrent hva jeg gjorde når jeg rootet min Legend med 2.2 for en uke siden. Dette gjelder telefoner som ikke er operatørlåste, da jeg ikke har satt meg inn i hvordan man rooter med goldcard osv. Du trenger Android SDK - trinn 1, 2 og 3 Legend rooting tools Hack 4 Legend v5 VISIONary HTC Sync v. 2.0.33 - Om du har en nyere versjon, avinstaller og installer denne Nedgradere fra 2.2 til 2.1 Installer VISIONary Åpne VISIONary, "Temproot now". Nå burde du ha root, sjekk dette ved å koble telefonen til via USB, med USB-debugging på. Deretter åpner du et kommandovindu på din pc, og skriver inn følgende: adb shell su Om du har root nå, fortsett nedover. Pakk ut hack4legend-v5.zip til en mappe på din pc. Gjør følgende: adb push <sti til mappe>/flash_image /data/local/ adb push <sti til mappe>/misc1-2.img /data/local/ adb shell su chmod 755 /data/local/flash_image cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc_backup.img /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img exit Pakk ut r4-legend-root.zip. Der finner du en fil, testimage.zip, legg denne i toppnivået på ditt SD-kort, og gi den navnet LEGEIMG.zip Skriv følgende i kommandovinduet ditt: adb reboot bootloader Nå starter telefonen på nytt, og du vil sitte med en 2.1-rom uten root. Neste steg overså jeg, tilsynelatende uten å ha hatt noen problemer som følge av det: adb shell flash_image misc /sdcard/misc_backup.img exit Roote 2.1 Åpne mappen r4-legend-root. Forsikre deg om at du har HTC Sync v. 2.0.33 Slett LEGEIMG.zip fra ditt SD-kort. Legg over rootetupdate.zip fra mappen r4-legend-root. Skru av telefonen. Skru den på slik: Hold inn volum-ned tasten og på-knappen til du får opp Fastboot. Velg Fastboot. - du navigerer med volumtastene og velger med på-knappen. Nå kobler du telefonen til din pc via USB. I mappen r4-legend-root finner du step1-windows.bat, åpne den, gjerne med administratorrettigheter. Naviger i menyene på samme måte, velg Recovery. Nå får du opp et utropstegn på skjermen. Åpne da step2-windows.bat på samme måte som step1. Ny meny, nye muligheter: Finn "Wipe data" og gjør det. Gå tilbake til hovedmenyen, velg Flash ZIP from SD. Du skal velge rootedupdate.zip Start på nytt, og såvidt jeg husker, voila. Endret 9. februar 2011 av jonaseg Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Skal prøve å skrive omtrent hva jeg gjorde når jeg rootet min Legend med 2.2 for en uke siden. Dette gjelder telefoner som ikke er operatørlåste, da jeg ikke har satt meg inn i hvordan man rooter med goldcard osv. Du trenger Android SDK Legend rooting tools Hack 4 Legend v5 VISIONary HTC Sync v. 2.0.33 - Om du har en nyere versjon, avinstaller og installer denne. Nedgradere fra 2.2 til 2.1 Installer VISIONary Åpne VISIONary, "Temproot now". Nå burde du ha root, sjekk dette ved å koble telefonen til via USB, med USB-debugging på. Deretter åpner du et kommandovindu på din pc, og skriver inn følgende: adb shell su Om du har root nå, fortsett nedover. Pakk ut hack4legend-v5.zip til en mappe på din pc. Gjør følgende: adb push <sti til mappe>/flash_image /data/local/ adb push <sti til mappe>/misc1-2.img /data/local/ adb shell su chmod 755 /data/local/flash_image cat /dev/mtd/mtd0 > /sdcard/misc_backup.img /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img exit Pakk ut r4-legend-root.zip. Der finner du en fil, testimage.zip, legg denne i toppnivået på ditt SD-kort, og gi den navnet LEGEIMG.zip Skriv følgende i kommandovinduet ditt: adb reboot bootloader Nå starter telefonen på nytt, og du vil sitte med en 2.1-rom uten root. Neste steg overså jeg, tilsyndelatende uten å ha hatt noen problemer som følge av det: adb shell flash_image misc /sdcard/misc_backup.img exit Roote 2.1 Åpne mappen r4-legend-root. Hmm, får ikke til å åpne VISIONary. Det er ikke noe program som er tilknyttet til dette ( det ligger bare som et hvitt ark). Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Vær grei å ikke siter et så langt innlegg, blir så rotete her : p VISIONary er et program for din telefon. Om du har Barcode Scanner, her, service for deg: Endret 7. februar 2011 av jonaseg Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nedgradere fra 2.2 til 2.1 Installer VISIONary Åpne VISIONary, "Temproot now". Nå burde du ha root, sjekk dette ved å koble telefonen til via USB, med USB-debugging på. Deretter åpner du et kommandovindu på din pc, og skriver inn følgende: adb shell su Om du har root nå, fortsett nedover. Pakk ut hack4legend-v5.zip til en mappe på din pc. Gjør følgende: adb push <sti til mappe>/flash_image /data/local/adb push <sti til mappe>/misc1-2.img /data/local/adb shellsu Jeg fikk ikke til resten. Får beskjed om at adb not found???? Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Ganske grundig gjennomgått her. Du trenger kun trinn 1-3. Endret 7. februar 2011 av jonaseg Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ja, du må ha CM6.1 Ok. Takk for raskt svar Ingen andre måter å få noen lignende tema? Liker den statuslinja øverst veldig godt Annen måte: Du må ha CM7, som er Gingerbread, ikke bare Froyo-Gingerbread-wannabe Lenke til kommentar
Valtam666 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Åpne mappen r4-legend-root. Forsikre deg om at du har HTC Sync v. 2.0.33 Slett LEGEIMG.zip fra ditt SD-kort. Legg over rootetupdate.zip fra mappen r4-legend-root. Skru av telefonen. Skru den på slik: Hold inn volum-ned tasten og på-knappen til du får opp Fastboot. Velg Fastboot. - du navigerer med volumtastene og velger med på-knappen. Nå kobler du telefonen til din pc via USB. I mappen r4-legend-root finner du step1-windows.bat, åpne den, gjerne med administratorrettigheter. Naviger i menyene på samme måte, velg Recovery. Nå får du opp et utropstegn på skjermen. Åpne da step2-windows.bat på samme måte som step1. Vel, da har jeg endelig klart det. NESTEN. Får fortsatt opp utropstegnet selv om jeg har trykkt på step2-windows.bat Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå