tbar2112 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Hei, Sitter her med min nye Nexus S kjøpt i USA, og har funnet ut at den ikke kan knytte seg til WiFi-nettverk som er satt opp på kanalene 12 og 13 (jeg tror disse ikke benyttes i USA). Noen som har Nexus S og som kan bekrefte at de har samme problemet? Noen ideer om dette kan løses? Min Nexus One har ikke dette problemet... Endret 1. februar 2011 av cyclo Tittel forbedret Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Se i instillingene på telefonen og se om du finner "regulatory domain". Lenke til kommentar
bo0ze Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg prøvde på kanal 12 og 13. Samme resultat som deg, tbar2112. Er det vanlig å sende på kanal 12 og 13? Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Se i instillingene på telefonen og se om du finner "regulatory domain". Jeg kan ikke finne dette. Jeg vet at dette fantes på tidligere versjoner av Abdroid, men i 2.3.1 finner jeg ikke denne innstillingen. Tidligere var den under WiFi settings/Advanced settings. Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg prøvde på kanal 12 og 13. Samme resultat som deg, tbar2112. Er det vanlig å sende på kanal 12 og 13? Det er ganske vanlig. Jeg hadde mitt hjemmenettverk satt opp der fordi få av mine naboer bruker denne kanalen, dermed kan jeg forvente minst støy og best båndbredde på 12 eller 13. Jobbnettverket mitt er på samme kanal... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Vetta søren om det hjelper, siden det for det første er en Cyanogen-tråd og for det andre omhandler en helt annen telefon (hihi), men http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=553194 kan muligens være til nytte, muligens helt på villspor. På min telefon, som riktignok ikke er en Nexus S, kan jeg spesifisere antall kanaler via Innstillinger > Trådløst og nettverk > Trådløsinnstillinger > [menu] > Avansert > Juridisk område > velg antall kanaler (11 / 13 / 14). Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Kan det tenkes at det ligger inne i /system inne i den prop filen(?). Jeg var inne i den i går, for å legge inn multitouch i x10. ( måtte også legge inn en fil i /etc/permissions/ som het noe sånn som android.hardware.xxxxtouchxxx ) Root explorer viste seg å være enkleste, adb-shellet fikk jeg ikke autocomplete til å fungere i, samt å endre permissions er jo sykt enkelt i root explorer! copy/paste er også veldig enkel, vel verdt 22kr eller hva det koster for root explorer! Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Vetta søren om det hjelper, siden det for det første er en Cyanogen-tråd og for det andre omhandler en helt annen telefon (hihi), men http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=553194 kan muligens være til nytte, muligens helt på villspor. På min telefon, som riktignok ikke er en Nexus S, kan jeg spesifisere antall kanaler via Innstillinger > Trådløst og nettverk > Trådløsinnstillinger > [menu] > Avansert > Juridisk område > velg antall kanaler (11 / 13 / 14). Dette er tatt bort i 2.3.1 leste jeg nå. Dere som har dette problemet, eller som vil unngå det når dere oppgraderer til ny OS-versjon, gå gjerne inn og legg til en stjerne på denne saken hos Google for å oppnå mer attention: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1667 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå