Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Tug-man - Nikkor 50mm f/1.8

Anbefalte innlegg

Mine bidrag til Oktoberfesten 2010 på pinglenivå.

Jeg har fulgt med på oktoberfesten siden 2007. Den gang var det spesielt et bilde som fanget min interesse: Ghost Sails av Haakonts

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=855496&st=0&p=9820762&hl="oktoberfest%202007"&fromsearch=1entry9820762

Siden den gang har jeg sett utrolig mange bra bilder hver oktober. :)

I januar ble det et D-SLR på meg, og i mai fikk jeg meg også et objektiv med fast brennvidde, så nå kan jeg også delta!

Kamera: Nikon D90

Objektiv: Nikkor f/1.8 50mm

Nivå: Pingle

Endret av Tug-man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Okt

Sent hjem i fra Stockholm, så måtte ut i mørket.

Jeje her er mitt første bidrag:

post-191073-1286316913,5792_thumb.jpg

Alternativet var dette:

post-191073-1286316976,3164_thumb.jpg

2. Okt

Ny mørkerunde, på vei til butikken. Nødbilde?

post-191073-1286317151,5457_thumb.jpg

Ser at førstevalget mitt ble litt vel skarpt, tror jeg kjørte en sharpen for mye..

Endret av Tug-man
Lenke til kommentar

Heftig ISO på det første bildet. Ser ut som en sykkel i bur.

Du har kanskje rett når det gjelder 4. oktober. Hadde fokus sittet på de vanndråpene hadde du hatt en vinner. Fin tredeling med markerte fargekontraster.

5. oktober: He, he. Ser ut som høstblad-varianten av flommen rundt omkring i dag.

Lenke til kommentar

Heftig ISO på det første bildet. Ser ut som en sykkel i bur.

Du har kanskje rett når det gjelder 4. oktober. Hadde fokus sittet på de vanndråpene hadde du hatt en vinner. Fin tredeling med markerte fargekontraster.

5. oktober: He, he. Ser ut som høstblad-varianten av flommen rundt omkring i dag.

Hehe, ja ble høy ISO 1. okt. Jeg kan nevne at det var håndholdt.. :) (Kremt, kanskje jeg skulle legge ut exif også?)

Takk for kommentarer!

Lenke til kommentar

Jeg tror du og 50'n blir fine venner jeg, det her er i hvertfall en god start! Min favoritt så langt er nok det aller første, liker fargene og komposisjonen, og iso-støyen plager meg ikke i det hele tatt, synes nesten den bidrar positivt med en grafisk effekt. Skjønner godt du bet deg merke i kimares Ghost sails, det er virkelig nydelig og inspirerende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...