Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Er det slik å forstå at N8 da ikke har like strikt kontroll på apps som android - dvs at apps kan koble seg til nett over 3g uten at du må skru på 3g først, manuelt? Fordelen her er jo at hvis du vil browse kan du jo bare åpne browseren men samtidig har du jo ikke full kontroll på når nettet brukes.

Da er det greit å ha OneCall abonnement!

Du har roamingvarsel by default på Symbian også ja. Du kan f.eks si at den skal koble på kjente wlan når det er mulig, og ellers spørre om lov til å koble til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut av det. Litt styr igrunn. Litt knot. Men vi lærer.

Er jo et nytt OS, selv om den ligner på 5th edition.

Ja er en del nye ting å bli vant med.. derfor må man bare bruke tid, mange ting som like gjerne kan være brukerfeil som annet :)

men alt i alt storfornøyd til nå:) Og bildene er meget bra:) iallefall etter min mening.

Vel...jeg føler vel ikke at det er brukerfeil... i går kveld tok jeg alt på feelingen uten å lese noe særlig bruksanvisning. Men i dag har jeg etter å ha resatt den tilbake til fabrikkinnstillinger startet på nytt igjen, og denne gangen har jeg gjort noe jeg aldri pleier å trenge, og det er faktisk å lese bruksanvisningen. Og problemene med Wlan vedvarer.

Jeg har fulgt anvisningen punkt for punkt og testet alle muligheter. Når jeg søker opp nettet mitt og taster wlan-koden min så godtar den det helt greit og går videre til nettleseren. Deretter åpner den nettleseren og prøver å laste siden mens den viser grå skjerm og de 2 pilene nede i hjørnet, før den til slutt kommer med meldingen: "Ugyldig servernavn". Deretter blir skjermen grå igjen....

Så lukker jeg nettleseren igjen og går ut i wlan-menyen igjen og velger koble fra, ja da endrer den plutselig tilgangspunktet mitt til "Ukjent" igjen...Og jeg har testet mot åpent nett er det det samme som skjer der...håpløst!

Så uansett hva jeg gjør så klarer den kun å koble seg til internett over mobilnettet.

Begynner å skjønne hva jeg må gjøre ja...heldigvis har jeg bestilt den på nett og da er det bare å returnere den på angrefrist. Det er ihvertfall uaktuelt å sende en kliss ny mob til reparasjon første dagen uansett.

Jeg ringte Nokia Care, men de hadde heller ingen forslag til hva dette kunne skyldes...

Men sånn er det vel...det er første gang jeg har kjøpt ny mobil mens den ennå er helt fersk. Som regel har jeg bestilt når den er 2-3 mnd gammel og de har fått luket vekk de verste feilene. Så jeg føler meg litt som prøveklut nåja...

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at N8 da ikke har like strikt kontroll på apps som android - dvs at apps kan koble seg til nett over 3g uten at du må skru på 3g først, manuelt? Fordelen her er jo at hvis du vil browse kan du jo bare åpne browseren men samtidig har du jo ikke full kontroll på når nettet brukes.

Da er det greit å ha OneCall abonnement!

Du har roamingvarsel by default på Symbian også ja. Du kan f.eks si at den skal koble på kjente wlan når det er mulig, og ellers spørre om lov til å koble til.

Det er jo greit nok, men muligheten for f.eks å definere at Ovi Butikk KUN skal bruke f.eks ditt eget Wlan er ikke mulig. Merkelig at de har fjernet dette når de har hatt det på tidligere modeller. Dermed ender du opp med å laste ned programmer over mobilnettet... verden går ikke alltid fremover...

Lenke til kommentar

Ingen vei utenom nei.. og det er verdt det.. bedre lydkvalitet bla. genialt program å ha på telefonen :)

Ser man betaler for Premium pr/mnd av gangen.

Kan man lage en Premium konto og betale for en mnd for så og finne masse god musikk og legge til i offline modus? Da slipper man å ha en løpende utgift på 99kr/mnd. Ikke at jeg er "cheap" men bruker ikke spotify nok til at det er forsvarlig.

Se på det på en annen måte.. hva annet bruker du 99 kr mnd til på som strengt tatt er mye mere bortkastet enn Spotify ?

Men uansett, svaret er nei.. Da du må ha premium konto for å få tilgang til offline modus.

Noe av hovedgreia med Premium er jo nettopp at man skal ha mulighet til å bruke spillelisten offline, pluss at man slipper all den "plagsomme" reklamen.. ;)

Eller så hadde de nok ikke tjent alle de millionene de gjør :)

Lenke til kommentar

nettleseren e helt ubrukelig. Tilpasser seg ikke sidene ordentlig og er meget treg. Syns at ting går for tregt generelt på telefonen,ikke i nærheten av kjappheten til Htc Desire. Håper en oppdatering kan løse dette. Det som derimot veier litt opp for dette er jo helt klart kamera. Syns også at tlf er lettere å skrive på enn Desiren. Men nettleseren må de fikse kjapt. Den er som sagt treg og når du zoomer så tilpasses ikke bredden på teksten,noe som gjør at du selv må flytte deg sideveis frem og tilbake for å lese. Dette er meget irriterende.

Lenke til kommentar

Har fått denne mobilen i dag. Er egentlig ikke noen mobilfanatiker, men trengte en ny og ville samtidig sjekke ut om den kunne brukes som GPS i bilen. Foreløbig har det kun vært mye bruk og feil og det kommer det nok til å bli de nærmeste ukene. Er ikke av dem som sender mobilen tilbake etter 5 min pga at noe ikke fungerer ;)

Når det gjelder wlan så fungerer det fint her. Jeg har Thomson modem fra Canal digital med tilknyttet d-link ruter.

Logget inn med passord og det har fungert siden.

Synes som andre sier her at nettleseren ikke er av de beste. Den tilpasser seg ikke skjermbildet men får prøve det mer ut.

Som nevnt har jeg ikke mye erfaring med denne type mobiler og surfing generelt på mobil. Derfor hadde det vært fint om noen kunne gitt meg et kjapt tips på hvordan man blar frem og tilbake på de sidene man har besøkt på en enkel måte?

Kameraet virker veldig bra og skal bli greit å prøve det ut mer. Har smugtittet litt på gpsèn også og skal prøve den ut mer de neste dagene.

Endret av Balder62
Lenke til kommentar

nei trenger ikke være brukerfeil..

Men har du prøvd å deaktivere QOS i routeren ?

Nei det har jeg ikke, og jeg kommer ikke til å prøve heller. Så lenge den ikke klarer å koble seg til på standardinnstillinger uten masse hikkemikk er den ubrukelig!

Skal jeg holde på sånn så blir det fort til at jeg ikke får logget meg inn på andre steder heller hvis man f.eks er på besøk hos noen venner, etc.

Har nå fylt ut skjemaet for retur på angrefrist. Så når jeg får svar med refnr går den rett tilbake...

N8 - Been there! Done that!

Lenke til kommentar

Så lenge den ikke klarer å koble seg til på standardinnstillinger uten masse hikkemikk er den ubrukelig!

Trasig dette, men forstår frustrasjonen. Kan jo være en feil på ditt eksemplar.

Jeg blir bare mer og mer fornøyd med phonen, wlan fungerer helt problemfritt. Etter at jeg endret innstilling for å sjekke mail hver time i stedet for "hele dagen", sluttet også mobilen å koble seg til nettet hele tiden.

Har nå prøvd musikkspilleren, og jeg synes den er svært god, helt på linje, hvis ikke bedre enn den var på musikkmobilen SE W995 som jeg hadde for halvt år siden. Fet lyd (med skikkelige hodetelefoner, vel å merke!), bra trøkk i bassen og fin diskant, skarp og klar lyd, for mine ører.

I morgen skal jeg prøve FM-senderen mot bilradioen! Glær mæ!

:D

Lenke til kommentar

nettleseren e helt ubrukelig. Tilpasser seg ikke sidene ordentlig og er meget treg.

Enig i at nettleseren er lite brukervennlig, det vet tydeligvis Nokia selv, siden de har varslet en ny og forbedret utgave, men det kan jo ta sin tid.

I mellomtiden kan du jo laste ned Opera mini og prøve?

Lenke til kommentar

Er helt ny bruker her på forumet men har lest denne og andre tråder her en stund nå.Hentet min N8 i går kveld og er godt fornøyd så lagt.Men hadde problemer med og koble meg på nett med wlan,men fikk det tl med å forandre tilkobling fra telenor til startsiden.no. Virker som det er en feil på adressen til telenor som ligger som standar på telefonen. Så for dere som har problemer med å komme på nett med wlan så er det kansje det som er feil på deres n8 også.

Endret av n8
Lenke til kommentar

Nei det har jeg ikke, og jeg kommer ikke til å prøve heller. Så lenge den ikke klarer å koble seg til på standardinnstillinger uten masse hikkemikk er den ubrukelig!

Skal jeg holde på sånn så blir det fort til at jeg ikke får logget meg inn på andre steder heller hvis man f.eks er på besøk hos noen venner, etc.

Har nå fylt ut skjemaet for retur på angrefrist. Så når jeg får svar med refnr går den rett tilbake...

Sjekka du firmware versjonen din?

Lenke til kommentar

Kontakter og grupper..

Jeg får ikke til å sette eget bilde på grupper. Sånn at et spess bilde for en bestemt gruppe vises når en i gruppa ringer.

Er det virkelig så en må sette inn bilde på hver kontakt? :ermm:

(jeg har en haug tlf-selgernr lagret, som jeg hadde i egen gruppe på min gamle Nokia 6280. Den gruppa hadde jeg lydløs tone på, og et "NEI-bilde" kom opp om det var selgere som ringte.)

Lenke til kommentar

Kontakter og grupper..

Jeg får ikke til å sette eget bilde på grupper. Sånn at et spess bilde for en bestemt gruppe vises når en i gruppa ringer.

Er det virkelig så en må sette inn bilde på hver kontakt? :ermm:

(jeg har en haug tlf-selgernr lagret, som jeg hadde i egen gruppe på min gamle Nokia 6280. Den gruppa hadde jeg lydløs tone på, og et "NEI-bilde" kom opp om det var selgere som ringte.)

Hva med å reservere seg mot selgere? Jeg har ikke hørt noe fra disse folka på to år nå. Og om noen mot formodning skulle ringe, så sier jeg "jeg har reservert meg" og da må de bare legge på.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en god værapplikasjon for Symbian, i grunn det eneste jeg virkelig savner fra HTC Sense er værwidgeten.

Har prøvd Accuweather og den andre som ligger på Ovi store, men synes ikke særlig om noen av dem ... Dillete.

Samme som lager SPB mobile shell, har også en egen vær-applikasjon. Finner kun for S60 5th, men det kan jo hende den fungerer på S^3 også. Dyr var den også...

http://spb.com/symbian-software/weather/

Lenke til kommentar

Sjekka du firmware versjonen din?

Jada, siste versjon har den, (011.012 tror jeg det stod) og Ovi meldte heller ikke om flere oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...